Anycubic 4MAX okiem świeżaka

Tutaj można pochwalić się drukarką już uruchomioną bądź kupioną
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 5018
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 748

Re: Anycubic 4MAX okiem świeżaka

Postautor: dragonn » 16 sty 2019, 08:49

Spróbuj zmniejszyć chłodzenie i posprawdzaj wszystkie przewody.
A na przyszłość pomyśl o izolacji bloku.
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Egzator
Posty: 39
Rejestracja: 24 gru 2018, 09:59
x 2

Re: Anycubic 4MAX okiem świeżaka

Postautor: Egzator » 16 sty 2019, 09:27

Jednak jestem debilem :P Nie zauważyłem, że blok grzewczy lekko się obrócił i wentylator wiał w czujnik temperatury. Jednak martwi mnie jedna rzecz - po kalibracji ekstrudera wydruk się pogorszył. Przed kalibracją przy wysuwał 21.1 cm, przy zadanych 20. Teraz wysuwa co do milimetra, ale to pogorszyło wydruk. Próbowałem zmniejszyć prędkość drukowania, ale ciężko to jakoś ze sobą zgrać. W ogóle nie wiem od czego to zależy, ale teraz z wydruku wystają takie "nitki", wcześniej tego nie miałem.
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 5018
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 748

Re: Anycubic 4MAX okiem świeżaka

Postautor: dragonn » 16 sty 2019, 09:29

Zawsze dawaj zdjęcie, to da się coś więcej powiedzieć.
Teoretycznie jak przed kalibracją wsuwał Ci więcej niż miał to teraz po kalibracji może być potrzeba zwiększenia odległości retrakcji delikatnie. Ale to już zdjęcie więcej powie.
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Awatar użytkownika
RaveOn
Posty: 129
Rejestracja: 23 lis 2018, 13:30
Lokalizacja: Szczecin / Oslo
Drukarka: Prusa MK3S
x 39

Re: Anycubic 4MAX okiem świeżaka

Postautor: RaveOn » 16 sty 2019, 09:34

I odnośnie tego Thermal runaway, to możesz sobie zrobić PID tuning przy okazji, nie zaszkodzi ;)
Po kalibracji ekstrudera wypadałoby ustawić jeszcze extrusion multiplier i ponownie ustawić retrakcję, bo inaczej wiele to nie poprawi :P
Ender 3 - SPRZEDANY
Prusa MK3S - Uruchomiona :D
Hevo - W fazie rozważań ;)
Awatar użytkownika
LUBANG
Posty: 1
Rejestracja: 16 sty 2019, 11:30
Lokalizacja: Rydułtowy
Drukarka: Anycubic 4MAX
x 1

Re: Anycubic 4MAX okiem świeżaka

Postautor: LUBANG » 16 sty 2019, 12:29

Uwaga. Zarejestrowałem się bo szukałem innego tematu a znalazłem to, i aż mnie skręca żeby odpisać.

Jestem ponad pół rocznym użytkownikiem 4MAX. Drukarka średnia ale pozytywna. Ma dużo niedoróbek ale ostatecznie z przyjemnością zastąpiłem nią wysłużoną i2.

Nie mam wiele czasu więc napiszę krótko :
1) Miałem źle dobrane łożysko pod wałek przez producenta! Chińczyk..... Łożyska mają chodzić płynnie więc sprawdź czy Ci to pasuje. U mnie był tak wielki opór, tak że pewny do regulacji byłyby prąd na stepstikach.
2) Drukarka jest skalibrowana. Drukuje od początku dobrze.
3) Testuj na początek na PLA bo przy ABS mogą Ci pękać warstwy. Podmuch ma dość duży.
4) (NAJWAŻNIEJSZE) Jak są przesunięcia to stepstiki trzeba trochę podkręcić. Domyślnie mają 0,8V a ja na osi Y dojechałem do 1,3V zanim przestała drukarka gubić ostatecznie kroki. Prawdą jest że mam TMC2130 na wszystkich osiach poza ekstruderem a wcześniej miałem lekko wyregulowaną oś Y. Jak będziesz regulował to po każdym problemie dźwignij o 0,1V. Chłodzenie stepstików daje rade choć przyznaje, że mam wymienione na inne (cichsze).
5) Naciągi pasków muszą być dobre. Inaczej będzie takie rozwarstwienie.
6) Ekstruder to mk8. To "typowy" ekstruder więc z nitkami, o których piszesz można sobie poradzić jak chyba w większości. Więc.... Przy kręceniu blokiem dostałeś nieszczelności między rurką M6x40 z teflonem a dyszą. Tam musi być idealna szczelność (tu patrz ogólne zasady odkręcania i zakręcania dyszy). Mi się tak stało i musiałem tą rurke teflonową wywiercić wiertłem 3,5mm i włożyć nową (miałem kupioną z chin) nie wchodząc w szczegóły czemu od razu wymienić. Dokręcone porządnie i nitki zniknęły. I choć to wygląda jak problem z retrakcją lub złym filamentem to problem był taki prozaiczny (retrakcja 4,5mm na 60mm/s).
Prędkości faktycznie dochodzą do 60tki ale obrys jade max 30. Typowo 50%. Nie robiłem jeszcze testów maksymalnych.
7) w pierwszej kolejności zaprojektowałem regulacje osi Z śrubą. Mam ekstra szybę smarowaną dimafixem. Nie wiem jeszcze czym odtłuszczać baze (szybe z anycubica). Na razie jest to płyn do mycia szyb ale głównie drukuje na szybie z dimafixem. UWAGA : nie psikać w środku dimafixem :) Szyba na klipsach biurowych.
8) Do regulacji osi Z doprojektowałem pokrętło na oś Z aby doregulowywać "w locie" wysokość pierwszej warstwy bo samym wałkiem Ztki źle się kręci.
9) Uwaga na kable z tyłu do osi Z. Zaprojektowałem uchwyty - prowadzenia kabli.
10) Używam program slicer Prusy.
11) Stół schodzi w dół po odłączeniu podtrzymania silnika Z. Raz mi się to podoba raz nie. Dałem hamulec ten systemowy ze sprężyną i nic. W przyszłości dodam jeszcze jedną sprężynę.
12) Wieka z dołu nie montowałem. Wyciąłem z białej "gąbki" z opakowania drukarki dno i na tym stoi drukarka.
- nie ma wibracji
- opadający brud (nitki z ekstrudera etc.) co jakiś czas mogę łatwo wyczyścić podnosząc drukarkę.
13) Przeprojektowałem nawiew na elektronikę aby dać większy i cichszy wentylator.
14) słabo mi chodzi obsługa ekranu LCD (wyświetlanie i responsywność).
15) PID nie ruszałem.
16) Z powodu błędów z elektroniki - wyskakiwał mi też taki error, musiałem już wymienić grzałkę... Tym razem dałem tam kostkę aby łatwo było demontować blok grzejny i w przyszłości samą grzałkę. Powód uszkodzenia grzałki po paru miesiącach drukowania głwónie PLA ? Chińczyk ?
17) Płytka to Trigorilla. Nie sposób jej normalnie podłączyć pod PC i sterować drukarką.

Do zrobienia:
- nowa regulacja osi Z. Chcę dać na głowicy. Kupiłem już 3D Touch ale może nawet zwykła krańcówka zdziała cuda.
- obudowa ekstrudera m.in. z uchwytem na kable (...), czujnik osi Z, nawiew dwustronny (! konieczność !), nowy went ekstrudera bo ten jest mega głośny.
- uchwyt na filament być może z czyścikiem, ten który tam jest, nie satysfakcjonuje mnie w 100%. Dałem gąbkę na filament to zablokował się w czujniku filamentu. Ten ma nietypowy kształt.
- być może nowy czujnik filamentu z innym kształtem.
- update marlina do 2.0. Musze przeanalizować jeszcze temat.
- chciałbym (!) w przyszłości elektronikę przerobić na Lerdge X Controller Motherboard (prosto z chin)

Sorry za błędy, doedytuję coś jak zauważycie aby temat nie ciągnął się na 100 stron. Na thingservie jest już dużo doróbek. Swoich jeszcze nie dałem ale w końcu się za to zabiorę. Na FB są grupy 4MAX. Są tam infa o np. cichszych stepstikach, które mam. Silniki chodzą prawie bezszelestnie.
Ogólnie kupiłem ze względu na zamkniętą przestrzeń. Rama jet solidna, reszta to typowy chińczyk z mk8. Można doprojektować parę udoskonaleń i będzie idealna drukarka. Polecam
Egzator
Egzator
Posty: 39
Rejestracja: 24 gru 2018, 09:59
x 2

Re: Anycubic 4MAX okiem świeżaka

Postautor: Egzator » 16 sty 2019, 17:03

dragonn pisze:Zawsze dawaj zdjęcie, to da się coś więcej powiedzieć.
Teoretycznie jak przed kalibracją wsuwał Ci więcej niż miał to teraz po kalibracji może być potrzeba zwiększenia odległości retrakcji delikatnie. Ale to już zdjęcie więcej powie.

Na zdjęciu mało widać, zresztą te nitki są ledwo widoczne.
IMG_20190116_164814.jpg


LUBANG pisze:...

Wow, dzięki! Nawet połowy z tego, co napisałeś nie zrozumiałem, ale w wolnych chwilach postaram się poczytać o zagadnieniach, które wymieniłeś. Na razie najbardziej przeszkadza mi to, jak porusza się stół. Nawet przy wyłączonym silniku ledwo da się go ruszyć. Teraz drukuję tylko w PLA, najpierw chcę skończyć ustawianie drukarki. Czyli, z tego, co napisałeś, to w zasadzie z mechanicznych rzeczy, które muszę naprawić na już, to oś Z, reszta to elektronika. Z ustawieniem elektroniki mam największy problem, bo nie mam gdzie postawić drukarki obok komputera, a 5 m przewód USB nie ogarnia transmisji (z drukarką laserową nie ma problemów).
Egzator
Posty: 39
Rejestracja: 24 gru 2018, 09:59
x 2

Re: Anycubic 4MAX okiem świeżaka

Postautor: Egzator » 06 cze 2019, 21:17

Cześć,
Znowu powracam do ogarniania drukarki. Od stycznia w sumie mało się działo - zużyłem może 3 kg filamentu. Ciągle mam z tą drukarką problemy i wydrukowanie czegoś to jedna wielka niewiadoma. Główne problemy, jakie miałem to:
- luzowanie się całej głowicy - po kilkudziesięciu minutach drukowania z hotendu wypływa filament. Kupiłem podróbkę E3D V6, ale potrzebowałem nowego mocowania. Niestety, ale nie dałem rady tego wydrukować, więc chciałem wstawić jedynie nowy hotend - termistor pokazywał złą temperaturę. Próbowałem to zmienić w ustawieniach Marlina - bez efektów. Kupiłem inny termistor, z nim jest to samo. Ogólnie skończyło się na tym, że dokładnie wyczyściłem stary hotend i wszystkie łącznie uszczelniłem taśmą teflonową.
- drukarka w losowych momentach się zawieszała - w trakcie drukowania po prostu zatrzymywała wszystkie silniki, jedynie wentylatory pracowały. Działo się tak jedynie, gdy drukowałem przez OctoPrint, z karty SD normalnie mogłem drukować. Co najciekawsze ten problem pojawił się nagle (wcześniej drukowanie przez OctoPrint przebiegało normalnie) i tak samo nagle się skończył.
- nawet po skalibrowaniu ekstrudera filament nie zawsze jest podawany tak samo. Czasami za dużo, czasami za mało.
- ostatni problem, z którym mam największe problemy - czasami pojawiają się za duże wahania temperatury i wyskakuje błąd "E1 THERMAL RUNAWAY". Drukarka potrafi drukować normalnie przez kilkanaście godzin i nagle wyskakuje taki błąd. Czytałem, że czasami nadmuch trzeba zmniejszyć, bo 100% zbyt mocno dmucha na dyszę. Zrobiłem eksperyment i zupełnie wyłączyłem nadmuch, 0 różnicy nadal czasami pojawiają się duże wahania.
Obrazek
Przez większość czasu wykres temperatury hotendu jest bardzo podobny do tego od stołu. Maksymalne wychylenia to 3 stopnie. Gdy dzieje się coś takiego, jak na zdjęciu, to różnica dochodzi do 15 stopni.

Teraz mam kilka pytań:
Wiecie jak naprawić powyższy problem? Może zwiększyć limit, przy którym wyskakuje błąd z temperaturą? Chociaż wolałbym, żeby nie spalił mi się dom :P Znacie jakiś plugin do OctoPrint, który pozwala wznowić drukowanie po pojawieniu się tego błędu? Teraz największy ból mam z tym że coś drukuję parę godzin, pojawia się ten błąd i tylko tracę czas i pieniądze, bo nie mogę wznowić drukowania od momentu, gdy drukarka się zatrzymała.
Czytałem na Reddicie/Fb, że nie warto zmieniać głowicy MK8 na E3D V6, nawet na ten oryginalny. Różnica w wydruku jest mała. Dopiero przy Titan Aero widać różnice. Za to każdy pisze, by wymienić ekstruder na coś innego. Tylko za bardzo nie wiem, na co konkretnie.
Polecacie jakąś w miarę tanią kamerkę, by można było robić timelapsy przez OctoPrint? Może być na USB albo podłączana do Raspberry Pi 3B+.
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 4482
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 893

Re: Anycubic 4MAX okiem świeżaka

Postautor: rafaljot » 06 cze 2019, 21:33

Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać :crazy2: :
Załączniki
Zrzut ekranu 2019-06-06 o 21.32.17.png
bafunio, WillingMagic, Egzator
Prusa i3 mk3s bear upgrade
Photon
Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Anycubik Kossel Plus

Wróć do „Drukarki FDM/FFF - wszystkie pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości