I3 Blaszak

To dobre miejsce na pytania i worklogi
Awatar użytkownika
Tuchajbej
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 111
Posty: 661
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
Lokalizacja: Prawie W-wa
Drukarka: Voron/MK3S
x 186

Re: I3 Blaszak

Post autor: Tuchajbej »

Nie mam titana jeszcze. Mam ten direct co miałem. Na radelku mk8.
Voron V2.471 i MK3S :cool2:
Moje wydruki ;)
Awatar użytkownika
Kopytko
Zasłużony
Postów w temacie: 62
Posty: 3452
Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
Lokalizacja: Oleśnica
Drukarka: P3Steel v4.00
x 566

Re: I3 Blaszak

Post autor: Kopytko »

A jak przepychasz filament przed eksteuderwm reka. Wciiskajac wajche eksteudera zeby nie stawiala oppru to jak odzie przepychanie? Moze nys problem z ta dlugoscia teflonu. Choc nie jestwm pew y bo zawsze mialem z 2 razy krocej jak u ciebie. RADELko sprawdzone czy sie nie kreci? Mazniij permamentnym kreske przrz os silnika izradelka abu miec pewnosc.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
:idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC :idea: Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70 :devil:
Awatar użytkownika
Tuchajbej
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 111
Posty: 661
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
Lokalizacja: Prawie W-wa
Drukarka: Voron/MK3S
x 186

Re: I3 Blaszak

Post autor: Tuchajbej »

Radełko się nie kreci. Jak by się kręciło to cały czas a tutaj brakuje filamentu przez ułamek sekundy.
CZY mogę rozebrać i wiertłem przejechać wszystko żeby mieć pewność że nie haczy gdzieś czy raczej pogorsZe.
Voron V2.471 i MK3S :cool2:
Moje wydruki ;)
Awatar użytkownika
Kopytko
Zasłużony
Postów w temacie: 62
Posty: 3452
Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
Lokalizacja: Oleśnica
Drukarka: P3Steel v4.00
x 566

Re: I3 Blaszak

Post autor: Kopytko »

Nie lepiej nie.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
:idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC :idea: Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70 :devil:
Awatar użytkownika
Tuchajbej
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 111
Posty: 661
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
Lokalizacja: Prawie W-wa
Drukarka: Voron/MK3S
x 186

Re: I3 Blaszak

Post autor: Tuchajbej »

No dobra, zaczynam wymiękać z tym hotendem. Znowu się zaczopował - widać na zdjęciu malowniczy wyciek z bloku grzejnego. Filament z niego wypłynął. Nie wiem jakim sposobem. Jest dokręcony na maksa.
Złożyłem wszsystko tak jak na stronie e3d. Nie wiem czy klona się inaczej sklada?
Wkręciłem dyszę, cofnąłem o 1/4obrotu. Wkręciłem heatbreak. Lekko pastą posmarowałem na łączeniu z radiatorem (tylko tam, blok grzejny oczywiscie omijalem szerokim łukiem). Rozgrzałem do 250C, odczekałem 5 min. Dokręciłem dyszę. Skalibrowałem. I teraz mam wyciek. NIE WIEM JAK.
widac na gwincie zarowno dyszy jak i łącznika. Jest mozliwe ze jest jakis luz na gwincie? Może można to jakos uszczelnic? teflonem :D
Załączniki
20171115_190342.jpg
20171115_183720.jpg
Voron V2.471 i MK3S :cool2:
Moje wydruki ;)
Awatar użytkownika
Kopytko
Zasłużony
Postów w temacie: 62
Posty: 3452
Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
Lokalizacja: Oleśnica
Drukarka: P3Steel v4.00
x 566

Re: I3 Blaszak

Post autor: Kopytko »

łącznik i dysza są stare czy nowe?
Moze , któryś z elementów ma skaze jakąś/.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
:idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC :idea: Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70 :devil:
Awatar użytkownika
Kopytko
Zasłużony
Postów w temacie: 62
Posty: 3452
Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
Lokalizacja: Oleśnica
Drukarka: P3Steel v4.00
x 566

Re: I3 Blaszak

Post autor: Kopytko »

Ja przed każdym złożeniem sprawdzam czy dysza dobrze skręci się z łącznikiem :
Biorę nową dysze i sprawdzam powierzchnie przylegania, jak jest wszystko ok, czyli nie ma zadziorów rys itp dysza nadaje się do użytkowania ( chodzi o Chińskie dysze oczywiscie):
20171115_191525.jpg
Jak jest ok, maluje powierzchnie tej dyszy , mazakiem permanentnym:
20171115_191544.jpg
Następnie wkręcam w blok pozostawiając szczelinę ok 0,5mm, ( tak jak w przypadku standardowego skręcania)
20171115_191608.jpg
Tak to wygląda po wkręceniu:
20171115_191619.jpg
Następnie wkręcam łącznik do oporu - palcami i łapie całość kluczami. Póżniej kręcąc kluczem nasadowym,blok nieruchomo, dokręcam dysze do łącznika ( NIE INACZEJ!) , dokręcanie nie powinno być bardzo mocne, lekko z czuciem, tu chodzi o zrobienie odcisku:
20171115_191708.jpg
Następnie odkręcam dysze i sprawdzam czy odbiła się pięknie cała płaszczyzna łącznika:
20171115_191746.jpg
W tym wypadku widać ,ze mazak został starty przy krawędziach, ponieważ łącznik jest przystosowany pod teflon, czyli otwór ma 3mm a nie 2 jak w dyszy.
Widać ,ze jest piękny mosiężny okrąg, oznacza to ,ze łącznik z dyszą pięknie się spasują.

Pamiętajcie ,ze dokręcamy dysze do bloku, nigdy inaczej, dlatego przy składaniu tak ważną rzeczą jest pozostawienie tej szczeliny pomiędzy blokiem a dyszą.
Sorki za jakość zdjęć , ale mój kalkulator ma problem z trybem makro chyba:P
FlameRunner
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
:idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC :idea: Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70 :devil:
Awatar użytkownika
anraf1001
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 15
Posty: 1509
Rejestracja: 30 gru 2016, 11:43
Lokalizacja: Gniezno
Drukarka: Hypercube Evo
x 182

Re: I3 Blaszak

Post autor: anraf1001 »

Kopytko pisze:dokręcam dysze do bloku ( NIE INACZEJ!)
Chyba się przejęzyczyłeś. Do łącznika
;) Pozdrawiam, Andrzej ;)
Drukarki: Hypercube Evolution :cool2:
Prusa ala Haribo/Mk3 :cool2:

Wsiadając do taksówki mówię: "G28"
Awatar użytkownika
Kopytko
Zasłużony
Postów w temacie: 62
Posty: 3452
Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
Lokalizacja: Oleśnica
Drukarka: P3Steel v4.00
x 566

Re: I3 Blaszak

Post autor: Kopytko »

Dokładnie,
ale chodziło mi bardziej aby zaznaczyć ,że kręcimy dysza podczas skręcania , a nie blokiem czy radiatorem. Dlatego napisałem dysze dokręcamy do bloku ( oczywiście jak już łącznik wkręcony został uprzednio do oporu stykając się z dyszą:)
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
:idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC :idea: Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70 :devil:
Awatar użytkownika
Tuchajbej
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 111
Posty: 661
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
Lokalizacja: Prawie W-wa
Drukarka: Voron/MK3S
x 186

Re: I3 Blaszak

Post autor: Tuchajbej »

Nawet bez mazaka widzę ze plaszczyzna nie jest idealna. Przydało by się ją splanować. Ale nie podejmę się tego w domowych warunkach. Jeżdżenie po papierze sciernym tylko pogorszy.
No nic kupię chyba teflon za twoją namową póki nie dojadą elementy. Tylko dojedzie pewnie na przyszly tydzien :(

--

Kolejny raz rozebrałem, wyczyściłem. Przy okazji zrobiłem wtyczki żeby łatwo demontować cały hotend. Nawet spoko wyszło :cool2:
Przy okazji wiem że muszę kupić gwintowniki do domu :DD gwint bloku czyściłem gwintem dyszy. Lekko zafajdany i widać nie mogłem przez to dokręcić na full heatbreaka. Teraz leci kolejny test. Na nic nie liczę. Chyba poprosze kogoś żeby mi wydrukował uchwyt pod nowy hotend :thumbdown:
20171115_205831.jpg
Kolejny fail. Tym razem dojechało chociaż do trzeciej warstwy a nie jak poprzednio od razu na początku. Jestem prawie pewien że problem wynika z kiepskiego przylegania dyszy do heatbreaka. Trzeba by było to splanować. Pytanie do Was: Czy robienie tego ręcznie na blacie papierem ściernym ma sens? WIem że powinno się to zrobić inaczej, ale nie mam dostępu do maszyn, koszt jest niski, a i tak nie działą :|
Voron V2.471 i MK3S :cool2:
Moje wydruki ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „RepRap - buduję”