Efekt "postarzenia" modelu na etapie modelowania

Programy do projektowania CAD
belialek
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 1
Posty: 38
Rejestracja: 22 lut 2018, 17:14

Efekt "postarzenia" modelu na etapie modelowania

Post autor: belialek »

Witam,

Czy poleci ktoś jakiś sposób na uzyskanie efektu starego materiału, tak aby w stl było widać efekt (czyli nie tekstura + soft do renderu). Konkretnie chciałbym uzyskać strukturę starego metalu, wżery, niedoskonałości itd... Próbowałem się bawić w Coat 3D, ale program jest cholernie nieintuicyjny i bardzo mało tutoriali...
Awatar użytkownika
ratpl
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 1
Posty: 10
Rejestracja: 05 gru 2018, 09:29
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Drukarka: Gate 2.0
x 6

Re: Efekt "postarzenia" modelu na etapie modelowania

Post autor: ratpl »

Wyjść jest tak właściwie wiele.
Z darmowych rozwiązań i też zależnie od Twoich umiejętności:

POZIOM TRUDNY
Blender + highmapy + sculpting tool - wymóg taki, że pracujesz na bryłach z quadów.

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=tR4DpGvFHlg

POZIOM ŚREDNI
MESHMIXER + stencil tool i sculpting - pracujesz na STL

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=r-SQVprRdrg

POZIOM IZI
Wykorzystujesz tzw. velocity painting już do wygenerowanego G-Code. Jest to najłatwiejsza metoda, lecz masz tutaj najmniejszą kontrolę.

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=HdKaKKeyz7g

ps. Sorki, że troszkę odgrzebuję temat, lecz pytanie było bez odpowiedzi :sad:
FlameRunner, kretu, chemik72, virgin71, Zepco
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Postów w temacie: 1
Posty: 6568
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2056

Re: Efekt "postarzenia" modelu na etapie modelowania

Post autor: FlameRunner »

ratpl pisze:ps. Sorki, że troszkę odgrzebuję temat, lecz pytanie było bez odpowiedzi :sad:
Spoko, to można by dawać za wzór sytuacji, w której wykopanie starego wątku jest jak najbardziej na miejscu. :thumbup:
kretu
ODPOWIEDZ

Wróć do „CAD-y”