Fusion360 wymodelowanie obłości

Programy do projektowania CAD
Awatar użytkownika
morf
Drukarz
Postów w temacie: 2
Posty: 3220
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
x 1593

Fusion360 wymodelowanie obłości

Post autor: morf »

Hej,

mam problem natury:
Jak to zrobic poprawnie (a nie kombinująć jak koń pod górkę).

Chciałbym wymodelowac kształt kabinki modelu, mam plany 2D, wyglądają tak:
Fusion360_ubOSBJW1Dt.png
Teraz o ile jestem w stanie bez problemu ogarnąć każdy z tych rzutów o tyle nie wiem jak to zrobic w Fusion360 w trzech wymiarach poprawnie...

Moj pomysl:
Zrobic w jednej plaszczyznie,
zrobic płaszczyzne styczną,
nałożyć ponownie canvas,
odrysowac,
ociąć itp...
Fusion360_WOcnfo6No1.png
Ale nadal nie wiem jak ladnie zrobic "łódkowy kształt" u spodu tak aby dwa boki schodziły się w jeden

Kojarze 100lat temu probowalem sil w 3DsMax, tam był widok 3 ekranów osi X,Y,Z gdzie mozna bylo nanieść blueprints i przesuwać pkty w przestrzeni. Ale moze to złe podejście.

Dzieki
Done is better than perfect.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 2
Posty: 8935
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5869
Kontakt:

Re: Fusion360 wymodelowanie obłości

Post autor: dziobu »

Zrób 3 rzuty (X/Y/Z), wyciągnij każdy i zrób część wspólną z powstałych bloków.
morf
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 2
Posty: 8935
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5869
Kontakt:

Re: Fusion360 wymodelowanie obłości

Post autor: dziobu »

Tu przykład na szybko. Wiem że łódka wygląda jak nasza gospodarka no ale jak wspomniałem: "na szybko" :D
u1.png
u2.png
u3.png
u4.png
morf, Janek_Porzycz
Awatar użytkownika
morf
Drukarz
Postów w temacie: 2
Posty: 3220
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
x 1593

Re: Fusion360 wymodelowanie obłości

Post autor: morf »

Elegancko dzięki o to chodziło
Done is better than perfect.
ODPOWIEDZ

Wróć do „CAD-y”