Strona 10 z 12
Re: Fusion360 - Darmowy
: 07 gru 2017, 13:40
autor: trike3
Dzięki
W sumie tak jak w SolidWorks coś mnie zaćmiło
Re: Fusion360 - Darmowy
: 11 gru 2017, 19:06
autor: trike3
Witajcie
Projektuję zębatkę składającą się z dwóch na jednej osi, projektuję pierwszą później drugą i tutaj mam problem.
1. Jak wstawiam drugą zębatkę to chwyta się płaszczyzny, a nie wskazanej powierzchni i wpada mi jedna w drugą.
(po odsunięciu powiedzmy jest dobrze, ale czy nie ma innej drogi ?? )
2. jak obie zębatki za sobą powiązać żeby powstał z nich jeden element, jak próbuje przesunąć łapiąc za zębatkę to mi ucieka jedna zamiast cały element. Nie potrafię ich ze sobą powiązać.
Pozdrawiam Marcin
Re: Fusion360 - Darmowy
: 11 gru 2017, 19:15
autor: kretu
Jedna opcja zrób to najpierw jako dwa osobne komponenty. Użył funkcji joint z menu assemble. I na koniec combine aby mieć jedno body.
Druga opcja to samo ale opcja move zamiast joint z zaznaczeniem funkcji point to point
Trzecia od razu twórz jeden element tylko zrób dwa sketche na jednej płaszczyźnie ale wyciągnij je w przeciwne strony
I pewnie jeszcze wiele innych sposobów ale te pierwsze mi przyszły na myśl
Re: Fusion360 - Darmowy
: 11 gru 2017, 21:27
autor: pacy
Ja bym najpierw zrobił pierwszą zębatkę, potem w miejscu gdzie maja się stykać dodał nowy offset plane
i na nim narysował drugą. Powinny stworzyć jedno body i nie będzie trzeba joinować.
Re: Fusion360 - Darmowy
: 11 gru 2017, 21:43
autor: trike3
Dzięki za porady
Re: Fusion360 - Darmowy
: 12 gru 2017, 08:16
autor: trike3
Witajcie z rana.
Jeszcze jednego nie rozumiem.
Jak rysuję część i daję new body czyli drugą część, później 3 itd. to czy da się później w/w zapisać osobno jako STL czy muszę robić części na osobnych arkuszach ??
Re: Fusion360 - Darmowy
: 12 gru 2017, 08:22
autor: anraf1001
trike3 pisze:Jeszcze jednego nie rozumiem.
Jak rysuję część i daję new body czyli drugą część, później 3 itd. to czy da się później w/w zapisać osobno jako STL czy muszę robić części na osobnych arkuszach ??
anraf1001 pisze:
Żeby zapisać w STL klikasz prawym na wybrane Body lub Component i wybierasz Save As STL
Po pierwsze warto spróbować, a po drugie to z mojej odpowiedzi w tym temacie coś można chyba wywnioskować. Tak można każde Body osobno zapisać do STL.
Re: Fusion360 - Darmowy
: 12 gru 2017, 08:23
autor: pacy
Jeśli masz dwa różne body to na drzewku po prawej klikasz prawym klawiszem myszki na danym body i tam masz save to stl.
Zapisze do stl tylko kliknięte body.
Re: Fusion360 - Darmowy
: 12 gru 2017, 11:35
autor: kretu
Taka podpowiedz w fusion osobne części zaleca się rysować jako osobne komponenty (components) a nie body. Praca na samym body tylko dla projektów jednoelementowych. Ma to znaczenie przy odrobinę bardziej skomplikowanych operacjach ale warto się do tego przyzwyczajać od razu.
Re: Fusion360 - Darmowy
: 14 gru 2017, 09:45
autor: virgin71
Jako jeden komponent, zawierający wiele body, chciałeś napisać;)