Geeetech A20M ustawienie retrakcji

Programy do przygotowywania modeli do druku – cięcia
gwidon777
Postów w temacie: 1
Posty: 275
Rejestracja: 23 sie 2020, 21:40
x 55

Geeetech A20M ustawienie retrakcji

Post autor: gwidon777 »

Witam.
Na mojej Geeetech A20M drukuję już od jakiegoś czasu i trochę filamentu już mi przetopiła, ale ostatnio stwierdziłem, że za dużo czasu poświęcam na czyszczenie wydruków z nitek. Strasznie to irytujące, więc postanowiłem powalczyć z ustawieniami retrakcji.
Okazało się to nie takie proste. Na początku nic nie wychodziło. Próbowałem chyba wszystkich kombinacji ale nie było żadnej różnicy. W końcu na jakimś forum przeczytałem, że w tym przypadku to nie kwestia programu tylko sprzętu. Próbowałem ustawić retrakcję na jednym ekstruderze w dukarce z mieszającą głowicą i dwoma ekstruderami. Okazuje się, że przynajmniej w moim przypadku to jest raczej niemożliwe.

Materiał PLA różowa perła od DD.
Załączniki
Pierwszy test. Wygląda to dużo gorzej, niż na zwykłych wydrukach.
Pierwszy test. Wygląda to dużo gorzej, niż na zwykłych wydrukach.
Test nr. 2: Wieża retrakcji (od góry) od 3,5 mm do 6 mm, prędkość 40 mm/s.
Test nr. 2: Wieża retrakcji (od góry) od 3,5 mm do 6 mm, prędkość 40 mm/s.
Test nr. 3: Wieża retrakcji (od góry) 8/50; 8/30; 7/50; 7/30; 6/50; 6/30. Efekt podobny jak w teście nr. 2. Najgorsze, że nie ma różnicy pomiędzy ustawieniami.
Test nr. 3: Wieża retrakcji (od góry) 8/50; 8/30; 7/50; 7/30; 6/50; 6/30. Efekt podobny jak w teście nr. 2. Najgorsze, że nie ma różnicy pomiędzy ustawieniami.
Test nr. 4: Wieża temperatur. Zakres (od góry) od 235 do 190 stopni. Retrakcja 8/40 i znów żadnej różnicy w retrakcji. Widać tylko, że 200 st. C to dobra temperatura.
Test nr. 4: Wieża temperatur. Zakres (od góry) od 235 do 190 stopni. Retrakcja 8/40 i znów żadnej różnicy w retrakcji. Widać tylko, że 200 st. C to dobra temperatura.
Test nr. 5: Taki sam jak test nr. 1 z tą różnicą, że działały 2 ekstrudery - Mixer 50%/50%. Widać światełko w tunelu. Nitki co prawda są widoczne, ale dużo mniejsze no i bez porównania z tym co było.
Test nr. 5: Taki sam jak test nr. 1 z tą różnicą, że działały 2 ekstrudery - Mixer 50%/50%. Widać światełko w tunelu. Nitki co prawda są widoczne, ale dużo mniejsze no i bez porównania z tym co było.
Test nr. 6: Wieża retrakcji. Od góry 9, 8, 7, 6, 5, 4 mm, prędkość 40 mm/s. Widać, że 8 mm to dobry wybór.
Test nr. 6: Wieża retrakcji. Od góry 9, 8, 7, 6, 5, 4 mm, prędkość 40 mm/s. Widać, że 8 mm to dobry wybór.
Test nr. 7: Wracamy do testu nr. 1 tylko przy nowych ustawieniach. I tu niespodzianka: nitki co prawda cieniutkie ale ciągle są. Może to kwestia odstępu albo szerokości słupków (w teście nr.6 są szersze słupki i większy odstęp między nimi) ale nie udało mi się zupełnie pozbyć nitek. Podstawa jest pogięta, ponieważ odrywałem wydruk od gorącego stołu - nie chciało mi się czekać. Kropki na lewym słupku to miejsca w których zmieniałem prędkość drukowania. Co ciekawe pomiędzy 60 a 100 mm/s nie widać różnicy.
Test nr. 7: Wracamy do testu nr. 1 tylko przy nowych ustawieniach. I tu niespodzianka: nitki co prawda cieniutkie ale ciągle są. Może to kwestia odstępu albo szerokości słupków (w teście nr.6 są szersze słupki i większy odstęp między nimi) ale nie udało mi się zupełnie pozbyć nitek. Podstawa jest pogięta, ponieważ odrywałem wydruk od gorącego stołu - nie chciało mi się czekać. Kropki na lewym słupku to miejsca w których zmieniałem prędkość drukowania. Co ciekawe pomiędzy 60 a 100 mm/s nie widać różnicy.

Wróć do „Slicery”