Prusa na ramie TATARA (bo Anet to to już nie jest)

Tutaj można pochwalić się drukarką już uruchomioną bądź kupioną
Awatar użytkownika
JGFTW
Posty: 119
Rejestracja: 14 sie 2019, 05:19
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Klony MK2s i CR10
x 75

Re: Prusa na ramie TATARA (bo Anet to to już nie jest)

Postautor: JGFTW » 15 wrz 2019, 23:53

To może ja mam parę pomysłow : :D

Widzę, że masz naciąg paska w X. Czy zauważyłeś, żeby te nierówności były widoczne w tej osi bardziej lub tylko w niej ?
Być może masz za mocno naciągnięty pasek i ściąga pręty do siebie ?

Czy masz na pewno lewą i prawą stronę osi x na tym samym poziomie ?
Czy podjeżdzasz na samą górę żeby to ewentualnie wyprostować ? Jak tutaj : https://youtu.be/GE-lrRbU124?t=188

Dodatkowo może być tak, że te radełka są zamocowane na innych wysokościach prętów i to daje te artefakty ?

Pokaż fotę tych prętów od przodu to może coś się wyjaśni/rzuci w oczy ?

Ostatnim pomysłem może być sprawdzenie pracy silnika ekstrudera podczas podawania filamentu - czy jak złapiesz za drut tuż ponad samym radełkiem to czy czujesz gładką pracę czy jakieś drgania ?
Cr10 2017 - direct, standalone ATX mod, 2ga oś Z, ABL, RPI + Octo
Klon MK2s - 1:1 własny sourcing części
Klon MK2s - 24v, silniki 809, Skr 1.3
MPCNC worklog
Tantillus worklog
TinyCart v2 worklog
CoreXY worklog
Awatar użytkownika
panWiadr0
Posty: 371
Rejestracja: 25 sty 2019, 14:06
Drukarka: niesforny reprap
x 166

Re: Prusa na ramie TATARA (bo Anet to to już nie jest)

Postautor: panWiadr0 » 15 wrz 2019, 23:55

Ale co ty chcesz? Prążki temat nadal nie rozpoznany na tym forum.
Nierówność warstw wg. mnie to nie jest oś Z. Zrobiłem już wiele (duże nakrętki POM z kasowaniem luzu, sprzęgła na elastometrach, itd.) i w zasadzie nic to nie zmieniło.

Weź ustaw jakieś normalne wartości przyśpieszeń 1000-1200. Na tej kostce masz przez niskie przyśpieszenia zaoblone narożniki.
No printer. No problem.
Holgin
Posty: 257
Rejestracja: 06 sty 2019, 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Prusa A8
x 122

Re: Prusa na ramie TATARA (bo Anet to to już nie jest)

Postautor: Holgin » 16 wrz 2019, 17:53

JGFTW pisze:Widzę, że masz naciąg paska w X. Czy zauważyłeś, żeby te nierówności były widoczne w tej osi bardziej lub tylko w niej ?
Być może masz za mocno naciągnięty pasek i ściąga pręty do siebie ?

Śruby dociskowe opierają się na prętach osi X, więc nie ma tutaj ściskania prowadnic Z.
JGFTW pisze:Czy masz na pewno lewą i prawą stronę osi x na tym samym poziomie ?
Czy podjeżdzasz na samą górę żeby to ewentualnie wyprostować ? Jak tutaj : https://youtu.be/GE-lrRbU124?t=188

Kalibruje to w inny sposób, ale tak, są na tym samym poziomie.
JGFTW pisze:Dodatkowo może być tak, że te radełka są zamocowane na innych wysokościach prętów i to daje te artefakty ?

Pokaż fotę tych prętów od przodu to może coś się wyjaśni/rzuci w oczy ?

Które pręty/radełka?
JGFTW pisze:Ostatnim pomysłem może być sprawdzenie pracy silnika ekstrudera podczas podawania filamentu - czy jak złapiesz za drut tuż ponad samym radełkiem to czy czujesz gładką pracę czy jakieś drgania ?

Sęk w tym że zmieniałem ekstruder, nowy silnik, wszystko, efekt ten sam.
panWiadr0 pisze:Ale co ty chcesz? Prążki temat nadal nie rozpoznany na tym forum.
Nierówność warstw wg. mnie to nie jest oś Z. Zrobiłem już wiele (duże nakrętki POM z kasowaniem luzu, sprzęgła na elastometrach, itd.) i w zasadzie nic to nie zmieniło.

Weź ustaw jakieś normalne wartości przyśpieszeń 1000-1200. Na tej kostce masz przez niskie przyśpieszenia zaoblone narożniki.

Też już odchodzę od pomysłu, że to oś Z. Tak chókowa kostka forumowa wychodzi przez GCODE, a nie samą drukarkę. Aczkolwiek długie LMU8 na Z są stockowe, może je wymienie.

Przyśpieszenia domyślnie mam 2000, jerk 10 - na testy obniżyłem na 1000/5, ale nic się nie zmieniło.
Te prążki mnie nie interesują - chcę, żeby szary wydruk wyglądał jak miedziany - czyli równe warstwy.

Lekko poprawiłem ułożenie wałków w osi Y, zaraz puszczam wydruk, żeby sprawdzić, czy będzie jakaś różnica. Chłodzenie może robić takie jaja?
Zamówię sobie kółka zębate/idler'y GATES z E3D, kolega mi przywiezie z UK, to nie będzie tak drogo. Muszę przeliczyć, czy wciąż jestem poniżej kosztu oryginalnej Prusy :D
Awatar użytkownika
panWiadr0
Posty: 371
Rejestracja: 25 sty 2019, 14:06
Drukarka: niesforny reprap
x 166

Re: Prusa na ramie TATARA (bo Anet to to już nie jest)

Postautor: panWiadr0 » 16 wrz 2019, 17:57

Myślisz że originalnej Prusy takie problemy nie dotykają?
No printer. No problem.
Holgin
Posty: 257
Rejestracja: 06 sty 2019, 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Prusa A8
x 122

Re: Prusa na ramie TATARA (bo Anet to to już nie jest)

Postautor: Holgin » 16 wrz 2019, 18:06

panWiadr0 pisze:Myślisz że originalnej Prusy takie problemy nie dotykają?

Sprawdzę, bo od kilku dni mamy w pracy MK3S :)
Awatar użytkownika
JGFTW
Posty: 119
Rejestracja: 14 sie 2019, 05:19
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Klony MK2s i CR10
x 75

Re: Prusa na ramie TATARA (bo Anet to to już nie jest)

Postautor: JGFTW » 16 wrz 2019, 18:33

Holgin pisze:
JGFTW pisze:Dodatkowo może być tak, że te radełka są zamocowane na innych wysokościach prętów i to daje te artefakty ?

Pokaż fotę tych prętów od przodu to może coś się wyjaśni/rzuci w oczy ?

Które pręty/radełka?


Sorry, chodziło mi o sprzęgła.

Jak wymieniałeś ekstruder to z radełkami to nie ma nic wspólnego ;)

panWiadr0 pisze:Myślisz że originalnej Prusy takie problemy nie dotykają?


Tak :D

Mam 1 oryginalną prusę mk2s i dwa jej klony - zgadnij które drukarki miały problemy ;)
W jednym z klonów wymieniłem silniki w Z na takie ze zintegrowaną śrubą trapezową i od góry zamocowałem łożyska podtrzymujące pręty - dużo pomogło.
Cr10 2017 - direct, standalone ATX mod, 2ga oś Z, ABL, RPI + Octo
Klon MK2s - 1:1 własny sourcing części
Klon MK2s - 24v, silniki 809, Skr 1.3
MPCNC worklog
Tantillus worklog
TinyCart v2 worklog
CoreXY worklog
Holgin
Posty: 257
Rejestracja: 06 sty 2019, 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Prusa A8
x 122

Re: Prusa na ramie TATARA (bo Anet to to już nie jest)

Postautor: Holgin » 16 wrz 2019, 19:06

Mam sprzęgła kłowe, więc za bardzo nic nie zobaczysz na zdjęciu. Z osią Zet jest trochę do poprawy jeszcze, tak myślę, te nakrętki trapezowe są dość dziwne. Mam jeszcze oryginalne TR8x8, może dokupię do nich nakrętki z POM w ramach.. nie wiem czego, eksperymentu?
Awatar użytkownika
panWiadr0
Posty: 371
Rejestracja: 25 sty 2019, 14:06
Drukarka: niesforny reprap
x 166

Re: Prusa na ramie TATARA (bo Anet to to już nie jest)

Postautor: panWiadr0 » 16 wrz 2019, 19:51

Holgin pisze:Mam sprzęgła kłowe, więc za bardzo nic nie zobaczysz na zdjęciu. Z osią Zet jest trochę do poprawy jeszcze, tak myślę, te nakrętki trapezowe są dość dziwne. Mam jeszcze oryginalne TR8x8, może dokupię do nich nakrętki z POM w ramach.. nie wiem czego, eksperymentu?


Wątpie że to coś da.
No printer. No problem.
Holgin
Posty: 257
Rejestracja: 06 sty 2019, 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Prusa A8
x 122

Re: Prusa na ramie TATARA (bo Anet to to już nie jest)

Postautor: Holgin » 16 wrz 2019, 20:43

W sumie bardziej wierzę w to, że prowadnice od Z są krzywo (nierównolegle) i tyle. Tego nie lubię w tej ramie, że jest bardzo duże pole do małych błędów w montażu, czyli przekoszeń itp.
Holgin
Posty: 257
Rejestracja: 06 sty 2019, 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Prusa A8
x 122

Re: Prusa na ramie TATARA (bo Anet to to już nie jest)

Postautor: Holgin » 16 wrz 2019, 23:13

Stwierdzam, że to jednak oś Z.

Wróć do „Drukarki FDM/FFF - wszystkie pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości