Drukarka na bazie Voron 2.4 r2
- Jarewa
- Drukarz
- Postów w temacie: 39
- Posty: 1924
- Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
- Lokalizacja: Głogów
- x 461
Re: Drukarka na bazie Voron 2.4 r2
Na spokojnie to podziel plik ja np mam tak łatwo się to ogarnia potem, nie dostajesz oczopląsu
BB84, atom1477, Fest, morf
Re: Drukarka na bazie Voron 2.4 r2
Nie mam pomysłu na okablowanie hotendów przy ilości 3 sztuk. Zte okablowałem pod ramą, XY puściłem prowadnikiem 10x10mm za tylną belką, ale ekstrudery puszczone "umbilical" zaplotą chyba warkocz. Albo wypuścić je z jeżdżącej ramy prawa/tył albo jakoś od góry. Toolchanger ma być lewa/przód/góra. Ewentualnie wspólny kabel z jakimiś stykami w głowicach? Z endstop musi być na karetce osi X.
- Jarewa
- Drukarz
- Postów w temacie: 39
- Posty: 1924
- Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
- Lokalizacja: Głogów
- x 461
Re: Drukarka na bazie Voron 2.4 r2
Wspólny kabel odpada, bo tylko same problemy będą. Grzałki musza być w gotowości do użycia przecież nie będzie za każdym razem zmiany drukarka czekała aż rozgrzeje.
Re: Drukarka na bazie Voron 2.4 r2
Jeżeli każdy hotend będzie odkładany zawsze na to samo miejsce to przewody nigdy się nie poplączą (zresztą inaczej się nie da, bo filament też by się plątał a przecież wtedy nie dało by się tego używać).
Re: Drukarka na bazie Voron 2.4 r2
Tylko ja tam mam 20cm od głowicy do górnej krawędzi, więc przewody i filament będą ciorać po górnej pokrywie. Nie wiem jak do tego podejść, czy jeździć kablami częściowo ramą XY czy wypuścić z górnej krawędzi jakoś.
Re: Drukarka na bazie Voron 2.4 r2
Ten sam przewód do extruderów to pomyłka:
- problem z dość pewnym stykiem dla grzałki tam jest pare A
- jak odepniesz tool, to automatycznie nie masz chłodzenia i masz zakleszczenie filamentu w głowicy prawie pewne (wiem bo popełniłem ten błąd braku chłodzenia u siebie ale z innego powodu, bo ja chłodzę radiator z karetki
- jak otworzysz obwód z rezystorem, to na 100% drukarka wykryje ci błąd termistora i tyle było z drukowania :]
Możesz też pokombinować z taśmami elastycznymi od chińczyków ale wtedy pod hotend trzeba dać 2-3 żyły.
- problem z dość pewnym stykiem dla grzałki tam jest pare A
- jak odepniesz tool, to automatycznie nie masz chłodzenia i masz zakleszczenie filamentu w głowicy prawie pewne (wiem bo popełniłem ten błąd braku chłodzenia u siebie ale z innego powodu, bo ja chłodzę radiator z karetki
- jak otworzysz obwód z rezystorem, to na 100% drukarka wykryje ci błąd termistora i tyle było z drukowania :]
Atom ma racje na mogą się nałożyć na siebie ale się nie zaplątają. Polecam założyć na to oplot żeby była jedna powierzchnia boczna. Poza tym troche Ci to usztywni, możesz wrzucić do środka bowden i będzie jeszcze sztywniej.
20 cm, to faktycznie bardzo mało. Ja u siebie przy tej wielkości ramy mam 40cm i jest ciasno. Jedyny pomysł jaki mam to wejdź do środka budy pionowo z góry może się uda tak zrobić żeby się ułożyło w takie obrócone S. Pamiętaj długość przewodu musi być taka duża żebyś bez problemu dojechał do najdalszego narożnika, a to znaczy że będzie problem jak głowica będzie najbliżej wejścia do budy bo kabli będzie dużo za dużo.
Możesz też pokombinować z taśmami elastycznymi od chińczyków ale wtedy pod hotend trzeba dać 2-3 żyły.
- Fest
- Postów w temacie: 48
- Posty: 505
- Rejestracja: 17 paź 2022, 13:32
- Lokalizacja: Z lasu
- Drukarka: To trudna sprawa...
- x 186
Re: Drukarka na bazie Voron 2.4 r2
Taśmy elastyczne mam sprawdzone, jak największy raster, bo są grubsze żyły. Używam oryginalnej od igłówki OKI. Jest lekka, nie plącze się i zasila silnik wraz z hotendem 60W.
Re: Drukarka na bazie Voron 2.4 r2
Maleństwo dorobiło się podłogi z płyty 3mm. Na to wejdzie jakaś płyta PIR czy inne ustrojstwo izolujące 10-17mm grubości. Od spodu usztywnienie z dwóch szyn DIN 35mm z elektroniką. Jeszcze otwory pod paski Z i z tyłu centralnie na przewody.