PrusaSlicer Ironining

Programy do przygotowywania modeli do druku – cięcia
Awatar użytkownika
morf
Posty: 1408
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Prusa MK3S
x 426

PrusaSlicer Ironining

Postautor: morf » 22 maja 2020, 17:32

Hej
Zachęcony zdjęciami z cwierkacza skompilowalem PrusaSlicera z master brancha z ich repo na GitHub.

Całkiem niezle działa i jest faktycznie efekt (pamiętam kiedyś w Cura też był ten feature, nadal jest? Dobrze działa?)
20200522_173117.jpg

20200522_173123.jpg


Testy na szybcicha

Ps. Kolejny fajny ficzer to rysowanie po modelu gdzie mają być supporty.

PS2. Jakby ktoś chciał wersję wykonywana pod x64 to mogę udostępnić.
dziobu, Abys, JGFTW, frycol
Done is better than perfect.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 5477
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 2899
Kontaktowanie:

Re: PrusaSlicer Ironining

Postautor: dziobu » 22 maja 2020, 17:42

morf pisze:(pamiętam kiedyś w Cura też był ten feature, nadal jest? Dobrze działa?)

Jest od ponad 2 lat i ma się dobrze ;)



A tu przedstawiam grafikę jak to wygląda w S3D:
:cry:
Pozdrawiam
Paweł


Moje twory w 3D | Inne Forum to nie fejsbuk. Nie pomagam w PW i nie odpisuję na takie wiadomości. Załóż temat.
Awatar użytkownika
morf
Posty: 1408
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Prusa MK3S
x 426

Re: PrusaSlicer Ironining

Postautor: morf » 22 maja 2020, 17:46

dziobu pisze:A tu przedstawiam grafikę jak to wygląda w S3D:
:cry:

Łącze się w bólu jako nabywca i użytkownik. Przez brak developmentu (albo brak jego upublicznienia) ten slicer lezy w temacie "nowości"
Done is better than perfect.
mcxmcx
Posty: 1300
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:32
x 98

Re: PrusaSlicer Ironining

Postautor: mcxmcx » 22 maja 2020, 18:39

Jest na git odnoga slic3r z tą funkcją, niestety jak robisz ironing jakiejś powierzchni a na niej jest jeszcze coś nałożone (u mnie plakietki z wystającym rant-em), to prasuje do krawędzi i na tym drukuje rant.

Wujowo to wygląda, jest pasek w innym odcieniu
Awatar użytkownika
morf
Posty: 1408
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Prusa MK3S
x 426

Re: PrusaSlicer Ironining

Postautor: morf » 22 maja 2020, 19:27

Tu są takie ustawienia czy ma prasować
Topmost surface only
All top surfaces
all solid surfaces

Jak złapie chwilę to spróbuję jakiś bardziej wyszukany model.
Done is better than perfect.
sebaq
Posty: 54
Rejestracja: 13 mar 2020, 00:26
Lokalizacja: Poznań
Drukarka: Ender 3 Pro
x 5

Re: PrusaSlicer Ironining

Postautor: sebaq » 22 maja 2020, 21:47

U mnie na Curze ta funkcja działa całkiem fajnie, pod warunkiem że do wygładzenia jest płaska powierzchnia. Jeśli są w niej otwory (np. wentylacyjne w obudowie do Raspberry Pi) to wygładzona powierzchnia wychodzi nieładna, jakbym przesadził z flowrate. Czy też tak macie?
Awatar użytkownika
Andrzej_W
Posty: 165
Rejestracja: 16 lut 2020, 20:25
x 34

Re: PrusaSlicer Ironining

Postautor: Andrzej_W » 22 maja 2020, 21:53

Zastosowałem to tylko 2 razy. Za drugim razem jak chciałem wygładzić detal z napisami to okazało się że przy prasowaniu powtórzył tylko te same ruchy co przy nakładaniu tej samej warstwy i tam gdzie przeskoczył przy otworach było widać różnicę w powierzchni
Awatar użytkownika
morf
Posty: 1408
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Prusa MK3S
x 426

Re: PrusaSlicer Ironining

Postautor: morf » 22 maja 2020, 23:16

Ok po Waszych sugestiach pociagnalem temat dalej :)

Wykonalem super zaawansowany model testowy aby sprawdzic i potwierdzic kilka rzeczy
20200522_230146.jpg

Dziala to lepiej niz sie spodziewalem.
20200522_230233.jpg


W przypadku tego modelu i solid infil ze wzorkiem 45deg Ironing jest wykonywany ruchami w osi X oraz Y, co zreszta widac juz w slicerze.
Po przekreceniu modelu o 45stopni nadal te same ruchy tylko w 1 osi podczas przejazdu.
Nie sprawdzalem czy przy innym wzorze wypelnienia.
Screenshot 2020-05-22 22.11.32.png

Najezdza na obrysy tak ze praktycznie tworza jednolita powierzchnie, rowniez te zewnetrzne co dobrze widac na przykladzie dziury.
Screenshot 2020-05-22 22.11.52.png

Screenshot 2020-05-22 22.11.44.png



Zmiana predkosci / ruch przerywany jest widoczna lekko(!) na powierzchni jako nieco innaczej zalamujacy swiatlo.

20200522_230139.jpg

Dla porownania wersja "standard" i "wyprasowana" :mrgreen:
20200522_230331.jpg
dziobu, Abys
Done is better than perfect.
Awatar użytkownika
Marvin27
Posty: 612
Rejestracja: 26 paź 2017, 19:00
Lokalizacja: Wielka Wieś k./Wojnicza
Drukarka: Prusa MINI
x 109

Re: PrusaSlicer Ironining

Postautor: Marvin27 » 22 maja 2020, 23:40

@morf ja chętnie bym spróbował skompilowanej wersji.
frycol
mcxmcx
Posty: 1300
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:32
x 98

Re: PrusaSlicer Ironining

Postautor: mcxmcx » 23 maja 2020, 00:01

Tutaj jest "wersja developerska" Prusa slicer, większość rzeczy wchodzi z tej wersji do Prusy.

https://github.com/supermerill/Slic3r

Wróć do „Slicery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość