I3 Blaszak

To dobre miejsce na pytania i worklogi
mcxmcx
Drukarz
Postów w temacie: 18
Posty: 2455
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:32
x 306

Re: I3 Blaszak

Post autor: mcxmcx »

A całe to towarzystwo drukujące na V6 full metal to już właściwie samobójcy?

Ich strefa izolacyjna się przesunęła.. niewiadomo gdzie ;)

Dlatego napisałem "ej..."


Bardziej bym się zastanowił dlaczego się czopuje, czyli jakie kolega ma połączenie łącznika z radiatorem.
Jeżeli przypadkiem podam ceny w GBP to sobie kolego, koleżanko, pomnóż razy pięć.
Awatar użytkownika
Kopytko
Zasłużony
Postów w temacie: 62
Posty: 3450
Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
Lokalizacja: Oleśnica
Drukarka: P3Steel v4.00
x 565

Re: I3 Blaszak

Post autor: Kopytko »

Strefa izolacyjna jest dokladnie w tym samym miejscu. Na zwezce. A jak zwezka wejdzie w blok to promieniowanie z bloku bedzie grzalo juz pierwsze zebro radiatora.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
:idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC :idea: Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70 :devil:
mcxmcx
Drukarz
Postów w temacie: 18
Posty: 2455
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:32
x 306

Re: RE: Re: I3 Blaszak

Post autor: mcxmcx »

Kopytko pisze:Strefa izolacyjna jest dokladnie w tym samym miejscu. Na zwezce. A jak zwezka wejdzie w blok to promieniowanie z bloku bedzie grzalo juz pierwsze zebro radiatora.
Ok, 0.5 mm na 4 mm przerwy robi różnicę? Serio serio?


A tu Panie każda dysza inna, dwie ori e3d zależne od czasu produkcji.

Obie full metal 3mm. Obrazek
Jeżeli przypadkiem podam ceny w GBP to sobie kolego, koleżanko, pomnóż razy pięć.
Awatar użytkownika
Kopytko
Zasłużony
Postów w temacie: 62
Posty: 3450
Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
Lokalizacja: Oleśnica
Drukarka: P3Steel v4.00
x 565

Re: I3 Blaszak

Post autor: Kopytko »

Chodzi o to ze skrocisz ten krotszy gwint i zblizysz radiator o te nawet pol mm to zacznie sie mocniejsze grzanie radiatora. Czy bedzie mialo wplyw napewno. Ale gdybac mozemy sobie bo nie wiemy ile rurki brakuje koledze:p
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
:idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC :idea: Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70 :devil:
mcxmcx
Drukarz
Postów w temacie: 18
Posty: 2455
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:32
x 306

Re: RE: Re: I3 Blaszak

Post autor: mcxmcx »

Kopytko pisze:Chodzi o to ze skrocisz ten krotszy gwint i zblizysz radiator o te nawet pol mm to zacznie sie mocniejsze grzanie radiatora. Czy bedzie mialo wplyw napewno. Ale gdybac mozemy sobie bo nie wiemy ile rurki brakuje koledze:p
Nie wiem jak kolega, ale ja głębokość na jaką wkręcam rurkę w radiator reguluje za pomocą kleju. Inaczej każdą głowica wychodzi na inną długość.
Jeżeli przypadkiem podam ceny w GBP to sobie kolego, koleżanko, pomnóż razy pięć.
Awatar użytkownika
Tuchajbej
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 111
Posty: 661
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
Lokalizacja: Prawie W-wa
Drukarka: Voron/MK3S
x 186

Re: I3 Blaszak

Post autor: Tuchajbej »

Dyskusja się wywiązała, bardzo fajnie, mega dużo można się dowiedzieć. Dla was to są oczywistości a dla mnie nowości.
Padło pytanie czy nie jest za słabe chłodzenie radiatora? Jest założony wentylator, czy coś więcej mogę zrobić?
Czy łącznik można jakoś zaizoliwac dodatkowo żeby był chlodniejszy? Np stosując jakiś klej czy coś? Czy blok grzejny wystarczy owinąć na grubo kaptonem?
Voron V2.471 i MK3S :cool2:
Moje wydruki ;)
Awatar użytkownika
Tuchajbej
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 111
Posty: 661
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
Lokalizacja: Prawie W-wa
Drukarka: Voron/MK3S
x 186

Re: I3 Blaszak

Post autor: Tuchajbej »

Zrobiłem kilka prób. Czopuje się juz na samym początku, zwykle na drugiej warstwie. Nie blokuje się na amen - tz podnoszę minimalnie temp, pomagam ręką ekstruderowi i wtłacza się. Dzięki czemu przy każdej próbie nie muszę rozbierać hotenda. Wysunąłem odrobinę rurkę w kierunku końcówki, założyłem blok i dokręciłem końcówkę. Nic to raczej nie dało :D
Rozebrałem głowicę kiedy było zablokowane, filament nie miał zadnego zgrubienia które wynikało by z przerwy między rurką teflonową a końcówką.

1. Czy jest możliwe że czopuje się przez brak kalibracji ekstrudera i pid?
2. Czy można w głowicy z rurką teflonową wywalić łącznik z teflonem i włożyć metalowy? Czy to nie jest takie proste?
Voron V2.471 i MK3S :cool2:
Moje wydruki ;)
Awatar użytkownika
xyzyx
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 6
Posty: 319
Rejestracja: 02 sie 2017, 06:22
Lokalizacja: Płock
Drukarka: HCX2
x 65

Re: I3 Blaszak

Post autor: xyzyx »

Czy sprawdziłeś czujnik (montaż)? Po powyższym opisie jestem na 90%, że masz czujnik w powietrzu, a tym samym duuużą bezwładność temperaturową.
Ps. Czujnik możesz wkleić jak masz odpowiedni klej/pastę termo.
Awatar użytkownika
Tuchajbej
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 111
Posty: 661
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
Lokalizacja: Prawie W-wa
Drukarka: Voron/MK3S
x 186

Re: I3 Blaszak

Post autor: Tuchajbej »

Na próbę podniosłem jeszcze napiecie na stepsticku ekstrudera i odpukać trzeci wydruk poszedł bez czopowania, podczas gdy poprzednio czopowało się na samym początku.
Voron V2.471 i MK3S :cool2:
Moje wydruki ;)
Awatar użytkownika
Tuchajbej
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 111
Posty: 661
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
Lokalizacja: Prawie W-wa
Drukarka: Voron/MK3S
x 186

Re: I3 Blaszak

Post autor: Tuchajbej »

Odczuwam dyskomfort pisząc post pod postem, szkoda że nie można edytować, albo chociaż dopisywać do poprzednich postów.
Ogólnie jest postęp. Po podniesieniu napięcia na stepsticku ekstrudera do 1V poszło 5 wydruków bez większych problemów.
Silnik jest ciepły ale nie gorący.
20171023_115953.jpg
20171023_115941.jpg
PLA temp 215C, stół 60C, prędkość 40mm/s, jałowe 100mm/s.

Widzę że na niektórych warstwach jest przesunięcie - to wygląda jak by cała oś X była przesunięta, stawiam że to może być problem szpilek M5 wraz z koszmarnymi łącznikami aluminiowymi do silników. Wydrukowałem to co Kopytko zaproponował ale nie zdążyłem jeszcze zamontować. Jakieś dodatkowe sugestie? Wczoraj w nocy zrobiłem kalibrację kroków ekstrudera i PID. Nie wiem na ile dokładnie to zrobiłem bo ciężko było suwmiarką zmierzyc drut :D

Będę zamawiać kilka rzeczy to przy okazji mogę wziąć śruby trapezowe. Pytanie tylko do Was, jaki skok gwintu najlepiej? 2mm na obrót będzie ok, czy lepiej inną ?
Voron V2.471 i MK3S :cool2:
Moje wydruki ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „RepRap - buduję”