Witam
Mam problem wstawiam model co CURE i na pierwszy rzut ok wszystko jet ok ale po pocięciu znika mi część motelu (patrz zdj ) co robię źle ?
Braki w modelu
- FlameRunner
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 6568
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
- x 2056
Re: Braki w modelu
Masz niezamknięte przestrzenie w modelu. Jeśli poligonami to sprawdź czy wszystko zweldowane jest, jak w jakimś cadzie to też sprawdź czy wszystkie powierzchnie są ze sobą połączone.
Skąd masz ten model? Sam modelowałeś? W czym?
Skąd masz ten model? Sam modelowałeś? W czym?
- japim
- Postów w temacie: 2
- Posty: 704
- Rejestracja: 12 lis 2019, 14:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: W sumie 19...
- x 205
- Kontakt:
Re: Braki w modelu
Alternatywnie jeżeli model robiony był np w Sketchupie - to możliwe że powierzchnie są poodwracane. Czyli model w tych miejscach jest wywinięty na lewą stronę... Widać to w postaci innego koloru (szary vs biały)marviz pisze:Masz niezamknięte przestrzenie w modelu. Jeśli poligonami to sprawdź czy wszystko zweldowane jest, jak w jakimś cadzie to też sprawdź czy wszystkie powierzchnie są ze sobą połączone.
Skąd masz ten model? Sam modelowałeś? W czym?
Pozdrawiam,
Przemek
Moje projekty 3D: https://www.thingiverse.com/Japim/designs
Aktualne projekty modelarskie: https://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=174992
Przemek
Moje projekty 3D: https://www.thingiverse.com/Japim/designs
Aktualne projekty modelarskie: https://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=174992
Re: Braki w modelu
W przypadku modelowania z poligonami gdzie jeden ma odwrócone normale nawet nie da się zweldować bo zwykle tylko jeden vertex się zwelduje.japim pisze:Alternatywnie jeżeli model robiony był np w Sketchupie - to możliwe że powierzchnie są poodwracane. Czyli model w tych miejscach jest wywinięty na lewą stronę... Widać to w postaci innego koloru (szary vs biały)marviz pisze:Masz niezamknięte przestrzenie w modelu. Jeśli poligonami to sprawdź czy wszystko zweldowane jest, jak w jakimś cadzie to też sprawdź czy wszystkie powierzchnie są ze sobą połączone.
Skąd masz ten model? Sam modelowałeś? W czym?
W 3Ds Max jest bardzo łatwo sprawdzić gdzie otwarty jest model, wystarczy Edit Poly > przejść na subedit Boundry i CTRL+A, odrazu zaznacza edge tworzące otwór. Można też STL Check ale wolę manualne metody.
- japim
- Postów w temacie: 2
- Posty: 704
- Rejestracja: 12 lis 2019, 14:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: W sumie 19...
- x 205
- Kontakt:
Re: Braki w modelu
Nie wiadomo w czym było robione. "reversed normals" lub "non manifold body" to główne problemy STLowych modeli. Mogą być też 2 lub więcej wspólnych powierzchni..marviz pisze: W przypadku modelowania z poligonami gdzie jeden ma odwrócone normale nawet nie da się zweldować bo zwykle tylko jeden vertex się zwelduje.
W 3Ds Max jest bardzo łatwo sprawdzić gdzie otwarty jest model, wystarczy Edit Poly > przejść na subedit Boundry i CTRL+A, odrazu zaznacza edge tworzące otwór. Można też STL Check ale wolę manualne metody.
3Ds Max to niezła armata do naprawiania STLi...
Już lepiej Netfabb Basic. Też wyświetli otwarte krawędzie i można ręcznie domknąć nowymi trójkątami.
Pozdrawiam,
Przemek
Moje projekty 3D: https://www.thingiverse.com/Japim/designs
Aktualne projekty modelarskie: https://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=174992
Przemek
Moje projekty 3D: https://www.thingiverse.com/Japim/designs
Aktualne projekty modelarskie: https://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=174992
Re: Braki w modelu
Robione w SketchUpie , z dostępnych modeli plus lekkie przeróbki. Oryginalny model też ma problemy z pozamykanymi liniami. na ten moment działam metodą prób i błędów powoli zamykam model.marviz pisze:Masz niezamknięte przestrzenie w modelu. Jeśli poligonami to sprawdź czy wszystko zweldowane jest, jak w jakimś cadzie to też sprawdź czy wszystkie powierzchnie są ze sobą połączone.
Skąd masz ten model? Sam modelowałeś? W czym?
Choć fajnie by było gdyby był do tego program wtyczka
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 8943
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Braki w modelu
Cerber85 pisze:Robione w SketchUpie ,
(...)
Choć fajnie by było gdyby był do tego program wtyczka
- Solid Inspector -> https://extensions.sketchup.com/extensi ... -inspector
- FixIt -> https://sketchucation.com/forums/viewto ... 23&t=58745
- CleanUp -> https://extensions.sketchup.com/extensi ... 1/clean-up
FlameRunner
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne