Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")
- FlameRunner
- Zasłużony
- Postów w temacie: 19
- Posty: 6568
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
- x 2056
Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")
Disclaimer
Wszelkie modyfikacje drukarki przeprowadzasz na własne ryzyko. Do drukarek Zortrax M200 oraz Zortrax M300 przeznaczone są głowice Zortrax Hotend v1 oraz Zortrax Hotend v2. Inne głowice, w tym Zortrax Hotend v3, nie są oficjalnie przeznaczone do modeli M200 i M300. W tym wątku opisuję swoje własne doświadczenia z zastosowaniem głowic innych niż zalecane przez producenta drukarki. Nie gwarantuję uzyskania takich samych rezultatów, nie odpowiadam za szkody powstałe w następstwie modyfikacji drukarki i nie świadczę pomocy technicznej dla zmodyfikowanych urządzeń.
Wszelkie modyfikacje drukarki przeprowadzasz na własne ryzyko. Do drukarek Zortrax M200 oraz Zortrax M300 przeznaczone są głowice Zortrax Hotend v1 oraz Zortrax Hotend v2. Inne głowice, w tym Zortrax Hotend v3, nie są oficjalnie przeznaczone do modeli M200 i M300. W tym wątku opisuję swoje własne doświadczenia z zastosowaniem głowic innych niż zalecane przez producenta drukarki. Nie gwarantuję uzyskania takich samych rezultatów, nie odpowiadam za szkody powstałe w następstwie modyfikacji drukarki i nie świadczę pomocy technicznej dla zmodyfikowanych urządzeń.
robertm
- FlameRunner
- Zasłużony
- Postów w temacie: 19
- Posty: 6568
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
- x 2056
Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")
To NIE jest tak, że Z-Suite pozwolił ustawić 255°C, drukarka nagrzała się do tej temperatury i dopiero po jakimś czasie druku stwierdziła, że 255°C to jednak za wysoka temperatura. 255°C to normalna temperatura głowicy dla tej drukarki, a dla materiału Z-PCABS temperatura głowicy to aż 290°C i nie stanowi to żadnego problemu.Cromek pisze:Doczytałem żeby ustawiać wydruki na niższe temperatury. Ustawiłem z-code dla ABSu Spectrum na: temp. dyszy 255, temp. stołu 80 a nawiew na 100% cały czas. I w połowie druku znowu drukarka wywaliła błąd #011: za duża temperatura. Ma ktoś jakiś pomysł jak to obejść?
Błąd #011 sugeruje raczej problem z pomiarem temperatury. W pierwszej kolejności sprawdź, czy termopara jest poprawnie osadzona w nowej głowicy, czy kabel nie jest uszkodzony, czy nadal wszystko jest wpięte jak należy przy płytce PCB ekstrudera.
Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")
FalmeRunner spokojnie. Sam kupiłem i zamontowałem. Moja decyzja, moje ryzyko.
Teraz potrzebuje porady. Drukarkę udało się w końcu uruchomić. Zgodnie z podpowiedzią napisałem do Zortraxa i odpowiedzieli bardzo szybko i bardzo rzeczowo. Za błąd i przerwanie druku odpowiadały źle zamocowane: grzałka i termometr. Wykręciłem, poprawiłem i wkręciłem. Maszyna zaczęła drukować. Niestety nie jest tak kolorowo jak bym chciał.
Na początku drukowałem na ustawieniach dla Ultrat ale lepsze wyniki dają ustawienia dla zewnętrznego ABS:
Dysza: 0,4 mm
Wysokość warstwy: 0,09
Temperatura nozzla: 265
Temperatura stołu: 80
Materiał to ABS Spectrum Biały lub Żółty
Niestety większość wydruku jest ok ale problemy są z krawędziami (zawija je) albo tak jakby warstwy się nie łączyły i odchodzą druty od wydruku, jak gdyby materiał się nie połączył.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Teraz potrzebuje porady. Drukarkę udało się w końcu uruchomić. Zgodnie z podpowiedzią napisałem do Zortraxa i odpowiedzieli bardzo szybko i bardzo rzeczowo. Za błąd i przerwanie druku odpowiadały źle zamocowane: grzałka i termometr. Wykręciłem, poprawiłem i wkręciłem. Maszyna zaczęła drukować. Niestety nie jest tak kolorowo jak bym chciał.
Na początku drukowałem na ustawieniach dla Ultrat ale lepsze wyniki dają ustawienia dla zewnętrznego ABS:
Dysza: 0,4 mm
Wysokość warstwy: 0,09
Temperatura nozzla: 265
Temperatura stołu: 80
Materiał to ABS Spectrum Biały lub Żółty
Niestety większość wydruku jest ok ale problemy są z krawędziami (zawija je) albo tak jakby warstwy się nie łączyły i odchodzą druty od wydruku, jak gdyby materiał się nie połączył.
Ma ktoś jakiś pomysł?
- emartinelli
- Zasłużony
- Postów w temacie: 6
- Posty: 1195
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 16:54
- Lokalizacja: Łódź
- x 423
Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")
Moje sugestie są takie:
- na początek dopracować jakość na warstwie 0,19
- wydaje mi się, że masz ustawioną za wysoką temperaturę
- musisz sprawdzić kąt nachylenia ścianek, bez podpór da się w miare dobrze drukować ABS do 45stopni nachylenia, jesli jest kąt nachylenia większy ścianki nie mają się czego trzymac i opadają jak na tym ostatnim zdjęciu.
- na początek dopracować jakość na warstwie 0,19
- wydaje mi się, że masz ustawioną za wysoką temperaturę
- musisz sprawdzić kąt nachylenia ścianek, bez podpór da się w miare dobrze drukować ABS do 45stopni nachylenia, jesli jest kąt nachylenia większy ścianki nie mają się czego trzymac i opadają jak na tym ostatnim zdjęciu.
Cromek
Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")
Dzięki za podpowiedź emartinelli. Poszedłem tym tropem i ustawiłem wydruk:
Dysza: 0,4 mm
Wysokość warstwy: 0,19
Temperatura nozzla: 240 - zakres wydruku dla Spectrum ABS (230 - 255)
Temperatura stołu: 80
Temperatura okazała się za niska, początkowo raft drukował się ok ale po położeniu ostatniej warstwy i rozpoczęciu druku właściwego obiekty plastik nie przyklejał się do niego. Przygotowałem teraz trzy kolejne z-cody z temperaturą 245/250/255 stopni. Zobaczymy co z tego wyjdzie
Dysza: 0,4 mm
Wysokość warstwy: 0,19
Temperatura nozzla: 240 - zakres wydruku dla Spectrum ABS (230 - 255)
Temperatura stołu: 80
Temperatura okazała się za niska, początkowo raft drukował się ok ale po położeniu ostatniej warstwy i rozpoczęciu druku właściwego obiekty plastik nie przyklejał się do niego. Przygotowałem teraz trzy kolejne z-cody z temperaturą 245/250/255 stopni. Zobaczymy co z tego wyjdzie
- emartinelli
- Zasłużony
- Postów w temacie: 6
- Posty: 1195
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 16:54
- Lokalizacja: Łódź
- x 423
Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")
Osobiście miałbym też zastrzeżenia do samego filamentu, tym bardziej, że jest biały. W brew pozorom biały kolor potrafi być wredny.
Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")
Biały jest wredny? Nie tak jak mój Zortrax ostatnio Wczoraj wieczorem poszedłem puścić wydruk na nowych ustawieniach i po nagrzaniu się wywalił błąd #13 - spadek temperatury. Odpuściłem naprawę bo było późno i nie było czasu na schłodzenie bloku. Sprawdziłem tylko kable od grzałki i termometru i jedno z nich było luźne (to w stalowym oplocie). Odpuściłem żeby nic nie popsuć i żeby maszyna się schłodziła. Przed chwilą wróciłem z warsztatu,wyjąłem hotend, poprawiłem mocowanie i włączyłem druk. Po nagrzaniu znowu błąd #13.
A co do materiału to drukuje głównie różnego rodzaju modele więc biały wykorzystuje najczęściej. Nie zwróciłem uwagi żeby był jakoś szczególnie uciążliwy. Czy Z-ABS, Spectrum albo Fiberlogy.
A co do materiału to drukuje głównie różnego rodzaju modele więc biały wykorzystuje najczęściej. Nie zwróciłem uwagi żeby był jakoś szczególnie uciążliwy. Czy Z-ABS, Spectrum albo Fiberlogy.
Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")
Sytuacja na razie opanowana... Mam nadzieję.
Duże brawa dla Pani Karoliny D. z Zortraxa za cierpliwość i wiedzę. Podpowiedziała co sprawdzić i dała 3 alternatywy co mogło być przyczyną. W moim przypadku nie łączyła taśma od sterowania całą głowicą. Musiała się delikatnie wypiąć, czego nie zauważyłem. Przy okazji szukania przyczyny sprawdziłem poszczególne elementy, przejrzałem całą drukarkę i zaskoczyło mnie w jak dobrym jest stanie wewnątrz Pomimo ponad 5 lat pracy. Wyczyściłem całość i mam nadzieję że będzie hulać.
W załączniku zdjęcie pierwszego wydruku, poszedł na ustawieniach:
Dysza: 0,4 mm
Wysokość warstwy: 0,19
Temperatura nozzla: 250
Temperatura stołu: 80
Wyszło nieźle, chociaż trochę nitkowało przy górnej pętli. Sam wydruk też miał ubytki w górnej części. Tak jakby wypełnienie nie trzymało całości. No ale drukuje więc mogę kombinować z ustawieniami dalej.
Duże brawa dla Pani Karoliny D. z Zortraxa za cierpliwość i wiedzę. Podpowiedziała co sprawdzić i dała 3 alternatywy co mogło być przyczyną. W moim przypadku nie łączyła taśma od sterowania całą głowicą. Musiała się delikatnie wypiąć, czego nie zauważyłem. Przy okazji szukania przyczyny sprawdziłem poszczególne elementy, przejrzałem całą drukarkę i zaskoczyło mnie w jak dobrym jest stanie wewnątrz Pomimo ponad 5 lat pracy. Wyczyściłem całość i mam nadzieję że będzie hulać.
W załączniku zdjęcie pierwszego wydruku, poszedł na ustawieniach:
Dysza: 0,4 mm
Wysokość warstwy: 0,19
Temperatura nozzla: 250
Temperatura stołu: 80
Wyszło nieźle, chociaż trochę nitkowało przy górnej pętli. Sam wydruk też miał ubytki w górnej części. Tak jakby wypełnienie nie trzymało całości. No ale drukuje więc mogę kombinować z ustawieniami dalej.
Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")
Marvinów można drukować bez supportów:
Cromek, bafunio, Berg
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")
McKee spoko... Spróbuje. Jakoś te supporty tak z przyzwyczajenia wrzucam zawsze. Fajny stół. To masz w Zortraxie? Skąd masz i jak działa?
BTW. Widzicie różnicę w wydrukach przy zmianie temperatury o 2 - 3 stopnie? Zawsze ustawiam różnicę o 5 stopni i jakoś tak nie sprawdzałem czy mniejsze wartości mogą mieć jakiś wpływ na jakość wydruku.
BTW. Widzicie różnicę w wydrukach przy zmianie temperatury o 2 - 3 stopnie? Zawsze ustawiam różnicę o 5 stopni i jakoś tak nie sprawdzałem czy mniejsze wartości mogą mieć jakiś wpływ na jakość wydruku.