Wikinga szczudłatego buduję

To dobre miejsce na pytania i worklogi
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Postów w temacie: 1
Posty: 6384
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1455

Re: Wikinga szczudłatego buduję

Post autor: dragonn »

panWiadr0 pisze: Jak będzie potrzebny termistor to się upchnie.
Temistor != zabezpieczenie termiczne.
pobrane.jpeg
pobrane.jpeg (6.22 KiB) Przejrzano 2298 razy
Pjoter ma na myśli coś tego typu, są wersje z histerezą lub z przyciskiem do zresetowania.
Pjoter
Awatar użytkownika
Cosik
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 5
Posty: 907
Rejestracja: 09 gru 2017, 10:12
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: HEVO DC, Mikrus
x 281
Kontakt:

Re: Wikinga szczudłatego buduję

Post autor: Cosik »

Dokładnie jak pisze dragonn, ja mam termistor resetowalny ręcznie przyciskiem. W TME widziałem że są tylko do 130C. Zawsze można użyć przekaźnika bistabilnego z prostym komparatorem i termistorem oraz przyciskiem do resetowania ręcznego.
Wolność wariacie w swoim warsztacie...
HEVO DC - wciąż wiele pomysłów na usprawnienia :D
Mikrus - moje szaleństwo -> viewtopic.php?f=10&t=6880
Moje projekty 3D

https://discord.gg/cBYzhm2 -> RepRapy PL
Awatar użytkownika
panWiadr0
Postów w temacie: 154
Posty: 1255
Rejestracja: 25 sty 2019, 14:06
Drukarka: niesforny reprap
x 839

Re: Wikinga szczudłatego buduję

Post autor: panWiadr0 »

A po co więcej niż 130C?

Tak czy siak w razie czego coś się upchnie https://archiwum.allegro.pl/oferta/wyla ... 76151.html
Awatar użytkownika
panWiadr0
Postów w temacie: 154
Posty: 1255
Rejestracja: 25 sty 2019, 14:06
Drukarka: niesforny reprap
x 839

Re: Wikinga szczudłatego buduję

Post autor: panWiadr0 »

PS.

Taka obserwacja. Drukarka wyrzygała od zmiany pasków na LL2MR09 już kilka ładnych szpul i wszystkie idlery Mellow nie dość że nie są ujebane gumą to wręcz dokonały samooczyszczenia. :good:
Awatar użytkownika
panWiadr0
Postów w temacie: 154
Posty: 1255
Rejestracja: 25 sty 2019, 14:06
Drukarka: niesforny reprap
x 839

Re: Wikinga szczudłatego buduję

Post autor: panWiadr0 »

Stół będzie leżał na sworzniach kulowych. Zastanawiam się jaki układ slotów wykonać. 30cm formatki przy 100C powinno się rozszerzać o ok 0.5mm.
layout1.jpg
layout2.jpg
Awatar użytkownika
Olson
Postów w temacie: 7
Posty: 236
Rejestracja: 06 gru 2017, 05:20
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: OCHC CoreXY DIY
x 99

Re: Wikinga szczudłatego buduję

Post autor: Olson »

Pomysł dobry, wykonanie kiepskie ;)
https://drmrehorst.blogspot.com/2017/07 ... r-bed.html
Tutaj masz dokładnie opisane co i jak. Ja wykonałem u siebie w ten sposób(średnio dokładnie bo ręcznie) i daje radę ;)
Awatar użytkownika
panWiadr0
Postów w temacie: 154
Posty: 1255
Rejestracja: 25 sty 2019, 14:06
Drukarka: niesforny reprap
x 839

Re: Wikinga szczudłatego buduję

Post autor: panWiadr0 »

Olson pisze:Pomysł dobry, wykonanie kiepskie ;)
https://drmrehorst.blogspot.com/2017/07 ... r-bed.html
Tutaj masz dokładnie opisane co i jak. Ja wykonałem u siebie w ten sposób(średnio dokładnie bo ręcznie) i daje radę ;)
Znam ten artykuł. Co jest kiepskiego w moim wykonaniu?
Awatar użytkownika
Olson
Postów w temacie: 7
Posty: 236
Rejestracja: 06 gru 2017, 05:20
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: OCHC CoreXY DIY
x 99

Re: Wikinga szczudłatego buduję

Post autor: Olson »

Jeśli będziesz miał 3 otwory i w tym kulki to może w ten sposób się stół odkształcać lub próbować uciekać z otworów przez odkształcenia co będzie powodować problemy z poziomowaniem.
Do tego w Twoim wykonaniu poziomowanie może być ciut bardziej upierdliwe.
Jeśli będziesz miał układ jak w tym to podesłałem to nie powinno powodować to odkształceń bo tylko 1 punkt jest "stały". Do tego poziomowanie odbywa się najpierw wzdłuż osi na której masz 2 kulki(łapiesz "bazę" na otworze który ma fazę , potem "poziom" wzdłuż osi na "łezce" ), a potem wzdłuż 2 osi " obrót" osi
Awatar użytkownika
panWiadr0
Postów w temacie: 154
Posty: 1255
Rejestracja: 25 sty 2019, 14:06
Drukarka: niesforny reprap
x 839

Re: Wikinga szczudłatego buduję

Post autor: panWiadr0 »

Olson pisze:Jeśli będziesz miał 3 otwory i w tym kulki to może w ten sposób się stół odkształcać lub próbować uciekać z otworów przez odkształcenia co będzie powodować problemy z poziomowaniem.
Do tego w Twoim wykonaniu poziomowanie może być ciut bardziej upierdliwe.
Jeśli będziesz miał układ jak w tym to podesłałem to nie powinno powodować to odkształceń bo tylko 1 punkt jest "stały". Do tego poziomowanie odbywa się najpierw wzdłuż osi na której masz 2 kulki(łapiesz "bazę" na otworze który ma fazę , potem "poziom" wzdłuż osi na "łezce" ), a potem wzdłuż 2 osi " obrót" osi
Nic się nie będzie odkształcać, przecież napisałem SLOTÓW i nawet je (krzywo bo krzywo) ale nabazgrałem.
cube
Postów w temacie: 2
Posty: 138
Rejestracja: 29 mar 2020, 13:50
x 107

Re: Wikinga szczudłatego buduję

Post autor: cube »

Olson ma rację. Są dwa poprawne sposoby zrobienia zawieszenia - 3 pryzmy, których osie zbiegają się w jednym punkcie lub układ kula-pryzma-płaskie. Układ z jednym sworzniem kulowym ma taką zaletę że istnieje jeden stały punkt w geometrii, od którego możesz dalej się bazować - kula. Ma zablokowany ruch w XY, ale umożliwia obrót. Pryzma blokuje obrót, ale umożliwia wydłużenie (oś pryzmy powinna przecinać kulę). Ostatni punkt na płaszczyźnie pozwala na przesunięcia zależne od rozszerzalności cieplnej. Najłatwiej wypoziomować układ gdzie linie kula-pryzma i kula-płaskie są do siebie prostopadłe i równoległe do osi maszyny - wtedy kręcisz tylko jednym pokrętłem do poziomowania danej osi.
Układ z trzema pryzmami też jest ok. Najlepiej by się sprawdził gdy osie pryzm są względem siebie rozmieszczone co 120st. Dzięki cetemu, przy jednorodnym w obu osiach rozszerzeniu termicznym, elementy pozycjonujące nie wyskakują z pryzm a środek geometrii stołu nie przemieszcza się na boki.

W urządzeniach optycznych (do stołów optycznych) chyba najczęściej stosuje się ten pierwszy układ.
ODPOWIEDZ

Wróć do „RepRap - buduję”