Cura - problem z liniami

Programy do przygotowywania modeli do druku – cięcia
robal
Posty: 67
Rejestracja: 13 gru 2017, 18:15
x 6

Cura - problem z liniami

Postautor: robal » 25 sie 2018, 01:52

Mam taki oto problem - wygląda na to, że algorytm cięcia próbuje wcisnąć za cienką linię i robi się bałagan. Czy ktoś się z czymś takim spotkał albo wie, jak to zwalczyć? Ustawiając wypełnienie na 100% wygląda to trochę lepiej, ale może jest jakiś prostszy sposób, próbuję to na głowicy 0.4.

cura1.png
Awatar użytkownika
Kamino
Posty: 63
Rejestracja: 18 kwie 2018, 10:50
Lokalizacja: Cieszyn
x 5

Re: Cura - problem z liniami

Postautor: Kamino » 25 sie 2018, 10:05

Dobierz grubość ścianek (2), ich ilość (3) i grubość linii (1) tak, aby zniknęły te przerywane linie. U mnie na dyszy 0.4 mm najczęściej używam zakresu od 0.32 do 0.48 mm i jest ok.
Wypełnienie ustaw sobie na kilka procent mniej - np. 97%, bo przy 100% może być za dużo materiału i powierzchnia będzie nierówna.
Załączniki
Cura.JPG
robal
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 1816
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 316

Re: Cura - problem z liniami

Postautor: McKee » 25 sie 2018, 13:00

Wiele razy już było: https://richrap.blogspot.com/2015/01/sl ... ng-3d.html

Czytać forum proszę.
Nie tylko nowe wypowiedzi. Starsze wątki nie gryzą.
robal
Motto na dziś: "How may I amuse you?"
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 2936
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 518
Kontaktowanie:

Re: Cura - problem z liniami

Postautor: FlameRunner » 25 sie 2018, 13:30

Na podglądzie może nie wygląda to za pięknie, ale czy są jakieś problemy z wydrukiem? Może nie warto się tym przejmować?
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
robal
Posty: 67
Rejestracja: 13 gru 2017, 18:15
x 6

Re: Cura - problem z liniami

Postautor: robal » 27 sie 2018, 08:54

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Starych wątków się nie boję, ale czasem ciężko trafić w ten właściwy ;). Wydruku jeszcze nie próbowałem, bo część nie skończona, na próbę ciąłem niedokończony projekt, żeby zobaczyć jak to się zachowa w Curze, do tej pory tylko Slic3r. Albo coś knocę przy projektach we FreCad-zie, albo czeka mnie jeszcze trochę tutoriali z obsługi Cury... bo problem się powtarza.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 2936
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 518
Kontaktowanie:

Re: Cura - problem z liniami

Postautor: FlameRunner » 27 sie 2018, 09:59

Ale raz jeszcze: czy naprawdę trzeba to traktować jak problem do rozwiązania? ;)
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
robal
Posty: 67
Rejestracja: 13 gru 2017, 18:15
x 6

Re: Cura - problem z liniami

Postautor: robal » 27 sie 2018, 10:04

No nie wiem jeszcze, dowiem się jak puszczę wydruk :) - wtedy się pochwalę.
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 1816
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 316

Re: Cura - problem z liniami

Postautor: McKee » 30 sie 2018, 08:18

FlameRunner pisze:Ale raz jeszcze: czy naprawdę trzeba to traktować jak problem do rozwiązania? ;)
Tak, trzeba. Tym bardziej, że to prawie nic nie kosztuje - ledwo kilka minut żeby zobaczyć na podglądzie i pobawić się ustawieniami. Nauka bezcenna ;) Poszerzamy horyzonty ;) A końcowy wydruk też ma szanse być ładniejszy i mocniejszy.

A tak trochę przy okazji: Obejrzenie i weryfikację wydruku na podglądzie powinno się zawsze robić. "Eksperymenty" z szerokością ścieżki w zależności od wydruku (u mnie to jakieś 10%, ale czasem warto).
Motto na dziś: "How may I amuse you?"
Awatar użytkownika
Kopytko
Zasłużony
Posty: 3089
Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
Lokalizacja: Oleśnica
Drukarka: P3Steel v4.00
x 394

Re: Cura - problem z liniami

Postautor: Kopytko » 30 sie 2018, 14:05

Pobaw się też opcją " Fill gaps between walls" I dodaj ew jeden obrys aby ta szczelina nie okazała się wypełnieniem , bo to też wpłynie na takie kreskowanie.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
:idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC :idea: Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70 :devil:

Wróć do „Slicery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość