Strona 1 z 1

Efekt "postarzenia" modelu na etapie modelowania

: 13 paź 2018, 16:54
autor: belialek
Witam,

Czy poleci ktoś jakiś sposób na uzyskanie efektu starego materiału, tak aby w stl było widać efekt (czyli nie tekstura + soft do renderu). Konkretnie chciałbym uzyskać strukturę starego metalu, wżery, niedoskonałości itd... Próbowałem się bawić w Coat 3D, ale program jest cholernie nieintuicyjny i bardzo mało tutoriali...

Re: Efekt "postarzenia" modelu na etapie modelowania

: 18 sty 2019, 22:13
autor: ratpl
Wyjść jest tak właściwie wiele.
Z darmowych rozwiązań i też zależnie od Twoich umiejętności:

POZIOM TRUDNY
Blender + highmapy + sculpting tool - wymóg taki, że pracujesz na bryłach z quadów.

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=tR4DpGvFHlg

POZIOM ŚREDNI
MESHMIXER + stencil tool i sculpting - pracujesz na STL

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=r-SQVprRdrg

POZIOM IZI
Wykorzystujesz tzw. velocity painting już do wygenerowanego G-Code. Jest to najłatwiejsza metoda, lecz masz tutaj najmniejszą kontrolę.

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=HdKaKKeyz7g

ps. Sorki, że troszkę odgrzebuję temat, lecz pytanie było bez odpowiedzi :sad:

Re: Efekt "postarzenia" modelu na etapie modelowania

: 18 sty 2019, 22:21
autor: FlameRunner
ratpl pisze:ps. Sorki, że troszkę odgrzebuję temat, lecz pytanie było bez odpowiedzi :sad:
Spoko, to można by dawać za wzór sytuacji, w której wykopanie starego wątku jest jak najbardziej na miejscu. :thumbup: