wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Czyli niech moc będzie z Tobą!
Awatar użytkownika
morf
Drukarz
Postów w temacie: 3
Posty: 3203
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
x 1575

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: morf »

Jesli te wydruki to PLA, to (zakladajac ze to zwykle PLA a nie matowe PLA) sa na moje oko wydrukowane w zbyt niskiej temperaturze.
PLA powinno byc blyszczace.

Ot taka uwaga.
Done is better than perfect.
mazaq1
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 20
Posty: 31
Rejestracja: 14 kwie 2021, 18:10

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: mazaq1 »

hmm.. temperaturę zmniejszyłem z 215 do 207 żeby podwijało się jeszcze mniej podczas drukowania. Powierzchnia przy 215 była taka sama. Jakie to PLA to nie wiem, bo kupiłem losowe z końcówki koloru od devil design. Na pewno wydruki są dość mocne, żeby marvinowi urwać koluszko do kluczy musiałem przycisnąć z całej siły. Siłą gołych rąk mogę złamać stateczkowi komin, ale kabiny nie oderwę za nic. Pewnie trzeba flow na ok 110% dać bo są szpary np. w środku komina.
To jednak raczej detale, które sobie wypracuję
jakubperson
Postów w temacie: 7
Posty: 268
Rejestracja: 19 lis 2019, 20:50
x 73

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: jakubperson »

mazaq1 pisze:Pewnie trzeba flow na ok 110% dać bo są szpary np. w środku komina
Sprawdziłbym w takim przypadku raczej:
- kalibrację e-steps/mm dla ekstrudera (bo może się okazać, że za niska wartość jest w tej chwili)
- kalibrację retrakcji zarówno na odległość jak i szybkość retrakcji (bo może jest za duża / szybka)
mazaq1
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 20
Posty: 31
Rejestracja: 14 kwie 2021, 18:10

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: mazaq1 »

ok, to pozwolę sobie jeszcze zapytać o jedną rzecz. Na obu swoich drukarkach wydrukowałem większą rzecz (średnica 6cm, wysokość 10cm).
W kolorze różowym: PLA od DD na mojej starej drukarce. W kolorze białym: PLA od Ekofilament (czyli chyba też DD). W obu przypadkach grubość warstwy 0.3 i jakoś podobne prędkości jeśli nie takie same (około 50, nie pamiętam dokładnie). Temperatury te same (107)
IMG_20210419_214719.jpg
No i troche rozczarowanie. Raz że małe obiekty wyszły ładnej (albo to złudzenie optyczne albo efekt skali). Dwa że nowa drukarka zrobiła to tak źle. Fabrycznie nowy Anycubic Mega S (dawniej chyba i3). Czy to mogą być luźne paski? W starej drukarce napięte są chyba nieco bardziej, ale nie ingerowałem w fabryczne napięcie. Z resztą to jest tam dużo bardziej zabudowane i nie wiem jeszcze jak to robić. Tu dla porównania jakiś model który sobie druknąłem jak dostałem drukarkę by zobaczyć co potrafi. Warstwa 0,05, filament to Spectrum przezroczysty psyknięty czarnym matowym sprayem.
IMG_20210419_215219.jpg
Awatar użytkownika
morf
Drukarz
Postów w temacie: 3
Posty: 3203
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
x 1575

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: morf »

Przeczytalem kilka razy posta i wybacz ale nie wiem o co chodzi, moze napisz jeszcze raz albo innymi slowami. Truno wywnioskowac o jaki problem chodzi Autorowi.
Done is better than perfect.
mazaq1
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 20
Posty: 31
Rejestracja: 14 kwie 2021, 18:10

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: mazaq1 »

W sumie nie wiem dlaczego post uważasz za nieczytelny, ale postaram się napisać to jaśniej. Chodzi ogólnie o to dlaczego powierzchnia drukowanego obiektu jest tak brzydka. Warstwy nie są ułożone względem siebie równo, tylko widać odznaczające się pojedyncze warstwy. I zastanawiam się z czego może wynikać ten fakt. Czy chodzi o luźne paski, złą temperaturę, zły przepływ czy może choćby ustawienia slicera?
No więc wydrukowałem to samo na dwóch drukarkach żeby porównać wyniki.
Na biało wydrukowałem fabrycznie nowym Anycubiciem Mega S.
Na różowo starą drukarką o której pisałem w tym wątku.
Zmroziło mnie gdy stwierdziłem, że stara drukarka poradziła sobie minimalnie ale jednak lepiej.
jakubperson
Postów w temacie: 7
Posty: 268
Rejestracja: 19 lis 2019, 20:50
x 73

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: jakubperson »

Do sprawdzenia:
- napięcie pasków
- PID głowicy (mimo, że to nowa drukarka)
- docisk na ekstruderze
- esteps/mm na ekstruderze
- równy opór na całej wysokości osi Z

Biały bywa dziwny w druku czasami. Na wszelki wypadek dałbym jeszcze +5-10 stopni na hotendzie.

Stara nie musi być gorsza jeśli jest dobrze skalibrowana :-).
morf
mazaq1
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 20
Posty: 31
Rejestracja: 14 kwie 2021, 18:10

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: mazaq1 »

temps.png
co do tego PID to temparatura oscyluje ok 0,5 stopnia, czasem delikatnie więcej jak na obrazku, nie wiem czy to może mieć znaczenie. Jeszcze zupełnie wyłącze wentylator i sprawdzę...
jakubperson
Postów w temacie: 7
Posty: 268
Rejestracja: 19 lis 2019, 20:50
x 73

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: jakubperson »

Wygląda w porządku, PID bym zostawił w takim razie.

Sprawdziłbym jeszcze z wyższą temperaturą jak się zachowuje.
A, czy używasz Z-hop? Jeśli tak to wyłącz i zobacz różnicę.
mazaq1
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 20
Posty: 31
Rejestracja: 14 kwie 2021, 18:10

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: mazaq1 »

Nie unoszę osi Z przy retrakcji. Postanowiłem jednak wykonać test ostateczny. Wydrukowałem kilka tych obiektów w trybie wazy, na dwóch drukarkach i chyba problemem jest mechanika.
To 2 obiekty wydrukowane na 2 filamentach PLA na starej drukarce. Jestem w ciężkim szoku że stara drukarka wypadła lepiej... Oba obiekty szły z dokładne tego samego pliku, wysokość warstwy 0,3mm.
IMG_20210420_205905.jpg
Tutaj nowa drukarka. Pierwszy wydruk z lewej to plik testowy. Wysokość warstwy 0,1 ale podczas drukowania zmieniałem prędkość, zmieniałem flow. 2 obiekty po prawej stronie to bezpośrednie porównanie z drugą drukarką, identyczne ustawienia i prędkości. Warstwa również 0,3mm.
IMG_20210420_205829.jpg
Jak pisałem na początku wszystko drukowane w trybie wazy żeby wykluczyć retrakcję itp. Wyłączyłem również chłodzenie całkowicie żeby nie zakłamywało.
No i kurczę nie wiem. Nowa drukarka a taka bieda. Fakt jest taki że światło ustawiłem tak żeby uwypuklało warstwy, ale i tak jest różnica.
W anycubic myślę zrobić sobie napinacz paska stołu, to jest w miarę proste i jest na thingiverse. Ale jak pasek karetki napiąć choćby o 1mm to nie mam pojęcia... Z resztą ten pasek nie jest bardzo luźno. I wydruki na zdjęciu nawet wyglądają ok, nie ma tragedii. Ale chciałbym to poprawić :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Grzałki, zasilacze, okablowanie”