Flsun i3 Plus

Tutaj można pochwalić się drukarką już uruchomioną bądź kupioną
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 98
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Flsun i3 Plus

Post autor: dziobu »

Wózek:
fl_13.JPG
fl_14.JPG
fl_15.JPG
fl_16.JPG
Niestety z braku miejsca czujnik AL jest tyłem i nie widzę gdy świeci, ale wszystko działa i dalej nie wnikam.
Chłodzenie sprawdza się idealnie; wygląda masywnie ale tak mi wyszło - mam już poprawiony projekt ale w sumie szkoda drukować skoro tu jest OK.
Z istotnych detali tu jest naciąg paska X. Orygilanie nie ma żadnego. I tunel chłodzący hotend.
Całość też wydrukowałem z licznymi żeberkami i przyznam że główna płytka jest bardzo sztywna. Lubię ASA ;)
dragonn
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 98
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Flsun i3 Plus

Post autor: dziobu »

Powyższe modyfikacje pozwolił mi przejść od tego:
fl_03.JPG
do tego (model z prawej):
fl_19.JPG
Tylko poprzedni był z dobrego plastiku (DD PLA) z szybkością 30mm/s, a ten drugi - PLA z drewnianej szpuli (nie wychodzi ładnie nawet na Zmorphie) z 140mm/s.

Artefakty na dwóch modelach z lewej na drugim zdjęciu to efekt zapchanego radełka. Miałem założone oryginalne które ma delikatne ząbki (jest foto gdzieś na początku tematu), zapchało się i koniec. Nawet nie widziałem, a oglądałem je wielokrotnie. Wymieniłem na MK8:
fl_17.JPG
I śmiga aż miło ;) I szybko.

I tak wygląda "dobra zmiana" :D


Ciąg dalszy nastąpi...
dragonn, Abys
Awatar użytkownika
Drunk_ZoZol
Postów w temacie: 1
Posty: 214
Rejestracja: 22 paź 2017, 11:18
x 67

Re: Flsun i3 Plus

Post autor: Drunk_ZoZol »

Aktualnie ten chińczyk drukuje lepiej niż moja drukarka, którą kupiłem za niemal 4 krotną kwotę tej drukarki...
Rzekłbym nawet, że stockowo drukuje lepiej...

Już nie mówiąc o tym, że mam 3x masywniejszą konstrukcję i nie mogę przekraczać 60mm/s bo jest tragedia. xD

Muszę coś z tym zrobić.
FDM: CR-10 S4.
DLP: LC10; Photon; Phrozen 4K Mini.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 98
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Flsun i3 Plus

Post autor: dziobu »

Drunk_ZoZol pisze:Aktualnie ten chińczyk drukuje lepiej niż moja drukarka, którą kupiłem za niemal 4 krotną kwotę tej drukarki...
Rzekłbym nawet, że stockowo drukuje lepiej...
Twój CR-10S też jest chiński ;p I przyznam że z testów które widziałem to jednak cr-10 drukuje lepiej na starcie. Do tego u mnie ewidentnie spieprzone były prowadnice w Y, uwalona krańcówka i strasznie głośno chodzą wentylatory (w tym jeden się często nie włącza a jeden ma na pewno walnięte łożysko). Wszystkie oryginalne. To niby detale, ale są. Zwłaszcza prowadnice.
Swoją składałem 8h a nie 10 minut. Choć tu przyznam że zabawa przednia bo zestaw jednak jest w porządku. Jak na ~800zł (cena bez duala) to nie ma co grymasić.
Drunk_ZoZol pisze:Już nie mówiąc o tym, że mam 3x masywniejszą konstrukcję i nie mogę przekraczać 60mm/s bo jest tragedia. xD
Moja jest lekka, fakt. Znacząco zwiększyłem też sztywność wszystkiego co się dało i efekty widać. Zostały mi jeszcze jakieś dziwne artefakty ale wyglądają na efekt pracy ekstrudera który po prostu mi się nie podoba. No i akcelerację/jerk mam dość niskie ale tego jeszcze nie sprawdzałem po ostatnich modyfikacjach.
A jeśli chodzi o szybkość to max leciałem 300mm/s (i tyle osiągnął) drukując sześcian na cały stół. No jest moc, choć PLA się nie chciało kleić :) Jak dopracuję ekstruder to sprawdzę ile faktycznie da się tym zasuwać.

Tutaj dodam że na oryginalnych prowadnicach w Y, przy 80mm/s tak telepało że stół potrafił uderzyć w dyszę na pierwszej warstwie.
Drunk_ZoZol pisze:Muszę coś z tym zrobić.
Ja już robię; obecnie to już taki projekt:
Flsun_i3.jpg
Jeszcze trochę i będę miał kompletną drukarkę narysowaną ;p

A poza tym:
1. Pamiętaj że inwestuje w nią kupę czasu i materiału (zjechałem już 3/4 szpuli ASA na modyfikacje; sporo poleciało do kosza). Projektuję, wymieniłem to i owo, trochę częsci kupiłem (na razie wałki, radełko i 3 wentylatory ;p). Teoretycznie mając cr-10 nie trzeba było tego robić.
2. No i detal - zabawa przednia bo mam obok sprawny sprzęt na którym mogę podrukować to co trzeba. Jakbym miał tylko flsuna to już by nie było tak różowo.
3. Znając jej wady o których wspominam tu i tam, ciesze się że nie kupiłem cr-10 ;p Pewnie ją też bym okiełznał, ale tu mam świadomość że kupiłem szajs niewiele lepszy od Anetki i zawsze jak coś nie działa to nie mam o to pretensji ;P

A w ogóle to chciałem jakieś pudło żeby móc pogrzebać, żeby wiedzieć o czym ludzie piszą i jakie mają problemy i dlaczego tak a nie inaczej. Jak ją odpalę to będzie fajnie ale pewnie wtedy kupię kolejną ;p
Abys
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 98
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Flsun i3 Plus

Post autor: dziobu »

Zapomniałem wcześniej dodać zdjęcia jak działa moje chłodzenie hotendu ;) Wiem że to nikomu do niczego nie potrzebne, ale że pasowało wręcz idealnie co do 0.5mm i to już za pierwszym razem, to muszę się pochwalić ;)

Standardowe chłodzenie, tj. czyli wentylator wiszący w powietrzu działał OK, ale dwa dolne żeberka był wyraźnie cieplejsze. Do tego niekontrolowanie chłodził część z grzałką i sam wydruk.

Moje cudowne chłodzenie działa tak:
FLIR0129.jpg
FLIR0128.jpg
FLIR0128.jpg (188.07 KiB) Przejrzano 5627 razy
I karetka od spodu:
karetka.jpg
Abys
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 98
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Flsun i3 Plus

Post autor: dziobu »

No to teraz mam problem. Coś z jakiegoś powodu jest nie tak; zostają jakieś bąble na ścieżce.
DD PLA Orange, 210 stopni, dysza 0.4mm, warstwa 0.25mm, tryb wazy, 100 (zawijas)/140 (ośmiokąt)mm/s (ze względu na spore ograniczenia jerka i przyspieszenia w przypadku tych modeli nie osiąga więcej niż 75% szybkości nominalnej; tak mam do testów).

Zdjęcia podkręciłem żeby wszystkie wady było widać; fale co ok 8.5mm są związane z którymś kółkiem prowadzącym i nie o to tu chodzi. Zresztą akurat to mi nie przeszkadza.

Modele: (wydrukowane bezpośrednio jeden za drugim)
modele.jpg
Najpierw zawijka:
model_2a.jpg
Widać że jest kiepsko i nagle zaczyna drukować ładnie. Ot tak.
Tutaj ten sam model (miejsce gdzie zaczyna drukować ładnie) ze światłem z tyłu:
model_2b.jpg
Kable sprawdziłem - wszystko w porządku. Temperatura jest OK. Szybkość z samego projektu:
model_2spd.png
więc też nic co by mogło zadziałać skokowo. Zaczyna drukować ładnie mniej-więcej w połowie zielonego. Bez sensu.

Ale żeby nie było za wesoło to puściłem drugi model testowy - spłaszczony ośmiokąt (na nim sprawdzam naciąg pasków; jak widać jest nad czym popracować)
model_1a.jpg
i zdjęcie z podświetlaniem od środka:
model_1b.jpg
I tu jest ładnie od samego dołu.

Pomiędzy modelami żadnych modyfikacji drukarki, dociągania radełka, poprawiania kabli. Nie dotykałem niczego poza gałką na pulpicie.
I ciekawostka - zawijas drukowałem z róznymi szybkościami i zawsze wychodzi tak samo. Czyli jest to związane z modelem. Ale...JAK? Mam różne modele testowe i tylko zawijas (nie ważne czy ścięty w stożek czy nie) wychodzi tak samo brzydko. W ogóle obłości wychodzą kiepsko niezależnie od szybkości(!!!). To wina AVRa? Ale nawet jeśli to drukując z szybkością 25% powinien już dawać radę. Karta SD? Próbowałem inne (w zmorphach działają).
Bez trybu wazy wychodzi dokładnie to samo.
Teraz puściłem to samo i w trakcie grzebałęm w kablach i rurce z ekstrudera. Widać że wpływ ma bo zaburzyłem przepływ na chwilę ale ogólnie nie wpłynęło to na nic i wydruk wyszedł identycznie.

Przyznam że trochę skończyły mi się pomysły. Czy ma ktoś jakikolwiek pomysł co z tym zrobić? Co sprawdzić? Dlaczego tak może być? Cokolwiek?
Załączyłęm pliki .factory (S3D) i gcode do obu modeli.
Załączniki
model2_gcode.rar
(2.65 MiB) Pobrany 160 razy
model2_factory.rar
(45.08 KiB) Pobrany 165 razy
model1_gcode.rar
(12.49 KiB) Pobrany 164 razy
model1_factory.rar
(3.56 KiB) Pobrany 166 razy
Abys
Awatar użytkownika
Marcin1415
Postów w temacie: 1
Posty: 433
Rejestracja: 19 kwie 2016, 18:44
Lokalizacja: Kielce
x 48

Re: Flsun i3 Plus

Post autor: Marcin1415 »

Podobnie jak u mnie było ale więcej blobów. Sprawdź czy to nie to: http://fabrykator.pl/board/viewtopic.ph ... ie+wyrabia
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 98
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Flsun i3 Plus

Post autor: dziobu »

Tak mnie natchnęło że to nie będzie problem z wydajnością tylko błąd w obliczeniach. To chyba idealny moment żeby załadować najnowszego Marlina.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 98
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Flsun i3 Plus

Post autor: dziobu »

Wrzuciłem najnowszego Marlina. Bez zmian.

Kwestia wydajności - też odpada. Prędkośći sprawdzone a za pomysłem @dragonna sprawdziłem jak kompilacja z optymalizacją szybkości na to wpłynie. Efekt:

Standard (-Os):
p1.jpg
Fast (-O2):
p2.jpg
Ja tam różnic nie widzę.

Natomiast w tzw międzyczasie znalazłem opcję "MIN_STEPS_PER_SEGMENT" (w "Configuration_adv.h"). Ona działa tak: "Moves (or segments) with fewer steps than this will be joined with the next move". Sprawdzsiłem i wyszło na to że próg w którym wydruk zaczyna być ładny to właśnie moment zadziałania tej opcji (mój zawijas jest ściśnięty, ale każda warstwa ma tyle samo odcinków).
Tak wygląda model testowy przy MIN_STEPS_PER_SEGMENT = 20:
p3.jpg
(model wygląda niemal idealnie; wygląda jakby odp ołowy był średni ale to raczej wynik działania mojego aparatu)
I cały duży model również tak wychodzi.

Na chwile obecną tak zostanie. Jak będę miał pomysł co tu jeszcze sprawdzić to pewnie się tym zajmę.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 98
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Flsun i3 Plus

Post autor: dziobu »

No i małą aktualizacja - w końcu normalny ekstruder.
Mówiąc krótko - jest świetny ;) Wymaga pewnych kosmetycznych poprawek ale działa idealnie :D
e1.jpg
e2.JPG
Można go łatwo zwolnić; filament nie zaczepia się o łącznik pneumatyczny do PTFE; powinien działać z gumą :)
Przycinając rurki koło radełka można maksymalnie zmnejszyć szparę w której filament nie będzie w rurce; w sumie to można zrobić tylko dwa wycięcia żeby filament w ogóle z rurki nie wychodził.

No i ciekawostka - pierwszy wydruk:
e3.jpg
(szpara na dole - dobierałem docisk; syf na górze - plastik się skończył)
Abys
ODPOWIEDZ

Wróć do „Drukarki FDM/FFF - wszystkie pozostałe”