wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Czyli niech moc będzie z Tobą!
Awatar użytkownika
JGFTW
Drukarz
Postów w temacie: 2
Posty: 1332
Rejestracja: 14 sie 2019, 05:19
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ender 3 v3 SE
x 710

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: JGFTW »

Jak do zasilania czujnika podłączysz 12/24V to te napięcie z pinu sygnałowego też takie będzie (około, pomijam straty) - jak dasz na pin sygnałowy (normalnie 5V) większe napięcie (bliżej 12/24V) to obstawiam, że się zjara procesor ;)

Najpopularniejsze czujniki mają zakreszazwyczaj 6-36v, wiec taki będzie sygnał i musi być zmniejszony np poprzez dzielnik napięcia albo przetwornicę step-down zanim podłączysz go do płyty drukarki.


Sprawdź dokładnie dokumentację posiadanego czujnika najlepiej.
Jak masz ten czujnik poniżej to możliwe, że da się go zasilić z 5v:
Voltage: DC 4-30V
https://www.amazon.co.uk/aibecy-Levelin ... B075MGLGDZ

Więc wtedy podłączasz wszystkie 3 piny na płycie jak masz na rysunku (oczywiście "+" musi być 5v).
mazaq1
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 20
Posty: 31
Rejestracja: 14 kwie 2021, 18:10

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: mazaq1 »

JGFTW pisze:Sprawdź dokładnie dokumentację posiadanego czujnika najlepiej.
Jak masz ten czujnik poniżej to możliwe, że da się go zasilić z 5v.
Owszem na czujniku jest napisane 4V - 30V.
Podłączyłem go pod krańcówkę Z i włączyłem drukarkę. Bez problemu działa (reaguje na impuls przy zerowaniu osi Z) mając myśle 3mm zapasu odległości od szyby... Zatem cóż - mogę drukować nową karetkę z miejscem na nowy czujnik.
Dzięki za podpowiedź i prosiłbym o jakiś zacny link który najlepiej tłumaczy jak zrobić gładkie przejście na nowy firmware... Bo to mnie teraz martwi :)
Awatar użytkownika
JGFTW
Drukarz
Postów w temacie: 2
Posty: 1332
Rejestracja: 14 sie 2019, 05:19
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ender 3 v3 SE
x 710

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: JGFTW »

morf
Awatar użytkownika
Jarewa
Drukarz
Postów w temacie: 3
Posty: 1565
Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
Lokalizacja: Głogów
x 342

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: Jarewa »

To jest czyjnik npn więc ściąga do masy... Więc zasilanie większe nawet 12-24V nie uszkodzi płyty głównej ja tak mam że zasilanie czujnika 24V i płyta MKS genl
Awatar użytkownika
konradsdev1
Postów w temacie: 1
Posty: 452
Rejestracja: 30 wrz 2020, 16:55
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: VORON 0
x 175

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: konradsdev1 »

Jarewa pisze:To jest czyjnik npn więc ściąga do masy...
To zależy jeszcze od tego czy jest NO czyli normalnie otwarty lub NC czyli normalnie zamknięty.
Czujnik NPN NC po zadziałaniu będzie miał na wyjściu napięcie zasilania.

To samo widać na rysunku który wrzucił @mazaq1 i w google na zdjęciach tego czujnika.
"Everybody needs a hobby" (Tony Stark).
VORON V0.2 (BTT SKR Pico + RPi 4B + Phaetus x Voron Dragon Hotend ST)
DIY MK4 + VORON Stealthburner (BTT SKR PRO V1.1 + RPi Zero 2 W)
mazaq1
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 20
Posty: 31
Rejestracja: 14 kwie 2021, 18:10

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: mazaq1 »

JGFTW pisze:Te 3 linki powinny wystarczyć
Dzięki,
nowa karetka wydrukowana, Marlin wgrany.
Obecnie jestem na etapie że lcd i menu działa poprawnie, osie poprawnie poruszają się (tylko Z 10 razy za bardzo). Krańcówki nie działają :). Termistory i grzałki wydają się działać poprawnie.
Ma ten marlin jakiś tryb diagnostyczny żeby zobaczyć czemu limit nie działają? Chyba to kwestia pinów a nie przykładowo ustawienia podciągania w Atmedze?
Aha: płytę główną wybrałem z Z.R.I.B V2 ponieważ była najbliższa mojej V3.2 która na zdjęciach wygląda identycznie
Awatar użytkownika
Jarewa
Drukarz
Postów w temacie: 3
Posty: 1565
Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
Lokalizacja: Głogów
x 342

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: Jarewa »

konradsdev1 pisze:
Jarewa pisze:To jest czyjnik npn więc ściąga do masy...
To zależy jeszcze od tego czy jest NO czyli normalnie otwarty lub NC czyli normalnie zamknięty.
Czujnik NPN NC po zadziałaniu będzie miał na wyjściu napięcie zasilania.

To samo widać na rysunku który wrzucił @mazaq1 i w google na zdjęciach tego czujnika.

Tylko że to jest napięcie przez rezystor około 100kOhm wiec mały prąd i powinno wytrzymać zabezpieczenie pinu mikrokontrolera które sciagnie linię na 3V3...... No ale nie będę tutaj podpowiadał bo może źle.... Bo co innego gdyby to był czujnik PNP wtedy mamy pełne napięcie...
mazaq1
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 20
Posty: 31
Rejestracja: 14 kwie 2021, 18:10

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: mazaq1 »

no udało się zmusić sprzęt do pracy, zaraz będę drukował testowy plik dla poziomowania stołu.
Mam jeszcze kilka problemów mniejszych i jeden duży.
Duży jest taki że grzeją się bardzo żółte przewody podgrzewania stołu. Ograniczyłem im prąd o 50% - stół grzeje się 10 minut a dalej mają ok 60 stopni. Na oko przewody są nieuszkodzone i dokręciłem je właśnie - to samo. Kurczę tak chyba musiało być dłużej... Nie chcę pożaru :). Te przewody powinny być rozumiem całkiem chłodne? Dodam że stół grzeje się ok... Lutowałem go kiedyć bo odlutował się jeden kabel. Jutro to dokładnie przejrzę...
IMG_20210428_003115.jpg
Drugi detal to wiatrak hotendu musiałem włączyć na zawsze bo nie byłem w stanie nim sterować...
Awatar użytkownika
Rozarh
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 618
Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
Lokalizacja: opolskie
Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
x 252

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: Rozarh »

mazaq1 pisze:no udało się zmusić sprzęt do pracy, zaraz będę drukował testowy plik dla poziomowania stołu.
Mam jeszcze kilka problemów mniejszych i jeden duży.
Duży jest taki że grzeją się bardzo żółte przewody podgrzewania stołu. Ograniczyłem im prąd o 50% - stół grzeje się 10 minut a dalej mają ok 60 stopni. Na oko przewody są nieuszkodzone i dokręciłem je właśnie - to samo. Kurczę tak chyba musiało być dłużej... Nie chcę pożaru :). Te przewody powinny być rozumiem całkiem chłodne? Dodam że stół grzeje się ok... Lutowałem go kiedyć bo odlutował się jeden kabel. Jutro to dokładnie przejrzę...
IMG_20210428_003115.jpg
Drugi detal to wiatrak hotendu musiałem włączyć na zawsze bo nie byłem w stanie nim sterować...
Przewody grzeją się w trakcie przepływu prądu gdy stawiają opór temu przepływowi. Jeśli wcześniej tego nie robiły to znaczy, że się przegrzały i zmieniły swoje właściwości. Najlepiej je wymienić. Sprawdź ich średnicę i weź grubsze np 2,5mm². Oczywiście linki, nie druty.
Żartem można dodać, że te obecne kabelki możesz owinąć pod stołem - bo teraz robią za grzałkę również :D

Ja jestem zwolennikiem wymiany grzałki na 230V - mam 750W i stół grzeje się w kilka - kilkanaście sekund. Zamiast grzałki stołu dajesz przekaźnik SSR, który załącza 230V na grzałkę. Teraz jest ich wysyp na Allegro w różnych rozmiarach u Polaków. Ja zamawiałem swoją na Allegro ale od chińczyka i trochę na nią czekałem.

Co do wiatraka to szkoda, bo wiatrak załączający się od 50st to fajna sprawa.
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
mazaq1
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 20
Posty: 31
Rejestracja: 14 kwie 2021, 18:10

Re: wymiana hotend (2 kolorowy na 1 kolorowy)

Post autor: mazaq1 »

kabel przylutowałem do stołu na nowo. Widziałem też że te zakończenia przewodów które idą do płyty są tylko zaciśnięte, więc zalałem je cyną bo chyba grzało się najbardziej przy płycie. Ogólnie pomogło bo grzało się dość bardzo a teraz tylko trochę.
Z wiatrakiem można przeżyć :). Musze jeszcze ogarnąć dlaczego leje tak dużo filamentu pomimo tego że ekstruder niby kręci tyle obrotów co trzeba.
Autopoziomowanie wydaje się działać, choć niestety wykrywa aluminiowy stół, który pokrywa szyba i niestety tam mogą być nierówności. Ale spodobało mi się to na tyle że do swojego anycubica będę chciał kupić sobie BLtouch. Pierwszy kontakt z update firmware za mną - poćwiczyłem na taniej drukarce więc można bawić się lepszą. Szczególnie że tutaj musiałem dopasowywać wszystkie parametry na czuja a do anycubica który jest cholernie popularny wszystko już będę miał na tacy ;).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Grzałki, zasilacze, okablowanie”