majek pisze:Mózg ludzki nie działa w Kelvinach, a odbiera barwy w zależności od kontekstu.PrzemoS pisze:Nie rozumiem twojego zdania kompletniemajek pisze:A jakby część tych zdjęć była w jakimś normalnym otoczeniu, żeby ocenić jak rzeczywiście te barwy wyglądają, to byłoby super.
Prosty przykład z poprzednimi zdjęciami do MATT PLA - Bright Yellow ( viewtopic.php?f=47&t=8396 ):
- podświadoma część mi mówi, że ten wydruk jest po prostu brudny, a na pewno nie jest to 'bright'
- rozum (ta myśląca i świadoma część) jak widzi te szare części, to myśli, że to pewnie jest cień, ale kolor i tak jest do dupy
A to dlatego, że na około jest sama biel, żadnego odniesienia do źródeł światła, brak innych cieni oraz kolorów do porównania.
Jeżeli zdjęcia są robione na białym tle, to nawet zostawienie cienia na tle jaki robi figurka dodałoby tej szarości, naturalności i jakiegoś odniesienia. Nie każdy ma skalibrowany monitor i wzornik miliona kolorów Pantone, żeby sobie najpierw przyłożyć do monitora, a później obejrzeć to w normalnym świetle.
Marek konkretnie wam odpisal o co dokladnie chodzi .
P.s Mózg może nie dziala w kelvinach , ale temp barwowa co jest najważniejsze już tak . Wystarczy zmiana barwy natężenia i juz macie inny kolor anizeli kolor fIlamentu figurki . My sie nie skupiamy na tle , ale na jak najbardziej oddanej Barwie koloru przemiotu , produktu czy filamentu tak jak widzial reżyser by nie przeklamac innych kupujacych jak wyglada naprawde kolor filamentu. Bo jesli dojda do tego inne rzeczy odbijajace sie od Scian itp to dopiero beda Cienie na produkcie i zrobi sie mish masz!