Slic3r (Prusa) - niepełna góra i dół

Programy do przygotowywania modeli do druku – cięcia
etet100
Posty: 55
Rejestracja: 15 gru 2017, 15:15

Slic3r (Prusa) - niepełna góra i dół

Postautor: etet100 » 28 kwie 2018, 10:57

Witam. Wstawiam kilka zdjęć wydruków. Powie mi ktoś czemu góra i doł tego żółtka wygląda tak słabo? Ścianki boczne są praktycznie perfekcyjne (żadnych przesunięć, przyklejonych śmieci), nawisy lekko wiszą. Slicer to Slic3r (Prusa edition) w Repetier Host. Ustawienia dobierałem na czuja i ostatecznie sam nie wiem co zmieniłem. Temperatura 210 (jeśli moja kalibracja się powiodła), filament orbi-tech pla. Chłodzenie jedyne jakie w tej drukarki da się ustawić czyli po prostu włączone.
Załączniki
DSCN5379.JPG
DSCN5378.JPG
DSCN5376.JPG
DSCN5377.JPG
DSCN5375.JPG
DSCN5374.JPG
DSCN5373.JPG
DSCN5372.JPG
DSCN5371.JPG
DSCN5370.JPG
DSCN5369.JPG
DSCN5368.JPG
etet100
Posty: 55
Rejestracja: 15 gru 2017, 15:15

Re: Slic3r (Prusa) - niepełna góra i dół

Postautor: etet100 » 28 kwie 2018, 10:58

I jeszcze najważniejsze pliki bo się nie zmieściły.
Załączniki
DSCN5385.JPG
DSCN5384.JPG
DSCN5383.JPG
DSCN5382.JPG
DSCN5381.JPG
DSCN5380.JPG
Awatar użytkownika
Tuchajbej
Posty: 512
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
Lokalizacja: Prawie W-wa
Drukarka: HEvo/MK3/P3S
x 56

Re: Slic3r (Prusa) - niepełna góra i dół

Postautor: Tuchajbej » 28 kwie 2018, 11:38

Dodaj kilka górnych warstw. Top layers. Ew włącz inteligentny infill.

Tapatalkniete z SGS7E więc nie czepiać się błędów.[emoji16]
Kopytko
HEVO i MK3 :cool2: P3S na wylocie :wave:
Maciek ;)
etet100
Posty: 55
Rejestracja: 15 gru 2017, 15:15

Re: Slic3r (Prusa) - niepełna góra i dół

Postautor: etet100 » 29 kwie 2018, 22:19

Porobiłem różne testy i niestety nędza straszna. Teraz znowu przeszedłem do testów craftware. Góra nigdy nie wychodzi pełna, zawsze jest taka brzydka, prześwitująca siateczka. Ale może to się da jeszcze dopracować. Natomiast dół oparty na podporach to jakiś szorstki koszmar. Oryginalne oprogramowanie wzmacnia porządnie górę podpór i wydruk potem wygląda ładnie. A inne slicery opierają wydruk na takim szczątkowym podparciu i efekt jest tragiczny.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 3433
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 685
Kontaktowanie:

Re: Slic3r (Prusa) - niepełna góra i dół

Postautor: FlameRunner » 30 kwie 2018, 08:39

Pokaż górę wydruku (na początek sześcian będzie dobry) wydrukowanego z większą liczbą pełnych warstw. I podaj parametry: wysokość warstwy, rodzaj i stopień wypełnienia, liczbę pełnych górnych warstw.
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
chemik72
Posty: 287
Rejestracja: 03 maja 2016, 09:16
Lokalizacja: Czeladź
Drukarka: SAIZEX/PRUSA/BLIXET
x 43

Re: Slic3r (Prusa) - niepełna góra i dół

Postautor: chemik72 » 30 kwie 2018, 08:47

Nie skacz po programach tylko weź jeden i na nim ustawiaj bo nigdy nie dojdziesz do rozwiązania problemu.
Z fotek wynika że masz za mało warstw...?
Jak robisz testy to daj fotki z każdego testu z opisem parametrów , jedno zdjęcie powie nam wircej niż ściana tekstu :git: A jeszcze jedno używaj najpopularniejszych programów to szybciej otrzymasz niezbędne wskazówki np.Slic3r, Cura, Slic3r PE te programy zna każdy rekin druku 3d :rotfl2:
PRUSA i3 MGN
SAIZEX 3D MINI 200x200 :clap:
BLIXET B40
Projekty rozpoczęte:
SAIZEX 3D 300x300 50% :unknown:
FREZARKA-PROXXON MF70-CNC 99.99% :yahoo:
mcxmcx
Posty: 846
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:32
x 41

Re: Slic3r (Prusa) - niepełna góra i dół

Postautor: mcxmcx » 30 kwie 2018, 10:58

To ja mam podobny problem.

1. Wciąga mi 100mm jak trzeba.
2. Muszę ustawić bardzo duza underwxtrusion żeby było ładnie.

3. Mam ładne ścianki, mam dziurawe góra i dół.

Tak to wygląda na zdjeciach:

Dysza 0.5 szerokość ścieżki 0.6mm.

Żeby było 0.62 mm grubosci muszę zrobić. 0.77 extrusion, ale wtedy mam ujowe płaskie powierzchnie.

Dysze zmieniane na nowe, oryginalne, więc rozmiar jest ok.

Warstwa 0.15, ABS bez nadmuchu, dystans dyszy jest ok bo skirt wychodzi jak trzeba.

4warstwy top.ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Kopytko
Zasłużony
Posty: 3094
Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
Lokalizacja: Oleśnica
Drukarka: P3Steel v4.00
x 396

Re: Slic3r (Prusa) - niepełna góra i dół

Postautor: Kopytko » 30 kwie 2018, 12:21

To ile Ty musisz dać extrusion multiplier żeby mieć 0,6? jak na 0,62 musisz mieć 0,77 a ex. mult. rożnie wraz z szerokością scieżki. Jakie opcje masz w advanced? Co jak auto to ścieżke rysuje do tamtych ustawień a nie do tego co zmieniasz w extrusion multiplier. I wydaje mi sie ,ze tu tkwi szkopuł , masz źle skonfugurowane ścieżki lub zmieniasz nie tam gdzie trzeba.
Nie podałeś najważniejszego parametru ile masz górnych warstw ustawionych, bo ewidentnie widać ,ze za mało. Przy warstwie 0,15 i braku wypełnienia lub słabym wypełnieniem 10 warstw to takie średnie minimum.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
:idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC :idea: Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70 :devil:
mcxmcx
Posty: 846
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:32
x 41

Re: Slic3r (Prusa) - niepełna góra i dół

Postautor: mcxmcx » 30 kwie 2018, 12:32

Wypełnienie 30% plaster miodu albo zygzak, 4 warstwy top.

Simplify, ustalam szerokość na auto, wpisuje średnicę dyszy 0.5 i pokazuje mi że ścieżka będzie 0.6

Jak flow (extrusion multipler) zrobię na 0.77 to uzyskuje ściankę 0.62.
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 1895
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 340

Re: Slic3r (Prusa) - niepełna góra i dół

Postautor: McKee » 30 kwie 2018, 13:43

mcxmcx pisze:4 warstwy top.
Stanowczo za mało. Powinieneś mieć przynajmniej koło 1mm grubości.
Motto na dziś: "How may I amuse you?"

Wróć do „Slicery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość