Fusion360 - Darmowy

Programy do projektowania CAD
Awatar użytkownika
trike3
Postów w temacie: 15
Posty: 475
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 6

Re: Fusion360 - Darmowy

Post autor: trike3 »

Dzięki

W sumie tak jak w SolidWorks coś mnie zaćmiło
Awatar użytkownika
trike3
Postów w temacie: 15
Posty: 475
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 6

Re: Fusion360 - Darmowy

Post autor: trike3 »

Witajcie

Projektuję zębatkę składającą się z dwóch na jednej osi, projektuję pierwszą później drugą i tutaj mam problem.

1. Jak wstawiam drugą zębatkę to chwyta się płaszczyzny, a nie wskazanej powierzchni i wpada mi jedna w drugą.
(po odsunięciu powiedzmy jest dobrze, ale czy nie ma innej drogi ?? )

2. jak obie zębatki za sobą powiązać żeby powstał z nich jeden element, jak próbuje przesunąć łapiąc za zębatkę to mi ucieka jedna zamiast cały element. Nie potrafię ich ze sobą powiązać. :-(

Pozdrawiam Marcin
kretu
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 6
Posty: 570
Rejestracja: 18 kwie 2017, 20:56
Lokalizacja: Szczecin
Drukarka: Bizer
x 105

Re: Fusion360 - Darmowy

Post autor: kretu »

Jedna opcja zrób to najpierw jako dwa osobne komponenty. Użył funkcji joint z menu assemble. I na koniec combine aby mieć jedno body.

Druga opcja to samo ale opcja move zamiast joint z zaznaczeniem funkcji point to point
Trzecia od razu twórz jeden element tylko zrób dwa sketche na jednej płaszczyźnie ale wyciągnij je w przeciwne strony

I pewnie jeszcze wiele innych sposobów ale te pierwsze mi przyszły na myśl
pacy
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 91
Rejestracja: 03 sie 2017, 21:47
x 7

Re: Fusion360 - Darmowy

Post autor: pacy »

Ja bym najpierw zrobił pierwszą zębatkę, potem w miejscu gdzie maja się stykać dodał nowy offset plane
i na nim narysował drugą. Powinny stworzyć jedno body i nie będzie trzeba joinować.
Awatar użytkownika
trike3
Postów w temacie: 15
Posty: 475
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 6

Re: Fusion360 - Darmowy

Post autor: trike3 »

Dzięki za porady
Awatar użytkownika
trike3
Postów w temacie: 15
Posty: 475
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 6

Re: Fusion360 - Darmowy

Post autor: trike3 »

Witajcie z rana.

Jeszcze jednego nie rozumiem.

Jak rysuję część i daję new body czyli drugą część, później 3 itd. to czy da się później w/w zapisać osobno jako STL czy muszę robić części na osobnych arkuszach ??
Awatar użytkownika
anraf1001
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 7
Posty: 1509
Rejestracja: 30 gru 2016, 11:43
Lokalizacja: Gniezno
Drukarka: Hypercube Evo
x 182

Re: Fusion360 - Darmowy

Post autor: anraf1001 »

trike3 pisze:Jeszcze jednego nie rozumiem.

Jak rysuję część i daję new body czyli drugą część, później 3 itd. to czy da się później w/w zapisać osobno jako STL czy muszę robić części na osobnych arkuszach ??
anraf1001 pisze: Żeby zapisać w STL klikasz prawym na wybrane Body lub Component i wybierasz Save As STL
Po pierwsze warto spróbować, a po drugie to z mojej odpowiedzi w tym temacie coś można chyba wywnioskować. Tak można każde Body osobno zapisać do STL.
;) Pozdrawiam, Andrzej ;)
Drukarki: Hypercube Evolution :cool2:
Prusa ala Haribo/Mk3 :cool2:

Wsiadając do taksówki mówię: "G28"
pacy
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 91
Rejestracja: 03 sie 2017, 21:47
x 7

Re: Fusion360 - Darmowy

Post autor: pacy »

Jeśli masz dwa różne body to na drzewku po prawej klikasz prawym klawiszem myszki na danym body i tam masz save to stl.
Zapisze do stl tylko kliknięte body.
kretu
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 6
Posty: 570
Rejestracja: 18 kwie 2017, 20:56
Lokalizacja: Szczecin
Drukarka: Bizer
x 105

Re: Fusion360 - Darmowy

Post autor: kretu »

Taka podpowiedz w fusion osobne części zaleca się rysować jako osobne komponenty (components) a nie body. Praca na samym body tylko dla projektów jednoelementowych. Ma to znaczenie przy odrobinę bardziej skomplikowanych operacjach ale warto się do tego przyzwyczajać od razu.
Awatar użytkownika
virgin71
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 11
Posty: 2581
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 497
Kontakt:

Re: Fusion360 - Darmowy

Post autor: virgin71 »

Jako jeden komponent, zawierający wiele body, chciałeś napisać;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „CAD-y”