Braki w modelu

Programy do przygotowywania modeli do druku – cięcia
Cerber85
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 17 mar 2021, 15:36

Braki w modelu

Post autor: Cerber85 »

Witam
Mam problem wstawiam model co CURE i na pierwszy rzut ok wszystko jet ok ale po pocięciu znika mi część motelu (patrz zdj ) co robię źle ?
Załączniki
nr2.jpg
nr1.jpg
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Postów w temacie: 1
Posty: 6568
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2056

Re: Braki w modelu

Post autor: FlameRunner »

Patrz, co Ci mówi slicer. Masz wadliwy model.
marviz
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 57
Rejestracja: 12 gru 2020, 19:09
x 9

Re: Braki w modelu

Post autor: marviz »

Masz niezamknięte przestrzenie w modelu. Jeśli poligonami to sprawdź czy wszystko zweldowane jest, jak w jakimś cadzie to też sprawdź czy wszystkie powierzchnie są ze sobą połączone.

Skąd masz ten model? Sam modelowałeś? W czym?
Awatar użytkownika
japim
Postów w temacie: 2
Posty: 703
Rejestracja: 12 lis 2019, 14:15
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: W sumie 19...
x 205
Kontakt:

Re: Braki w modelu

Post autor: japim »

marviz pisze:Masz niezamknięte przestrzenie w modelu. Jeśli poligonami to sprawdź czy wszystko zweldowane jest, jak w jakimś cadzie to też sprawdź czy wszystkie powierzchnie są ze sobą połączone.

Skąd masz ten model? Sam modelowałeś? W czym?
Alternatywnie jeżeli model robiony był np w Sketchupie - to możliwe że powierzchnie są poodwracane. Czyli model w tych miejscach jest wywinięty na lewą stronę... Widać to w postaci innego koloru (szary vs biały)
Pozdrawiam,
Przemek

Moje projekty 3D: https://www.thingiverse.com/Japim/designs
Aktualne projekty modelarskie: https://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=174992
marviz
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 57
Rejestracja: 12 gru 2020, 19:09
x 9

Re: Braki w modelu

Post autor: marviz »

japim pisze:
marviz pisze:Masz niezamknięte przestrzenie w modelu. Jeśli poligonami to sprawdź czy wszystko zweldowane jest, jak w jakimś cadzie to też sprawdź czy wszystkie powierzchnie są ze sobą połączone.

Skąd masz ten model? Sam modelowałeś? W czym?
Alternatywnie jeżeli model robiony był np w Sketchupie - to możliwe że powierzchnie są poodwracane. Czyli model w tych miejscach jest wywinięty na lewą stronę... Widać to w postaci innego koloru (szary vs biały)
W przypadku modelowania z poligonami gdzie jeden ma odwrócone normale nawet nie da się zweldować bo zwykle tylko jeden vertex się zwelduje.

W 3Ds Max jest bardzo łatwo sprawdzić gdzie otwarty jest model, wystarczy Edit Poly > przejść na subedit Boundry i CTRL+A, odrazu zaznacza edge tworzące otwór. Można też STL Check ale wolę manualne metody.
Awatar użytkownika
japim
Postów w temacie: 2
Posty: 703
Rejestracja: 12 lis 2019, 14:15
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: W sumie 19...
x 205
Kontakt:

Re: Braki w modelu

Post autor: japim »

marviz pisze: W przypadku modelowania z poligonami gdzie jeden ma odwrócone normale nawet nie da się zweldować bo zwykle tylko jeden vertex się zwelduje.

W 3Ds Max jest bardzo łatwo sprawdzić gdzie otwarty jest model, wystarczy Edit Poly > przejść na subedit Boundry i CTRL+A, odrazu zaznacza edge tworzące otwór. Można też STL Check ale wolę manualne metody.
Nie wiadomo w czym było robione. "reversed normals" lub "non manifold body" to główne problemy STLowych modeli. Mogą być też 2 lub więcej wspólnych powierzchni..
3Ds Max to niezła armata do naprawiania STLi...
Już lepiej Netfabb Basic. Też wyświetli otwarte krawędzie i można ręcznie domknąć nowymi trójkątami.
Pozdrawiam,
Przemek

Moje projekty 3D: https://www.thingiverse.com/Japim/designs
Aktualne projekty modelarskie: https://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=174992
Cerber85
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 17 mar 2021, 15:36

Re: Braki w modelu

Post autor: Cerber85 »

marviz pisze:Masz niezamknięte przestrzenie w modelu. Jeśli poligonami to sprawdź czy wszystko zweldowane jest, jak w jakimś cadzie to też sprawdź czy wszystkie powierzchnie są ze sobą połączone.

Skąd masz ten model? Sam modelowałeś? W czym?
Robione w SketchUpie , z dostępnych modeli plus lekkie przeróbki. Oryginalny model też ma problemy z pozamykanymi liniami. na ten moment działam metodą prób i błędów powoli zamykam model.
Choć fajnie by było gdyby był do tego program wtyczka
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 1
Posty: 8909
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Braki w modelu

Post autor: dziobu »

Cerber85 pisze:Robione w SketchUpie ,
(...)
Choć fajnie by było gdyby był do tego program wtyczka
Rozwiązują 99% problemów.
FlameRunner
ODPOWIEDZ

Wróć do „Slicery”