Śruba i nakrętka w fusion 360

Programy do projektowania CAD
Awatar użytkownika
Igor
Postów w temacie: 5
Posty: 468
Rejestracja: 05 mar 2020, 23:12
Lokalizacja: Kociewie
Drukarka: Prusa Mk3 i "rzeźby"
x 159
Kontakt:

Re: Śruba i nakrętka w fusion 360

Post autor: Igor »

Fusion to niepłatna gotówką wersja Inventora. W Inventorze gwint jest teksturowany zeby oszczedzic oboiczen. Ale do STL jest eksportowany.
Złote zasady: 1. You get what you paid for 2. Works? Don't fix! 3.Tanie okaże się najdroższe 4. Nie zoptymalizujesz procesu, którego nie rozumiesz 5. Konserwuj, nie czekaj aż padnie do reszty
Awatar użytkownika
kapi
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 1116
Rejestracja: 18 sty 2017, 15:37
Lokalizacja: Zabrze
Drukarka: Vertex 8400
x 228

Re: Śruba i nakrętka w fusion 360

Post autor: kapi »

Igor pisze:Fusion to niepłatna gotówką wersja Inventora.
Nie zgodzę się z tym. Całkiem inne środowisko, inny "tok rozumowania" przy pracy z oboma programami. Od x-lat używam inv i do dziś mam problem z fusionem ;)

Inventor też posiada wtyczki do generowania gwintów, ale z racji mocy obliczeniowych sprzętów i sposobu wykrywania kolizji - rzadko a nawet wcale tego nie robię.
Jeśli chodzi o druk gwintu - ma to sens przy dużych rozmiarach. Normalne gwinty szybciej i taniej naciąć gwintownikiem lub nawet śrubą przy wkręcaniu.
Ja daje 5-7 obrysów dla takich połączeń.
"Don't find fault. Find a remedy." Henry Ford
Stalowe K8400
Phrozen Sonic Mini 4K
Awatar użytkownika
Igor
Postów w temacie: 5
Posty: 468
Rejestracja: 05 mar 2020, 23:12
Lokalizacja: Kociewie
Drukarka: Prusa Mk3 i "rzeźby"
x 159
Kontakt:

Re: Śruba i nakrętka w fusion 360

Post autor: Igor »

Tak samo czynię, można znacznie szybciej drukować i gwinty lepszej jakości po gwintowniku.

Środowisko, UI inne, ale silnik ten sam.
Złote zasady: 1. You get what you paid for 2. Works? Don't fix! 3.Tanie okaże się najdroższe 4. Nie zoptymalizujesz procesu, którego nie rozumiesz 5. Konserwuj, nie czekaj aż padnie do reszty
Awatar użytkownika
Igor
Postów w temacie: 5
Posty: 468
Rejestracja: 05 mar 2020, 23:12
Lokalizacja: Kociewie
Drukarka: Prusa Mk3 i "rzeźby"
x 159
Kontakt:

Re: Śruba i nakrętka w fusion 360

Post autor: Igor »

Igor pisze:Fusion to niepłatna gotówką wersja Inventora. W Inventorze gwint jest teksturowany zeby oszczedzic oboiczen. Ale do STL jest eksportowany.
Sorry, to nie o Inventora chodziło. Właśnie próbowałem dla przypomnienia sobie taki gwint wygenerować - tylko narzędzie Coil (Zwój) i ręczne wyrzeźbienie gwintu.
Złote zasady: 1. You get what you paid for 2. Works? Don't fix! 3.Tanie okaże się najdroższe 4. Nie zoptymalizujesz procesu, którego nie rozumiesz 5. Konserwuj, nie czekaj aż padnie do reszty
Awatar użytkownika
Stanley_B
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 306
Rejestracja: 16 kwie 2020, 00:22
Lokalizacja: UK
Drukarka: Kossel Plus
x 88

Re: Śruba i nakrętka w fusion 360

Post autor: Stanley_B »

dziobu pisze:Ale - jeśli dobrze kojarzę - ten skrypt nie tworzy gwintu a jedynie teksturę.
Dobrze kojarzysz - ale robi tak samo jak komenda w Fusion. Potem trzy kliknięcia i jest rzeźba gwintu.
zworek
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 3
Posty: 10
Rejestracja: 16 lip 2020, 12:06
Drukarka: Ender 3
x 5

Re: Śruba i nakrętka w fusion 360

Post autor: zworek »

Trochę czasu mi zajęło zanim opanowałem technikę robienia gwintów. Rady o robieniu gwintów ręcznie sprawdzają się, jeżeli masz odpowiedniej wielkości gwintownicę. Największa gwintownica jaką posiadam to średnica 12 mm, a ja potrzebowałem około 19 mm.

Próbowałem rzeźbić gwint w fusion zmieniając średnicę walca w śrubie. Nic to nie dawało, za każdym razem nakrętka była zbyt mała, lub zbyt duża.
W końcu okazało się, że wielkość średnicy walca nie ma żadnego znaczenia. Dobierając gwint o rozmiarze np 18 mm wielkość walca automatycznie ulega zmianie na 18 mm (choćbym ustawił średnicę na 3 mm). A moim pechem było to, że wymyśliłem sobie śrubę o średnicy 19 mm, a rozmiary gwintów są co jeden mm do 18, a później dopiero 20 mm.

Napisałem chyba trochę chaotycznie ;) , ale mam nadzieję że intencja jest jasna
Awatar użytkownika
Andrzej_W
Drukarz
Postów w temacie: 3
Posty: 1782
Rejestracja: 16 lut 2020, 20:25
Drukarka: 3d Pen
x 756

Re: Śruba i nakrętka w fusion 360

Post autor: Andrzej_W »

Wypróbuj opcję coil.
Można tym zrobić coś na podobieństwo gwintu.
Awatar użytkownika
aaannnd
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 453
Rejestracja: 29 sie 2018, 14:00
Lokalizacja: KRK-PD
Drukarka: Ender 3
x 234

Re: Śruba i nakrętka w fusion 360

Post autor: aaannnd »

Nie wiem jak w fusion 360, ale w autocadzie robię gwinty wyciągając trójkąt po spirali (helix czy tam coil), ale są ale jak to zawsze bywa. Bok trójkąta musi być mniejszy niż skok gwintu; śfernica spirali wypada w "środku ciężkości" trókąta; i najważniejsze trójkąt pochylam o kąt jaki wychodzi z rozwinięcia jednego zwoju. I jeszcze jakaś opcja do odznaczenia, żeby się trójkąt nie obkręcał tylko wyszedł piękny gwint.
Awatar użytkownika
Zepco
Postów w temacie: 1
Posty: 1555
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 294

Re: Śruba i nakrętka w fusion 360

Post autor: Zepco »

Prusa i3 MK2S
Anet A8 - rozebrana na części...
3DGence One
ODPOWIEDZ

Wróć do „CAD-y”