Nowy regulamin - od 10 grudnia 2018

Regulamin forum reprapy.pl
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Postów w temacie: 3
Posty: 6568
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2056

Nowy regulamin - od 10 grudnia 2018

Post autor: FlameRunner »

Informuję, że z dniem 10 grudnia 2018 na forum zacznie obowiązywać nowy regulamin.

Treść nowego regulaminu wklejam w kolejnym poście.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Postów w temacie: 3
Posty: 6568
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2056

Re: Nowy regulamin - od 10 grudnia 2018

Post autor: FlameRunner »

ROZDZIAŁ I - POSTANOWIENIA WSTĘPNE

1. Forum stanowi własność prywatną.

2. Regulamin jest ustalany przez administrację forum i może zostać zmodyfikowany w dowolnym momencie.

3. Jeśli użytkownik nie rozumie zapisów regulaminu lub są dla niego niejasne, powinien on – przed podjęciem działań, które mogłyby regulamin naruszyć – zwrócić się do administracji z prośbą o ich interpretację w kontekście danej sytuacji lub ich wyjaśnienie.

4. Forum jest forum tematycznym – główną tematykę stanowi szeroko pojęty druk 3D.

5. Korzystanie z forum jest bezpłatne.

6. Każdy użytkownik może posiadać tylko jedno konto na forum.

ROZDZIAŁ II - ZAMIESZCZANIE POSTÓW I TWORZENIE WĄTKÓW

1. Wypowiedzi zamieszczane na forum przez użytkowników są ich prywatnymi opiniami i ponoszą oni wszelką odpowiedzialność cywilno-prawną za ich treść.

2. Załączniki dodawane do postów stanowią część wypowiedzi.

3. Wypowiedzi zamieszczane na forum powinny być napisane według zasad szeroko pojętej netykiety.

3a. Wypowiedzi zamieszczane na forum powinny:
  1. być napisane starannie, w sposób czytelny i zrozumiały, zgodnie z zasadami polskiej ortografii i interpunkcji - patrz: Jak pisać, by zostać zrozumianym?
  2. być zgodne z tematem wynikającym z tytułu wątku i jego pierwszego posta,
  3. nawiązywać do pierwszego posta w wątku lub innych znajdujących się w nim postów,
  4. mieć wartość merytoryczną.
3b. Niedopuszczalne jest zamieszczanie na forum wypowiedzi:
  1. niezgodnych z polskim prawem,
  2. wzywających do nienawiści, przemocy bądź dyskryminacji wobec innych ludzi – w tym na tle płci, narodowości, religii, rasy, orientacji seksualnej,
  3. stanowiących nieuzasadnione bądź nieweryfikowalne pomówienia wobec osób fizycznych, firm lub instytucji,
  4. propagujących środki o działaniu odurzającym lub uzależniającym,
  5. zawierających treści pornograficzne,
  6. łamiących lub nawołujących do łamania praw autorskich.
4. Przed założeniem nowego wątku, należy skorzystać z opcji "szukaj" oraz przejrzeć przyklejone tematy w danym dziale – być może toczyły się już jakieś dyskusje na dany temat i można w nich znaleźć odpowiedzi.

5. Tytuł nowego wątku powinien określać jego treść i pozwalać na odróżnienie go od innych wątków. Tytuły takie jak: "pomocy", "drukarka nie działa", "co wybrać" są nieodpowiednie. Dobre tytuły to na przykład: "Anet A8 - czy warto przerobić na bowden?", "Marlin 2.0 + backlash compensation", "Zasilacz LED-owy 24V 10.4A - nada się do drukarki?"

6. Wypowiedzi stojące w sprzeczności z niniejszym regulaminem można zgłaszać korzystając z systemu raportów, za pomocą ikonki wykrzyknika znajdującej się nad każdym z postów.

ROZDZIAŁ III - DZIAŁANIA ZESPOŁU

1. Na potrzeby tego rozdziału, poprzez "Zespół" rozumie się administratorów, moderatorów globalnych oraz moderatorów poszczególnych działów.

2. Jednym z kanałów jednostronnego kontaktu Zespołu z użytkownikami są komentarze dodawane do postów. Komentarze wyróżnione są dwoma ukośnikami ("//") oraz podpisane przez członka Zespołu.

3. Do działań podejmowanych przez Zespół, mających na celu utrzymanie porządku na forum i egzekwowanie postanowień niniejszego regulaminu, należą między innymi:
  1. trwałe lub tymczasowe banowanie użytkowników,
  2. udzielanie użytkownikom słownych ostrzeżeń - publiczne (poprzez komentarze umieszczane w postach lub poprzez nowe posty) lub niepubliczne (poprzez system wiadomości prywatnych lub system ostrzeżeń),
  3. usuwanie postów lub całych tematów, przenoszenie postów między tematami lub wydzielanie do nowego tematu, łączenie tematów, przenoszenie tematów między działami.
3a. Działania te mogą, ale nie muszą, być opisywane poprzez komentarze wspomniane w punkcie 2.

4. W sytuacjach spornych, decydujący głos należy do Administratorów.

ROZDZIAŁ IV - SHOUTBOX

1. W ramach forum funkcjonuje tak zwany shoutbox, czyli publiczny mini-czat.

2. Shoutbox dostępny jest:
  1. w widoku portalu (strona główna forum),
  2. w widoku listy for
  3. w karcie "mChat"
3. Shoutbox, ze względu na swoją naturę, służy wyłącznie do luźnych pogaduszek.

4. Wklejanie multimediów w tagach "img" lub "youtube" w wiadomościach wysyłanych w ramach shoutboxa jest niezalecane – zalecane jest wstawianie linków.

5. Wypowiedzi znajdujące się w archiwum shoutboxa mogą być zbiorczo usuwane wedle uznania administracji.

ROZDZIAŁ V - REKLAMA NA FORUM

1. Reklama na forum jest płatna.

2. Za reklamę uznawane jest między innymi:
  1. linkowanie w treści postów do własnych stron komercyjnych,
  2. polecanie w treści postów sprzedawanych lub produkowanych przez siebie produktów,
  3. umieszczone w awatarze: logo firmy, logo sklepu, logo marki,
  4. umieszczone w podpisie: linki do komercyjnych stron internetowych, informacje o prowadzonej działalności, dane kontaktowe,
  5. umieszczona w nazwie użytkownika nazwa firmy, marki, produktu,
  6. wypowiadanie się na temat konkretnych produktów przez forumowiczów nie wykazujących innej aktywności, zwłaszcza gdy autentyczność tych opinii budzi wątpliwości,
  7. prezentowanie produkowanych lub sprzedawanych przez siebie towarów,
  8. zamieszczanie tak zwanych reflinków.
3. Zabrania się zakładania kont w celach komercyjnych przez osoby zajmujące się zawodowo reklamą, pozycjonowaniem stron (SEO), social media, marketingiem szeptanym, PR i pokrewnymi.

ROZDZIAŁ VI - POLITYKA PRYWATNOŚCI

1. (Współ)administratorami danych osobowych są:
Devil Design Ryszka Mateja Sp. J., Żwirki i Wigury 65, 43-190 Mikołów
oraz
FR Audio Filip Misztal, ul. 1 Maja 13 lok. 711, 10-117 Olsztyn

2. Kontakt w sprawie danych osobowych: admin@reprapy.pl

3. Zakres zbieranych danych osobowych oraz cel i podstawa prawna ich przetwarzania:
a) adres IP, celem prowadzenia analizy statystycznej ruchu na stronie - podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 pkt. 1 lit. f);
b) w przypadku utworzenia konta użytkownika:
- adres e-mail (jego podanie jest dobrowolne, ale niezbędne do utworzenia konta) - przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy (art. 6 pkt. 1 lit. b);
- data urodzenia (opcjonalnie), celem wyświetlania w dniu urodzin na stronie forum stosownej informacji w sekcji "dziś urodziny obchodzą"; miejsce zamieszkania (opcjonalnie), celem wyświetlania w polu informacji o użytkowniku - przetwarzanie na podstawie zgody (art. 6, pkt. 1, lit. a), zgodę można wycofać poprzez usunięcie danych ze swojego profilu użytkownika, nie będzie to miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed cofnięciem zgody;
- adres IP, z którego konto zostało utworzone oraz adresy IP, z których publikowane są poszczególne posty, celem zapobiegania nadużyciom - podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 pkt. 1 lit. f);

4. Dane osobowe przekazywane są w niezbędnym zakresie:

- firmie hostingowej: nazwa.pl sp. z o.o.
Mieczysława Medweckiego 17
31-870 Kraków

-Google LLC
1600 Amphitheatre Parkway
Mountain View, CA 94043
USA

5. Dane osobowe przechowywane będą:
- do chwili usunięcia konta użytkownika.

6. Masz prawo żądania od administratora dostępu do zgromadzonych dotyczących Cię danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.

7. Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

8. Na podstawie zgromadzonych danych, nie będą dokonywane zautomatyzowane decyzje, nie będzie dokonywane profilowanie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Regulamin”