Jak zmieszyć ilość trójkątów w modelu stl
- TDI-CAD
- Postów w temacie: 2
- Posty: 1546
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: K1C, Gate 1 fiber
- x 569
Jak zmieszyć ilość trójkątów w modelu stl
Sprawa wygląda tak, że popełniłem model i zapisałem go do stl z możliwie największą dokładnością 0,01mm. Teraz mam bardzo ładny plik stl. Problem w tym, że zmieniałem komputer i nie mam już zamodelowanego pliku cad. Wrzucając plik do Z-suite (Zortrax) podczas druku powstają drobne błędy. Zrobiłem test na podobnym modelu zapisując go z dokładnością 0,025mm. Taki zabieg dużo pomógł.
I teraz jak to ogarnąć?
- próbować zaimportować dokładny stl i zapisać go z mniejszą dokładnością? (do stl mam tylko meshmixer)
Nie wiem za bardzo czy da się to zrobić,
- może jest w z-Z-suite opcja, która ograniczy dokładność pliku?
Poprawiłem ort w tytule.
dziobu
I teraz jak to ogarnąć?
- próbować zaimportować dokładny stl i zapisać go z mniejszą dokładnością? (do stl mam tylko meshmixer)
Nie wiem za bardzo czy da się to zrobić,
- może jest w z-Z-suite opcja, która ograniczy dokładność pliku?
Poprawiłem ort w tytule.
dziobu
- Abys
- Drukarz
- Postów w temacie: 1
- Posty: 805
- Rejestracja: 09 lut 2019, 19:19
- Lokalizacja: Szczecin
- Drukarka: Ender 3 SKR1.4T,..
- x 354
Re: Jak zmieszyć ilość trujkątów w modelu stl
3d builder?
Ender 3 SKR 1.4 Turbo / MKS Gen L V1, Bambu Lab P1P
- Adinfo
- Drukarz
- Postów w temacie: 1
- Posty: 1100
- Rejestracja: 15 lis 2018, 12:54
- Lokalizacja: śląsk
- Drukarka: 2xDelta, MD-16, X1
- x 254
- Kontakt:
Re: Jak zmieszyć ilość trujkątów w modelu stl
Coś podobnego robiłem w Design Spark Mechanical.
Anycubic Delta Linear Plus
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 8943
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Jak zmieszyć ilość trujkątów w modelu stl
Jak to jednorazowa sprawa to wrzuć model tu/PW.
edit:
Sketchup + Skimp
I, litości... trójkąt!
edit:
Sketchup + Skimp
I, litości... trójkąt!
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
- japim
- Postów w temacie: 1
- Posty: 703
- Rejestracja: 12 lis 2019, 14:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: W sumie 19...
- x 205
- Kontakt:
Re: Jak zmieszyć ilość trójkątów w modelu stl
Polecam Meshmixer.
Pozdrawiam,
Przemek
Moje projekty 3D: https://www.thingiverse.com/Japim/designs
Aktualne projekty modelarskie: https://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=174992
Przemek
Moje projekty 3D: https://www.thingiverse.com/Japim/designs
Aktualne projekty modelarskie: https://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=174992
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 1
- Posty: 191
- Rejestracja: 11 lis 2020, 13:23
- Drukarka: Prusa i3 MK3S
- x 29
Re: Jak zmieszyć ilość trujkątów w modelu stl
Też używam tego programu, ale mam problemy z kompleksowym "nauczeniem się", z YT różnie mi to wychodzi.Adinfo pisze:Coś podobnego robiłem w Design Spark Mechanical.
Czy mógłbyś, jeśli to nie problem napisać krok, po kroku, jak po wgraniu STL'a do DSM przejść na figurę z płaszczyznami, którą można obrabiać dalej, a nie z trójkątami?
Dziękuję z góry za poświęcony czas
- Berg
- Zasłużony
- Postów w temacie: 2
- Posty: 7569
- Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
- x 2675
Re: Jak zmieszyć ilość trójkątów w modelu stl
W blenderze to się robi spoko. Służy do tego funkcja Limited Dissolve.
Z tym, żeby cokolwiek zrobić w blenderze to trzeba conajmniej przejść kilka samouczków z yt o tym w ogóle jak się poruszać po interfejsie.
Trzeba albo pobrać starszą wersję blendera i zrobić jak w samouczkach albo nową i więcej się domyśleć. Najnowsza jest trochę bardziej intuicyjna za to.
W skrócie to należy:
1. zaimportować model do blendera
2. przełączyć tryb z Object Mode na Edit Mode
3. zaznaczyć fragmenty, które mają być uproszone
4. nacisnąć x i wybrać narzędzie "limited dissolve"
5. wyeksportować model do STL
tu uprościłem połowę królika:
Z tym, żeby cokolwiek zrobić w blenderze to trzeba conajmniej przejść kilka samouczków z yt o tym w ogóle jak się poruszać po interfejsie.
Trzeba albo pobrać starszą wersję blendera i zrobić jak w samouczkach albo nową i więcej się domyśleć. Najnowsza jest trochę bardziej intuicyjna za to.
W skrócie to należy:
1. zaimportować model do blendera
2. przełączyć tryb z Object Mode na Edit Mode
3. zaznaczyć fragmenty, które mają być uproszone
4. nacisnąć x i wybrać narzędzie "limited dissolve"
5. wyeksportować model do STL
tu uprościłem połowę królika:
japim, dziobu, Abys
Prusa i3 mk3s https://tinyurl.com/y65mva4m
Photon
Velleman Vertex K8400x2 https://tinyurl.com/y55pnudv
HyperCube Evolution ST 250 https://tinyurl.com/y36cexyw
Anycubik Kossel Plus https://tinyurl.com/y5ybrh8v
K40 https://tinyurl.com/y3gzdnbg
MD-16 https://tinyurl.com/y4lz6bpf
CNC https://tinyurl.com/y5ku9jf2
Photon
Velleman Vertex K8400x2 https://tinyurl.com/y55pnudv
HyperCube Evolution ST 250 https://tinyurl.com/y36cexyw
Anycubik Kossel Plus https://tinyurl.com/y5ybrh8v
K40 https://tinyurl.com/y3gzdnbg
MD-16 https://tinyurl.com/y4lz6bpf
CNC https://tinyurl.com/y5ku9jf2
- Berg
- Zasłużony
- Postów w temacie: 2
- Posty: 7569
- Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
- x 2675
Re: Jak zmieszyć ilość trójkątów w modelu stl
przy okazji znalazłem inne how-to , inna metoda : https://all3dp.com/2/blender-how-to-reduce-polygons/
Z tym, że działa na całym obiekcie a nie na zaznaczeniu
Ratio 1.0 - 10996 fajsów/trójkątów (oryginał) Ratio 0.2 - 1098 fajsów/wieloboków Ratio 0.02 - 219 fajsów/wieloboków
Z tym, że działa na całym obiekcie a nie na zaznaczeniu
Ratio 1.0 - 10996 fajsów/trójkątów (oryginał) Ratio 0.2 - 1098 fajsów/wieloboków Ratio 0.02 - 219 fajsów/wieloboków
Abys, TDI-CAD
Prusa i3 mk3s https://tinyurl.com/y65mva4m
Photon
Velleman Vertex K8400x2 https://tinyurl.com/y55pnudv
HyperCube Evolution ST 250 https://tinyurl.com/y36cexyw
Anycubik Kossel Plus https://tinyurl.com/y5ybrh8v
K40 https://tinyurl.com/y3gzdnbg
MD-16 https://tinyurl.com/y4lz6bpf
CNC https://tinyurl.com/y5ku9jf2
Photon
Velleman Vertex K8400x2 https://tinyurl.com/y55pnudv
HyperCube Evolution ST 250 https://tinyurl.com/y36cexyw
Anycubik Kossel Plus https://tinyurl.com/y5ybrh8v
K40 https://tinyurl.com/y3gzdnbg
MD-16 https://tinyurl.com/y4lz6bpf
CNC https://tinyurl.com/y5ku9jf2
- TDI-CAD
- Postów w temacie: 2
- Posty: 1546
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: K1C, Gate 1 fiber
- x 569
Re: Jak zmieszyć ilość trójkątów w modelu stl
OK, dzięki. Udało się przy pomocy Blender'a. Druga metoda jest chyba łatwiejsza bo nie trzeba nic zaznaczać i podaje się współczynnik 0-1 uproszczenia i działa. Uproszczona siatka nie jest tak ładna jak z cada ale może slicerowi to będzie odpowiadać bardziej.