Anycubic i3 Mega

Tutaj można pochwalić się drukarką już uruchomioną bądź kupioną
sp6vgx
Posty: 308
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:38
Lokalizacja: Warszawa
x 39
Kontaktowanie:

Re: Anycubic i3 Mega

Postautor: sp6vgx » 13 mar 2018, 20:46

Szybkość druku tak samo 50mm/s...

Jak widać parę postów wcześniej zarówno ja jak i kolega corradoskj mieliśmy ten problem przy druku w temperaturze 200C...

Natomiast co do przetykania to zobacz np. na ten filmik https://youtu.be/zLyIiS-xTJk wyjaśnione jest w miare przystępnie jak postępować by np. nie ukręcić gwintu itp.
Stefański
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.
Ultimaker 1 i 1/2, Szrotek, Vertex K8400, Anycubic I3 Mega
sp6vgx
Posty: 308
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:38
Lokalizacja: Warszawa
x 39
Kontaktowanie:

Re: Anycubic i3 Mega

Postautor: sp6vgx » 14 mar 2018, 20:43

Więc tak na początek co z drukarką... okazało się że wymiana krzywej podstawy na nowa płytę aluminiową nie rozwiązała do końca problemu jest niestety krzywe ultrabase do tego jedna prowadnica w osi Y. Ma bicie na około 0,1mm. Natomiast Ultrabase z jednej strony wygięte jest od środka w dół idąc do krawędzi w zależności od miejsca od 0.05mm do 0.1mm. Miałem zrobić jakiś filmik lub zdjęcia ale niestety ostatnio siedzę przy tej drukardze w bardzo dziwnych godzinach gdy wszyscy dawno powinni spać - to tylko ustawiłem całość aby szło w miarę bezproblemowo drukować... Zapewne rozbiorę całość i zrobię taki materiał przy dla chińczyków to i tutaj wkleję.

Drukarka w sumie ciągle jest męczona i przedrukowała już trochę filamentu (ot taki test na wytrzymałość ;) ), na razie nic nie padło - zobaczymy jak będzie dalej...

Jednak wpis jest o czymś innym. Konkretnie o PETG bo w tym wątku lub innym czytałem że ta drukarka nie radzi sobie z tym materiałem (nie mogę tego znaleźć). Na 100% jednak kolega corradoskj wspominał o problemach z PETG od DD.

Niestety na chwile obecną nie mam w domu PET-G od Devil Design i tego filamentu przynajmniej na chwile obecną nie mam jak przetestować - możliwe że za jakiś czas kupię i też zrobię test.

Jednak zrobiłem testy na filamencie PETG od Spectrum w kolorach Smurf Blue i Transparent Yellow, producent podaję temperaturę w zakresie od 230C do o ile pamiętam 255C. Tutaj należy zaznaczyć że co producent, a nawet kolor to materiał może zachowywać się całkiem odmiennie - to tak aby jak ktoś ma problem podawać dokładne informacje czym się drukuje itd.

Na początku powiem tak drukarka zjada PETG i nawet drukuje ;) choć nie udało się ominąć kilku problemów (z braku czasu aby dłużej powalczyć) i pewnych ograniczeń w Cura (dalsza walka wymagała by grzebania w gcode na co czasu nie miałem).

Pierwsze ustawienia to w zasadzie to co dla PLA jedynie wyłączony nawiew i temperatura 235C, flow 100%. Wydrukowało obiekt ładnie sklejony jednak pełno cieniutkich nitek istna pajęczyna. Odpalenie nawiewu zlikwidowało ten problem.

W zasadzie wyszła ciekawa sprawa z samą drukarką. Chciałem zrobić test w temperaturach od 230C do 245C. Niestety po ustawieniu 245C przynajmniej moja drukarka nie potrafi wystartować z drukiem. Po nagrzaniu stolika bierze się za rozgrzanie hotendu i tak temperatura sobie skacze od 240C do 250C. Jak by nie potrafiła jej ustabilizować na 245C i nie chce ruszyć. Potrzymałem ją tak trochę czasu, ale nie chciałem przesadzać ze względu na teflon (nie mając pewności jakie są faktyczne temperatury na hotendzie). Spokojnie natomiast ruszyła na 240C.

Kostki kalibracyjne w sumie na obu filamentach pokazały że flow na 100% jest ok i ścianki mają grubość w okolicach 0.42 - 0.43mm czyli wszystko w normie...

kostki1.jpg


kostki2.jpg


Dalej na tapetę poleciała 3DBenchy i Marvin i tutaj już nie było kolorowo w zalecanych zakresach temperatur taki efekt jak na poniższych fotkach:

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


7.jpg


Praktycznie tam gdzie są ewentualne mosty (nawet malutkie) czy nawisy filament spada. Nawiew praktycznie ustawiony na 100% non stop nic nie zmienia. Co ciekawe przy takim nadmuchu niezależnie od temperatury w jakiejś się drukowały modele trzymają się mocno - czyli warstwy się ładnie spajają.

Przynajmniej tak wyszło po domowych próbach torturowania różnymi narzędziami, ściskaniem w imadle itd. Trochę 3DBenchy mocno ucierpiało ale trzymają się dalej "kupy" - zdjęć nie będę wklejał (mogą być dla niektórych zbyt drastyczne ;) ).

Czyli mamy problem z drukowaniem mostów i "nawisów" przynajmniej na w/w filamentach od Spectrum...

W sumie sprawa niby oczywista spływa nam filament bo nie zastyga. Nawiew na 100% nie pomaga to samo inne metody czyli prędkości. W Cura brak opcji ustawień dla mostów więc pomysł drukujemy w temperaturach poniżej zalecanych czyli mniej niż 230C.

Sprawdziłem i wyszło 220C filament w tej temperaturze jeszcze się topi extruder daje radę go przepychać, niżej już niestety robi się z tym problem. Może jeszcze udało by się zejść z jeden może dwa stopnie do dołu. Niestety przy takiej temperaturze trochę się ciągnie i nie najlepiej przylega do stolika. Więc pierwsze warstwy warto zacząć w wyższej temperaturze...

Efekt w sumie mamy poprawę, ale nie idealnie...

1_2.jpg


2_2.jpg


3_2.jpg


cdn.
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.
Ultimaker 1 i 1/2, Szrotek, Vertex K8400, Anycubic I3 Mega
sp6vgx
Posty: 308
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:38
Lokalizacja: Warszawa
x 39
Kontaktowanie:

Re: Anycubic i3 Mega

Postautor: sp6vgx » 14 mar 2018, 20:49

4_2.jpg


5_2.jpg


6_2.jpg


Najbardziej problem widać zaglądając Marviną między nogi (i proszę mi tutaj bez podtekstów - bo już o ściąganiu zabezpieczeń było) ;)

IMG_20180314_031141.jpg


Reasumując drukarka PETG od Spectrum przyjmuje i da się nawet drukować. Wykluczając niestety obiekty które mają mosty czy nawisy. Na pewno jest to do opanowania niestety trzeba poświęcić znacznie więcej czasu którego na chwile obecną nie mam.

Odnośnie wyżej wklejonych zdjęć nie pamiętam dokładnie które modele z jakimi temperaturami i nawiewem były drukowane. Jednak jak wspomniałem nawiew w zakresie od 50%-100% nie robi na tym materiale większego wrażenia w zakresie temperatur drukowania od 220C-240C.
Przynajmniej na chwile obecną ustawię go na około 50% aby uniknąć "pajęczynki"... w późniejszym czasie zapewne się to jeszcze zoptymalizuje dla tej drukarki.

Zapewne za jakiś czas kolejne nowości odnośnie mojej Anycubic I3 Mega... został jeszcze ABS i może zrobię jakiś zakup od DD to i te materiały uda się sprawdzić czy faktycznie chińczyk ich nie chce zjadać ;) Może to części osób które zaczynają z tą drukarką zabawę w druk 3D choć trochę pomoże :)
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.
Ultimaker 1 i 1/2, Szrotek, Vertex K8400, Anycubic I3 Mega
corradoskj
Posty: 17
Rejestracja: 05 mar 2018, 20:59
Lokalizacja: Bydgoszcz
Drukarka: CR-10, I3 MEGA

Re: Anycubic i3 Mega

Postautor: corradoskj » 15 mar 2018, 15:28

Niestety u mnie cały czas ta drukarka bezużyteczna, teraz już dysza się zapycha nawet na PLA od Anycubic, daje rade wydrukować do wysokości ok 5 mm i koniec, nikt z was nie miał z nią problemów ?
sp6vgx
Posty: 308
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:38
Lokalizacja: Warszawa
x 39
Kontaktowanie:

Re: Anycubic i3 Mega

Postautor: sp6vgx » 15 mar 2018, 15:38

Hmmm powiem tak chinczycy na niej drukują czyli robią jakiś test po produkcji (przynajmniej w mojej to było widać bo wystawała z głowicy niteczka filamentu).
Może u nich lub nawet u ciebie jakiś paproch przyczepił się do filamentu i bruździ. Ja bym wiertłem lub szpilką do czyszczenia dysz próbował to przepchać... Ewentualnie rozkręcić i zobaczyć czy nie ma jakiegoś problemu w środku hotendu... No bo tutaj cudów nie ma jak to mówią to nie rocket science ;)
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.
Ultimaker 1 i 1/2, Szrotek, Vertex K8400, Anycubic I3 Mega
corradoskj
Posty: 17
Rejestracja: 05 mar 2018, 20:59
Lokalizacja: Bydgoszcz
Drukarka: CR-10, I3 MEGA

Re: Anycubic i3 Mega

Postautor: corradoskj » 15 mar 2018, 16:05

starej dyszy nie udało mi się szpilką wyczyścić, założyłem nową dyszę niestety dalej mi przeskakuje nawet przy 260 stopniach. Jak pomagam przepchać fill jest lepiej, ale wiadomo 16h stać przy drukarce i pchać :)
sp6vgx
Posty: 308
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:38
Lokalizacja: Warszawa
x 39
Kontaktowanie:

Re: Anycubic i3 Mega

Postautor: sp6vgx » 15 mar 2018, 16:06

Ahh i jeszcze o jednym zapomniałem. Pamiętaj że przejście z ABS czy tam PETG na PLA czyli materiałów którymi drukuje się w wyższych temperaturach też może powodować problem. Mogło zostać trochę PETG w hotendzie, a przy temperaturach druku PLA nie roztopi się to i nie przejdzie (będzie przytykać). Ja za zwyczaj przy takich przejściach grzeję mocno hotend i przepycham ręką trochę PLA tak aby razem z nim wypchać ewentualne pozostałości (a i tak czasem trzeba rozbierać i czyścić hotend)...

No i szpilką może być problem. Kup sobie wiertełka 0.4mm do czyszczenia głowic... są za około 5zł na alledrogo. Są jeszcze takie szpileczki jak na filmie co dałem wyżej (o czyszczeniu), ale tego nie testowałem bo nie mam. W sumie zamówiłem sobie takie cudo i zobaczę co to warte...
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.
Ultimaker 1 i 1/2, Szrotek, Vertex K8400, Anycubic I3 Mega
Awatar użytkownika
MaxXxi47
Posty: 252
Rejestracja: 14 wrz 2017, 23:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Drukarka: Tronxy X5S
x 40
Kontaktowanie:

Re: Anycubic i3 Mega

Postautor: MaxXxi47 » 15 mar 2018, 17:04

A ja tu widzę po objawach źle skręconą głowicę. Założę się że PTFE nie dolega do dyszy tak jak powinno, zapycha się szczelina przed dyszą i to tworzy cały problem. Grzejesz do 260 a PTFE zaczyna puchnąć i degradować już ciut powyżej 245. To jest druga opcja.

To co Ja bym zrobił.
Rozkręcić głowicę, wyczyścić, wymienić PTFE na nowe, skręcić na ciepło i przetestować. Jeśli skręcisz poprawnie, dotniesz PTFE odpowiednio dłuższe (0.5mm dłuższe niz sam łącznik) to wyeliminujesz wszystkie możliwe problemy za jednym razem.

Jeśli chcesz instrukcję krok po kroku to zapraszam na PW ;)
DRAGON CUSTOMS
sp6vgx
Posty: 308
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:38
Lokalizacja: Warszawa
x 39
Kontaktowanie:

Re: Anycubic i3 Mega

Postautor: sp6vgx » 15 mar 2018, 17:19

Tylko tutaj nikt nie pisze o grzaniu do 260C, do tego wszelkie źródła (naukowe) podają że teflon zmienia swoją krystaliczną strukturę w okolicach 260C, a nie ciut powyżej 245C... Ale oczywiście nie wyklucza to jakiś problemów z wykonaniem hotendu itp.
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.
Ultimaker 1 i 1/2, Szrotek, Vertex K8400, Anycubic I3 Mega
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 3718
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 390

Re: Anycubic i3 Mega

Postautor: dragonn » 15 mar 2018, 17:21

Lepiej się trzymać 250C max. Dokładność pomiaru temperatury potrafi się znacznie różnić nawet w ramach tej samej drukarki. A i nie chodzi o zmianę struktury ale wydzielanie karcogenych oparów! Trzeba doczytać czy to faktycznie jest powiązane.

EDIT

https://www.captubes.com/safety.html polecam zerknąć tu i zaznaczam że to lepsze PTFE którę niby ma wyższą temperaturę wytrzymałości.
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809

Wróć do „Drukarki FDM/FFF - wszystkie pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości