Buduję ye-bike'a !
- Zepco
- Postów w temacie: 2
- Posty: 1555
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
- Lokalizacja: Kielce
- Drukarka: PRUSA i3 MK2S
- x 294
Re: Buduje e-bike'a !
Wspomaganie będziesz miał tylko z użyciem manetki czy jest też jakaś opcja auto?
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - rozebrana na części...
3DGence One
Anet A8 - rozebrana na części...
3DGence One
- Janek_Porzycz
- Postów w temacie: 56
- Posty: 743
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 22:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: K1 Max, Ender 3 V3SE
- x 491
Re: Buduje e-bike'a !
Czujnik PAS odpowiada za "auto" i jest chyba 5 poziomow mocy tego wspomagania. Co do "wspomagania" to silnik bedzie 3000 W
- emartinelli
- Zasłużony
- Postów w temacie: 2
- Posty: 1196
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 16:54
- Lokalizacja: Łódź
- x 423
Re: Buduje e-bike'a !
Czy to będzie wersja roweru na autostrady?Janek_Porzycz pisze:...silnik bedzie 3000 W
- Janek_Porzycz
- Postów w temacie: 56
- Posty: 743
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 22:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: K1 Max, Ender 3 V3SE
- x 491
Re: Buduje e-bike'a !
Na autostradę trochę za wolno ale jakieś 60 - 65 km/h się spodziewam. Jak wyjdzie zobaczymy ;>
- FlameRunner
- Zasłużony
- Postów w temacie: 2
- Posty: 6568
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
- x 2056
Re: Buduje e-bike'a !
To nie będzie rower.emartinelli pisze:Czy to będzie wersja roweru na autostrady?Janek_Porzycz pisze:...silnik bedzie 3000 W
- Janek_Porzycz
- Postów w temacie: 56
- Posty: 743
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 22:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: K1 Max, Ender 3 V3SE
- x 491
Re: Buduje e-bike'a !
No i bateria z BMS ulepiona. Działa i jest dość pancernie. Izolowane preszpanem i na to jakaś pcvka ok 1 mm. Planuje to jeszcze rekawem termokurczliwym potraktować dla estetyki bo wizualnie to trochę do Szkoły Druciarstwa
Abys
- Janek_Porzycz
- Postów w temacie: 56
- Posty: 743
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 22:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: K1 Max, Ender 3 V3SE
- x 491
Re: Buduje e-bike'a !
Oczywiscie przycisk kastrujacy do 25 km/h i 250 W będzie zamontowany :> Tylko napięcie nie przepisowe bo 67,2 V zamiast 48 VFlameRunner pisze:To nie będzie rower.emartinelli pisze:Czy to będzie wersja roweru na autostrady?Janek_Porzycz pisze:...silnik bedzie 3000 W
Abys
- FlameRunner
- Zasłużony
- Postów w temacie: 2
- Posty: 6568
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
- x 2056
Re: Buduje e-bike'a !
Nie wiem, co sądzić o ustawowym limicie 48 V. Wydaje się być durny, ale może czegoś nie wiem. Czy ktoś zna jego uzasadnienie?
Janek_Porzycz, Abys
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 2
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 lip 2018, 22:33
- x 42
Re: Buduje e-bike'a !
Wiki
Przyjmuje się, że w normalnych warunkach oporność ciała ludzkiego ma wartość około 1 kΩ. Przepływ prądu przemiennego o wartości powyżej 50 mA zaczyna powodować nieodwracalne uszkodzenia w organizmie ludzkim. Dlatego też, z prawa Ohma wynika, że "bezpieczna" wartość napięcia to: 1 kΩ · 50 mA = 50 V.
Prąd stały jest generalnie mniej szkodliwy niż prąd przemienny, dlatego też dopuszczalne są około dwukrotnie większe wartości napięć dotykowych stałych niż przemiennych.
W warunkach specjalnych (np. praca podczas deszczu) następuje obniżenie rezystancji układu człowiek-urządzenie, co powodować może zwiększenie potencjalnego prądu, a w konsekwencji poważniejsze konsekwencje ewentualnego uszkodzenia izolacji elektrycznej. Dlatego też stosuje się dwukrotne obniżenie wartości napięcia dotykowego dopuszczalnego długotrwale (w porównaniu do warunków normalnych).
Przyjmuje się, że w normalnych warunkach oporność ciała ludzkiego ma wartość około 1 kΩ. Przepływ prądu przemiennego o wartości powyżej 50 mA zaczyna powodować nieodwracalne uszkodzenia w organizmie ludzkim. Dlatego też, z prawa Ohma wynika, że "bezpieczna" wartość napięcia to: 1 kΩ · 50 mA = 50 V.
Prąd stały jest generalnie mniej szkodliwy niż prąd przemienny, dlatego też dopuszczalne są około dwukrotnie większe wartości napięć dotykowych stałych niż przemiennych.
W warunkach specjalnych (np. praca podczas deszczu) następuje obniżenie rezystancji układu człowiek-urządzenie, co powodować może zwiększenie potencjalnego prądu, a w konsekwencji poważniejsze konsekwencje ewentualnego uszkodzenia izolacji elektrycznej. Dlatego też stosuje się dwukrotne obniżenie wartości napięcia dotykowego dopuszczalnego długotrwale (w porównaniu do warunków normalnych).
emartinelli, Janek_Porzycz, FlameRunner, McKee, jarn, dragonn, Abys
- Janek_Porzycz
- Postów w temacie: 56
- Posty: 743
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 22:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: K1 Max, Ender 3 V3SE
- x 491
Re: Buduje e-bike'a !
Efekty mojej dzisiejszej walki 2 warstwy czarnego zelkotu i 2 warstwy wlokna szklanego z zywica epoksydowa. Ten wosk polecany przez Was super dziala ladnie sie odkleja ale jeszcze nie sciagam z kopyta bo bede dokladal ze 3 - 4 warstwy. Pozniej szlif i 2 warstwy zelkotu i znowu szlif. Nastepnie albo jakies szpachlowanko i malowanie albo oklejanie folia. Zobaczymy. W kazdym razie nie jest to wybitnie latwa robota i byly momenty ze chcialem to wszystko piz#@$c w krzaki XD
Abys, Pjoter, rydz, morf