Jak zmieszyć ilość trójkątów w modelu stl

Programy do przygotowywania modeli do druku – cięcia
Awatar użytkownika
TDI-CAD
Postów w temacie: 2
Posty: 1545
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: K1C, Gate 1 fiber
x 568

Jak zmieszyć ilość trójkątów w modelu stl

Post autor: TDI-CAD »

Sprawa wygląda tak, że popełniłem model i zapisałem go do stl z możliwie największą dokładnością 0,01mm. Teraz mam bardzo ładny plik stl. Problem w tym, że zmieniałem komputer i nie mam już zamodelowanego pliku cad. Wrzucając plik do Z-suite (Zortrax) podczas druku powstają drobne błędy. Zrobiłem test na podobnym modelu zapisując go z dokładnością 0,025mm. Taki zabieg dużo pomógł.
I teraz jak to ogarnąć?
- próbować zaimportować dokładny stl i zapisać go z mniejszą dokładnością? (do stl mam tylko meshmixer)
Nie wiem za bardzo czy da się to zrobić,
- może jest w z-Z-suite opcja, która ograniczy dokładność pliku?
stl.png

Poprawiłem ort w tytule.
dziobu
Awatar użytkownika
Abys
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 805
Rejestracja: 09 lut 2019, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Drukarka: Ender 3 SKR1.4T,..
x 354

Re: Jak zmieszyć ilość trujkątów w modelu stl

Post autor: Abys »

3d builder?
Ender 3 SKR 1.4 Turbo / MKS Gen L V1, Bambu Lab P1P
Awatar użytkownika
Adinfo
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 1100
Rejestracja: 15 lis 2018, 12:54
Lokalizacja: śląsk
Drukarka: 2xDelta, MD-16, X1
x 254
Kontakt:

Re: Jak zmieszyć ilość trujkątów w modelu stl

Post autor: Adinfo »

Coś podobnego robiłem w Design Spark Mechanical.
Anycubic Delta Linear Plus
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 1
Posty: 8936
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5869
Kontakt:

Re: Jak zmieszyć ilość trujkątów w modelu stl

Post autor: dziobu »

Jak to jednorazowa sprawa to wrzuć model tu/PW.

edit:
Sketchup + Skimp


I, litości... trójkąt!
Awatar użytkownika
japim
Postów w temacie: 1
Posty: 703
Rejestracja: 12 lis 2019, 14:15
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: W sumie 19...
x 205
Kontakt:

Re: Jak zmieszyć ilość trójkątów w modelu stl

Post autor: japim »

Polecam Meshmixer.
Pozdrawiam,
Przemek

Moje projekty 3D: https://www.thingiverse.com/Japim/designs
Aktualne projekty modelarskie: https://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=174992
dale
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 1
Posty: 191
Rejestracja: 11 lis 2020, 13:23
Drukarka: Prusa i3 MK3S
x 29

Re: Jak zmieszyć ilość trujkątów w modelu stl

Post autor: dale »

Adinfo pisze:Coś podobnego robiłem w Design Spark Mechanical.
Też używam tego programu, ale mam problemy z kompleksowym "nauczeniem się", z YT różnie mi to wychodzi.
Czy mógłbyś, jeśli to nie problem napisać krok, po kroku, jak po wgraniu STL'a do DSM przejść na figurę z płaszczyznami, którą można obrabiać dalej, a nie z trójkątami?
Dziękuję z góry za poświęcony czas :)
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Postów w temacie: 2
Posty: 7569
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2675

Re: Jak zmieszyć ilość trójkątów w modelu stl

Post autor: Berg »

W blenderze to się robi spoko. Służy do tego funkcja Limited Dissolve.
Z tym, żeby cokolwiek zrobić w blenderze to trzeba conajmniej przejść kilka samouczków z yt o tym w ogóle jak się poruszać po interfejsie.
Trzeba albo pobrać starszą wersję blendera i zrobić jak w samouczkach albo nową i więcej się domyśleć. Najnowsza jest trochę bardziej intuicyjna za to.

W skrócie to należy:
1. zaimportować model do blendera
2. przełączyć tryb z Object Mode na Edit Mode
3. zaznaczyć fragmenty, które mają być uproszone
4. nacisnąć x i wybrać narzędzie "limited dissolve"
5. wyeksportować model do STL

tu uprościłem połowę królika:
Zrzut ekranu 2021-09-15 o 13.49.24.png
japim, dziobu, Abys
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Postów w temacie: 2
Posty: 7569
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2675

Re: Jak zmieszyć ilość trójkątów w modelu stl

Post autor: Berg »

przy okazji znalazłem inne how-to , inna metoda : https://all3dp.com/2/blender-how-to-reduce-polygons/
Z tym, że działa na całym obiekcie a nie na zaznaczeniu

Ratio 1.0 - 10996 fajsów/trójkątów (oryginał)
Zrzut ekranu 2021-09-15 o 14.24.07.png
Ratio 0.2 - 1098 fajsów/wieloboków
Zrzut ekranu 2021-09-15 o 14.24.13.png
Ratio 0.02 - 219 fajsów/wieloboków
Zrzut ekranu 2021-09-15 o 14.32.56.png
Abys, TDI-CAD
Awatar użytkownika
TDI-CAD
Postów w temacie: 2
Posty: 1545
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: K1C, Gate 1 fiber
x 568

Re: Jak zmieszyć ilość trójkątów w modelu stl

Post autor: TDI-CAD »

OK, dzięki. Udało się przy pomocy Blender'a. Druga metoda jest chyba łatwiejsza bo nie trzeba nic zaznaczać i podaje się współczynnik 0-1 uproszczenia i działa. Uproszczona siatka nie jest tak ładna jak z cada ale może slicerowi to będzie odpowiadać bardziej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Slicery”