Rozarh buduje drukarkę - problemy
- Rozarh
- Drukarz
- Postów w temacie: 28
- Posty: 627
- Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
- Lokalizacja: opolskie
- Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
- x 256
Re: Rozarh buduje drukarkę - problemy
Z tym homingiem to mój błąd
Po wymianie firmware w drukarce trzeba ZAWSZE wykonać komendy:
M502
M500
inaczej drukarka trzyma stare wartości parametrów
Ostatecznie prąd na stepstickach ustawiłem na 600mA a wartość HOMING_SENSITIVITY na 106 - teraz lekko uderza o krawędź i się zatrzymuje
Co do osi Z to zdjąłem stół i puściłem samą ramę. Wyregulowałem prąd na około 1A, przesmarowałem trapez i jakoś to jeździ. Jeszcze tylko sprawdzę ustawienie śruby względem reszty - wcześniej użyłem samoróby, która pozwalała na lekkie wychylanie się nakrętki trapezowej od pionu. Teraz mam bloczek aluminiowy i trapez musi być z nim idealnie wyosiowany. Będę to sprawdzać wieczorem, bo wczoraj już nie zdążyłem.
Po wymianie firmware w drukarce trzeba ZAWSZE wykonać komendy:
M502
M500
inaczej drukarka trzyma stare wartości parametrów
Ostatecznie prąd na stepstickach ustawiłem na 600mA a wartość HOMING_SENSITIVITY na 106 - teraz lekko uderza o krawędź i się zatrzymuje
Co do osi Z to zdjąłem stół i puściłem samą ramę. Wyregulowałem prąd na około 1A, przesmarowałem trapez i jakoś to jeździ. Jeszcze tylko sprawdzę ustawienie śruby względem reszty - wcześniej użyłem samoróby, która pozwalała na lekkie wychylanie się nakrętki trapezowej od pionu. Teraz mam bloczek aluminiowy i trapez musi być z nim idealnie wyosiowany. Będę to sprawdzać wieczorem, bo wczoraj już nie zdążyłem.
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
- Rozarh
- Drukarz
- Postów w temacie: 28
- Posty: 627
- Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
- Lokalizacja: opolskie
- Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
- x 256
Re: Rozarh buduje drukarkę - problemy
Zapomniałem dodać, że główną przyczyną "uruchomienia" osi Z była redukcja mikrokroków stepsticka z 1/16 na 1/4. No i związana z tym redukcja 5760 kroków na mm do 1440. Mimo to nadal są miejsca, gdzie silniki się zatrzymują z przesuwem. Głównie jak odpalam krótkie przejazdy. Jak oś ma przejechać między skrajnymi pozycjami to sobie radzi. Jak ogarnę oś Z mechanicznie to może zwiększę kroki do 1/8 albo wrócę na 1/16.
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
- Rozarh
- Drukarz
- Postów w temacie: 28
- Posty: 627
- Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
- Lokalizacja: opolskie
- Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
- x 256
Re: Rozarh buduje drukarkę - problemy
Problemy rozwiązane i drukarka drukuje
Właśnie zauważyłem, że paski nie do końca idą równolegle do osi w miejscach, w których mają być równoległe w CoreXY Ale póki co jakieś wydruki idą...
Na niskim prądzie (700mA dla tych silników to nawet nie 50% znamionowego) gubią kroki dla wyższych prędkości (300mm/s), ale na razie obniżam prędkość maksymalną do 150mm/s i jest ok
Śruby trapezowe osi muszą być naprawdę bardzo dobrze ustawione, żeby nie było zacięć - zwłaszcza dla takich bloków jakie zastosowałem, które trzymają nakrętkę śruby dość sztywno.
Widok na silniki: Widok od góry: Widok na głowicę (i płytę główną): W ekstruderze znów poluzowało mi się radłeko, ale na razie znów dokręciłem - klej zapodam jak stracę do tego cierpliwość
No i miałem mały pożar na drukarce: Zapaliły się przewody wentylatora (turbinki) chłodzenia druku - gdy włączyłem go na 100% (na szczęście nic nie drukowałem. Pojawił się dym i na chwilę płomienie Co ciekawe jego kabelki zasilające się zwarły i paliła się izolacja. W tym wiatraku i w tym miejscu nic wcześniej nie robiłem, więc pewnie to jakaś wada fabryczna - wcześniej lutowałem drugą turbinkę i działała dobrze. Po wyłączeniu sprawdziłem napięcie z płyty - ok i samą turbinkę - po usunięciu spalonego nalotu z płytki - działa więc przylutowałem kabelki z powrotem i chodzi bez problemów.
Sprawdzajcie te przewody - zwłaszcza w tanich wiatrakach, bo można się zdziwić - to nie było jego pierwsze uruchomienie.
No i na radiator wrócił mały wiatraczek Przez chwilę była druga turbinka bez osłon na hotend i wydruki zaczęły się odklejać w rogach od stołu
Właśnie zauważyłem, że paski nie do końca idą równolegle do osi w miejscach, w których mają być równoległe w CoreXY Ale póki co jakieś wydruki idą...
Na niskim prądzie (700mA dla tych silników to nawet nie 50% znamionowego) gubią kroki dla wyższych prędkości (300mm/s), ale na razie obniżam prędkość maksymalną do 150mm/s i jest ok
Śruby trapezowe osi muszą być naprawdę bardzo dobrze ustawione, żeby nie było zacięć - zwłaszcza dla takich bloków jakie zastosowałem, które trzymają nakrętkę śruby dość sztywno.
Widok na silniki: Widok od góry: Widok na głowicę (i płytę główną): W ekstruderze znów poluzowało mi się radłeko, ale na razie znów dokręciłem - klej zapodam jak stracę do tego cierpliwość
No i miałem mały pożar na drukarce: Zapaliły się przewody wentylatora (turbinki) chłodzenia druku - gdy włączyłem go na 100% (na szczęście nic nie drukowałem. Pojawił się dym i na chwilę płomienie Co ciekawe jego kabelki zasilające się zwarły i paliła się izolacja. W tym wiatraku i w tym miejscu nic wcześniej nie robiłem, więc pewnie to jakaś wada fabryczna - wcześniej lutowałem drugą turbinkę i działała dobrze. Po wyłączeniu sprawdziłem napięcie z płyty - ok i samą turbinkę - po usunięciu spalonego nalotu z płytki - działa więc przylutowałem kabelki z powrotem i chodzi bez problemów.
Sprawdzajcie te przewody - zwłaszcza w tanich wiatrakach, bo można się zdziwić - to nie było jego pierwsze uruchomienie.
No i na radiator wrócił mały wiatraczek Przez chwilę była druga turbinka bez osłon na hotend i wydruki zaczęły się odklejać w rogach od stołu
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
- Rozarh
- Drukarz
- Postów w temacie: 28
- Posty: 627
- Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
- Lokalizacja: opolskie
- Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
- x 256
Re: Rozarh buduje drukarkę - problemy
Ponieważ oś X potrafiła się obrócić zmieniłem profil z 20x20 na 20x40 - tym razem można go lepiej przykręcić do wózków bocznych. Zmieniłem również prowadzenie pasków - teraz są bardziej równoległe do osi X i Y - jak tego wymaga CoreXY. Nie chciało mi się przycinać belki więc góra została poszerzona
Tak wygląda po przeróbce: Obrócone zostały silniki - więc musiałem to przestawić w firmware.
Tak wygląda kostka forumowa v2: A tak zwykła kalibracyjna: zdjęcia trochę kiepskie - w rzeczywistości wydruki wyglądają ciut lepiej niż na zdjęciach.
Jestem zadowolony, chociaż coś jest nie tak z górną warstwą standardowej kostki. Chyba coś pomieszałem w slicerze.
W planach mam wydruk bardziej dopasowanego chłodzenia głowicy oraz przeróbkę stołu na "delta" jak w RatRig V-Core 3 - do tej ostatniej części już w drodze
Tak wygląda po przeróbce: Obrócone zostały silniki - więc musiałem to przestawić w firmware.
Tak wygląda kostka forumowa v2: A tak zwykła kalibracyjna: zdjęcia trochę kiepskie - w rzeczywistości wydruki wyglądają ciut lepiej niż na zdjęciach.
Jestem zadowolony, chociaż coś jest nie tak z górną warstwą standardowej kostki. Chyba coś pomieszałem w slicerze.
W planach mam wydruk bardziej dopasowanego chłodzenia głowicy oraz przeróbkę stołu na "delta" jak w RatRig V-Core 3 - do tej ostatniej części już w drodze
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
- Rozarh
- Drukarz
- Postów w temacie: 28
- Posty: 627
- Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
- Lokalizacja: opolskie
- Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
- x 256
Re: Rozarh buduje drukarkę - problemy
Udało mi się wydrukować nowe elementy głowicy drukarki, choć po wielu próbach i nie do końca dobrze. Poskładałem to jakoś - uzupełniając trochę braków PETG w wydruku , szlifując nadmiernie wystające elementy oraz dopasowując całość do części, z którymi mają współpracować.
Kostka kalibracyjna na nowej głowicy wydrukowała się idealnie: Niestety kolejnym - naturalnym krokiem było by wydrukować jeszcze raz obudowę głowicy - gdyby jakość wyszła identyczna z kostką to by nie trzeba było obrabiać jej dalej. Niestety drukarka nie radzi sobie z tym wydrukiem: po kilku, kilkunastu warstwach filament przestaje wypływać z dyszy a ekstruder zaczyna strzelać. Przypuszczalnie dorabiana dysza (musiałem ją przedłużyć) tworzy zator, który blokuje przesuwanie filamentu.
Po przerwaniu wydruku, wystudzeniu całości i ponownym puszczeniu wydruku - lub tłoczeniu filamentu przez rozgrzaną głowicę - filament znów wypływa. Ot takie humory urządzenia...
Czekam teraz, aż nasz forumowy kolega wróci z urlopu i sprzeda mi dysze premium, które powinny wyeliminować problem.
Kostka kalibracyjna na nowej głowicy wydrukowała się idealnie: Niestety kolejnym - naturalnym krokiem było by wydrukować jeszcze raz obudowę głowicy - gdyby jakość wyszła identyczna z kostką to by nie trzeba było obrabiać jej dalej. Niestety drukarka nie radzi sobie z tym wydrukiem: po kilku, kilkunastu warstwach filament przestaje wypływać z dyszy a ekstruder zaczyna strzelać. Przypuszczalnie dorabiana dysza (musiałem ją przedłużyć) tworzy zator, który blokuje przesuwanie filamentu.
Po przerwaniu wydruku, wystudzeniu całości i ponownym puszczeniu wydruku - lub tłoczeniu filamentu przez rozgrzaną głowicę - filament znów wypływa. Ot takie humory urządzenia...
Czekam teraz, aż nasz forumowy kolega wróci z urlopu i sprzeda mi dysze premium, które powinny wyeliminować problem.
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
- Rozarh
- Drukarz
- Postów w temacie: 28
- Posty: 627
- Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
- Lokalizacja: opolskie
- Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
- x 256
Re: Rozarh buduje drukarkę - problemy
W końcu udało mi się wydrukować w miarę porządną nową obudowę do głowicy:
Niestety mimo, że jest na E3D to musiałem zastosować dyszę z dłuższym gwintem niż standardowa. W końcu udało się taką zdobyć.
Ponadto drukarka ma zmienione zasilanie na 24V no i wymienione wiatraki i grzałkę na to napięcie.
Z nowości w sofcie, to wymieniłem Marlina na Klippera. Trochę się muszę przyzwyczaić, że karty pamięci nie dla mnie - drukuję tylko z OctoPrint'a
Tu pierwszy wydruk "od strzała" po modernizacjach: Był szykowany dla tej drukarki, ale na starych ustawieniach (jeszcze pod Marlina)
Jak dla mnie wyszło zacnie - może trochę spód się rozplaskał, ale w końcu drukować to się dopiero uczę - potrzebny był sprzęt - no i taki mam
Spasowana nieźle i porządnie dmucha na końcówkę głowicy a nie na cały stół Niestety mimo, że jest na E3D to musiałem zastosować dyszę z dłuższym gwintem niż standardowa. W końcu udało się taką zdobyć.
Ponadto drukarka ma zmienione zasilanie na 24V no i wymienione wiatraki i grzałkę na to napięcie.
Z nowości w sofcie, to wymieniłem Marlina na Klippera. Trochę się muszę przyzwyczaić, że karty pamięci nie dla mnie - drukuję tylko z OctoPrint'a
Tu pierwszy wydruk "od strzała" po modernizacjach: Był szykowany dla tej drukarki, ale na starych ustawieniach (jeszcze pod Marlina)
Jak dla mnie wyszło zacnie - może trochę spód się rozplaskał, ale w końcu drukować to się dopiero uczę - potrzebny był sprzęt - no i taki mam
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
- Rozarh
- Drukarz
- Postów w temacie: 28
- Posty: 627
- Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
- Lokalizacja: opolskie
- Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
- x 256
Re: Rozarh buduje drukarkę - problemy
Zrobiłem w końcu porządne "homing_override" korzystając z pomocy dokumentacji klippera i kolegi Olson z naszego forum.
Zamieszczam dla potomnych, może komuś się jeszcze przyda:
Zamieszczam dla potomnych, może komuś się jeszcze przyda:
Kod: Zaznacz cały
[gcode_macro SENSORLESS_HOME_X]
gcode:
{% set HOME_CUR = 0.700 %}
{% set driver_config = printer.configfile.settings['tmc2209 stepper_x'] %}
{% set RUN_CUR = driver_config.run_current %}
{% set HOLD_CUR = driver_config.hold_current %}
# Set current for sensorless homing
SET_TMC_CURRENT STEPPER=stepper_x CURRENT={HOME_CUR} HOLDCURRENT={HOME_CUR}
# Pause to ensure driver stall flag is clear
G4 P2000
# Home
G28 X0
# Move away
G90
G1 X5 F1200
# Set current during print
SET_TMC_CURRENT STEPPER=stepper_x CURRENT={RUN_CUR} HOLDCURRENT={HOLD_CUR}
[gcode_macro SENSORLESS_HOME_Y]
gcode:
{% set HOME_CUR = 0.700 %}
{% set driver_config = printer.configfile.settings['tmc2209 stepper_y'] %}
{% set RUN_CUR = driver_config.run_current %}
{% set HOLD_CUR = driver_config.hold_current %}
# Set current for sensorless homing
SET_TMC_CURRENT STEPPER=stepper_y CURRENT={HOME_CUR} HOLDCURRENT={HOME_CUR}
# Pause to ensure driver stall flag is clear
G4 P2000
# Home
G28 Y0
# Move away
G90
G1 Y5 F1200
# Set current during print
SET_TMC_CURRENT STEPPER=stepper_y CURRENT={RUN_CUR} HOLDCURRENT={HOLD_CUR}
[homing_override]
set_position_x: 0
set_position_y: 0
set_position_z: 0
gcode:
M204 S300
SENSORLESS_HOME_X
SENSORLESS_HOME_Y
G0 X0 Y0
M204 S5000
G28 Z
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
- Rozarh
- Drukarz
- Postów w temacie: 28
- Posty: 627
- Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
- Lokalizacja: opolskie
- Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
- x 256
Re: Rozarh buduje drukarkę - problemy
Kinematic Bed - zwany przeze mnie stołem typu delta stał się faktem!
Jeśli chodzi o z_tilta, to udało mi się znaleźć różnice w moim konfigu a RatRig v-core 3 okazało się, że dla każdej osi Z podawałem wirtualnego endstopa a powinien być wskazany tylko jeden. Ponadto trzeba podać minimalne ustawienie osi Z na -5 (przynajmniej tak to RatRig definiuje) co pozwala na ustawianie ekstremalnie rozjechanego stołu
Wymieniłem wreszcie też Ultrabase na PEI z magnetyczną podkładką, ale wydruki nadal miały problem z trzymaniem się stołu. Ostatecznie na warsztat poszła znów głowica: Wydrukowana obudowa z PETG nie była idealna i miała przedmuchy z chłodzenia na model. Ponadto heatbreak był w wersji PTFE i zrobił tam się niezły bigos aż sam się dziwię, że to wogóle czymś smarkało
Ostatecznie wróciła szczelna obudowa z PLA: a w środku wypolerowany heatbreak tytanowy
Niestety odrywanie płyty Ultrabase skończyło się dość sporym pokrzywieniem stołu: Jednak wydruki się nawet w miarę udały - widziałem jak w trakcie wydruku kostki osie Z kompensują krzywiznę stołu w miarę ruchów głowicy w osiach X i Y -
Jednak wydruk kostki pokazał problemy z nawiewem. Wcześniej obniżałem obroty wiatraka, żeby się nie odklejał...
Czeka mnie zatem jeszcze trochę ustawiania (Przy kolejnym wydruku nie kompensowało krzywizny stołu i część wydruku się odkleiła) ale już jest bliżej końca niż dalej
Jeśli ktoś chciałby zmontować sobie taki stół, to chętnie służę pomocą w obliczeniach i konfiguracji - naprawdę efekt jest powalający. Konstrukcja dość prosta - w moim przypadku dla wszystkich trzech osi Z wykorzystałem identyczne wydrukowane elementy - chociaż dla prawej osi mogłem wydrukować lustrzane odbicie elementu trzymającego profil na wózku. Same profile mogły być dużo krótsze - dałem 10cm a spokojnie wystarczyły by 5cm.
W związku z powyższym drukarka została gruntownie przebudowana: zasilacz, szpula, extruder i Raspberry PI wylądowały na jej boku.
Trzy osie Z napędzane i sterowane niezależnie.
Górna konstrukcja przebudowana jeśli chodzi o mocowanie (inaczej głowica nie dochodziła do stołu) no i przede wszystkim 3DTouch w głowicy. Dodatkowo wywaliłem skręcane elementy trzymające rolki i wstawiłem wydrukowane - zaprojektowane przeze mnie mocowania rolek.
Niestety pierwsze próby nie były zadowalające. Zbyt duży rozjazd w osiach powodował brak możliwości wypoziomowania stołu przez z_tilt'a. Ponadto wydruki nie chciały się przykleić do stołu - czas pożegnać się z Ultrabase Jeśli chodzi o z_tilta, to udało mi się znaleźć różnice w moim konfigu a RatRig v-core 3 okazało się, że dla każdej osi Z podawałem wirtualnego endstopa a powinien być wskazany tylko jeden. Ponadto trzeba podać minimalne ustawienie osi Z na -5 (przynajmniej tak to RatRig definiuje) co pozwala na ustawianie ekstremalnie rozjechanego stołu
Wymieniłem wreszcie też Ultrabase na PEI z magnetyczną podkładką, ale wydruki nadal miały problem z trzymaniem się stołu. Ostatecznie na warsztat poszła znów głowica: Wydrukowana obudowa z PETG nie była idealna i miała przedmuchy z chłodzenia na model. Ponadto heatbreak był w wersji PTFE i zrobił tam się niezły bigos aż sam się dziwię, że to wogóle czymś smarkało
Ostatecznie wróciła szczelna obudowa z PLA: a w środku wypolerowany heatbreak tytanowy
Niestety odrywanie płyty Ultrabase skończyło się dość sporym pokrzywieniem stołu: Jednak wydruki się nawet w miarę udały - widziałem jak w trakcie wydruku kostki osie Z kompensują krzywiznę stołu w miarę ruchów głowicy w osiach X i Y -
Jednak wydruk kostki pokazał problemy z nawiewem. Wcześniej obniżałem obroty wiatraka, żeby się nie odklejał...
Czeka mnie zatem jeszcze trochę ustawiania (Przy kolejnym wydruku nie kompensowało krzywizny stołu i część wydruku się odkleiła) ale już jest bliżej końca niż dalej
Jeśli ktoś chciałby zmontować sobie taki stół, to chętnie służę pomocą w obliczeniach i konfiguracji - naprawdę efekt jest powalający. Konstrukcja dość prosta - w moim przypadku dla wszystkich trzech osi Z wykorzystałem identyczne wydrukowane elementy - chociaż dla prawej osi mogłem wydrukować lustrzane odbicie elementu trzymającego profil na wózku. Same profile mogły być dużo krótsze - dałem 10cm a spokojnie wystarczyły by 5cm.
dziobu
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
- Rozarh
- Drukarz
- Postów w temacie: 28
- Posty: 627
- Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
- Lokalizacja: opolskie
- Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
- x 256
Re: Rozarh buduje drukarkę - problemy
W końcu przyszła kolej na nowy hotend. Stary nie dawał rady przy dużej częstości retrakcji. Ponoć winne jest wystawienie ostatniego żeberka radiatora poza obudowę hotendu - E3D jest bardzo wrażliwy na brak chłodzenia tej części.
Użyłem projektu petsfang, gdzie wydrukowałem wersję TEVO. I tak nie była kompatybilna z moim mocowaniem, więc części "bazy", która chwytała za podstawę wózka po prostu nie wydrukowałem
Całość wygląda tak: Hotend trochę duży, ale mieści się na płytce wózka. Dzięki niemu mógł się w końcu wydrukować taki facehugger (wcześniej było klika nieudanych podejść): niestety te jego "gruczoły krokowe" się odkleiły w trakcie - ale, na szczęście, tego nie zauważyłem a reszta o dziwo wydrukowała się dobrze. Więc już go zostawiłem.
Muszę jeszcze sprawdzić Z-offset - bo ten odklejający się wydruk mnie martwi. Rezygnowałem z Ultrabase a poprawa jest nie do końca dobra.
Filament Spectrum Silver Metalic drukowany na 200°C, stół grzany na 45°C
Tu trochę zdjęć kostki forumowej: Nie do końca jestem z niej zadowolony. Niby nie widać problemów z mechaniką drukarki ale z flow nie jest do końca w porządku - dziwne kropki się pojawiły u dołu i na górze. Ktoś wie co może być tego przyczyną?
Użyłem projektu petsfang, gdzie wydrukowałem wersję TEVO. I tak nie była kompatybilna z moim mocowaniem, więc części "bazy", która chwytała za podstawę wózka po prostu nie wydrukowałem
Całość wygląda tak: Hotend trochę duży, ale mieści się na płytce wózka. Dzięki niemu mógł się w końcu wydrukować taki facehugger (wcześniej było klika nieudanych podejść): niestety te jego "gruczoły krokowe" się odkleiły w trakcie - ale, na szczęście, tego nie zauważyłem a reszta o dziwo wydrukowała się dobrze. Więc już go zostawiłem.
Muszę jeszcze sprawdzić Z-offset - bo ten odklejający się wydruk mnie martwi. Rezygnowałem z Ultrabase a poprawa jest nie do końca dobra.
Filament Spectrum Silver Metalic drukowany na 200°C, stół grzany na 45°C
Tu trochę zdjęć kostki forumowej: Nie do końca jestem z niej zadowolony. Niby nie widać problemów z mechaniką drukarki ale z flow nie jest do końca w porządku - dziwne kropki się pojawiły u dołu i na górze. Ktoś wie co może być tego przyczyną?
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
- morf
- Drukarz
- Postów w temacie: 1
- Posty: 3231
- Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
- Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
- x 1596
Re: Rozarh buduje drukarkę - problemy
Tak na oko wygląda jakby się coś przytykalo po retrakcji.
Ps. Spróbuj wyłączyć leveling tego twójego rakietowego stolu bo to też może być przyczyną że robi jakieś korekty w trakcie druku.
Ps. Spróbuj wyłączyć leveling tego twójego rakietowego stolu bo to też może być przyczyną że robi jakieś korekty w trakcie druku.
Done is better than perfect.