I3 Blaszak
Re: I3 Blaszak
A całe to towarzystwo drukujące na V6 full metal to już właściwie samobójcy?
Ich strefa izolacyjna się przesunęła.. niewiadomo gdzie
Dlatego napisałem "ej..."
Bardziej bym się zastanowił dlaczego się czopuje, czyli jakie kolega ma połączenie łącznika z radiatorem.
Ich strefa izolacyjna się przesunęła.. niewiadomo gdzie
Dlatego napisałem "ej..."
Bardziej bym się zastanowił dlaczego się czopuje, czyli jakie kolega ma połączenie łącznika z radiatorem.
Jeżeli przypadkiem podam ceny w GBP to sobie kolego, koleżanko, pomnóż razy pięć.
- Kopytko
- Zasłużony
- Postów w temacie: 62
- Posty: 3452
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Drukarka: P3Steel v4.00
- x 566
Re: I3 Blaszak
Strefa izolacyjna jest dokladnie w tym samym miejscu. Na zwezce. A jak zwezka wejdzie w blok to promieniowanie z bloku bedzie grzalo juz pierwsze zebro radiatora.
Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long Replicator 1 by CTC Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70
Aktualne drukarki :
Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long Replicator 1 by CTC Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70
Re: RE: Re: I3 Blaszak
Ok, 0.5 mm na 4 mm przerwy robi różnicę? Serio serio?Kopytko pisze:Strefa izolacyjna jest dokladnie w tym samym miejscu. Na zwezce. A jak zwezka wejdzie w blok to promieniowanie z bloku bedzie grzalo juz pierwsze zebro radiatora.
A tu Panie każda dysza inna, dwie ori e3d zależne od czasu produkcji.
Obie full metal 3mm.
Jeżeli przypadkiem podam ceny w GBP to sobie kolego, koleżanko, pomnóż razy pięć.
- Kopytko
- Zasłużony
- Postów w temacie: 62
- Posty: 3452
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Drukarka: P3Steel v4.00
- x 566
Re: I3 Blaszak
Chodzi o to ze skrocisz ten krotszy gwint i zblizysz radiator o te nawet pol mm to zacznie sie mocniejsze grzanie radiatora. Czy bedzie mialo wplyw napewno. Ale gdybac mozemy sobie bo nie wiemy ile rurki brakuje koledze:p
Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long Replicator 1 by CTC Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70
Aktualne drukarki :
Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long Replicator 1 by CTC Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70
Re: RE: Re: I3 Blaszak
Nie wiem jak kolega, ale ja głębokość na jaką wkręcam rurkę w radiator reguluje za pomocą kleju. Inaczej każdą głowica wychodzi na inną długość.Kopytko pisze:Chodzi o to ze skrocisz ten krotszy gwint i zblizysz radiator o te nawet pol mm to zacznie sie mocniejsze grzanie radiatora. Czy bedzie mialo wplyw napewno. Ale gdybac mozemy sobie bo nie wiemy ile rurki brakuje koledze:p
Jeżeli przypadkiem podam ceny w GBP to sobie kolego, koleżanko, pomnóż razy pięć.
- Tuchajbej
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 111
- Posty: 661
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
- Lokalizacja: Prawie W-wa
- Drukarka: Voron/MK3S
- x 186
Re: I3 Blaszak
Dyskusja się wywiązała, bardzo fajnie, mega dużo można się dowiedzieć. Dla was to są oczywistości a dla mnie nowości.
Padło pytanie czy nie jest za słabe chłodzenie radiatora? Jest założony wentylator, czy coś więcej mogę zrobić?
Czy łącznik można jakoś zaizoliwac dodatkowo żeby był chlodniejszy? Np stosując jakiś klej czy coś? Czy blok grzejny wystarczy owinąć na grubo kaptonem?
Padło pytanie czy nie jest za słabe chłodzenie radiatora? Jest założony wentylator, czy coś więcej mogę zrobić?
Czy łącznik można jakoś zaizoliwac dodatkowo żeby był chlodniejszy? Np stosując jakiś klej czy coś? Czy blok grzejny wystarczy owinąć na grubo kaptonem?
Voron V2.471 i MK3S
Moje wydruki
Moje wydruki
- Tuchajbej
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 111
- Posty: 661
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
- Lokalizacja: Prawie W-wa
- Drukarka: Voron/MK3S
- x 186
Re: I3 Blaszak
Zrobiłem kilka prób. Czopuje się juz na samym początku, zwykle na drugiej warstwie. Nie blokuje się na amen - tz podnoszę minimalnie temp, pomagam ręką ekstruderowi i wtłacza się. Dzięki czemu przy każdej próbie nie muszę rozbierać hotenda. Wysunąłem odrobinę rurkę w kierunku końcówki, założyłem blok i dokręciłem końcówkę. Nic to raczej nie dało
Rozebrałem głowicę kiedy było zablokowane, filament nie miał zadnego zgrubienia które wynikało by z przerwy między rurką teflonową a końcówką.
1. Czy jest możliwe że czopuje się przez brak kalibracji ekstrudera i pid?
2. Czy można w głowicy z rurką teflonową wywalić łącznik z teflonem i włożyć metalowy? Czy to nie jest takie proste?
Rozebrałem głowicę kiedy było zablokowane, filament nie miał zadnego zgrubienia które wynikało by z przerwy między rurką teflonową a końcówką.
1. Czy jest możliwe że czopuje się przez brak kalibracji ekstrudera i pid?
2. Czy można w głowicy z rurką teflonową wywalić łącznik z teflonem i włożyć metalowy? Czy to nie jest takie proste?
Voron V2.471 i MK3S
Moje wydruki
Moje wydruki
- xyzyx
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 6
- Posty: 319
- Rejestracja: 02 sie 2017, 06:22
- Lokalizacja: Płock
- Drukarka: HCX2
- x 65
Re: I3 Blaszak
Czy sprawdziłeś czujnik (montaż)? Po powyższym opisie jestem na 90%, że masz czujnik w powietrzu, a tym samym duuużą bezwładność temperaturową.
Ps. Czujnik możesz wkleić jak masz odpowiedni klej/pastę termo.
Ps. Czujnik możesz wkleić jak masz odpowiedni klej/pastę termo.
- Tuchajbej
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 111
- Posty: 661
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
- Lokalizacja: Prawie W-wa
- Drukarka: Voron/MK3S
- x 186
Re: I3 Blaszak
Na próbę podniosłem jeszcze napiecie na stepsticku ekstrudera i odpukać trzeci wydruk poszedł bez czopowania, podczas gdy poprzednio czopowało się na samym początku.
Voron V2.471 i MK3S
Moje wydruki
Moje wydruki
- Tuchajbej
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 111
- Posty: 661
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
- Lokalizacja: Prawie W-wa
- Drukarka: Voron/MK3S
- x 186
Re: I3 Blaszak
Odczuwam dyskomfort pisząc post pod postem, szkoda że nie można edytować, albo chociaż dopisywać do poprzednich postów.
Ogólnie jest postęp. Po podniesieniu napięcia na stepsticku ekstrudera do 1V poszło 5 wydruków bez większych problemów.
Silnik jest ciepły ale nie gorący.
PLA temp 215C, stół 60C, prędkość 40mm/s, jałowe 100mm/s.
Widzę że na niektórych warstwach jest przesunięcie - to wygląda jak by cała oś X była przesunięta, stawiam że to może być problem szpilek M5 wraz z koszmarnymi łącznikami aluminiowymi do silników. Wydrukowałem to co Kopytko zaproponował ale nie zdążyłem jeszcze zamontować. Jakieś dodatkowe sugestie? Wczoraj w nocy zrobiłem kalibrację kroków ekstrudera i PID. Nie wiem na ile dokładnie to zrobiłem bo ciężko było suwmiarką zmierzyc drut
Będę zamawiać kilka rzeczy to przy okazji mogę wziąć śruby trapezowe. Pytanie tylko do Was, jaki skok gwintu najlepiej? 2mm na obrót będzie ok, czy lepiej inną ?
Ogólnie jest postęp. Po podniesieniu napięcia na stepsticku ekstrudera do 1V poszło 5 wydruków bez większych problemów.
Silnik jest ciepły ale nie gorący.
PLA temp 215C, stół 60C, prędkość 40mm/s, jałowe 100mm/s.
Widzę że na niektórych warstwach jest przesunięcie - to wygląda jak by cała oś X była przesunięta, stawiam że to może być problem szpilek M5 wraz z koszmarnymi łącznikami aluminiowymi do silników. Wydrukowałem to co Kopytko zaproponował ale nie zdążyłem jeszcze zamontować. Jakieś dodatkowe sugestie? Wczoraj w nocy zrobiłem kalibrację kroków ekstrudera i PID. Nie wiem na ile dokładnie to zrobiłem bo ciężko było suwmiarką zmierzyc drut
Będę zamawiać kilka rzeczy to przy okazji mogę wziąć śruby trapezowe. Pytanie tylko do Was, jaki skok gwintu najlepiej? 2mm na obrót będzie ok, czy lepiej inną ?
Voron V2.471 i MK3S
Moje wydruki
Moje wydruki