Czy jest w Curze opcja od kierunku druku top/bottom layer?

Programy do przygotowywania modeli do druku – cięcia
Awatar użytkownika
aaannnd
Posty: 164
Rejestracja: 29 sie 2018, 14:00
Lokalizacja: KRK-PD
Drukarka: Ender 3
x 66

Re: Czy jest w Curze opcja od kierunku druku top/bottom layer?

Postautor: aaannnd » 14 lut 2020, 08:58

albo podziel model na dwa modele położone na sobie, osobno spód osobno patyki i potnij.
kolenda
Posty: 5
Rejestracja: 10 sty 2020, 16:42
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: Anet A6
x 2

Re: Czy jest w Curze opcja od kierunku druku top/bottom layer?

Postautor: kolenda » 14 lut 2020, 11:01

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Wygląda na to, że mamy jakieś obejścia problemu ale rozwiązania brak. Słyszałem wcześniej o ironingu i o ustawianiu innego wzoru wypełnienia ale to wciąż nie to samo.

Parę osób sugeruje, że to nie chodzi o kierunek drukowania ale sam fakt, że te obszary drukowane są oddzielnie. Moim zdaniem wtedy mielibyśmy różnice tylko na styku wielokątów a nie na całej ich powierzchni, ale nie będę się o to kłócił bez dowodów :). Pomyślę jak to sprawdzić i ew. wrócę tu z wynikami.

Zajrzałem też do tego buga:

panWiadr0 pisze:Mnie wpieniają jeszcze dziurki które zostają po retrakcji (przy wyłączonym combingu). Temat póki co jest otwarty :unknown:

https://github.com/Ultimaker/Cura/issues/4308


i przynajmniej początek wygląda sensownie. Tzn. w dalszej części opisu nie bardzo rozumiem, gdzie on widzi problem, ale dwa pierwsze obrazki to rzeczywiście zbyt dużo retrakcji. Spróbuję tam zajrzeć i ew. wrócę do Was jak będę miał z czym ;).


aaannnd pisze:albo podziel model na dwa modele położone na sobie, osobno spód osobno patyki i potnij.

To rzeczywiście niezły pomysł, nie wpadłem na to, niestety modelu sam nie robiłem, więc pocięcie będzie trudne.
Awatar użytkownika
japim
Posty: 152
Rejestracja: 12 lis 2019, 14:15
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: Reprapy
x 20
Kontaktowanie:

Re: Czy jest w Curze opcja od kierunku druku top/bottom layer?

Postautor: japim » 14 lut 2020, 11:45

kolenda pisze:
aaannnd pisze:albo podziel model na dwa modele położone na sobie, osobno spód osobno patyki i potnij.

To rzeczywiście niezły pomysł, nie wpadłem na to, niestety modelu sam nie robiłem, więc pocięcie będzie trudne.


Slice3r umozliwia ciecie. A jak nie to polecam Meshmixer lub najzwyklejszy Sketchup.
Pozdrawiam,
Przemek

Moje projekty 3D: https://www.thingiverse.com/Japim/designs
Aktualne projekty modelarskie: https://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=174992
Awatar użytkownika
Adinfo
Posty: 551
Rejestracja: 15 lis 2018, 12:54
Lokalizacja: Radlin
Drukarka: Anycubic Linear Plus
x 43

Re: Czy jest w Curze opcja od kierunku druku top/bottom layer?

Postautor: Adinfo » 14 lut 2020, 12:23

panWiadr0 pisze:Mnie wpieniają jeszcze dziurki które zostają po retrakcji (przy wyłączonym combingu). Temat póki co jest otwarty :unknown:
https://github.com/Ultimaker/Cura/issues/4308
Domyślam się, że chodzi Ci o to samo co mi się objawia na niektórych wydrukach. Zapodam zdjęcie i ocenisz czy to samo u Ciebie występuje - być może mam inny problem z drukarką, albo to o czym piszesz.
Anycubic Delta Linear Plus
Prusa i3 klon z MDF
Prusa i3 w budowie (profile 2040)
Awatar użytkownika
panWiadr0
Posty: 514
Rejestracja: 25 sty 2019, 14:06
Drukarka: niesforny reprap
x 254

Re: Czy jest w Curze opcja od kierunku druku top/bottom layer?

Postautor: panWiadr0 » 14 lut 2020, 12:28

Adinfo pisze:
panWiadr0 pisze:Mnie wpieniają jeszcze dziurki które zostają po retrakcji (przy wyłączonym combingu). Temat póki co jest otwarty :unknown:
https://github.com/Ultimaker/Cura/issues/4308
Domyślam się, że chodzi Ci o to samo co mi się objawia na niektórych wydrukach. Zapodam zdjęcie i ocenisz czy to samo u Ciebie występuje - być może mam inny problem z drukarką, albo to o czym piszesz.


Przy otworach blisko innych obrysów powstają dziurki przez szalona retrackcję.

Tu widać to na pierwszej focie viewtopic.php?f=10&t=5109#p88811
No printer. No problem.
Awatar użytkownika
Adinfo
Posty: 551
Rejestracja: 15 lis 2018, 12:54
Lokalizacja: Radlin
Drukarka: Anycubic Linear Plus
x 43

Re: Czy jest w Curze opcja od kierunku druku top/bottom layer?

Postautor: Adinfo » 14 lut 2020, 12:33

panWiadr0 pisze:Przy otworach blisko innych obrysów powstają dziurki przez szalona retrackcję. Tu widać to na pierwszej focie viewtopic.php?f=10&t=5109#p88811
Czyli dobrze, że nie grzebałem w mojej delcie Anycubic bo problem jest inny. Mam dokładnie to samo. W włączonym combiningiem na niektórych wydrukach miałem podobnie, po jego wyłączeniu jakość wydruków się poprawiła, ale ten problem co u Ciebie pozostał.
Anycubic Delta Linear Plus
Prusa i3 klon z MDF
Prusa i3 w budowie (profile 2040)

Wróć do „Slicery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: odbiorca i 2 gości