Strona 1 z 1

modelowanie krzywizn

: 14 cze 2018, 15:11
autor: morf
Hej,

mam pytanko bo co jak co ale w modelowaniu to ja jestem cienki.

Tytulem wstepu czesto do modelarskich zastosowan potrzebuje miec element, ktory pasuje do drugiego (tak wiem genius!)
W skrocie potrzebuje np dorobic sobie uchwyt do kamerki, ktory bedzie przylegal do istniejacej juz kabinki w modelu albo ktory dam na skrzydlo,ogon czy cokolwiek w samolocie (nie istotne).

Teraz sedndo sprawy:
Jak modelowac takie obiekty? Do prostych krzywizn typu ksztal skrzyda kiedys robilem sobie zdjecia telefonem i probowalem dawac jako tlo w programie.

Przyklad z zycia wziety, chcialem wymodelowac i wydrukowac prosty uchwyt Video Tx na "garbie" (tam gdzie kursor) nano talona ale nie wiem jak to zrobic tak zeby pasowalo za pierwszym... no dobra trzecim razem zamiast za 33cim...
SNAG-1776.png
albo uchwyt na runcam ktory bede mogl "dokleic" do kabinki rangera
SNAG-1777.png
uzywam sobie OnShape ostatnio

Re: modelowanie krzywizn

: 14 cze 2018, 15:15
autor: dziobu
Akurat skrzydło może mieć gdzieś opisany profil, ale zakładając że nie masz to znam dwie opcje:
1. Na bogato - skaner 3D ;)
2. Na nie bogato - np. YATO-3735.
Zdejmujesz profil (w jednej lub dwóch osiach), potem do programu dodajesz punkty jakie Ci wyszły, aproksymujesz krzywą i masz.

Re: modelowanie krzywizn

: 14 cze 2018, 15:33
autor: morf
o dzieki nie wiedzialem o istnieniu takiego czegos jak ten "dynks" do krzywizn :)

Re: modelowanie krzywizn

: 14 cze 2018, 18:28
autor: kapi
My czasem uzywamy .... drutu :)

Cienkiego, by mozna bylo go "ułożyć".

Reszta procedury - jw.