Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")

Tutaj można pochwalić się drukarką już uruchomioną bądź kupioną
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Postów w temacie: 19
Posty: 6568
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2056

Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")

Post autor: FlameRunner »

Disclaimer
Wszelkie modyfikacje drukarki przeprowadzasz na własne ryzyko. Do drukarek Zortrax M200 oraz Zortrax M300 przeznaczone są głowice Zortrax Hotend v1 oraz Zortrax Hotend v2. Inne głowice, w tym Zortrax Hotend v3, nie są oficjalnie przeznaczone do modeli M200 i M300. W tym wątku opisuję swoje własne doświadczenia z zastosowaniem głowic innych niż zalecane przez producenta drukarki. Nie gwarantuję uzyskania takich samych rezultatów, nie odpowiadam za szkody powstałe w następstwie modyfikacji drukarki i nie świadczę pomocy technicznej dla zmodyfikowanych urządzeń.
robertm
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Postów w temacie: 19
Posty: 6568
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2056

Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")

Post autor: FlameRunner »

Cromek pisze:Doczytałem żeby ustawiać wydruki na niższe temperatury. Ustawiłem z-code dla ABSu Spectrum na: temp. dyszy 255, temp. stołu 80 a nawiew na 100% cały czas. I w połowie druku znowu drukarka wywaliła błąd #011: za duża temperatura. Ma ktoś jakiś pomysł jak to obejść?
To NIE jest tak, że Z-Suite pozwolił ustawić 255°C, drukarka nagrzała się do tej temperatury i dopiero po jakimś czasie druku stwierdziła, że 255°C to jednak za wysoka temperatura. 255°C to normalna temperatura głowicy dla tej drukarki, a dla materiału Z-PCABS temperatura głowicy to aż 290°C i nie stanowi to żadnego problemu.

Błąd #011 sugeruje raczej problem z pomiarem temperatury. W pierwszej kolejności sprawdź, czy termopara jest poprawnie osadzona w nowej głowicy, czy kabel nie jest uszkodzony, czy nadal wszystko jest wpięte jak należy przy płytce PCB ekstrudera.
Cromek
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 16
Posty: 16
Rejestracja: 07 sie 2019, 21:33

Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")

Post autor: Cromek »

FalmeRunner spokojnie. Sam kupiłem i zamontowałem. Moja decyzja, moje ryzyko.

Teraz potrzebuje porady. Drukarkę udało się w końcu uruchomić. Zgodnie z podpowiedzią napisałem do Zortraxa i odpowiedzieli bardzo szybko i bardzo rzeczowo. Za błąd i przerwanie druku odpowiadały źle zamocowane: grzałka i termometr. Wykręciłem, poprawiłem i wkręciłem. Maszyna zaczęła drukować. Niestety nie jest tak kolorowo jak bym chciał.

Na początku drukowałem na ustawieniach dla Ultrat ale lepsze wyniki dają ustawienia dla zewnętrznego ABS:

Dysza: 0,4 mm
Wysokość warstwy: 0,09
Temperatura nozzla: 265
Temperatura stołu: 80

Materiał to ABS Spectrum Biały lub Żółty

Niestety większość wydruku jest ok ale problemy są z krawędziami (zawija je) albo tak jakby warstwy się nie łączyły i odchodzą druty od wydruku, jak gdyby materiał się nie połączył.

Ma ktoś jakiś pomysł?

Załączniki
20191020_163335.jpg
20191017_092941.jpg
20191017_092916.jpg
20191015_190236.jpg
20190925_201332(1).jpg
20190924_224014(1).jpg
20191020_202919.jpg
Awatar użytkownika
emartinelli
Zasłużony
Postów w temacie: 6
Posty: 1195
Rejestracja: 19 kwie 2016, 16:54
Lokalizacja: Łódź
x 423

Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")

Post autor: emartinelli »

Moje sugestie są takie:
- na początek dopracować jakość na warstwie 0,19
- wydaje mi się, że masz ustawioną za wysoką temperaturę
- musisz sprawdzić kąt nachylenia ścianek, bez podpór da się w miare dobrze drukować ABS do 45stopni nachylenia, jesli jest kąt nachylenia większy ścianki nie mają się czego trzymac i opadają jak na tym ostatnim zdjęciu.
Cromek
Cromek
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 16
Posty: 16
Rejestracja: 07 sie 2019, 21:33

Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")

Post autor: Cromek »

Dzięki za podpowiedź emartinelli. Poszedłem tym tropem i ustawiłem wydruk:

Dysza: 0,4 mm
Wysokość warstwy: 0,19
Temperatura nozzla: 240 - zakres wydruku dla Spectrum ABS (230 - 255)
Temperatura stołu: 80

Temperatura okazała się za niska, początkowo raft drukował się ok ale po położeniu ostatniej warstwy i rozpoczęciu druku właściwego obiekty plastik nie przyklejał się do niego. Przygotowałem teraz trzy kolejne z-cody z temperaturą 245/250/255 stopni. Zobaczymy co z tego wyjdzie :D
Załączniki
20191021_194936.jpg
20191021_194846.jpg
20191021_194732.jpg
Awatar użytkownika
emartinelli
Zasłużony
Postów w temacie: 6
Posty: 1195
Rejestracja: 19 kwie 2016, 16:54
Lokalizacja: Łódź
x 423

Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")

Post autor: emartinelli »

Osobiście miałbym też zastrzeżenia do samego filamentu, tym bardziej, że jest biały. W brew pozorom biały kolor potrafi być wredny.
Cromek
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 16
Posty: 16
Rejestracja: 07 sie 2019, 21:33

Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")

Post autor: Cromek »

Biały jest wredny? Nie tak jak mój Zortrax ostatnio :shock: Wczoraj wieczorem poszedłem puścić wydruk na nowych ustawieniach i po nagrzaniu się wywalił błąd #13 - spadek temperatury. Odpuściłem naprawę bo było późno i nie było czasu na schłodzenie bloku. Sprawdziłem tylko kable od grzałki i termometru i jedno z nich było luźne (to w stalowym oplocie). Odpuściłem żeby nic nie popsuć i żeby maszyna się schłodziła. Przed chwilą wróciłem z warsztatu,wyjąłem hotend, poprawiłem mocowanie i włączyłem druk. Po nagrzaniu znowu błąd #13. :problem:

A co do materiału to drukuje głównie różnego rodzaju modele więc biały wykorzystuje najczęściej. Nie zwróciłem uwagi żeby był jakoś szczególnie uciążliwy. Czy Z-ABS, Spectrum albo Fiberlogy.
Cromek
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 16
Posty: 16
Rejestracja: 07 sie 2019, 21:33

Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")

Post autor: Cromek »

Sytuacja na razie opanowana... Mam nadzieję.

Duże brawa dla Pani Karoliny D. z Zortraxa za cierpliwość i wiedzę. Podpowiedziała co sprawdzić i dała 3 alternatywy co mogło być przyczyną. W moim przypadku nie łączyła taśma od sterowania całą głowicą. Musiała się delikatnie wypiąć, czego nie zauważyłem. Przy okazji szukania przyczyny sprawdziłem poszczególne elementy, przejrzałem całą drukarkę i zaskoczyło mnie w jak dobrym jest stanie wewnątrz :D Pomimo ponad 5 lat pracy. Wyczyściłem całość i mam nadzieję że będzie hulać.

W załączniku zdjęcie pierwszego wydruku, poszedł na ustawieniach:

Dysza: 0,4 mm
Wysokość warstwy: 0,19
Temperatura nozzla: 250
Temperatura stołu: 80

Wyszło nieźle, chociaż trochę nitkowało przy górnej pętli. Sam wydruk też miał ubytki w górnej części. Tak jakby wypełnienie nie trzymało całości. No ale drukuje więc mogę kombinować z ustawieniami dalej. :D
Załączniki
20191023_231715.jpg
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Postów w temacie: 2
Posty: 2630
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 717

Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")

Post autor: McKee »

Marvinów można drukować bez supportów:
Obrazek
:cool2:
Cromek, bafunio, Berg
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
Cromek
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 16
Posty: 16
Rejestracja: 07 sie 2019, 21:33

Re: Zortrax hotend v3 - zastosowanie w starych M200 i M300 (bez "Plus")

Post autor: Cromek »

McKee spoko... Spróbuje. Jakoś te supporty tak z przyzwyczajenia wrzucam zawsze. Fajny stół. To masz w Zortraxie? Skąd masz i jak działa? :)

BTW. Widzicie różnicę w wydrukach przy zmianie temperatury o 2 - 3 stopnie? Zawsze ustawiam różnicę o 5 stopni i jakoś tak nie sprawdzałem czy mniejsze wartości mogą mieć jakiś wpływ na jakość wydruku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Drukarki FDM/FFF - wszystkie pozostałe”