Strona 5 z 14

Re: UltiV-slot XD 2

: 12 lut 2021, 14:32
autor: Berg
Radzę dać dwie dobre prowadnice z tyłu, może grubsze. blacha jakoś tam powinna być wzmocniona, bo tak przykręcone prowadnice do blachy to będzie jak w Migda. Prowadnice mają być bliżej siebie. Tak 10 - 15 cm.
Na każdej z prowadnic po dwa wózki tak, by odstęp między górą górnego a dołem dolnego był z 12cm.
Do tego jedna śruba kulowa. Nic więcej nie trzeba.

Ew to samo tylko nie z tyłu tylko po bokach z dwiema śrubami. Nikt nic lepszego nie wymyślił.

Re: UltiV-slot XD 2

: 12 lut 2021, 19:12
autor: Holgin
A ja mówię, że prowadnice nie powinny być bardzo blisko siebie :) jeżeli prowadnice będą tylko po jednej stronie, podstawa stołu musi być sztywna, najlepiej zrobić na planie trójkąta prostokątnego wózek - wózek - koniec podstawy.

Re: UltiV-slot XD 2

: 12 lut 2021, 19:25
autor: Janek_Porzycz
Panowie dzieki za sugestie. Pomysle jeszcze nad tym i cos podesle. Nie mam kiedy narysowac ale mam "wizje" z zastosowaniem tych przegubow kulowych.

Re: UltiV-slot XD 2

: 12 lut 2021, 21:49
autor: Berg
Przykładowo takie e3d Motion system. Jedna prowadnica ale na profili 30x60 (a może 20x40) i stykło.
https://e3d-online.dozuki.com/Guide/01+ ... embly./102
KaJJ6rPstLqWdD31.medium.jpeg
p1220595_2_96789841-5c37-4b59-a00f-bdeaba4a0f6d.jpg

Re: UltiV-slot XD 2

: 12 lut 2021, 22:30
autor: Holgin
A mi się to nie podoba. Jakakolwiek dynamika/wibracje i już będzie widać na wydruku.

Re: UltiV-slot XD 2

: 15 lut 2021, 13:44
autor: Janek_Porzycz
No dobra, pokminilem pokminilem i wyszlo cos takiego:


źródło: https://www.youtube.com/watch?v=TSn8Ga-qKdE

Wnioski : Musze punkty podoru wpisac w wierzcholki trojkata rownobocznego by to dzialalo. Jeden ball joint musi bozostac na sztywno. Pozostale 2 musza miec ruch w poziomie. Chetnie poslucham opinni. Pozdro ;)

Re: UltiV-slot XD 2

: 15 lut 2021, 15:40
autor: cube
Już gdzieś na forum jest taka dyskusja na temat podparcia w trzech punktach stołu. Masz dwie możliwości - 3 pryzmy lub punkt-linia-powierzchnia (Ball joint, linear joint, surface joint). Inaczej to nawet drobne pochylenie będzie powodowało naprężenie konstrukcji.

Re: UltiV-slot XD 2

: 16 lut 2021, 14:01
autor: Janek_Porzycz
Drugie podejscie do osi Z. Wydaje sie to dzialac ;)


źródło: https://www.youtube.com/watch?v=wTN4HNjgNHI

Re: UltiV-slot XD 2

: 16 lut 2021, 14:05
autor: panWiadr0
cube pisze:Już gdzieś na forum jest taka dyskusja na temat podparcia w trzech punktach stołu. Masz dwie możliwości - 3 pryzmy lub punkt-linia-powierzchnia (Ball joint, linear joint, surface joint). Inaczej to nawet drobne pochylenie będzie powodowało naprężenie konstrukcji.
Jest gdzieś...lecz nie wiadomo gdzie... swiat w ktorym basn ta dzieje sie :DD

viewtopic.php?f=10&t=5109&start=150

Re: UltiV-slot XD 2

: 16 lut 2021, 14:10
autor: panWiadr0
Janek_Porzycz pisze:Drugie podejscie do osi Z. Wydaje sie to dzialac ;)


źródło: https://www.youtube.com/watch?v=wTN4HNjgNHI
To nie moze być na wałkach, teraz masz kompletny luz w każdą stronę, przewali sie ten stół na bok XD