Fusion360 - Darmowy

Programy do projektowania CAD
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 121
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
x 3

Re: Fusion360 - Darmowy

Postautor: trike3 » 07 gru 2017, 13:40

Dzięki

W sumie tak jak w SolidWorks coś mnie zaćmiło
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 121
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
x 3

Re: Fusion360 - Darmowy

Postautor: trike3 » 11 gru 2017, 19:06

Witajcie

Projektuję zębatkę składającą się z dwóch na jednej osi, projektuję pierwszą później drugą i tutaj mam problem.

1. Jak wstawiam drugą zębatkę to chwyta się płaszczyzny, a nie wskazanej powierzchni i wpada mi jedna w drugą.
(po odsunięciu powiedzmy jest dobrze, ale czy nie ma innej drogi ?? )

2. jak obie zębatki za sobą powiązać żeby powstał z nich jeden element, jak próbuje przesunąć łapiąc za zębatkę to mi ucieka jedna zamiast cały element. Nie potrafię ich ze sobą powiązać. :-(

Pozdrawiam Marcin
kretu
Posty: 265
Rejestracja: 18 kwie 2017, 20:56
Lokalizacja: Szczecin
x 24

Re: Fusion360 - Darmowy

Postautor: kretu » 11 gru 2017, 19:15

Jedna opcja zrób to najpierw jako dwa osobne komponenty. Użył funkcji joint z menu assemble. I na koniec combine aby mieć jedno body.

Druga opcja to samo ale opcja move zamiast joint z zaznaczeniem funkcji point to point
Trzecia od razu twórz jeden element tylko zrób dwa sketche na jednej płaszczyźnie ale wyciągnij je w przeciwne strony

I pewnie jeszcze wiele innych sposobów ale te pierwsze mi przyszły na myśl
pacy
Posty: 10
Rejestracja: 03 sie 2017, 21:47
x 1

Re: Fusion360 - Darmowy

Postautor: pacy » 11 gru 2017, 21:27

Ja bym najpierw zrobił pierwszą zębatkę, potem w miejscu gdzie maja się stykać dodał nowy offset plane
i na nim narysował drugą. Powinny stworzyć jedno body i nie będzie trzeba joinować.
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 121
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
x 3

Re: Fusion360 - Darmowy

Postautor: trike3 » 11 gru 2017, 21:43

Dzięki za porady
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 121
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
x 3

Re: Fusion360 - Darmowy

Postautor: trike3 » 12 gru 2017, 08:16

Witajcie z rana.

Jeszcze jednego nie rozumiem.

Jak rysuję część i daję new body czyli drugą część, później 3 itd. to czy da się później w/w zapisać osobno jako STL czy muszę robić części na osobnych arkuszach ??
Awatar użytkownika
anraf1001
Posty: 1204
Rejestracja: 30 gru 2016, 11:43
Lokalizacja: Gniezno
Drukarka: Hypercube Evo
x 115
Kontaktowanie:

Re: Fusion360 - Darmowy

Postautor: anraf1001 » 12 gru 2017, 08:22

trike3 pisze:Jeszcze jednego nie rozumiem.

Jak rysuję część i daję new body czyli drugą część, później 3 itd. to czy da się później w/w zapisać osobno jako STL czy muszę robić części na osobnych arkuszach ??


anraf1001 pisze:Żeby zapisać w STL klikasz prawym na wybrane Body lub Component i wybierasz Save As STL

Po pierwsze warto spróbować, a po drugie to z mojej odpowiedzi w tym temacie coś można chyba wywnioskować. Tak można każde Body osobno zapisać do STL.
;) Pozdrawiam, Andrzej ;)
Drukarka: Hypercube Evolution :cool2:

Wsiadając do taksówki mówię: "G28"
pacy
Posty: 10
Rejestracja: 03 sie 2017, 21:47
x 1

Re: Fusion360 - Darmowy

Postautor: pacy » 12 gru 2017, 08:23

Jeśli masz dwa różne body to na drzewku po prawej klikasz prawym klawiszem myszki na danym body i tam masz save to stl.
Zapisze do stl tylko kliknięte body.
kretu
Posty: 265
Rejestracja: 18 kwie 2017, 20:56
Lokalizacja: Szczecin
x 24

Re: Fusion360 - Darmowy

Postautor: kretu » 12 gru 2017, 11:35

Taka podpowiedz w fusion osobne części zaleca się rysować jako osobne komponenty (components) a nie body. Praca na samym body tylko dla projektów jednoelementowych. Ma to znaczenie przy odrobinę bardziej skomplikowanych operacjach ale warto się do tego przyzwyczajać od razu.
Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 632
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
x 59

Re: Fusion360 - Darmowy

Postautor: virgin71 » 14 gru 2017, 09:45

Jako jeden komponent, zawierający wiele body, chciałeś napisać;)

Wróć do „CAD-y”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość