Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Rozmowy na luzie np. o pogodzie lub śmiesznych kotach
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 2
Posty: 9019
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5980
Kontakt:

Re: Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Post autor: dziobu »

Zepco pisze:@dziobu, dajesz nadmuch do TPE?
Jak nie muszę to nie. Toto ma masakryczny skurcz.
Wysokie temperatury, wolny druk, zamknięta komora, czasem spory brim albo i raft.
Pyrol pisze:@dziobu ogólnie biorę z 3dreaktor-a i nie widzę tam jakiś mniejszych szpul - nie chce wydawać 140 ziko żeby potem nie używać ;).
To poszerz horyzonty i kup mniejszą szpulę tam gdzie mają:
https://www.3drukarki.pl/Filament-GRIP- ... 5-kg-p1938
https://zadar.pl/filament-grip-soft-noc ... bialy-250g
(tylko ostrzegam; materiały są średnio-trudne w druku)
Pyrol pisze:Patrzę jeszcze na twardość i nie ma jasno wytłumaczone... filament 40D jest miękkszy od 60D? Jaką twardość do elementu 15x15x10mm żeby mógł się wyginać bo to zdjęcie mówi mi, że w skali "D" to muszę brać 20D
Połowa z tego zależy jeszcze od parametrów druku. 40D z cienkimi ściankami będzie elastyczniejsze od 85A z grubymi.
To skala twardości, więc im MNIEJSZA wartość tym materiał bardziej miękki co przekłada się na elastyczność. Natomiast charakter niektórych materiałów sprawia że nie nadają się do pewnych zastosowań; IMHO TPU (tj DD TPU) jako uszczelka to średni pomysł i choć jest to lepsze niż np PLA-soft to jednak po wydrukowaniu nie zawsze potrafi dopasować się do stosownej powierzchni; a część takich materiałów w ogóle ma strukturę porowatą i wydruk sam w sobie nie jest szczelny, zwłaszcza wygięty. Ale to wymaga sprawdzenia na konkretnym przypadku.
dale
dale
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 1
Posty: 191
Rejestracja: 11 lis 2020, 13:23
Drukarka: Prusa i3 MK3S
x 29

Re: Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Post autor: dale »

Fajnie że się temat rozwinął, nawet jak uszczelka będzie pasowała, na pewno nie odpuszczę sobie eksperymentów. Zwłaszcza że wydruk z TPU wyszedł prosto, łatwo i przyjemnie. Niby drobiazg, ale cieszy :)
Awatar użytkownika
Norbas
Postów w temacie: 1
Posty: 30
Rejestracja: 06 sie 2023, 16:46

Re: Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Post autor: Norbas »

TPU jako uszczelka - do jakich temperatur wytrzymuje ?
Awatar użytkownika
denior
Postów w temacie: 1
Posty: 456
Rejestracja: 04 maja 2020, 15:26
Lokalizacja: Kraków
x 168

Re: Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Post autor: denior »

Przy 80 zaczyna się odkształcać
Drukarka Ender 3 Pro
Direct custom extruder + hydra
chłodzenie hydra 2x5015
Dual Z
#############################
Bambulab P1S
Awatar użytkownika
Igor
Postów w temacie: 1
Posty: 550
Rejestracja: 05 mar 2020, 23:12
Lokalizacja: Kociewie
Drukarka: Prusa Mk3 i "rzeźby"
x 191
Kontakt:

Re: Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Post autor: Igor »

To jest oring czy coś bardziej ambitnego? Naprawiałem ostatnio sąsiadowi cieknące el-cygaro. Może cały projekt się zamknie w 30 groszach za fabryczny element :)
Złote zasady: 1. You get what you paid for 2. Works? Don't fix! 3.Tanie okaże się najdroższe 4. Nie zoptymalizujesz procesu, którego nie rozumiesz 5. Konserwuj, nie czekaj aż padnie do reszty
ODPOWIEDZ

Wróć do „O wszystkim i o niczym”