Nowy poziom wymagań

Rozmowy na luzie np. o pogodzie lub śmiesznych kotach
Awatar użytkownika
virgin71
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 5
Posty: 2581
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 497
Kontakt:

Nowy poziom wymagań

Post autor: virgin71 »

Chciałem się podzielić z wami historią, która mnie niezwykle zaskoczyła:
Pewnego dnia, dajmy na to 14 marca (wtorek) o godzinie 23:25 (prawie środek nocy/czas najlepszej zabawy na imprezie/czas rzygania tych mniej doświadczonych w imprezach) przyszło zamówienie z pewnego portalu aukcyjnego/zakupowego (raju płci pięknej). Ot zwykłe zamówienie z dostawą do paczkomatu. Sklep jest otwarty od 10:00 (polityka galerii handlowej, choć prawdę mówiąc nikomu nie chce się wcześniej wstawać). W związku z godziną otwarcia, wszystkie wieczorne i nocne zamówienia są gotowe ok. godziny 11:00 (jest to godzina, o której nie zamierzam więcej dzwonić do @FR, bo ostatnio kolegę obudziłem;) - tak, piszę to z zazdrości). Ponieważ kurier InPostu nie należy do najmłodszych (reprezentuje przeciętny wiek ochroniarzy w sklepach), a paczkomat jest położony na parkingu galerii, paczki osobiście zanoszę ja lub pracownicy, właśnie do wspomnianego paczkomatu. Ot, chcemy ułatwić pracę kurierowi, który przypada na nasz rejon. O godzinie 11:20, 15 marca (środa) paczka wdzięcznie została ułożona w żółtej maszynie. Przesyłki InPost, według moich doświadczeń, należą aktualnie do najlepszych w kraju, czego dowodem było dostarczenie zamówienia będącego bohaterem tej opowieści o godzinie 7:12, 16 marca (czwartek, jeszcze przed powrotami z imprezy do domu). Taki obrót spraw zwykle cieszy: mnie, pracowników, kuriera oraz klienta. W sumie, nie byłoby w tym żadnej historii, bo sprawy potoczyły się dosyć standardowo. Klient odebrał paczkę i zapewne zaczął czym prędzej drukować kolejne koty kalibracyjne.
Tu zaczyna się historia - całą radość i przeświadczenie o spełnieniu swych obowiązków pracowniczych prawidłowo zburzył mail dostarczony 18 marca (niedziela), o godzinie 23:48. Ten mail, odczytany o 10:04 dnia następnego (19 marca, poniedziałek) zaburzył pracę sklepu. Pracownik będący na porannej zmianie 15 marca został wezwany na dywanik do prezesa, celem wytłumaczenia zaistniałej sytuacji oraz powodu niepełnej satysfakcji klienta (wszak zamówił rewelacyjny towar). Pech chciał, że tego dnia byłem to ja. Po przeanalizowaniu zamówienia i historii podróży przesyłki, został zmieniony mój zakres obowiązków pracowniczych. Mianowano mnie heroldem. Czem prędzej osiodłałem konia i kłusem pośrednim – nieco szybszy od kłusa roboczego - pognałem do klienta aby jako mistrz ceremonii i strażnik poprawności realizacji zamówień zapytać:
czemuż to jaśnie szanowny Pan ocenił szybkość zamówienia na 4 z 5 gwiazdek Wyatta Earpa,
ponadto z jakiegoż to powodu, nie był jaśnie szanowny Pan ukontentowany jakością wszystkomającego opisu aukcji?!
Jako, że szanowny klient, wzruszywszy ramionami, nakazał służbie zamknąć drzwi przybytku, powróciłem do sklepu drżąc o życie. Z tego oto powodu wszystkie paczki paczkomatowe, dnia 19 marca (nie lubię poniedziałków) zostały dostarczone do żółtej skrzyni otchłani o 11:23, burząc panujący ład i porządek.

Wobec powyższego, mam pytanie: jaki czas dostawy, zamówienia złożonego na 10 minut przed przeminą naszej obsługi w wilkołaki, satysfakcjonuje dzisiejszych klientów?! Bo ja chyba czegoś nie rozumiem, albo ewolucja mnie przeoczyła i jestem zacofany. Jeśli składacie zamówienie w nocy z 14 na 15 marca, to kiedy oczekujecie przesyłki?
Co ze mną jest nie tak?!

Moje proste pytanie postanowiłem okrasić barwną opowieścią, wplatając wątki humorystyczne, mające na celu bawić osoby z równie dziwnym poczuciem humoru co ja. O ile tekst można traktować z przymróżeniem oka, o tyle pytanie zadaję całkiem poważnie, bo historia miała miejsce, jedynie data została wzięta z głowy, żeby owy klient nie poczuł się urażony i dotknięty wywlekaniem historii jego zamówienia na forum publiczne.
Artu, kswiorek
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Postów w temacie: 2
Posty: 6568
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2056

Re: Nowy poziom wymagań

Post autor: FlameRunner »

¯\_(ツ)_/¯
Worn
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 1
Posty: 24
Rejestracja: 06 wrz 2016, 14:32

Re: Nowy poziom wymagań

Post autor: Worn »

Nowe pokolenie Amazona? co zrobić rozwijać własne drony bo klient zagłosuje portfelem :)
Awatar użytkownika
Zepco
Postów w temacie: 2
Posty: 1555
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 294

Re: Nowy poziom wymagań

Post autor: Zepco »

Jestem zdumiony! Z niedowierzaniem czytałem dalszy los zaniepokojonych pracowników firmy.
Osobiście jakbym dostał paczkę następnego dnia z rana i to jeszcze w sobotę (gdzie normalnie sądziłbym, że nastąpi to najwcześniej w poniedziałek) to zabrakłoby mi gwiazdek.
To musiała być pomyłka. Bez wątpienia tak musiało być!

jak zaczynałem korzystać z usług allegro to normalnie czekało się tydzień na paczkę i była to norma. Teraz jak nie przyjdzie na drugi dzień to jest wielce awantura. Takie dziwne czasy...
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - rozebrana na części...
3DGence One
Awatar użytkownika
virgin71
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 5
Posty: 2581
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 497
Kontakt:

Re: Nowy poziom wymagań

Post autor: virgin71 »

Worn pisze:Nowe pokolenie Amazona? co zrobić rozwijać własne drony bo klient zagłosuje portfelem :)
Tylko płacąc za paczkomat, chyba można się spodziewać, że paczka nie zostanie dostarczona za 20 minut, a następnego dnia roboczego (następującego po dniu roboczym, w którym zamówienie wpłynie do sklepu).

Czy pomyłka, hmm... może, ale w 2 kategoriach jest 5/5, a w pozostałych 4/5.
Awatar użytkownika
virgin71
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 5
Posty: 2581
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 497
Kontakt:

Re: Nowy poziom wymagań

Post autor: virgin71 »

Wszystkich pracowników uczulam, żeby traktować wszystkie zamówienia, tak jakby to oni zamówili właśnie prezent, który już dawno miał być na miejscu. Rekord Szymona to 7 minut. W 7 minut od złożenia zamówienia, paczka była w paczkomacie. Dostał nawet ode mnie nagrodę w postaci pochwały werbalnej.
Awatar użytkownika
Zepco
Postów w temacie: 2
Posty: 1555
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 294

Re: Nowy poziom wymagań

Post autor: Zepco »

Pół żartem pół serio: Sami sobie podnosicie poprzeczkę realizując przesyłki tak szybko. Klient uważa, że jak paczka trafia do maszyny w 7 minut to może dacie radę i w 5 min. :tease:
emartinelli
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - rozebrana na części...
3DGence One
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Postów w temacie: 1
Posty: 2630
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 717

Re: Nowy poziom wymagań

Post autor: McKee »

Ale kogo interesuje, że sklep/galeria jest otwarta od 10:00?
Zamówienie zostało złożone o 23:48 a wysłane dopiero następnego dnia!
Mieliście aż 12 minut na realizację!
Niektóre paczki potraficie w 7 minut wysłać a tu akurat wtopa: dużo ponad 7 godzin (!)
Nie chce mi się procentów opóźnienia liczyć (względem tych 7 minut), ale czy nie uważasz, że jedna gwiazdka to i tak niewiele? Przecież mógł odjąć 3.
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
Awatar użytkownika
Cosik
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 1
Posty: 907
Rejestracja: 09 gru 2017, 10:12
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: HEVO DC, Mikrus
x 281
Kontakt:

Re: Nowy poziom wymagań

Post autor: Cosik »

Dobra, to teraz ja się też wypowiem na temat tego portalu i oceny sprzedających. Wystawiłem pewnemu sprzedającemu 4 na 5 gwiazdek za koszt wysyłki, wszystko było wzorowo itd. A wystawiłem 4 na 5 bo cena była normalna, nie wybijała się, a jak poczytałem jaka jest "legenda" do gwiazdek to stwierdziłem że 4 jest odpowiednie. No i sprzedający miał do mi pretensje że za mało gwiazdek mu dałem (przypominam 4 zamiast 5). Więc teraz prawda jest taka że ocena w obecnej formie jest bez sensu moim zdaniem, bo tak na prawdę nie możesz wyrazić swojej opinii a 4 na 5 to za mało dla niektórych...
Wolność wariacie w swoim warsztacie...
HEVO DC - wciąż wiele pomysłów na usprawnienia :D
Mikrus - moje szaleństwo -> viewtopic.php?f=10&t=6880
Moje projekty 3D

https://discord.gg/cBYzhm2 -> RepRapy PL
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Postów w temacie: 2
Posty: 6568
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2056

Re: Nowy poziom wymagań

Post autor: FlameRunner »

System komentarzy jest skonstruowany tak, że 4/5 gwiazdek nawet w jednym obszarze jest dla sprzedawcy jak mały negatyw.
ODPOWIEDZ

Wróć do „O wszystkim i o niczym”