Reprap - własny projekt czyli roast me

To dobre miejsce na pytania i worklogi
Awatar użytkownika
japim
Postów w temacie: 1
Posty: 703
Rejestracja: 12 lis 2019, 14:15
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: W sumie 19...
x 205
Kontakt:

Re: Reprap - własny projekt czyli roast me

Post autor: japim »

burst pisze:Jerk, a właściwie Junction Deviation ustawione na 0,025.
Jerk - czyli zryw. Prędkość, którą drukarka próbuje osiąganąć momentalnie z zatrzymania (i do zatrzymania) bez stosowania wpisanej wartości przyśpieszenia. Inaczej mówiąc jeżeli masz ustawione a = 3000mm/sek2, j = 5mm/sek a v max = 150mm/sek, to drukarka rozpocznie ruch osiągając 5mm/sek z tym co fabryka dała (bez żadnych ograniczeń w firmware), a dopiero potem od 5 do 150mm/sek rozpędza się stosując wartość zdefiniowanego a
Inaczej mówiąc językiem z podstawówki to takie V0... w równaniu V = V0 + a*t

Jak ustawisz niedorzecznie wysokie J (>20) to dopiero zobaczysz na co tak na prawdę stać mechanikę Twojej drukarki :devil:
W kartezjańskich zazwyczaj to wartość między 5 a 10
Pozdrawiam,
Przemek

Moje projekty 3D: https://www.thingiverse.com/Japim/designs
Aktualne projekty modelarskie: https://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=174992
burst
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 13 mar 2021, 12:17
x 6

Re: Reprap - własny projekt czyli roast me

Post autor: burst »

Dorzucam jeszcze kilka wydruków, w rzeczywistości wyglądają lepiej niż na zdjęciach, ale nadal uważam, że jakość nie jest zadowalająca.
Zwłaszcza na benchy widać delikatne pionowe prążki, zastanawiam się nad zmianą silników z 1.8 na 0.9 stopnia, podobno to pomaga. Prążki oczywiście widoczne tylko na wydrukach z połyskiem, mechanicznie wszystko rusza się lekko bez najmniejszych oporów, próbowałem na różnych paskach, bardziej lub mniej markowych, ale nie mają na to wpływu (oczywiście zbyt mocno naciągnięte potęgują efekt).
Jak będę miał chwilę czasu to przekompiluje Marlina i zmienię junction deviation na jerk, sam jestem ciekaw co da lepsze efekty.
Załączniki
20210316_091901.jpg
20210316_091845.jpg
20210316_091819.jpg
20210316_091359.jpg
20210316_091351.jpg
jakubperson
Postów w temacie: 1
Posty: 268
Rejestracja: 19 lis 2019, 20:50
x 73

Re: Reprap - własny projekt czyli roast me

Post autor: jakubperson »

Wydaje mi się, że Linear Advance powinieneś ustawić. Szczególnie na kostkach to widać.
morf
Awatar użytkownika
czasnagli
Postów w temacie: 2
Posty: 196
Rejestracja: 18 lis 2019, 19:07
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: custom CoreXY
x 64

Re: Reprap - własny projekt czyli roast me

Post autor: czasnagli »

jak dla mnie to ten napinacz psuje robotę, choć pomysł ciekawy. Nie wiem czy da się przeliczyć JD na classic Jerk ale przy jerku 10 to będą fale przy każdej zmianie kierunku.

Co do prążków - na Twoich fotkach ciężko je zobaczyć. Generalnie jest wiele teorii i wiele rozwiązań. Ja do diagnostyki zrobiłem prosty obiekt:
wall_test.stl
(18.25 KiB) Pobrany 82 razy
drukuję w trybie wazy, zaczynam od prędkości 10mm/s i co 10mm zwiększam prędkość o 10mm/s. Dzięki temu można dosyć prosto zweryfikować co powoduje prążki.
-jeśli prążki tylko przy narożnikach 90 stopni to problem elastyczności (naciąg paska, napinacz itp)
-jeśli prążki co 2mm przy różnych prędkościach (jakość paska, zębatki przy silniku, idlera, pasek ociera o krawędź zębatki/idlera)
-jeśli prążki pojawiają się przy ok. 30mm/s i zanikają przy ok. 70mm/s to kwestia silników i wtedy zmiana na 0.9 powinna pomóc

dosyć często uszczelniacze łożysk liniowych generują prążki. Rozwiązaniem jest albo "rozepchanie" uszczelniaczy stożkiem i dobranie odpowiedniego oleju albo w ostateczności usunięcie uszczelniaczy
japim
ODPOWIEDZ

Wróć do „RepRap - buduję”