I3 Blaszak
- Kopytko
- Zasłużony
- Postów w temacie: 62
- Posty: 3452
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Drukarka: P3Steel v4.00
- x 566
Re: I3 Blaszak
2mm jest precyzyjne, ja używam nawet 8mm i jakoś to działa, ale 2mm będzie lepsza alternatywą
Co do przesunieć a raczej pływania, to fakt moze być to wina łączników. Wbrew pozorom na prostych nierdzewnych prętach m5, można uzyskać to samo co na trapezach, jednak ciężko znaleźć prostą śrubę m5 o długości prawie 40cm
Co do przesunieć a raczej pływania, to fakt moze być to wina łączników. Wbrew pozorom na prostych nierdzewnych prętach m5, można uzyskać to samo co na trapezach, jednak ciężko znaleźć prostą śrubę m5 o długości prawie 40cm
Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long Replicator 1 by CTC Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70
Aktualne drukarki :
Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long Replicator 1 by CTC Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70
- Tuchajbej
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 111
- Posty: 661
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
- Lokalizacja: Prawie W-wa
- Drukarka: Voron/MK3S
- x 186
Re: I3 Blaszak
A jak walczyć z nitkami na mostach? Na marvinie ma zawieszce i między nóżkami.
Voron V2.471 i MK3S
Moje wydruki
Moje wydruki
- Kopytko
- Zasłużony
- Postów w temacie: 62
- Posty: 3452
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Drukarka: P3Steel v4.00
- x 566
Re: I3 Blaszak
To już ustawianie retrakcji,. Przy zestawie , jaki masz startował bym od ustawień 35-55mm/s prędkość oraz 0,8mm cofanie. Czyli 35mm/s oraz 0,8mm , powinno wyeliminować nitki.
Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long Replicator 1 by CTC Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70
Aktualne drukarki :
Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long Replicator 1 by CTC Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70
- Tuchajbej
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 111
- Posty: 661
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
- Lokalizacja: Prawie W-wa
- Drukarka: Voron/MK3S
- x 186
Re: I3 Blaszak
Wydruki jakoś idą
PLA robię na 215C i 60C stół.
Drugi problem to taki że przy pierwszej warstwie często nitkuje się i potem spód wydruku ma dodatkowe wzorki w postaci wprasowanych krzywych nitek. Jeśli to jest ogólny problem przyczepności to ogarnia mnie strach, bo sam wydruk trzyma się tak mocno że ten cylinder ze zdjęcia odrywałem 10 minut a i tak zarysowałem i stół i lekko uszkodziłem wydruk w kilku miejscach
Póki co jakość aż tak wielkiego znaczenia nie ma bo głównie ugrade lecą. Zauważyłem że pojawia się problem przy pierwszej warstwie. Mianowicie pierwsza warstwa jakoś tak jakby się faluje i krawędzie się podnoszą. Raczej to wina ustawień.PLA robię na 215C i 60C stół.
Drugi problem to taki że przy pierwszej warstwie często nitkuje się i potem spód wydruku ma dodatkowe wzorki w postaci wprasowanych krzywych nitek. Jeśli to jest ogólny problem przyczepności to ogarnia mnie strach, bo sam wydruk trzyma się tak mocno że ten cylinder ze zdjęcia odrywałem 10 minut a i tak zarysowałem i stół i lekko uszkodziłem wydruk w kilku miejscach
Voron V2.471 i MK3S
Moje wydruki
Moje wydruki
- Tuchajbej
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 111
- Posty: 661
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
- Lokalizacja: Prawie W-wa
- Drukarka: Voron/MK3S
- x 186
Re: I3 Blaszak
Ogólnie pierwsza warstwa jest jakaś dziwna, jakby nierówno materiał jest podawany.
Czego używacie do podważania wydruków? Jakiejś szpachelki? Macie jakieś gotowe rozwiązanie?
Czego używacie do podważania wydruków? Jakiejś szpachelki? Macie jakieś gotowe rozwiązanie?
Voron V2.471 i MK3S
Moje wydruki
Moje wydruki
Re: I3 Blaszak
Podstawowe narzędzie to tępa szpachelka z zaokrąglonymi (zeszlifowanymi) rogami.
Do podważania u mnie się dobrze sprawuje kawałek sekatora - rączka z ostrzem - sam nie wiem skąd się wzięła koło drukarki ale ostrze jest mocne i ma fajny kształt. Sprawdza się na tyle dobrze, że go nie wyrzuciłem Podważam wydruk przez ~2mm podkładkę (robię małą dzwignię).
Kiedyś używałem długich (nowych) ostrzy do nożyków jednorazowych - ale to pierońsko ostre i niebezpieczne (za to fajnie wchodzi między wydruk i szybę - na innych niż szyba materiałach raczej nie polecam).
Do podważania u mnie się dobrze sprawuje kawałek sekatora - rączka z ostrzem - sam nie wiem skąd się wzięła koło drukarki ale ostrze jest mocne i ma fajny kształt. Sprawdza się na tyle dobrze, że go nie wyrzuciłem Podważam wydruk przez ~2mm podkładkę (robię małą dzwignię).
Kiedyś używałem długich (nowych) ostrzy do nożyków jednorazowych - ale to pierońsko ostre i niebezpieczne (za to fajnie wchodzi między wydruk i szybę - na innych niż szyba materiałach raczej nie polecam).
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
- Domell
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 1141
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 12:28
- Lokalizacja: Katowice
- Drukarka: Mendel 90 / i3 / X3D
- x 174
Re: I3 Blaszak
Zwykły tapaciak, doginam go do stołu, podsuwam pod wydruk i odginam, jeśli stół jest odpowiednio wystudzony to jest klasyczne "pęęęę" i wydruk oderwany.
Morf dobrze prawi
Kalibracja na kartce i będzie dobrze.
T.
Morf dobrze prawi
Kalibracja na kartce i będzie dobrze.
T.
Drukarki :
T.E.S.O.L // Gotowa do działania !
T.E.S.O.L // Gotowa do działania !
- Tuchajbej
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 111
- Posty: 661
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
- Lokalizacja: Prawie W-wa
- Drukarka: Voron/MK3S
- x 186
Re: I3 Blaszak
Żona powiedziała że wystawi mi drukarkę na balkon bo jest za głośna
Ledwo powstała a już trzeba ją upgradować.
Nie chce tego robić na zbyt wiele rat więc od razu jedziemy po całości.
1. Łożyska Igusa 12sztuk - już do mnie jadą
2. TMC2208 x4 - już mam
3. DUE3DOM - już mam, ale czekam na klona arduino
4. zasilacz - czy przejście z 12V na 24V przyniesie wymierne korzyści - mam na myśli głównie ograniczenie hałasu. Jeśli tak to poprosiłbym o jakieś gotowe rozwiązanie - czy kupować modułowy, czy może jakiś z pasywnym chłodzeniem. Ogólnie help
Pozostałe upgrady, żeby zrobić to za jednym rozebraniem drukarki, choć nie wpłyną na hałas to na pewno w jakimś stopniu na działanie drukarki.
1. Zmiana śrub M5 na T8x2 wraz z drukowanymi sprzęgiełkami
2. zmiana klona hotenda 'nie full metal' na full metal+łącznik tytanowy z allie + oryginalny kit E3D V6. O ile w zestawie jest termistor to nie ma grzałki. Czy grzałka od klona będzie pasować do bloku e3d? Klon jest na 12V - czy może lepiej kupić na 24V czy bez rożnicy?
I na koniec. Przy załozeniu że są przesłanki do 24V to czy heatbed i głowica jest zasilana bezpośrednio z due3dom złączami - bo tam jest chyba 12V. Czy wtedy pod wyjścia z due3dom podłączam przekaźniki i zasilam bezpośrednio z zasilacza?
Sorry za chaotyczność. Bardzo prosiłbym o pomoc
Ledwo powstała a już trzeba ją upgradować.
Nie chce tego robić na zbyt wiele rat więc od razu jedziemy po całości.
1. Łożyska Igusa 12sztuk - już do mnie jadą
2. TMC2208 x4 - już mam
3. DUE3DOM - już mam, ale czekam na klona arduino
4. zasilacz - czy przejście z 12V na 24V przyniesie wymierne korzyści - mam na myśli głównie ograniczenie hałasu. Jeśli tak to poprosiłbym o jakieś gotowe rozwiązanie - czy kupować modułowy, czy może jakiś z pasywnym chłodzeniem. Ogólnie help
Pozostałe upgrady, żeby zrobić to za jednym rozebraniem drukarki, choć nie wpłyną na hałas to na pewno w jakimś stopniu na działanie drukarki.
1. Zmiana śrub M5 na T8x2 wraz z drukowanymi sprzęgiełkami
2. zmiana klona hotenda 'nie full metal' na full metal+łącznik tytanowy z allie + oryginalny kit E3D V6. O ile w zestawie jest termistor to nie ma grzałki. Czy grzałka od klona będzie pasować do bloku e3d? Klon jest na 12V - czy może lepiej kupić na 24V czy bez rożnicy?
I na koniec. Przy załozeniu że są przesłanki do 24V to czy heatbed i głowica jest zasilana bezpośrednio z due3dom złączami - bo tam jest chyba 12V. Czy wtedy pod wyjścia z due3dom podłączam przekaźniki i zasilam bezpośrednio z zasilacza?
Sorry za chaotyczność. Bardzo prosiłbym o pomoc
Voron V2.471 i MK3S
Moje wydruki
Moje wydruki
- Kopytko
- Zasłużony
- Postów w temacie: 62
- Posty: 3452
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Drukarka: P3Steel v4.00
- x 566
Re: I3 Blaszak
Nie potrzebujesz 24v dla ciszy na 2208. Dzialaja na 12v bezproblemowo i bez roznicy w glosnosci. Sprawdzone juz.
Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long Replicator 1 by CTC Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70
Aktualne drukarki :
Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long Replicator 1 by CTC Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70