Flsun i3 Plus

Tutaj można pochwalić się drukarką już uruchomioną bądź kupioną
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 917
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 210
Kontaktowanie:

Flsun i3 Plus

Postautor: dziobu » 11 mar 2018, 19:34

Pełna nazwa: "Flsun Ogrzewany Łóżko I3 drukarki 3D w całości z metalu O Wysokiej Precyzji Duży wielkość nadruku Zestaw Ogrzewany Łóżko Dwa Rolls Żarnika Drukarki 3D Prezent" ;p

Kupiłem u skośnookich z dostawą od germańskich oprawców. Równy tydzień i paczusia u mnie: https://pl.aliexpress.com/item/9-7-sample/32728425809.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.aTLwmu

Istotniejsze informacje:
- konstrukcja bramowa (stolik jeżdżący w Y),
- dwia silniki w Z (na górze),
- 30x30x42,
- w komplecie (mam model "Plus") dostałem dwie dodatkowe podwójne głowice (ciclop/chimera) z wszystkim co trzeba żeby ich użyć (stepstick, silnik, uchwyty, kable),
- jw czujnik do autolevelingu (uwaga - nie pasuje gdy jest zamocowana głowica podwójna),
- MKS Gen L V1.0,
- zasilacz 360W.

Jest to mój pierwszy składak. Miałem zrobic workloga ani odpaliłem drukarkę zanim zacząłem pisać...przykro mi ;p
Z rozpędu też nie narobiłem zdjęć "po drodze", ale nie jest to przeszkoda bo ze względu na konstrukcję do wszystkiego jest dostęp.

No to tak:
Paczusia:
karton.JPG

W środku karteczka z informacją żeby przeczytać instrukcje na SD a jakby były problemy - pisać. Pod nią dwie warstwy pianki wypełnionej częsciami:
A.jpg

B.jpg

Tutaj widać że profile są masakrycznie zasyfione opiłkami. Właściwie to jest czysto - wszystkiew opiłki przykleiły się do taśmy ochronnej. Niemniej trzeba to pościągać i wyczyścić. I tak wyglądało pierwsze 40 minut składania ;p
Dalej jest już prościej; elementy ponumerowane:
torebki.JPG
a cała reszta opisana. Instrukcja jest do poprzedniego modelu i rózni się symbolicznie (np zamiast kilku kątowników wpuszczanych są zewnętrzne trójkątne). Poza tym pasuje; przed każdym krokiem jest lista potrzebnych części (czasem o czymś zapomną), kolejność montażu też jest OK; do każdego kroku są też stosowne zdjęcia (czasem i z kilku perspektyw). W sumie trzeba być ostro nawalonym żeby sobie nie poradzić.
W sumie problem miałem tylko raz - do przykręcenia stołu trzeba użyć 4x 3x35 stożkowych. A ich w pudełku nie znalazłem. Użyłem jakiś swoich (miałem 3x30) ale pod koniec montażu okazało się że odpowiednia torebeczka była pod czujnikiem AL. No tak zapakowali.

Wracając jeszcze do zestawu i części:
- profile bardzo ładne; nie porysowane i równo przycięte,
- plastiki (wyglądają na wycięte laserem/wodą) również zabezpieczone (i to przyzwoicie; z pół godziny podczas montażu to ściąganie tego) - i prezentują się ślicznie,
- silniki wyglądają na nowe,
- prawie wszystkie kable zarobione (*1),
- trytytki i śrubki (czyt. rzeczy łatwo-gubialne) dorzucili w sporym nadmiarze. Śrubek (w tym kwadratowych M4 do profili) to mi zostało na pół kolejnej drukarki,
- dorzucili "niezbędne" narzędzia: śrubokręt i kilka imbusów.

A no i dostałem 2 szpule PLA. Jedna z nich ma fajny kolor:
pla.JPG

Potem rozwinę i zobaczę czy to dwa rózne czy co ;)

(*1)
Rzeczy które trzeba dorobić samemu to:
- oprawić kabel zasilający (dają dwa w komplecie; wtyczka nasza i UK),
- oprawić kabel pomiędzy zasilaczem i kontrolerem,
- oprawić kabel z grzałki (hotend),
- oprawić kabel ze stołu,
- odciąć wtyczki od wentylatorów chłodzących sterownik, połączyć je i podpiąć do zasilacza.
dragonn, rafaljot, FlameRunner
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 2588
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 331

Re: Flsun i3 Plus

Postautor: rafaljot » 11 mar 2018, 20:16

no zajefajny worek części, profile, normalna elektronika, śruby też można użyć w różnym celu :D
Lume, Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 917
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 210
Kontaktowanie:

Re: Flsun i3 Plus

Postautor: dziobu » 11 mar 2018, 20:24

Uff, ale roboty. Złożona ;)
calosc.JPG

(mam syf, wiem ;P)

No to w skrócie:
Drukarkę składałem niecałe 7 godzin (w tym ponad godzinę można odjąć na czyszczenie profili i odklejanie maskownic plastików i jeszcze jedną - na moje zabawy ze stołem i śrubkami). Także mam zestawy Lego które zabrały więcej czasu podczas montażu.
Chętnie bym napisał coś więcej, ale tu po prostu nie było problemów.

Elektryka/kable:
Tutaj osoby podpunkt bo tego już nie ma w instrukcji.
Pisałem już co trzeba oprawić; oprawiłem chyba dobrze bo drukarka już pracuje kilka godzin (i co chwilę stół nagrzewa) - kable ciepłe ale nic nie śmierdzi, nic nie kopci, nic się nie pali. Za to jest jeden problem: tasiemki wyglądają na przygotowane do mniejszego modelu. Nie da się panelu zamontować na górze ramy bo po prostu nie sięgają. Do tego zasilacz ma plastiki montażowe ale nie pasują do niego. Jakoś to przykręciłem ale swoje i tak będę musiał zrobić (choćby dlatego żeby zasilacz powiesić nad profilem, a nie od zewnątrz (zawsze to te 20mm bliżej).

Odpowiem też na pytania które pewnie się pojawią:
- zasilacz, sterownik i panel są jak są bo w miejscu gdzie drukraka będzie stała tak mi będzie wygodniej,
- to samo dotyczy kabli - żadnego nie skracałem bo planuję kilka przeróbek; potnę je jak uruchomię drukarkę tak jak chcę.

Była też jedna kicha - jedna z krańcówek okazała się niesprawna. Szczęśliwie zamocowałem ją dla osi Z - a jako że zamocowałem także AL to mogłęm ją wywalić ;)

Aha - nie ma wyłącznika. Z drukarki wychodzi kabel.

Uruchomienie:
No tutaj istne szaleństwo. Podłączyłem wszystko, odpaliłem zasilanie i oczom moim pokazał się napis "Marlin" na LCD. Oprócz wspomnianej krańcówki (zmiana na AL wiązała się z przeprogramowaniem sterownika - jest do tego opis i gotowy firmware) wszystko ruszyło. Jedyne problemy jakie miałem są związane z moją nieznajomością samego Marlina (blokada jazdy Z gdy pozycja X/Y nie jest znana czy blokada ekstrudera gdy jest zimny).


Jest tu kilka rzeczy które ewidentnie są do d*, jak ekstruder:
eks.JPG

Ktoś pomyślał pewnie że to będzie dobry pomysł jak docisk będzie ręczny. No i motylkiem ustawia reguluje się docisk łożyska do filamentu. Chyba wszyscy ładują tam sprężynę.
Radełko wygląda tak:
radelko.JPG

W porównaniu do Zmorpha - totalna drobnica. Wydałwało mi się że będzie do kitu, ale jakoś daje radę z PLA.

Głowica:
glowica.JPG

Hotend - full metal. Nie wygląda źle, choć rewelacji nie ma.
hotend.JPG

Grzałka ma śrubę zaciskającą. Termistor, choć wychodzi z tego samego kabla co grzałka to jest jeszcze doprawiony drugą śrubką. Podoba mi się.
Za to NIE podoba mi się:
- chłodzenie - brakuje tunelu,
- całe prowadzenie filamentu od silnika do hotendu ma kilka zadziorów (elementy nie są najwyższej klasy) przez co trzeba połowę rozbebeszyc żeby plastik zmienić bo zahacza się gdzie się da.
No i nie ma chłodzenia wydruku.

Oś X:
naped_x.JPG

Tutaj brakuje napinacza. Ręcznie chyba za słabo pasek naciągnąłem co widzę teraz na wydrukach, no ale inaczej się nie dało. Tzn nie potrafię ;) Jest założony napinacz (taka sprężynka) ale wątpie żeby to coś dawało.

O Y:
naped_y.JPG

I tu napinacz jest:
napinacz_y.JPG


Elektronika:
lcd.JPG

kable1.JPG

kable2.JPG

Tak grzeją się kable po ~minucie grzania stołu na 100%:
kable_grz.jpg
FlameRunner, rafaljot
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 917
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 210
Kontaktowanie:

Re: Flsun i3 Plus

Postautor: dziobu » 11 mar 2018, 21:04

No i pierwszy wydruk:
kostka.JPG

Kostka 40x40x40 z jednym obrysem. 40mm/s.
Jak na niedociągnięte paski (w X ewidentnie, ale nie mam jak poprawić) to imho nie jest źle.

No i za cholerę nie mogę dojść z Marlinem do ładu jeśli chodzi o offset Z. Mam w nastawach pozycję "Z offset" ale ta cholera tak jakby dziwnie z niego korzysta. Po resecie wartość jest ale pozycjonuje się tak jakby jej nie było. Jak nastawię to działa. Ech.
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 917
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 210
Kontaktowanie:

Re: Flsun i3 Plus

Postautor: dziobu » 24 mar 2018, 02:12

Wymiana prowadnic i łożysk w Y. Przy okazji wywaliłem stare mocowanie bo było idiotyczne.
Zamiast g*wnianych 8mm mam firmowe 12mm. Różnica jak między piciem w Szczawnicy a szczaniem w piwnicy. I jest dużo ciszej.
1.jpg

2.jpg

3.jpg

(Przesunięcie jest bo układałem kable podczas druku ;p)
Wyraźne paski - bo to "PLA na drewnianej szpuli". Jutro założę DD i zobaczę co wyjdzie.
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
kapi
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2017, 15:37
Lokalizacja: Zabrze
Drukarka: Vertex 8400
x 37

Re: Flsun i3 Plus

Postautor: kapi » 24 mar 2018, 18:42

Zdjęcie 1.jpg - jak masz retrakcje ustawioną ?


tapatalk
"Don't find fault. Find a remedy." Henry Ford
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 917
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 210
Kontaktowanie:

Re: Flsun i3 Plus

Postautor: dziobu » 24 mar 2018, 18:48

s1.jpg

s2.jpg
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 917
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 210
Kontaktowanie:

Re: Flsun i3 Plus

Postautor: dziobu » 26 mar 2018, 10:52

Zmieniłem radełko na MK8 i plastik już się nie ślizga. Ekstruder i tak wymienię bo ten mi się nie podoba, ale dopóki działa to zostanie.
Plastik to teraz DD PLA Pomarańczowy, czyli już coś sensownego.

Został jeszcze problem artefaktów przy większych szybkościach:
foto.jpg

i w powiększeniu:
pow.jpg

Po lewej = 80mm/s, po prawej - 20mm/s.
(wydruk w trybie wazy)
Artefakty są równomiernie rozłożone po całym detalu także to raczej nie efekt którejś osi. Doczytałem że to może być kicha związana z krokami silnika w ekstruderze (po wymianie radełka mam 139 kroków/mm, ale wcześniej było 150 i problem był taki sam). Przyspieszenie i jerk już na to zasadniczo nie wpływają, tzn lepiej się nie da grzebiąc tylko tymi dwoma. Chyba ;P

Także jeśli bym się nie przyznawał jak długo detal się drukował, to nawet jest się czym pochwalić ;)
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 917
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 210
Kontaktowanie:

Re: Flsun i3 Plus

Postautor: dziobu » 04 kwie 2018, 20:41

Ciekawostki:

Pierwszy wydrukowany użyteczny detal - wspornik na filament ;)
fl.JPG


A tak wygląda wydruk bez retrakcji. Nie wyrzuciłem bo wygląda fajnie ;p
fl_02.JPG
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 917
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 210
Kontaktowanie:

Re: Flsun i3 Plus

Postautor: dziobu » 04 kwie 2018, 21:01

No to hurtowa aktualizacja stanu drukarki. (Kable - wiem, ale je uporządkuje na końcu)

Całość prezentuje się tak:
fl_04.JPG


Po kolei wyrzucam oryginalne mocowania akrylowe na rzecz plastików.
Kolor czerwony - DD ASA. Pomarańczowy (obecnie tylko wspronik) - DD PLA.

Na początek oś Y:
fl_05.JPG

i pod stołem:
fl_06.JPG

Fajnie że mocowania były osobne to zmiana wałka wiązała się tylko z wymianą obudów łożysk a nie całego rusztowania.
Wałki/łożyska to INA 12mm (od TDI-CAD). W stosunku do poprzednich no-name 8mm te są dużo cichsze, sztywniejsze a jazda jest równiutka. Tych nawet nie słychać. Poza tym przyciskjąc stół nie uginają się.


Teraz Z:
plastiki na wzór i podobieństwo oryginałów, z tym że dodałem żeberka usztywniające:
fl_07.JPG

fl_08.JPG

Zwłaszcza tu było widać jak naciągnięcie paska w X wygina silnik. Co więcej inaczje się nie dało - albo ghosting albo brak wygięcia. Czyli - konieczna zmiana.
fl_09.JPG

Tutaj okazało się przy okazji że taki typ montażu jest błędny. Na jednym elemencie (dotyczy to obu detali łączących oś X z Z) zamocowane są kółka prowadzące o Z po profilu pionowym jak i kółka zębate prowadzące pasek osi X. Naciąganie paska powoduje krzywienie detalu co przekłąda się na odciągnięcie zewnętrznych kółek od profilu. W bieżącym układzie pasek jest naciągnięty tak jak trzeba i plastiki nie wyginają się, ale pewnie problem wróci przy szybszej jeździe.
Imho to powinny być dwa niezalezne elementy - jeden zapewnia prowadzenie w osi Z a drugi odpowiada za utrzymanie paska w X. Może i tak kiedyś zrobię, na razie działa jak jest - w każdym razie konstrukcyjnie to prosta zmiana; miejsce na to jest.

Tutaj dochodzimy do napędu Z:
silniki przełożyłem na dół:
fl_10.JPG

Na górze pojawił się stabilizator śruby:
fl_11.JPG

i komplet prezentuje się tak:
fl_12.JPG

Ustawienie wszystkiego w jednej osi nie było przesadnie proste (np w stabilizatorze dałem możliwość przesunięcia detalu w osi X ale okazało się że wszystko pasuje i nie było to potrzebne - a utrudnia to równy montaż) i mam tu kilka poprawek, ale ogólnie udało się.
Wywaliłem elastyczne sprzęgło na rzecz drukowanego. Różnica ogromna (tu nie ma miejsca na takie sprzęgło, niezaleznie czy na górze czy na dole; to imho poważna kicha w projekcie).
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D

Wróć do „Drukarki FDM/FFF - wszystkie pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: xarwell i 2 gości