Jaki program do projektowania/wizualizacji 3d mebli/łóżek tapicerowanych ?
Jaki program do projektowania/wizualizacji 3d mebli/łóżek tapicerowanych ?
Witam wszystkich, pytanie
Jaki program polecicie do projektowania/wizualizacji 3d mebli/łóżek tapicerowanych ?
Pozdrawiam
Jaki program polecicie do projektowania/wizualizacji 3d mebli/łóżek tapicerowanych ?
Pozdrawiam
- Zepco
- Postów w temacie: 3
- Posty: 1555
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
- Lokalizacja: Kielce
- Drukarka: PRUSA i3 MK2S
- x 294
Re: Jaki program do projektowania/wizualizacji 3d mebli/łóżek tapicerowanych ?
Blender
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - rozebrana na części...
3DGence One
Anet A8 - rozebrana na części...
3DGence One
- Andrzej_W
- Drukarz
- Postów w temacie: 2
- Posty: 1793
- Rejestracja: 16 lut 2020, 20:25
- Drukarka: 3d Pen
- x 766
Re: Jaki program do projektowania/wizualizacji 3d mebli/łóżek tapicerowanych ?
Np. taki Pro100 jest płatny ale w demo całą kuchnię zrobiłem.
Ewentualnie KLIK
Ewentualnie KLIK
Re: Jaki program do projektowania/wizualizacji 3d mebli/łóżek tapicerowanych ?
tapicerowaną ? .Np. taki Pro100 jest płatny ale w demo całą kuchnię zrobiłem.
Blender, bo darmowy i można ogarnąć modelowanie tapicerki, reszta już płatna więc jak coś to określ budżet.
Sprawa ogólnie nie jest taka łatwą jak by się wydawało bo symulowanie naturalnych ugięć i naciągnieć tkanin wymaga doświadczenia i pluginów.
- Andrzej_W
- Drukarz
- Postów w temacie: 2
- Posty: 1793
- Rejestracja: 16 lut 2020, 20:25
- Drukarka: 3d Pen
- x 766
Re: Jaki program do projektowania/wizualizacji 3d mebli/łóżek tapicerowanych ?
Nie ale w tytule wątku jesttapicerowaną ? .
W pro100 też są meble tapicerowane kwestia zmiany grafik na meblu. Może nie jest jakiś wypasiony ale może sobie Autor tematu ściągnąć demo i sprawdzić co mu pasuje. Można zobaczyć czy inne programy mają dema lub wersje do testów, dzięki temu sobie coś dobierze.projektowania/wizualizacji 3d mebli/łóżek tapicerowanych
A co do frontów kuchennych z pół roku temu jeden z klientów zamówił sobie blachę St 0.5mm na fronty do kuchni więc można dać tapicerowane
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 2
- Posty: 70
- Rejestracja: 05 gru 2019, 09:35
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Anycubic 4max pro
- x 6
Re: Jaki program do projektowania/wizualizacji 3d mebli/łóżek tapicerowanych ?
blender lub 3dsmax i silnik renderujący vray/corona. Osobiście od siebie polecam 3dsmax + vray... w tym robiłem modele i wizki.. natomiast czasem modele robiłem w typowym CADzie (SolidWorks), bo szybciej mi szło przy niektórych modelach .
Natomiast jak chcesz ładne wizualizacje, to podstawą jest silnik renderujacy. Sam program graficzny jest tylko narzędziem, gdzie każda osoba ma swoje ulubione narzędzie. Jak już dobierzesz metodą prób i błędów odpowiednie parametry renderujące pod swój konkretny sprzęt, to będziesz zadowolony i z jakości wizki i z prędkości renderowania do tego jest mnóstwo tutoriali w internecie / youtube/ udemy.com (kursy), że to ogarniesz jak masz szybko jak masz samozaparcie.
Co do teksturowania modeli poczytaj i zapoznaj się z unwrapping'iem modeli, cięciem bryły tak by tekstura dobrze sie układała. Znacząco to wpływa na jakość, rozkład tekstury.
Tylko pamiętaj.. 3dsmax nie jest programem do tworzenia wizualizacji. To kombajn graficzny, więc zrobisz w nim bardzo dużo, ale nie ma typowych udogodnień jak chociażby wspomniany PRO100. Już SketchUp'owi blizej do wizualizacji niż do typowej grafiki (choć to też jest traktowane jako typowe CAD).
Natomiast jak chcesz ładne wizualizacje, to podstawą jest silnik renderujacy. Sam program graficzny jest tylko narzędziem, gdzie każda osoba ma swoje ulubione narzędzie. Jak już dobierzesz metodą prób i błędów odpowiednie parametry renderujące pod swój konkretny sprzęt, to będziesz zadowolony i z jakości wizki i z prędkości renderowania do tego jest mnóstwo tutoriali w internecie / youtube/ udemy.com (kursy), że to ogarniesz jak masz szybko jak masz samozaparcie.
Co do teksturowania modeli poczytaj i zapoznaj się z unwrapping'iem modeli, cięciem bryły tak by tekstura dobrze sie układała. Znacząco to wpływa na jakość, rozkład tekstury.
Tylko pamiętaj.. 3dsmax nie jest programem do tworzenia wizualizacji. To kombajn graficzny, więc zrobisz w nim bardzo dużo, ale nie ma typowych udogodnień jak chociażby wspomniany PRO100. Już SketchUp'owi blizej do wizualizacji niż do typowej grafiki (choć to też jest traktowane jako typowe CAD).
Pozdrawiam, Karol
- Zepco
- Postów w temacie: 3
- Posty: 1555
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
- Lokalizacja: Kielce
- Drukarka: PRUSA i3 MK2S
- x 294
Re: Jaki program do projektowania/wizualizacji 3d mebli/łóżek tapicerowanych ?
@blacknight88 skąd bierzesz tekstury takich powierzchni typowo domowych?
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - rozebrana na części...
3DGence One
Anet A8 - rozebrana na części...
3DGence One
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 2
- Posty: 70
- Rejestracja: 05 gru 2019, 09:35
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Anycubic 4max pro
- x 6
Re: Jaki program do projektowania/wizualizacji 3d mebli/łóżek tapicerowanych ?
Są różne darmowe paczki w internecie, ale ten etap minął u mnie dawno temu... w pewnym momencie zacząłem oglądać różne tutoriale na YT i potem zacząłem materiały sam robić. Tak naprawdę materiałów jest skończona ilość, bo przykładowo dla ściany wewnętrznej bawimy się tylko parametrami : kolor główny, wypuklenie (bump), ewentualnie displacement ale to akurat niesamowicie obciąża komputer przy renderowaniu (nie polecam), bump spokojnie załatwia sprawę... Każdą odpowiednią "texturę" można zrobić z jednej głównej. Wystarczy sobie zassać bardzo fajny programik: CrazyBump. Robimy z niego NormalMAP'ę jak i inne czasem potrzebne bardziej czasem mniej .
W przypadku płytek, często ściągam dostępne tekstury np z Paradyż'a, by mimo wszystko modelować to co jest dostępne z rynku (by potem można to było zwyczajnie w świecie kupić ) i wtedy mając ori texturę od producenta reszta już idzie łatwo.. bo sam mechanizm materiału mamy przygotowany. Zmieniamy tylko textury, czasem podbijamy bump, reflect jeśli chcemy zrobić połysk a nie półpołysk i tyle. Kilka kliknięć i jest.
Inny materiał dla szkła (szyba w oknie, szyba w stoliku, szklanki - praktycznie to samo, tylko kilka suwaków inaczej), szyba mleczna np kabiny prysznicowej praktycznie tak samo, tylko kilka suwaków inaczej.
To samo dotyczy paneli podłogowych. idea jest podobna, zmieniamy tylko kolor drewna.. w googlach od cholery grafiki (tak wyszukuję textury odpowiedniego drewna), robię z nich kilka innych tekstur (normalmapy, reflect itd) i jedynie jak potrzeba ciut jaśniejszego odcienia to już bawię się colormixem.. Moduł floorgenerator załatwia wtedy sprawę... oczywiście by zrobić "mieszanie" każdego panelu, bawimy się unwrappingiem by trochę to pozmieniać. To są raczej podstawy i na poczatku głowa może puchnąć, ale po pewnym czasie to jest odruch jak oddychanie.
Dwa rendery poniżej. Widać różne materiały, które tak naprawdę można sprowadzić do 4-5 podstawowych, a reszta jest tak naprawdę pochodną wynikającą z różnych kolorów, wybrzuszeń (bump), odbić (reflect), przepuszczalności światła (refract). Naprawdę dużo dają tutki na YT. Jest tego od groma.
W przypadku płytek, często ściągam dostępne tekstury np z Paradyż'a, by mimo wszystko modelować to co jest dostępne z rynku (by potem można to było zwyczajnie w świecie kupić ) i wtedy mając ori texturę od producenta reszta już idzie łatwo.. bo sam mechanizm materiału mamy przygotowany. Zmieniamy tylko textury, czasem podbijamy bump, reflect jeśli chcemy zrobić połysk a nie półpołysk i tyle. Kilka kliknięć i jest.
Inny materiał dla szkła (szyba w oknie, szyba w stoliku, szklanki - praktycznie to samo, tylko kilka suwaków inaczej), szyba mleczna np kabiny prysznicowej praktycznie tak samo, tylko kilka suwaków inaczej.
To samo dotyczy paneli podłogowych. idea jest podobna, zmieniamy tylko kolor drewna.. w googlach od cholery grafiki (tak wyszukuję textury odpowiedniego drewna), robię z nich kilka innych tekstur (normalmapy, reflect itd) i jedynie jak potrzeba ciut jaśniejszego odcienia to już bawię się colormixem.. Moduł floorgenerator załatwia wtedy sprawę... oczywiście by zrobić "mieszanie" każdego panelu, bawimy się unwrappingiem by trochę to pozmieniać. To są raczej podstawy i na poczatku głowa może puchnąć, ale po pewnym czasie to jest odruch jak oddychanie.
Dwa rendery poniżej. Widać różne materiały, które tak naprawdę można sprowadzić do 4-5 podstawowych, a reszta jest tak naprawdę pochodną wynikającą z różnych kolorów, wybrzuszeń (bump), odbić (reflect), przepuszczalności światła (refract). Naprawdę dużo dają tutki na YT. Jest tego od groma.
Abys, JGFTW, Zepco
Pozdrawiam, Karol
Re: Jaki program do projektowania/wizualizacji 3d mebli/łóżek tapicerowanych ?
Nie wiem, czy temat jeszcze aktualny, ale jak coś to do projektowania i wizualizacji mebli 3D polecam zestaw IRONCAD + moduł WoodLAB CAD.chambers pisze:Witam wszystkich, pytanie
Jaki program polecicie do projektowania/wizualizacji 3d mebli/łóżek tapicerowanych ?
Pozdrawiam
- FlameRunner
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 6568
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
- x 2056
Re: Jaki program do projektowania/wizualizacji 3d mebli/łóżek tapicerowanych ?
IRONCAD WY PARÓWY NIEMYTE KIEDY SIĘ W KOŃCU NAUCZYCIE ŻE NA TYM FORUM TAKI SPAM NIE UJDZIE?
Cosik, dziobu, yszty, bazic