Cura i brzydkie linie na płaskich powierzchniach

Programy do przygotowywania modeli do druku – cięcia
kataklysm
Posty: 14
Rejestracja: 13 kwie 2018, 00:24
x 1

Cura i brzydkie linie na płaskich powierzchniach

Postautor: kataklysm » 26 kwie 2018, 01:23

Mam małe pytanie, używam cury i jestem prawie zadowolony zauważyłem, że na płaskich powierzchniach podczas druku głowica zmieniając swoje położenie przejeżdża przez wydrukowany wcześniej obszar zostawiając prosta linie czasami jest ich więcej niż jedna i tak w kółku co powoduje że na gotowym wydruku widać je ponieważ przebjaja się przez ostatnia warstwę jako uwypuklenie. Mam włączony z hop oraz combing ustawiony na no skin ale to nie pomogło chociaż jest ich mniej to jednak są. Jest tam jakaś opcja która niweluje je całkowicie?
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 1867
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 326

Re: Cura i brzydkie linie na płaskich powierzchniach

Postautor: McKee » 26 kwie 2018, 06:16

Z hop-uj wyżej.
Motto na dziś: "How may I amuse you?"
etet100
Posty: 55
Rejestracja: 15 gru 2017, 15:15

Re: Cura i brzydkie linie na płaskich powierzchniach

Postautor: etet100 » 26 kwie 2018, 08:27

Właśnie miałem też pytać o to samo. Jak to możliwe, że głowica zahacza o wydruk, który powstaje przecież poniżej poziomu dyszy? Wydawało mi się, że u mnie to wynika ze zbyt dużej ilości nakładane go materiału. Są też inne przyczyny?
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 3117
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 581
Kontaktowanie:

Re: Cura i brzydkie linie na płaskich powierzchniach

Postautor: FlameRunner » 26 kwie 2018, 08:34

Wrzuć zdjęcie wydruku.
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 1867
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 326

Re: Cura i brzydkie linie na płaskich powierzchniach

Postautor: McKee » 26 kwie 2018, 14:14

etet100 pisze:Wydawało mi się, że u mnie to wynika ze zbyt dużej ilości nakładane go materiału. Są też inne przyczyny?
Tak. Kalibracja, kalibracja i jeszcze raz kalibracja. A dla leniwych większy Z-Hop ;) (co czasem stosuję), albo prasowanie/ironing wierzchnich warstw.
Motto na dziś: "How may I amuse you?"
Awatar użytkownika
Kopytko
Zasłużony
Posty: 3091
Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
Lokalizacja: Oleśnica
Drukarka: P3Steel v4.00
x 395

Re: Cura i brzydkie linie na płaskich powierzchniach

Postautor: Kopytko » 26 kwie 2018, 15:03

Krzywo glowica tez wplywa negatywnie na koncowa warstwe.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
:idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC :idea: Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70 :devil:
etet100
Posty: 55
Rejestracja: 15 gru 2017, 15:15

Re: Cura i brzydkie linie na płaskich powierzchniach

Postautor: etet100 » 26 kwie 2018, 15:21

McKee pisze:
etet100 pisze:Wydawało mi się, że u mnie to wynika ze zbyt dużej ilości nakładane go materiału. Są też inne przyczyny?
Tak. Kalibracja, kalibracja i jeszcze raz kalibracja. A dla leniwych większy Z-Hop ;) (co czasem stosuję), albo prasowanie/ironing wierzchnich warstw.


Kalibracja to niezbyt precyzyjne określenie. W każdym razie sprzętowo drukarka na oryginalnym oprogramowaniu zachowuje co najmniej zadowalająco. Natomiast marlinem bawię się od kilku dni i szczerze to jeszcze nie wiem co tam kalibrować. Ustawiłem jedynie kilka zupełnie oczywistych rzeczy (ilości kroków na milimetr, wysokość głowicy nad stołem, temperatury, prędkości - oczywiście to tak na czuja i mniej więcej).
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 1867
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 326

Re: Cura i brzydkie linie na płaskich powierzchniach

Postautor: McKee » 26 kwie 2018, 21:31

Nie Marlin tylko slicer. Jak już sprzęt i firmware ogarnąłeś to całą resztę w slicerze się dopracowuje. Nawet odległość wypełnienia od ścianek zewnętrznych można regulować. Parametrów są dziesiątki. Wydruk, poprawka, wydruk, poprawka, i tak w kółko na różnych wydrukach testowych. Jest tu na forum kilku wirtuozów kalibracji ;) Parametry dobiera się do fialmentów - inny producent czy nawet inny kolor może wymagać zmiany ustawień. Ja polecam zwiększyć z-hop, bo tak najprościej - możesz też flow-em regulować, ale on ma też wpływ na szerokość ścieżki. Nawet kształt czubka dyszy ma znaczenie - na dyszy 0.5mm u mnie górna warstwa wychodzi lepiej niż na 0.4mm.
Ostatnio wogóle z-hop nie stosuje - jakimś cudem jest OK, a parametry już tylko "na oko" lekko zmieniam między wydrukami.
Motto na dziś: "How may I amuse you?"
kataklysm
Posty: 14
Rejestracja: 13 kwie 2018, 00:24
x 1

Re: Cura i brzydkie linie na płaskich powierzchniach

Postautor: kataklysm » 03 maja 2018, 15:15

Nie zgadzam się, że to problem z kalibracją drukarki mam wszystko ustawione idealnie mierzone kilka razy rama cięta na waterjet sztywna jak cholera stół prosty wydruki wychodzą bajka ale tych linii nie potrafię się pozbyć i są one obecne na wydrukach innych ludzi podsyłam przykład z netu bo nie mam jak zrobić swoich zdjec ale tutaj też po lewej (dolna część) stronie widać prostą linię którą drukarka rysuje podczas podróży dyszy i jest ona zamierzona bo nawet podaje w tym czasie filament więc nie chodzi o zaczepianie o wydruk a samo rysowanie takiego dodatku. Swoją drogą w nowej curze chyba nie ma możliwości ustawienia wysokości dla Z-HOP

FOTO:
Obrazek
szutarek
Posty: 17
Rejestracja: 28 kwie 2018, 14:59

Re: Cura i brzydkie linie na płaskich powierzchniach

Postautor: szutarek » 09 maja 2018, 09:26

odświeżam temat bo również mam z tym problem. Z hop ustawione nawet na 2mm nie pomaga. Co ciekawe drukarka podnosi dłowicę kiedy chce a nie zawsze przy przejazdach.

Wróć do „Slicery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości