Strona 1 z 1

Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 18 sty 2017, 18:21
autor: TDI-CAD
No właśnie, można testować.
Executor3D
http://executor3d.com/pl/

Re: Executor3D - polski slicer

: 18 sty 2017, 18:24
autor: FlameRunner
Się ATMAT wziął i pisze slicera? Brzmi ciekawie. :git:

Re: Executor3D - polski slicer

: 18 sty 2017, 18:45
autor: DanyQsh
Fajnie, potestujemy! :)

PS. Ogólnie uruchamia się Wam .exe?

Re: Executor3D - polski slicer

: 18 sty 2017, 19:20
autor: samezrp
Uruchamia się. Od razu żałuję, że HMI zrobione w tych cholernych rozmazanych czcionkach ClearType. Jak mnie to wkurza :/
Wszystko rozmazane jakby człowiek ścierą po ekranie pojechał.

Re: Executor3D - polski slicer

: 18 sty 2017, 20:51
autor: Yorg 68
Mimo kilku podejść - po odznaczeniu wersji testowej - program zamiera.

Re: Executor3D - polski slicer

: 18 sty 2017, 21:13
autor: samezrp
Znaczy macie pecha...
Tak to wygląda. Pocięte na defaultach. Cięcie trwało ok. 2 minut.
Jak dla mnie interface nieczytelny, ale ja jestem zwolennikiem stylu Win2000 ;)

Re: Executor3D - polski slicer

: 18 sty 2017, 22:04
autor: oskar
Ciekawie wyglada. Ma opcje "prime pillar"?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Executor3D - polski slicer

: 18 sty 2017, 22:33
autor: samezrp
Tu jest reszta ustawień, w trakcie sprawdzania zauważyłem, że jest EN, ale nie każ mi ponownie tego robić plis, bo szału dostaję patrząc na te ekrany. No nie wiem, znaczy wiem, ja jestem po^&*(any, ale jeśli mnie ktoś będzie przekonywał, że to jest czytelne, to zmarnuje czas :/
BTW pliki celowo PNG więc to co widać tak wygląda, nie ma żadnej kompresji stratnej. Czcionki są tak zwalone w rzeczywistości.

Re: Executor3D - polski slicer

: 19 sty 2017, 21:04
autor: mscichu
Potwierdzam jak koledzy, po kliknięciu aktywacji wersji próbnej wywala program.

Edit: Działa po zmianie na zintegrowaną kartę graficzną,

Edit 2: Ale wysypuje się po próbie załadowania STL :sad:

Re: Executor3D - polski slicer

: 19 sty 2017, 21:37
autor: samezrp
Kurde... Wy macie pecha czy ja mam szczęście?

Re: Executor3D - polski slicer

: 19 sty 2017, 22:13
autor: Artu
U mnie tez działa, ale na razie misie nie podoba :DD

Re: Executor3D - polski slicer

: 19 sty 2017, 22:16
autor: dragonn
Mi też się na razie nie podoba, brak wersji na Linuksa :D.

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 11:27
autor: marek91
Ściągnąłem, zainstalowałem, nie mam czasu przetestować :) Widzę że design programu trochę w stylu drukarki, czyli duży kontrast :)

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 11:41
autor: way
Gdzie jest jego producent i dlaczego nie udziela się na forum (na tym albo innym)? Chyba nie jesteśmy jego targetem, bo normalnie to robi się szum wokół takiego produktu/usługi.

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 11:55
autor: virgin71
marek91 pisze:Ściągnąłem, zainstalowałem, nie mam czasu przetestować :) Widzę że design programu trochę w stylu drukarki, czyli duży kontrast :)
Uuu, tak dobranego określenia jeszcze nie było:) Nieźle.

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 12:04
autor: adrian121
Dzień dobry, reprezentuję firmę Atmat.

Zachęcam Państwa do wyrażania opinii, zgłaszania błędów nt. aplikacji Executor3D na tym forum lub forum aplikacji. Projekt jest obecnie w fazie beta testów i mogą w nim występować problemy ze stabilnością, może nie uruchamiać się na wszystkich komputerach. Podczas testów chcemy zebrać opinie od użytkowników, które pomogą nam ulepszyć aplikację i wyeliminować błędy, dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Wypuszczona wersja testowa jest produktem, który nie ma zaimplementowanych wszystkich funkcjonalności, które przewidzieliśmy.

Przy zgłaszaniu błędów pomocne będą dla nas takie informacje jak: karta graficzna, system operacyjny, procesor, logi z aplikacji, modele 3D, użyte ustawienia.

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 12:25
autor: FlameRunner
Jak program będzie docelowo rozpowszechniany?

Open source? (jak Cura, Slic3r)
Freeware?
Płatny + darmowa wersja okrojona? (jak KISSlicer)
Płatny? (jak Simplify3D)
Tylko dla użytkowników Waszych drukarek? (jak Z-Suite)

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 12:49
autor: adrian121
1. Program będzie dołączany bezpłatnie do naszych drukarek
2. Okres próbny + płatna licencja dla pozostałych użytkowników
3. Rozważamy też opcję z okrojoną funkcjonalnością za darmo (ale to w dalszej przyszłości, za ok. rok)

Użytkownicy, którzy wezmą czynny udział w beta testach mogą liczyć na dożywotnią licencję dla wersji v1.x.x. Więcej informacji na fejsbuku Atmat.

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 12:55
autor: FlameRunner
Czyli zasadniczo closed source i płatny (albo bezpośrednio, albo w cenie drukarki)?
I prosicie niezwiązaną z Wami społeczność o testowanie wczesnej, mało użytecznej wersji i przesyłanie wartościowych zgłoszeń błędów?
Hmm...

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 12:59
autor: adrian121
Dla użytkowników, którzy wezmą czynny udział w beta testach przewidzieliśmy dożywotnią licencję. Czy taka forma współpracy jest w porządku?

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 13:19
autor: FlameRunner
Jak tak, to zupełnie inna rozmowa. :git:
Przepraszam za pochopną reakcję.

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 13:49
autor: Kopytko
Pytanie czy wersja beta 1.x.x nie bedzie wersją beta bez poprawionych błędów a wersja np2.x.x będzie dopiero finalną już bez błędów i z wprowadzonymi poprawkami , które zostaną wychwycone podczas testów. Choć bez znaczenia bo i tak się pobawię :)
Zwłaszcza ,że odpowiada Wam opcja feedbacku tutaj na forum co zapewne będzie wygodniejsze dla testerów.

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 13:51
autor: marek91
adrian121 pisze:...
Witaj na forum, pozdrowienia dla Waszej ekipy :piwo:

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 13:54
autor: McKee
adrian121 pisze:dożywotnią licencję dla wersji v1.x.x
Czyli po kilku miesiącach wypuszczacie wersję 2.0.0 ... i ... koniec.... "dożywotniej" wersji ?

Użytkowników testowych będzie góra kilkunastu ... zapewne większość i tak by nie kupiła płatnej wersji ... koszt "rozdania" kilkunastu (niechby nawet kilkudziesięciu) wersji znikomy w stosunku do wartości kontaktu z "żywym/niezależnym" użytkownikiem (który za darmo testuje) ... ehhh... wygląda to na strasznie nieprzemyślaną akcję.

Ja piórkuję... czy tak trudno?... Zróbcie jakiś regulamin / promocję typu 15 (lub 50) użytkowników testowych, którzy najbardziej przyczynią się do rozwoju aplikacji otrzyma dożywotnie licencje testowe (tylko bez żadnych OSZUSTW typu tylko wersja 1.x.x pisanych małym drukiem). Rozpowszechnijcie informacje na kilku forach / Facebook Itp a potem (solidnie) opiszcie komu i za co te licencje (a do wersji 2.0 też znajdziecie chętnych).

FlameRunner: żadna pochopna reakcja ... kolejny falstart (i to wydawałoby się poważnej firmy).

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 13:56
autor: adrian121
Pytanie czy wersja beta 1.x.x nie bedzie wersją beta bez poprawionych błędów a wersja np2.x.x będzie dopiero finalną już bez błędów
Wersja v1.x.x. będzie rozwijana przynajmniej przez rok lub dłużej. Będzie w niej obługa miksowania kolorów, obsługa dwóch oddzielnych dysz, zarządzanie kilkoma zadaniami druku. Na pewno nie chcemy pozostawić wspierających nas użytkowników "na lodzie" :)

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 14:01
autor: Kopytko
Super!

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 14:12
autor: adrian121
Ja piórkuję... czy tak trudno?... Zróbcie jakiś regulamin / promocję typu 15 (lub 50) użytkowników testowych, którzy najbardziej przyczynią się do rozwoju aplikacji otrzyma dożywotnie licencje testowe (tylko bez żadnych OSZUSTW typu tylko wersja 1.x.x pisanych małym drukiem). Rozpowszechnijcie informacje na kilku forach / Facebook Itp a potem (solidnie) opiszcie komu i za co te licencje (a do wersji 2.0 też znajdziecie chętnych).
Stworzyliśmy krótką listę punktów i umieściliśmy ją na naszym FB. Doprecyzujemy regulamin do końca tygodnia, aby było wiadomo, w jaki sposób wybierzemy użytkowników, którym przekażemy licencje. Szerszą kampanię uruchomimy w przyszłym tygodniu.

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 14:15
autor: samezrp
A możecie również na swojej stronie? Są ludzie, którzy nie mają FB. Serio :P

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 14:25
autor: McKee
... i jeżeli chcecie wykorzystać przekazane Wam ustawienia do poszczególnych drukarek to nie zapomnijcie o prawach autorskich ;)
(jak rozumiem temu ma służyć przekazane Wam zdjęć i parametrów wydruku) ;)
Ew. podzielcie ten konkurs na różne kategorie - co innego beta-testing i feedback na temat aplikacji a co innego konkurs / zdjęcia itp

Wersja testowa i wersja beta to zupełnie różne pojęcia - proszę ich nie mieszać.

Premiera: 15 luty - niezłe wyzwanie patrząc na ilość błędów/problemów, które tylko tu na forum się pojawiły. Życzę powodzenia i sukcesu (kilka produktów jest już na rynku - przydałby się jakiś polski mogący konkurować z Curą czy Simplify3D).

samezrp; wejdź na stronę: https://www.facebook.com/atmatpl - nie musisz mieć konta / nie musisz się logować.

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 14:26
autor: adrian121
A możecie również na swojej stronie? Są ludzie, którzy nie mają FB. Serio :P
Wrzucam tutaj informację z FB. Wiem, że rejestracja na dodatkowym forum może być dla niektórych problematyczna, dlatego śledzimy wszystkie miejsca, na których umieszczaliśmy informację o beta testach. Zgłaszanie problemów na forum aplikacji jest dla nas wygodniejsze i wszystko zostaje w jednym miejscu. Stąd jeśli, ktoś nie spełni warunku rejestracji, ale będzie zgłaszał błędy np. na tym forum, to również zostanie uzględniony przy rozdawaniu licencji.
1. Zarejestrujcie się na naszym forum http://executor3d.com/forum/
2. Podajcie model drukarki, jakiej używacie
3. Prześlijcie ustawienia, jakie dobraliście przy cięciu modelu
4. Prześlijcie zdjęcia wydruku, jaki powstał przy użyciu programu Executor3D
5. Prowadźcie raport/dokumentację odnoście używania programu (wszelkie uwagi, problemy oraz propozycje udoskonaleń)

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 14:31
autor: Kopytko
samezrp pisze:A możecie również na swojej stronie? Są ludzie, którzy nie mają FB. Serio :P
dokłądnie niektórzy nie mają, jak ja:P

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 14:36
autor: anraf1001
Fajnie by było gdyby czcionki były czytelniejsze. Szary na szarym? Naprawdę? ;)

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 14:46
autor: adrian121
anraf1001 pisze:Fajnie by było gdyby czcionki były czytelniejsze. Szary na szarym? Naprawdę? ;)
Czy chodzi o te czcionki? Szary kolor oznacza, że opcje są zablokowane. W przypadku drukarki dzieje się tak, gdy drukarka jest oznaczona jako domyślna i nie może być edytowana. W przypadku edytowalnych elementów czcionki mają biały kolor.
Obrazek

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 15:58
autor: samezrp
Chodzi o użycie czcionek wspierających ClearType (o same kolory się kłócił nie będę, choć mało czytelne są IMHO).
Efekt jest taki, że są one rozmyte, nieczytelne. Tu jest przykład:
Tu fuj:
CT_ON.png
tu OK:
CT_OFF.png
W razie co można to też przetestować na czcionce Calibri i Tahoma. Tahoma nie daje się spierdzielić ;)
Tahoma vs Calibri.png
Tahoma vs Calibri.png (2.37 KiB) Przejrzano 3367 razy
.
Z domu pokażę na pliku PNG czemu to jest istotne (dla mnie)

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 16:37
autor: anraf1001
O Calibri najlepsze

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 18:30
autor: samezrp
No błagam... Tahoma rulez! :)

A tu widać jak wyglądają czcionki w menu.
Aaaaa.png
Aaaaa.png (10.17 KiB) Przejrzano 3344 razy
Ja widzę je rozmazane, o różnej szerokości i grubości. Poza tym w menu widać jakieś dziwne kreski, a poszczególne opcje są otwierane w zakładkach, które nie wiadomo gdzie się kończą a gdzie zaczynają.
Aaaa2.png
Aaaa2.png (2.64 KiB) Przejrzano 3344 razy
Nieaktywne opcje są nieczytelne:
Aaaa1.png
Aaaa1.png (4.82 KiB) Przejrzano 3344 razy
A okna na siebie nachodzą i nie mają normalnego przycisku OK, a tzreba je zamykać, jakby się zamykało program, szczególnie jak są tej samej wielkości jak main form:
Aaaa3.png
O funkcjonalności nie napiszę bo jeszcze nic nie drukowałem.
Póki co za każdym razem muszę pomyśleć w co kliknąć, żeby pocięło, bo za cholerę to nie jest czytelne na ekranie.

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 20:38
autor: FlameRunner
Hmm, nie mam guzika "wypróbuj"...?

Re: Executor3D - polski slicer

: 20 sty 2017, 20:47
autor: adrian121
Przesyłam Panu klucz rozszerzający okres próbny w prywatnej wiadomości, proszę dać znać czy udało się aktywować.

Re: Executor3D - polski slicer

: 21 sty 2017, 12:10
autor: samezrp
W tej chwili robię prosty wydruk jak w zał. Niestety hgłowica się zatrzymuje podczas robienia kółka, co w efekcie roztapia filament na wydruku i wygląda to tak:
Clipboard01.png
Clipboard01.png (53.53 KiB) Przejrzano 3304 razy

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 21 sty 2017, 15:42
autor: FlameRunner
W końcu próbuję coś pociąć.
I to trwa. I trwa.
To normalne, czy coś u mnie nie tak?
Jeden rdzeń jest całkowicie zajęty przez proces atmatslicer.exe, czyli wygląda że faktycznie coś robi...

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 21 sty 2017, 18:53
autor: samezrp
Stateczek u mnie ciął ok 3-4 minut.

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 23 sty 2017, 14:44
autor: adrian121
Jeśli chodzi o długi czas cięcia - obecnie silnik tworzony jest w Pythonie, który pozwala na szybkie prototypowanie, jednak nie należy do demonów szybkości. Jesteśmy tego świadomi i mamy zaplanowane prace optymalizacyjne, m.in. implementacja silnika w języku C\C++.

Jeśli chodzi o roztapianie filamentu przy wydruku okręgów, to nie powinno mieć miejsca - pracujemy nad poprawką. Dziękujemy za zgłoszenie.

Dziś na stronie forum aplikacji oraz fejsbuku pojawi się szczegółowy regulamin odnośnie możliwości zdobycia licencji oraz darmowych filamentów.

Dziękuję użytkownikom tego forum za udzielanie się w dyskusji!

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 13 lut 2017, 09:13
autor: adrian121
Zdecydowaliśmy się nagrodzić użytkowników: samezrp oraz McKee. Więcej informacji tutaj:
http://executor3d.com/forum/topic/wynik ... eta-testy/

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 13 lut 2017, 18:03
autor: samezrp
Dzięki, ale...

<feedback(tu jest maupa)executor3.com>: Host or domain name not found. Name service error for
name=executor3.com type=AAAA: Host not found

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 13 lut 2017, 18:07
autor: adrian121
Ups, literówka. Powinno być feedback (at) executor3d.com
;)

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 15 lut 2017, 14:39
autor: FlameRunner
Dziś premiera?
Czy jest dostępna dokumentacja dla wersji release?

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 15 lut 2017, 16:17
autor: McKee
Wow !
Dziękuję :oops:
Dopiero zobaczyłem.

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 16 lut 2017, 08:11
autor: adrian121
FlameRunner pisze:Dziś premiera?
Czy jest dostępna dokumentacja dla wersji release?
Można pobrać pierwszą wersję aplikacji. Dodaliśmy funkcjonalność "podwójna ekstruzja" oraz naprawiliśmy sporo błędów. Przed nami jeszcze sporo pracy. Na bieżąco będą wydawane aktualizacje (średnio jedna na dwa tygodnie).
Na obecna chwilę przygotowaliśmy krótkie poradniki pomagające w rozpoczęciu użytkowania aplikacji. Można je zobaczyć tutaj.
McKee pisze:Wow !
Dziękuję :oops:
Dopiero zobaczyłem.
Nagrody zaczniemy przygotowywać/wysyłać w następnym tygodniu ;)

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 16 lut 2017, 09:20
autor: SQ9KRD
Hmmm zainstalowałem sprawdziłem - odpadłem :)
Niestety nie współpracuje z Da Vinci ( zresztą jak 99,9% innego oprogramowania zostaje tylko S3D)
Cena proponowana czyli 99$ jest jakąś alternatywą lecz jeśli mam dołożyć 50$ i mieć kombajn w postaci Simply3D to chyba jednak wybieram sprawdzone rozwiązanie. Będę jednak trzymał kciuki za produkt PL. Może kiedyś stanie się kompatybilny z Da Vinci Pro

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 16 lut 2017, 11:12
autor: emartinelli
Nie wiem jak u was ale u mnie za nic nie chce wygenerować podpór :(

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 16 lut 2017, 11:18
autor: adrian121
emartinelli pisze:Nie wiem jak u was ale u mnie za nic nie chce wygenerować podpór :(
Mogę zobaczyć model?
Proszę też sprawdzić jaki kąt nawisu jest ustawiony w profilu (sekcja podpory). Oraz jaka opcja jest wybrana na górnej belce, w głównym oknie (etykieta podpory).
Jeśli jest wybrana opcja "Dotykające stołu" lub "Wszystkie" to trójkąty wymagające podparcia powinny być na modelu pokolorowane na czerowo.
Obrazek

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 16 lut 2017, 13:07
autor: emartinelli
Moje uwagi ciąg dalszy:
- zdarzają się dziwne luki w modelu (zaznaczone na fotce i w paru innych miejscach)
- brak generowania podpór (próbowałem różnych ustawień i profili, powierzchnie wymagające podpór wyświetla na czerwono poprawnie)
- zdublowanie ustawień podpór w profilu i na górnym pasku (który jest nadrzędny i jak się mają ustawienia w profilu do ustawień w pasku?)

Program zapowiada się ciekawie ale wymaga jeszcze doszlifowania.
W załączeniu screen z ustawieniami oraz model.

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 16 lut 2017, 13:18
autor: adrian121
Brak ścieżek na niektórych warstwach - wiemy o tym błędzie i pracujemy nad poprawką. Błąd występuje przy cięciu okręgów, gdy linia cięcia trafia idealnie na styczną do okręgu. Jako szybki fix można minimalnie przeskalować model i pociąć ponownie lub minimalnie zmienić wysokość warstwy.

Jeśli chodzi o podpory, dodaliśmy poprawkę w najnowszej aktualizacji. Proszę wybrać menu "Pomoc-> Sprawdź uaktualnienia" i zainstalować aktualizację.

Ustawienie w górnej belce głównego okna są zawsze nadrzędne. Jeśli jakieś ustawienie zostało zmienione na górnej belce i różni się od ustawienia w profilu, to kontrolka zostanie podświetlona na żółto.

Dziekuję za wskazówki :)

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 16 lut 2017, 18:22
autor: McKee
Niestety u mnie nie działa (świeżo przed chwilą ściągnięte):
Time: 2017-02-16 18:18
Exception: System.Windows.Markup.XamlParseException: The invocation of the constructor on type 'Atmat3DPrinterSoftware.MainWindow' that matches the specified binding constraints threw an exception. ---> System.Reflection.TargetInvocationException: Exception has been thrown by the target of an invocation. ---> System.Reflection.TargetInvocationException: Exception has been thrown by the target of an invocation. ---> System.MissingMethodException: Method not found: '!!0[] System.Array.Empty()'.
at Atmat3DPrinterSoftware.Communication.Model.PrinterReads.set_ExtruderTemp(Int32 value)
at Atmat3DPrinterSoftware.Communication.Model.PrinterReads..ctor()
at Atmat3DPrinterSoftware.ViewModel.PLCServerViewModel..ctor()
at Atmat3DPrinterSoftware.ViewModel.MainViewModel..ctor()
--- End of inner exception stack trace ---

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 16 lut 2017, 18:51
autor: samezrp
Po update program zmienia ustawienia językowe. Miałem EN, po update było PL i musiałem znowu zmienić.

edit:
Hm... żeby było śmiesznie, przy uruchomieniu znowu powiedział, że jest update, zrobił go (do 1.1.4.0) i tu już trzyma wersję językową.

A przy próbie zapisu nowego materiału nie trzyma nazwy, robi Default material. Przy czym tło jest sraczkowate, nie wiem czy to coś znaczy, ale... już wiem czemu :/
Przy ekranie 1920x1200 nie pokazują się przyciski, zatem nie widać, że można zrobić Save, więc zamykam okienko X a program pyta czy Discard changes, przecież nikt nie czyta komunikatów, więc robię Yes, czyli nie zapisuje. Problemu by nie było gdyby w okienku było widać przyciski:

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 16 lut 2017, 19:02
autor: adrian121
Zmienił się system ustawień względem wersji BETA.
@McKee - wejdź w C:\User\UserName\AppData\Local
Tam powinien być folder ATMAT usuń go i spróbuj uruchomić program

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 16 lut 2017, 19:09
autor: adrian121
samezrp pisze:Po update program zmienia ustawienia językowe. Miałem EN, po update było PL i musiałem znowu zmienić.

edit:
Hm... żeby było śmiesznie, przy uruchomieniu znowu powiedział, że jest update, zrobił go (do 1.1.4.0) i tu już trzyma wersję językową.

A przy próbie zapisu nowego materiału nie trzyma nazwy, robi Default material. Przy czym tło jest sraczkowate, nie wiem czy to coś znaczy, ale... już wiem czemu :/
Przy ekranie 1920x1200 nie pokazują się przyciski, zatem nie widać, że można zrobić Save, więc zamykam okienko X a program pyta czy Discard changes, przecież nikt nie czyta komunikatów, więc robię Yes, czyli nie zapisuje. Problemu by nie było gdyby w okienku było widać przyciski:
Przy dodawanie nowego materiału domyślnie daje mu nazwę "Default material", można edytować nazwę w polu "Nazwa", jak pole zmieni się na żółty, to znaczy, że element różni się od tego, który był przez zapisem. Wtedy wystarczy kliknąć "Zapisz". Jak nie widać tego przycisku to trzeba przeskrolować myszą lub przesunąć suwak po prawej stronie. Będziemy przebudowywać te okna ustawień, na bardziej przyjazne, bo sprawiają problem użytkownikom.

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 17 lut 2017, 12:20
autor: McKee
adrian121 pisze:Zmienił się system ustawień względem wersji BETA.
@McKee - wejdź w C:\User\UserName\AppData\Local
Tam powinien być folder ATMAT usuń go i spróbuj uruchomić program
Nie pomaga. Tam są tylko jakieś logi (po usunięciu tylko 1 plik się tworzy: "application.log"). Poprzednich wersji nie instalowałem na tym komputerze.
Wcześniej coś o rozdzielczości samezrp wspominał - ja mam dość nietypową (?) 3840*2160 (i dwa monitory) - czy program odpali w tej rozdzielczości / w konfiguracji z 2 monitorami?
Będę próbował na innym komputerze jeszcze ale to w przyszłym tygodniu raczej.
Ew. może jakiś developer coś powie o tym błędzie (bo mi to nic nie mówi):

Kod: Zaznacz cały

Exception: System.Reflection.TargetInvocationException: Exception has been thrown by the target of an invocation. ---> System.MissingMethodException: Method not found: '!!0[] System.Array.Empty()'.
ew. mogę podesłać całość logów na e-mail.

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 17 lut 2017, 12:24
autor: adrian121
@McKee, ok prześlij logi na feedback (at) executor3d.com.
Spróbuj też zainstalować .NETa w wersji 4.6.
https://www.microsoft.com/pl-pl/downloa ... x?id=49982

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 17 lut 2017, 12:50
autor: McKee
OK, wygląda na to że moja wina.

.NET w wersji 4.6 instalował się w trakcie instalacji Executor3D, ale w tle i bez pokazywania wyniku.
Instalacja z podanego linka nie kończy się powodzeniem (może powinniście jednak sprawdzać kod błędu?), co jest ewidentnie problemem u mnie na komputerze:

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 19 lut 2017, 00:07
autor: samezrp
Kolejny byk, ustawienia językowe jakoś nie mogą się zdecydować :)
Clipboard021.png
I jeszcze jedno, po zmianie parametrów i Apply wciśnięcie OK nie zamyka okna:
Clipboard022.png
I jak profile, to niech się opcja w menu też profile nazywa:
Clipboard023.png
A jak mam już loga oglądać, to może z tego okienka by się go dało otworzyć, a nie szukać Bóg wie gdzie? :P
Clipboard024.png

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 19 lut 2017, 00:37
autor: samezrp
Loga sprawdziłem, jakoś specjalnie niewiele mi mówi :/

Kod: Zaznacz cały

00:04:31,138 INFO : [OS version: 6.1.7601], [OS max process RAM: 8589934464], [OS architecture: 64-bit][OS CPU: Intel(R) Core(TM) i7-2630QM CPU @ 2.00GHz]
00:04:32,158 INFO : Loading available engines
00:04:32,161 INFO : Loaded engine: Atmat3DPrinterSoftware.SlicingEngine.AtmatSlicingEngine
00:04:35,930 INFO : OpenGL version : 4.4.0
00:04:35,930 INFO : Graphics details : [Vendor: NVIDIA Corporation] [Renderer: Quadro 2000M/PCIe/SSE2] [Shader: 4.40 NVIDIA via Cg compiler]
00:15:29,218 DEBUG : Slicing process is about to start
00:15:29,219 DEBUG : First extruder nozzle size: 0,4
00:15:29,232 INFO : Saving STL files to one combined STL started
00:15:29,252 INFO : Saving STL files to one combined STL finished
00:15:29,310 ERROR : Cannot generate config file for ATMAT Engine: Index was out of range. Must be non-negative and less than the size of the collection.
Parameter name: index 
   at System.ThrowHelper.ThrowArgumentOutOfRangeException(ExceptionArgument argument, ExceptionResource resource)
   at Atmat3DPrinterSoftware.SlicerSettings.AtmatSlicerSettings.GenerateSlicingArgumentsOfTypeInt(Printer printer, MaterialSettings materialSettings, QualitySettings qualitySettings, Int32 speedMultiplier, Boolean twoExtruders, Int32 mainSettingsIndex)
   at Atmat3DPrinterSoftware.SlicingEngine.AtmatSlicingEngine.GenerateConfigFiles(List`1 settings, Printer printer, List`1 materialSettings, QualitySettings qualitySettings, Int32 speedMultiplier, List`1 inMeshFiles, String outGCodeFile, Boolean generateTwoConfigFiles, String mainExtruderName, String& commandArgs)
00:15:29,310 ERROR : Cannot generate config file for slicer
00:15:29,314 DEBUG : Slicing process finished
00:15:29,315 ERROR : Slicing operation failed
00:15:41,313 DEBUG : Slicing process is about to start
00:15:41,314 DEBUG : First extruder nozzle size: 0,4
00:15:41,315 INFO : Saving STL files to one combined STL started
00:15:41,326 INFO : Saving STL files to one combined STL finished
00:15:41,327 ERROR : Cannot generate config file for ATMAT Engine: Index was out of range. Must be non-negative and less than the size of the collection.
Parameter name: index 
   at System.ThrowHelper.ThrowArgumentOutOfRangeException(ExceptionArgument argument, ExceptionResource resource)
   at Atmat3DPrinterSoftware.SlicerSettings.AtmatSlicerSettings.GenerateSlicingArgumentsOfTypeInt(Printer printer, MaterialSettings materialSettings, QualitySettings qualitySettings, Int32 speedMultiplier, Boolean twoExtruders, Int32 mainSettingsIndex)
   at Atmat3DPrinterSoftware.SlicingEngine.AtmatSlicingEngine.GenerateConfigFiles(List`1 settings, Printer printer, List`1 materialSettings, QualitySettings qualitySettings, Int32 speedMultiplier, List`1 inMeshFiles, String outGCodeFile, Boolean generateTwoConfigFiles, String mainExtruderName, String& commandArgs)
00:15:41,327 ERROR : Cannot generate config file for slicer
00:15:41,329 DEBUG : Slicing process finished
00:15:41,329 ERROR : Slicing operation failed

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 20 lut 2017, 13:26
autor: adrian121
@samezrp jest już nowa poprawka z poprawionym interfejsem do ustawień i zaktualizowanym silnikiem. Daj znać co sądzisz.

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 20 lut 2017, 14:07
autor: samezrp
Oki, z domu obadam. BTW czemu, to pytanie do wszystkich chyba programistów, tak nie lubicie normalnych Windowsowych themes?
Wszyscy kombinują swoje własne rozwiązania, np. brązowy kolor tła czy czcionki (w Executorze) i marnują czas na programowanie HMI, zamiast użyć standardowych Windzianych, bez problemu dających się customizować itd. Choć chyba to pytanie na które nie dostanę odpowiedzi :)
BTW część okien widziałem już była poprawiona, pojawiły się widoczne przyciski (widać to na 2 focie wyżej), to co wyżej było na wer. 1.1.8 (o ile dobrze pamiętam).

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 20 lut 2017, 14:12
autor: dragonn
samezrp pisze:Oki, z domu obadam. BTW czemu, to pytanie do wszystkich chyba programistów, tak nie lubicie normalnych Windowsowych themes?
Wszyscy kombinują swoje własne rozwiązania, np. brązowy kolor tła czy czcionki (w Executorze) i marnują czas na programowanie HMI, zamiast użyć standardowych Windzianych, bez problemu dających się customizować itd. Choć chyba to pytanie na które nie dostanę odpowiedzi :)
BTW część okien widziałem już była poprawiona, pojawiły się widoczne przyciski (widać to na 2 focie wyżej), to co wyżej było na wer. 1.1.8 (o ile dobrze pamiętam).
A ja Ci mogę udzielić odpowiedź - bo takie 'kolorowe' łatwiej przechodzi przez dział marketingu czy inne nieinformatyczne :D. Programiści rzadko sobie wymyślają takie rzeczy tylko przychodzi odgórnie 'to ma tak wyglądać', to robią.

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 20 lut 2017, 15:10
autor: samezrp
Czemu - na każdym kroku - tym co trzeba zajmują się nie ci co powinni :/
Chyba mi urlop potrzebny...

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 20 lut 2017, 19:35
autor: adrian121
Jeśli od programistów zależałby wygląd aplikacji to byłaby to aplikacja konsolowa odpalana z linii komend :D
A teraz poważnie mówiąc, programiści dostają wytyczne i muszą się ich trzymać. Odbiór interfejsu też zależy od preferencji użytkownika, jednia wolą klasyczny, inni nowoczesny, innym to obojętne. Zawsze dąży się do znalezienia rozwiązania, które zadowoli jak największe grono odbiorców.

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 20 lut 2017, 22:37
autor: samezrp
No właśnie.
Zawsze dąży się do znalezienia rozwiązania, które zadowoli jak największe grono odbiorców.
W Windows wbudowany jest mechanizm themes. Dzięki niemu użytkownik, każdy użytkownik, może zmienić wygląd aplikacji, wszystkich aplikacji, na taki jaki mu odpowiada.
Ja mam Win7 wyglądające jak Win2000 i chciałbym, żeby aplikacje i strony wyglądały jak w Win2000, a nie jak choinka i każda aplikacja inaczej, wraz z innym sposobem obsługi.
To nie jest tak, że chcę dyskutować nad wyższością świąt. Korzystanie z bibliotek wbudowanych pozwala na takie ustawienia jakie chce użytkownik niezależnie od systemu. Czytaj: aplikacje będą wyglądały i ZACHOWYWAŁY się tak, jak użytkownik sobie ustawi.
Naprawdę nie rozumiem tej chęci wymyślania swojego HMI i obawiam się, że - tu zachowam się jak beton - że nie ma argumentu, który mnie przekona.

BTW szacun, że chociaż trzymacie się indeksów przechodzenia za pomocą TAB po polach. Widziałem już takie koszmarki, że ręce za krótkie, żeby się za głowę złapać. Ale już np. przycisk OK nie jest wyróżniony i typowe dla Win ctrl+enter nie działa jako OK. Wiem, wiem w dobie myszy czy touch screenów ludzie głupieją, ale są pewne zasady.
Sorki, dzisiaj nie sprawdzę update, z kina wróciłem. Wyszedłem w trakcie "Milczenia". Trwa 3 godziny 40 minut... Się nie da wysiedzieć. To tak offtopicznie :)

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 20 lut 2017, 22:47
autor: dragonn
samezrp pisze:No właśnie.
Zawsze dąży się do znalezienia rozwiązania, które zadowoli jak największe grono odbiorców.
W Windows wbudowany jest mechanizm themes. Dzięki niemu użytkownik, każdy użytkownik, może zmienić wygląd aplikacji, wszystkich aplikacji, na taki jaki mu odpowiada.
Ja mam Win7 wyglądające jak Win2000 i chciałbym, żeby aplikacje i strony wyglądały jak w Win2000, a nie jak choinka i każda aplikacja inaczej, wraz z innym sposobem obsługi.
To nie jest tak, że chcę dyskutować nad wyższością świąt. Korzystanie z bibliotek wbudowanych pozwala na takie ustawienia jakie chce użytkownik niezależnie od systemu. Czytaj: aplikacje będą wyglądały i ZACHOWYWAŁY się tak, jak użytkownik sobie ustawi.
Naprawdę nie rozumiem tej chęci wymyślania swojego HMI i obawiam się, że - tu zachowam się jak beton - że nie ma argumentu, który mnie przekona.

BTW szacun, że chociaż trzymacie się indeksów przechodzenia za pomocą TAB po polach. Widziałem już takie koszmarki, że ręce za krótkie, żeby się za głowę złapać. Ale już np. przycisk OK nie jest wyróżniony i typowe dla Win ctrl+enter nie działa jako OK. Wiem, wiem w dobie myszy czy touch screenów ludzie głupieją, ale są pewne zasady.
Sorki, dzisiaj nie sprawdzę update, z kina wróciłem. Wyszedłem w trakcie "Milczenia". Trwa 3 godziny 40 minut... Się nie da wysiedzieć. To tak offtopicznie :)
Wyobrażasz sobie że idziesz z taką aplikacją do marketingowca i co on Ci mówi 'to wygląda tak szaro, nic się nie wyróżnia, klient musi zapamiętać naszą aplikację, kojarzyć ją z nami a nie jako zwykły element systemu'. Dokładnie tak to działa :D. Ja sam preferuję aplikację które wpisują się w system, nie wyróżniają się ale to pewnie dlatego że właśnie jestem programistą :D.

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 20 lut 2017, 22:58
autor: McKee
Podpisuje się pod tym co samezrp napisał wszystkimi kończynami.
Dlaczego duże i poważne firmy to potrafią stosować, a mniejsze produkują potworki?
Zobaczcie jak Simplify3D wygląda - jak się fajnie skaluje na różnych powiększeniach i rozdzielczościach.

Dragon: zwolniłbym takiego marketingowca. Od takich rzeczy są badania rynkowe.
Zapamiętać klnąc na czym świat stoi? Że nic nie widać?

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 20 lut 2017, 23:04
autor: samezrp
Tak. Wyobrażam sobie. Pokazuję mu zmianę tematu i pokazuję jak "normalna" aplikacja za tą zmianą podąża. Potem pokazuję mu swój pulpit i na sztywno napisaną aplikację, która na nim wygląda jak, nie obrażając, sraczka na kwiatku. I żeby nie było, nie chcę ani obrażać, czy dezawuować. Wyrażam swoje subiektywne zdanie i wiem, że macie prawo do innego.

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 20 lut 2017, 23:32
autor: samezrp
I na szybko kolejne, przy lekkim przesunięciu modelu zmienia się to co w oknie obrotu widać i system się nie może zdecydować jak liczyć obrót. BTW nie mam pojęcia jak myszą udało mi się obrócić model, ale jakoś to zrobiłem...

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 20 lut 2017, 23:41
autor: dragonn
Ten napis "Nie zmienił się, potnij model ponownie" to nie jest doklejony w paincie co nie xD?

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 21 lut 2017, 00:07
autor: q3ok
Slic3r tnie szybciej niż ten produkt.
Niestety, cięcie elephanta z thingverse skończyło się u mnie farsą, odpuściłem jakiekolwiek dalsze testowanie i usunąłem.
Napis jest faktycznie :) Długo szukałem gdzie uruchamia się cięcie. Jak wszystko jest opisane, to uruchomienie cięcia znaczkiem play nie jest intuicyjne. Kolorystyka okropna, nieczytelna.

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 21 lut 2017, 00:08
autor: samezrp
Gwarantuję Ci, że nie. Tak jak to, że menu mam EN a napis + opisy w górnym prawym rogu PL, już wcześniej zgłaszałem.
BTW to jest to o czym piszę cały czas. Być może na testowym środowisku wszystko wygląda ładnie, ale jak idzie do ludzi, jest instalowane na kompach z różną konfiguracją tylko trzymanie się standardów nie rodzi potworków jak "potnij model" :)
O kurcze... Przy drugim uruchomieniu po update załapał, że chcę po EN z nim gadać.
Dla przykładu mała hybryda, executorowe okna z... windowsowymi belkami i przyciskami. Powaga ładne to jest? Nie można, no nie wiem, zrobić skórek i dać użytkownikowi wybór?
Clipboard027.png
@q3ok dokładnie o tym wcześniej pisałem. O Play także. Ciąć niech tnie dłużej nawet 3 minuty, byle lepiej :)
Jak stare pentium, wolniej, ale dokładniej :)
Fajnie by było by był polski produkt, dlatego się nie poddaję, ale szczerze to jeszcze nie udało mi się nic wydrukować. Poddawałem się na etapie cięcia.

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 21 lut 2017, 00:24
autor: McKee
Jeszcze jedna rzecz: Na tym obrazku u góry widać ile miejsca na ekranie się marnuje: duży szary obszar na górze po prawej - w ogóle i nigdy nie wykorzystywany. To samo jest po prawej stronie na środku - też puste miejsce. A okienko z ciętym obiektem mniejsze niż w slic3rze nawet. Przydałoby się lepiej na stronie porozkładać wszystkie elementy.

Tnie wolno, faktycznie, ale gorzej, że generuje gcode i element do druku, który jest brzydszy (ma dużo więcej retrakcji i ruchów jałowych) i drukuje się prawie dwukrotnie dłużej niż to co wygenerował mi inny soft (2h:40min vs 1h:30min). Czas to pieniądz.
Jest miejsce do poprawy (i to sporo).
Trzymam kciuki.

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 21 lut 2017, 01:39
autor: Gmeracz
Moje pierwsze wrażenie?
Jest dobry pomysł, jest już dobry materiał. Trzeba wrzucić w to jeszcze dużo pracy. Potem mówić o kasie na samym starcie. To wytwarza złe wrażenie. A tak to co ja widzę? Zapłać (za betę?), a potem zobaczysz... Albo se weź demo. No to se wziołem.

Tym bardziej, że są porównywalne produkty na rynku. Więc chcę zostać poważnie przekonanym, dlaczego mam wybrać ten program, a nie inny.
Jak na ten moment widzę, że praca wre i jest wizja. I to będę popierał, bo w końcu Polacy też dużo potrafią...
Ale do komercji jeszcze trochę... Nie ma np. ficzerów, jak podgląd warstw. Może i jestem stary i ślepy, no ale jeżeli to jest, to dlaczego ja tego nie widzę? A powinienem tak od strzału.

Re: Executor3D - polski slicer (1.x beta)

: 01 mar 2017, 19:24
autor: samezrp
@adrian121, potwierdzam odbiór nagród. I klucz, i filament dotarły. Jeszcze raz dzięki, również za podziękowania :) i pozdrawiam.