Sejf z autorskim mechanizmem zamka
Sejf z autorskim mechanizmem zamka
Kończę projekt sejfu skarbonki dla syna, Potrzebuję konsultacji jakie najlepiej ustawić parametry ciecia modelu skrzynki z załącznika. Zapowiada się bardzo długi wydruk. Rzućcie proszę okiem na pliki z załącznika, mam jedną szansę bo pójdzie ponad kilogram filamentu i nie chcę po prawie 3 dniach mieć kiszki. Jakie parametry tutaj będą najlepsze , chodzi o sposób wypełnienia, grubość warstwy i ścian i takie tam podstawowe nastawy. PLA oczywiście.
- Załączniki
-
- sejf.rar
- (149.79 KiB) Pobrany 150 razy
-
- Obudowa.stl
- (3.01 KiB) Pobrany 149 razy
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 3
- Posty: 8939
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5869
- Kontakt:
Re: Anycubic 4Max Pro - pytanie?
No to tak:
Zacznijmy od końca - parametry. Dla dyszy 0.4mm - ścianka 3 obrysy, 3 warstwy na dole, 4 na górze. 10% wypełnienia. Będzie solidne.
Tylko sam projekt imho mozna poprawić. Marnujesz masę materiału: Grubość tych ścian nic Ci nie daje. Imho dużo lepiej jest zrobić konstrukcję cienkościenną (np 4mm), dać wtedy 3 obrysy i wypełnienie 25%. Czas wydruku spadnie nieznacznie (wypełnienie leci najszybciej) ale zyskasz i miejsce i wytrzymałość.
Nieznaczna zmiana, a oszczędzasz ponad 10% materiału, mniej-więcej tyle w czasie druku i zyskujesz sporo miejsca wewnątrz: Górne ścianki są pod kątem żeby supportów nie robić. Tu masz STLa jak chcesz: Poza tym, jak nie jesteś czegoś pewny, możesz rozbić skrzynkę na 4 osobne ściany, wydrukować je osobno i skręcić/skleić. Zawsze 4 małe wydruki to bezpieczneijsze rozwiązanie niż jeden duży.
To wszystko przy założeniu że reszta projektu, o której nie wiemy, nie koliduje z tymi modyfikacjami.
Zacznijmy od końca - parametry. Dla dyszy 0.4mm - ścianka 3 obrysy, 3 warstwy na dole, 4 na górze. 10% wypełnienia. Będzie solidne.
Tylko sam projekt imho mozna poprawić. Marnujesz masę materiału: Grubość tych ścian nic Ci nie daje. Imho dużo lepiej jest zrobić konstrukcję cienkościenną (np 4mm), dać wtedy 3 obrysy i wypełnienie 25%. Czas wydruku spadnie nieznacznie (wypełnienie leci najszybciej) ale zyskasz i miejsce i wytrzymałość.
Nieznaczna zmiana, a oszczędzasz ponad 10% materiału, mniej-więcej tyle w czasie druku i zyskujesz sporo miejsca wewnątrz: Górne ścianki są pod kątem żeby supportów nie robić. Tu masz STLa jak chcesz: Poza tym, jak nie jesteś czegoś pewny, możesz rozbić skrzynkę na 4 osobne ściany, wydrukować je osobno i skręcić/skleić. Zawsze 4 małe wydruki to bezpieczneijsze rozwiązanie niż jeden duży.
To wszystko przy założeniu że reszta projektu, o której nie wiemy, nie koliduje z tymi modyfikacjami.
Abys
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Re: Anycubic 4Max Pro - pytanie?
Super, dzięki dokładnie to samo wczoraj wpadło mi do głowy z tym skosem 45%. Wydrukuję w całości bo projekt jest super z tolerancją 0.5mm na każdy element pracujący więc będzie działać (sprawdziłem na słynnych szczypcach i działają a tam też była taka sama tolerancja). Wszystko zaprojektowałem tak aby się ładnie drukowało bez suportów. Jedyną rzeczą będą zawiasy doklejane do pudełka i drzwiczek. W drzwiczkach zamek szyfrowy ze zmiennym kodem (mój własny patent). Całość będzie się drukować z tydzień i zużyje ze dwie szpulki filamentu. Dam znać jak już zrobię i pokażę co wyszło. Dzięki za uwagi i ładne modyfikacje w skrzynce. Właśnie takich podpowiedzi oczekiwałem. Dzięki.
Re: Anycubic 4Max Pro - pytanie?
Cześć właśnie zakończyłem projektowanie sejfu skarbonki dla syna. Jak tylko przyjdą filamenty to zaczynam drukowanie. Postanowiłem podzielić się z Wami moim projektem bo może, ktoś również zechce dla dziecka sobie wydrukować. Nie mam z tym problemu aby tylko nie sprzedawać i nie modyfikować tego projektu mechanizmu ponieważ jest objęty ochroną prawną. Możecie dla własnych celów sobie drukować do woli. Jeśli ktoś chciałby więcej informacji o tym unikalnym mechanizmie to zapraszam na moją stronę http://www.polishlocks.com a tymczasem kilka słów jak składać ten sejf i jak go później używać. Na mojej stronie macie zresztą więcej info na ten temat ale nie miałem dotychczas drukarki 3D i nie wiedziałem co i jak z projektami pod druk 3D i dopiero teraz już zaczynam kumać ograniczenia i takie tam ustawienia potrzebne do poprawnego wydruku i złapania jakichkolwiek tolerancji.
Do rzeczy. W załączeniu macie paczkę plików STL gotowych do druku. Ponieważ jest to sejf dla mojego synka to zrobiłem niezbyt skomplikowany mechanizm na 1000 kombinacji (3x0-9) na każdym kole. Oczywiście jeśli zajrzycie na moją stronę to zobaczycie układy z 10 000 000 kombinacjami etc, mechanizm ten jest tak fajny, że można go łatwo skalować i dostosować zarówno do sejfu, kłódki czy drzwi.
Sejf został tak zaprojektowany, żeby drukował się bez wsporników, prawie każda część może zostać wydrukowana w pozycji nie wymagającej podpór, jedynym wyjątkiem jest wyzwalacz który jednak można podzielić na dwie części i tez drukować bez podpór.
Montaż jest prosty i intuicyjny. Do doklejenia są takie elementy jak : Znacznik ustawiania kodu do doklejenia na drzwiczkach, Zawiasy i tu musicie sobie je ustalić wg własnych potrzeb. Zasada jest prosta , przyklejamy 3 zawiasy a ośkę pionową wklejamy tylko w dolny zawias na stałe. Dolny zawias nie jest przelotowy więc można tam wlać odrobinę kleju czy żywicy. Kolejnym elementem jest tzw. Klikacz czyli cykacz jak w sejfach ale to opcja a jeśli zdecydujecie się go użyć to powinien być przyklejony na dole maskownicy i wykonany z czegoś odpornego na wyginanie.
Zmiana kodu jest absolutnie możliwa i odbywa się poprzez różne nakładanie pokręteł z cyframi. Robi się to rzadko ale można to wykonać bez problemu.
Mam nadzieję, ze projekt sejfu się Wam spodoba i być może zrobicie taką fajną skarbonkę swojej latorośli lub nawet sobie . Koszt szacunkowy wykonania w tych gabarytach to 1.5-2 szpulki filamentu.
Pliki projektuję na FreeCAD. Zaprojektowany sejf ma duże luzy na mechanice więc powinien działać bez problemu po wydrukowaniu.
Uwaga ostatnia: Projekt jest prosty, rogi są ostre w wielu wypadkach więc możecie go dopieścić estetycznie, nie jest tez optymalny pod względem materiału ale robiłem pod siebie na szybko od wczoraj.
A tak ma to wyglądać po złożeniu:
Pozdrawiam,
Zbigu
Do rzeczy. W załączeniu macie paczkę plików STL gotowych do druku. Ponieważ jest to sejf dla mojego synka to zrobiłem niezbyt skomplikowany mechanizm na 1000 kombinacji (3x0-9) na każdym kole. Oczywiście jeśli zajrzycie na moją stronę to zobaczycie układy z 10 000 000 kombinacjami etc, mechanizm ten jest tak fajny, że można go łatwo skalować i dostosować zarówno do sejfu, kłódki czy drzwi.
Sejf został tak zaprojektowany, żeby drukował się bez wsporników, prawie każda część może zostać wydrukowana w pozycji nie wymagającej podpór, jedynym wyjątkiem jest wyzwalacz który jednak można podzielić na dwie części i tez drukować bez podpór.
Montaż jest prosty i intuicyjny. Do doklejenia są takie elementy jak : Znacznik ustawiania kodu do doklejenia na drzwiczkach, Zawiasy i tu musicie sobie je ustalić wg własnych potrzeb. Zasada jest prosta , przyklejamy 3 zawiasy a ośkę pionową wklejamy tylko w dolny zawias na stałe. Dolny zawias nie jest przelotowy więc można tam wlać odrobinę kleju czy żywicy. Kolejnym elementem jest tzw. Klikacz czyli cykacz jak w sejfach ale to opcja a jeśli zdecydujecie się go użyć to powinien być przyklejony na dole maskownicy i wykonany z czegoś odpornego na wyginanie.
Zmiana kodu jest absolutnie możliwa i odbywa się poprzez różne nakładanie pokręteł z cyframi. Robi się to rzadko ale można to wykonać bez problemu.
Mam nadzieję, ze projekt sejfu się Wam spodoba i być może zrobicie taką fajną skarbonkę swojej latorośli lub nawet sobie . Koszt szacunkowy wykonania w tych gabarytach to 1.5-2 szpulki filamentu.
Pliki projektuję na FreeCAD. Zaprojektowany sejf ma duże luzy na mechanice więc powinien działać bez problemu po wydrukowaniu.
Uwaga ostatnia: Projekt jest prosty, rogi są ostre w wielu wypadkach więc możecie go dopieścić estetycznie, nie jest tez optymalny pod względem materiału ale robiłem pod siebie na szybko od wczoraj.
A tak ma to wyglądać po złożeniu:
Pozdrawiam,
Zbigu
- Załączniki
-
- STL.rar
- (735.2 KiB) Pobrany 145 razy
dziobu, Pjoter, Kju
Re: Anycubic 4Max Pro - pytanie?
Pierwsze koła do sejfu. Weszły na ścisk ale wszystkie tak samo się pokurczyły więc jest ok. Efekt psuje miejscowe podwinięcie niektórych krawędzi, nie przeszkadza to jednak w funkcjonowaniu zabawki.
Musze to pomierzyć , żeby mieć jakieś wnioski.
Musze to pomierzyć , żeby mieć jakieś wnioski.
Re: Anycubic 4Max Pro - pytanie?
Teraz jak to wystygło i po złożeniu jak tym pokręciłem to się ułożyło/wyrobiło i bardzo przyjemnie i lekko się kręci i składa. Wszystko pasuje i ponieważ się równomiernie zdeformowało to ładnie pasuje do siebie. Podobna geometria. Wymiary pływają od idealnych do +-0.1-+-0.4mm w różnych miejscach w stosunku do projektu. Zobaczymy, czy po wydruku reszty będzie to chodziło ze sobą jak trzeba. Na razie rokuje i ładnie działa. Wymiary są nieprzewidywalne i przy takich kształtach nie sądzę aby można było to sensownie przewidywać zresztą pewnie zależy też od filamentu. Tak czy inaczej pierwsze elementy są i są ok. Lekko podwinięte zęby ale ok, nie będzie to w niczym przeszkadzać na koniec. Drukarka drukowała wiele warstw 0.3mm (to ta opcja adaptive layer hight pewnie wymusiła takie drukowanie.).
Re: Anycubic 4Max Pro - pytanie?
Dzisiaj kontynuacja pracy nad sejfem. Kolejne elementy mechanizmu już są i działają extra. Jedyny problem miałem z dopasowaniem nakrętki do gwintu. I powiem tak, że zrobiłem ich 6 szt. i ostatnia chodzi jak marzenie dlatego załączam plik stl z przeskalowaną nakrętką w osiach X i Y o 10%.
Załączam fotki z produkcji elementów oraz złożony fragment mechanizmu, chodzi idealnie.
Dodatkowo polecam oliwę do oliwienia prowadnic, u mnie sprawdza się super, drukarka wyciszyła swoją pracę znacząco.
Załączam fotki z produkcji elementów oraz złożony fragment mechanizmu, chodzi idealnie.
Dodatkowo polecam oliwę do oliwienia prowadnic, u mnie sprawdza się super, drukarka wyciszyła swoją pracę znacząco.
- Załączniki
-
- M12 Nakretka.stl
- (325.28 KiB) Pobrany 163 razy
Re: Anycubic 4Max Pro - pytanie?
Moi Drodzy, czas na kółka z cyframi. Pytanie: Jak mam ustawić praktycznie w Cura 4.4.0 cięcie, żeby takie koło drukowało się do momentu końca górnej płaskiej warstwy i nastąpi pauza, czas na zmianę szpulki filamentu na inny kolor i dokończenie cyferek innym kolorem.
Chcę wydrukować pokrętła białe a cyfry czarne.
Graniczna warstwa ma numer 24.
Chcę wydrukować pokrętła białe a cyfry czarne.
Graniczna warstwa ma numer 24.
Re: Anycubic 4Max Pro - pytanie?
Okazuje się że wchodzi na duży ścisk , musze to przeprojektować z większym luzem.
- FlameRunner
- Zasłużony
- Postów w temacie: 2
- Posty: 6568
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
- x 2056
Re: Anycubic 4Max Pro - pytanie?
Extensions -> Post Processing -> Modify G-CodeZbigu pisze:ak mam ustawić praktycznie w Cura 4.4.0 cięcie, żeby takie koło drukowało się do momentu końca górnej płaskiej warstwy i nastąpi pauza, czas na zmianę szpulki filamentu na inny kolor i dokończenie cyferek innym kolorem.
Tam masz różne skrypty do dodania. W pierwszej kolejności zainteresuj się Filament Change, który wstawia w odpowiednim miejscu komendę M600.
Miej jednak na uwadze, że działanie komendy M600 zależy od konfiguracji firmware drukarki. Po pierwsze, musisz mieć włączone odpowiednie funkcje, żeby drukarka w ogóle zareagowała na tę komendę. Po drugie, do zmiany filamentu jest sporo parametrów. Jeśli masz je już w firmware ustawione pod daną drukarkę, do zmiany filamentu w trakcie druku wystarczy komenda M600 bez żadnych parametrów (w takim przypadku w polach w polach Initial Retraction oraz Later Retraction Distance wpisz zera, wtedy M600 zostanie wygenerowane bez tych parametrów).