Anycubic 4Max Pro - jak dobrze zacząć?
Anycubic 4Max Pro - jak dobrze zacząć?
Hej,
Właśnie przyszła moja pierwsza drukara - Anycubic 4Max Pro (4MP). Trochę już o niej wiem i również paręnaście wydruków na innych maszynach mam już za sobą. Chciałbym jednak prosić właścicieli 4Maxów o przydatne rady jak z nią dobrze zacząć?
Mam mniej więcej taki plan:
1. Unboxing oczywiście i pozdejmowanie wszystkich zabezpieczeń i dystansów wewnątrz
2. Posprawdzam naciąg pasków i czy jest nasmarowana - prowadnice i śruba posuwu osi Z.
3. Nie będę się dobierał do płyty głównej - jeśli coś nie ruszy to wtedy otworzę i posprawdzam wtyczki
4. Skalibruję stół, założę filament.
5. I tu kwestia softu - czy od razu aktualizować jakiś firmware do płyty/wyświetlacza? Nie chcę eksperymantalnych tylko stabilne wersje.
6. Slicer - tej pory używałem Cura 4.5 i czytam, że nie bardzo sobie radzi z 4MP? Czy zrobić downgrade do wersji 4.1? Czy wystarczy wgrać lub samemu ustawić profil dla 4MP?
7. Po ustawieniu profilu w Cura warto pewnie skalibrować ekstruder i do tego jak rozumiem trzeba druknąć kostkę kalibrującą i zmieniać temperaturę co kilka warstw? Jak to dobrze zrobić?
8. Co jeszcze powinienem w niej sprawdzić/ustawić zanim wrzucę jakąś pierwszą figurkę? Kilka pierwszych wydruków zrobię w PLA i dopiero potem mam zamiar się pobawić z PETG lub ABSem.
9. Zanim ruszę z wyższymi temp dyszy (>230), to wymienię rurkę PTFE na Capricorna). W ABSie mam do zrobienia detal, który nie może wymiękać przy około 90-95s topniach.
10. Jak sprawdzić czy mój czujnik temp w bloku jest zgodny z softem? W sofcie jest ponoć profil 11 a w drukarkach czasem przychodzi czujnik wymagający profilu 5. (Lub odwrotnie? :-$)
Będę wdzęczny za waszą pomoc! Dzięki
Właśnie przyszła moja pierwsza drukara - Anycubic 4Max Pro (4MP). Trochę już o niej wiem i również paręnaście wydruków na innych maszynach mam już za sobą. Chciałbym jednak prosić właścicieli 4Maxów o przydatne rady jak z nią dobrze zacząć?
Mam mniej więcej taki plan:
1. Unboxing oczywiście i pozdejmowanie wszystkich zabezpieczeń i dystansów wewnątrz
2. Posprawdzam naciąg pasków i czy jest nasmarowana - prowadnice i śruba posuwu osi Z.
3. Nie będę się dobierał do płyty głównej - jeśli coś nie ruszy to wtedy otworzę i posprawdzam wtyczki
4. Skalibruję stół, założę filament.
5. I tu kwestia softu - czy od razu aktualizować jakiś firmware do płyty/wyświetlacza? Nie chcę eksperymantalnych tylko stabilne wersje.
6. Slicer - tej pory używałem Cura 4.5 i czytam, że nie bardzo sobie radzi z 4MP? Czy zrobić downgrade do wersji 4.1? Czy wystarczy wgrać lub samemu ustawić profil dla 4MP?
7. Po ustawieniu profilu w Cura warto pewnie skalibrować ekstruder i do tego jak rozumiem trzeba druknąć kostkę kalibrującą i zmieniać temperaturę co kilka warstw? Jak to dobrze zrobić?
8. Co jeszcze powinienem w niej sprawdzić/ustawić zanim wrzucę jakąś pierwszą figurkę? Kilka pierwszych wydruków zrobię w PLA i dopiero potem mam zamiar się pobawić z PETG lub ABSem.
9. Zanim ruszę z wyższymi temp dyszy (>230), to wymienię rurkę PTFE na Capricorna). W ABSie mam do zrobienia detal, który nie może wymiękać przy około 90-95s topniach.
10. Jak sprawdzić czy mój czujnik temp w bloku jest zgodny z softem? W sofcie jest ponoć profil 11 a w drukarkach czasem przychodzi czujnik wymagający profilu 5. (Lub odwrotnie? :-$)
Będę wdzęczny za waszą pomoc! Dzięki
-
- Postów w temacie: 1
- Posty: 80
- Rejestracja: 17 sty 2020, 16:35
- Drukarka: MK3.5 MMU3 RevoSix
- x 60
Re: Anycubic 4Max Pro - jak dobrze zacząć?
Cześć,
Ja tylko na szybkiego odpowiem na pkt 3.
Warto odkręcić dół (8 śrubek, 4 widoczne, 4 pod "gąbką" w nóżkach) i podkręcać wszystkie zaciski itp.
Ludzie w "internetach" piszą, że czasem kable są lekko przykręcone. Mogą wypaść i narobić szkody.
W swoim przypadku miałem kilka luzów.
Ja tylko na szybkiego odpowiem na pkt 3.
Warto odkręcić dół (8 śrubek, 4 widoczne, 4 pod "gąbką" w nóżkach) i podkręcać wszystkie zaciski itp.
Ludzie w "internetach" piszą, że czasem kable są lekko przykręcone. Mogą wypaść i narobić szkody.
W swoim przypadku miałem kilka luzów.
Re: Anycubic 4Max Pro - jak dobrze zacząć?
Hej,
Po kilku problemach poszły testowe sowy. Wyszły nawet fajnie. Z tematów do ogarnięcia zrobiłem:
A. Obcięcie i wyrównanie kleju przy krańcówce osi Y, która nie ma dźwigienki. Klej blokował dosunięcie stołu i krańcówka nie włączała się. Można też było ją wymienić (zapasowa krańcówka z dźwigienką była w woreczku z sensorem filamentu), ale uznałem, że w jakimś celu tę bez dźwigienki montują :-$
B. Spiłowanie łbów śrub stołu (po wich wykręceniu) - wystawały po 0,05 do 0,15mm. Poza tym były słabo dokręcone. W sumie fart, że szyba przy dociskaniu nie pękła Mimo to stół nadal był wklęsły około +0,2mm na środku.
C. Podłożenie folii alu na środku szyby stołu. Folia złożona tak, by na środku było 16 warstw (około 0,2mm), a na brzegach 8 warstw. Te 8 warstw pokrywaja może nieco ponad połowę powierzchni stołu. Docelowo składam na to reklamację.
D. Jednak rozkręcenie karetki, wyjęcie hotendu i zamiana PTFE na Capricorna. Zrobiłem to, ponieważ po pierwszym preheacie pod ABS (240 stopni) z dyszy poleciało coś białawego. Pomyślałem, że mam jednak nieodpowiedni termistor (względem ustawienia firmware'u) i poszło na dzyszę ze 260, co stopiło PTFE. Jednak po rozebraniu okazało się, że rurka była nienadtopiona, wyszła gładko, a w końcówce była chyba resztka białego filamentu. Mimo wszystko dobrze wiedzieć, jak się do tego dobrać i mieć spokój, że się nie stopi.
Teraz kolej na pierwsze slice'owanie, ale do ogarnięcia jeszcze wybór wersji Cury oraz ustawienie w niej parametrów 4Max Pro.
Po kilku problemach poszły testowe sowy. Wyszły nawet fajnie. Z tematów do ogarnięcia zrobiłem:
A. Obcięcie i wyrównanie kleju przy krańcówce osi Y, która nie ma dźwigienki. Klej blokował dosunięcie stołu i krańcówka nie włączała się. Można też było ją wymienić (zapasowa krańcówka z dźwigienką była w woreczku z sensorem filamentu), ale uznałem, że w jakimś celu tę bez dźwigienki montują :-$
B. Spiłowanie łbów śrub stołu (po wich wykręceniu) - wystawały po 0,05 do 0,15mm. Poza tym były słabo dokręcone. W sumie fart, że szyba przy dociskaniu nie pękła Mimo to stół nadal był wklęsły około +0,2mm na środku.
C. Podłożenie folii alu na środku szyby stołu. Folia złożona tak, by na środku było 16 warstw (około 0,2mm), a na brzegach 8 warstw. Te 8 warstw pokrywaja może nieco ponad połowę powierzchni stołu. Docelowo składam na to reklamację.
D. Jednak rozkręcenie karetki, wyjęcie hotendu i zamiana PTFE na Capricorna. Zrobiłem to, ponieważ po pierwszym preheacie pod ABS (240 stopni) z dyszy poleciało coś białawego. Pomyślałem, że mam jednak nieodpowiedni termistor (względem ustawienia firmware'u) i poszło na dzyszę ze 260, co stopiło PTFE. Jednak po rozebraniu okazało się, że rurka była nienadtopiona, wyszła gładko, a w końcówce była chyba resztka białego filamentu. Mimo wszystko dobrze wiedzieć, jak się do tego dobrać i mieć spokój, że się nie stopi.
Teraz kolej na pierwsze slice'owanie, ale do ogarnięcia jeszcze wybór wersji Cury oraz ustawienie w niej parametrów 4Max Pro.
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 8943
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Anycubic 4Max Pro - jak dobrze zacząć?
Dźwigienka wprowadza niepotrzebną histerezę i sama z siebie może nie zachowywać powtarzalności. Akurat w osiach X/Y w 99.9% przypadków nie ma to znaczenia i możesz przyjąć że ta blaszka wypadłaQbalion pisze:A. Obcięcie i wyrównanie kleju przy krańcówce osi Y, która nie ma dźwigienki. Klej blokował dosunięcie stołu i krańcówka nie włączała się. Można też było ją wymienić (zapasowa krańcówka z dźwigienką była w woreczku z sensorem filamentu), ale uznałem, że w jakimś celu tę bez dźwigienki montują :-$
Jak działa bez niej - to zostaw.
Te śruby przypadkiem nie mają sprężyn pod spodem i nie służą do wypoziomowania szkła?Qbalion pisze:B. Spiłowanie łbów śrub stołu (po wich wykręceniu) - wystawały po 0,05 do 0,15mm. Poza tym były słabo dokręcone. W sumie fart, że szyba przy dociskaniu nie pękła Mimo to stół nadal był wklęsły około +0,2mm na środku.
???Qbalion pisze:C. Podłożenie folii alu na środku szyby stołu. Folia złożona tak, by na środku było 16 warstw (około 0,2mm), a na brzegach 8 warstw. Te 8 warstw pokrywaja może nieco ponad połowę powierzchni stołu. Docelowo składam na to reklamację.
Przy 260 PTFE zaczyna się degradować i pęcznieje. Trochę cieplej i zaczyna wydzielać rakotwórcze substancje i staje się dość szkodliwy.Qbalion pisze:D. Jednak rozkręcenie karetki, wyjęcie hotendu i zamiana PTFE na Capricorna. Zrobiłem to, ponieważ po pierwszym preheacie pod ABS (240 stopni) z dyszy poleciało coś białawego. Pomyślałem, że mam jednak nieodpowiedni termistor (względem ustawienia firmware'u) i poszło na dzyszę ze 260, co stopiło PTFE. Jednak po rozebraniu okazało się, że rurka była nienadtopiona, wyszła gładko, a w końcówce była chyba resztka białego filamentu. Mimo wszystko dobrze wiedzieć, jak się do tego dobrać i mieć spokój, że się nie stopi.
Teflon topi się w temperaturze (OIDP) ~340-350°C. O 100°C to raczej nie zbłądziłeś.
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Re: Anycubic 4Max Pro - jak dobrze zacząć?
czesc
jako nowy nabywca 4max chcialem zapytac kolege czy odrazu aktualizowal soft czy nie ma to wiekszego znaczenia?
oraz jako rady ma dla swiezaka w dziedzinie 4max pro ;-_
z gory dzięki
jako nowy nabywca 4max chcialem zapytac kolege czy odrazu aktualizowal soft czy nie ma to wiekszego znaczenia?
oraz jako rady ma dla swiezaka w dziedzinie 4max pro ;-_
z gory dzięki
Re: Anycubic 4Max Pro - jak dobrze zacząć?
A swoją drogą gdzie teraz ją zamawiałeś, z tego co patrzyłem nigdzie nie ma opcji wysyłki z Europy, mało tego jakby na oficjalnej stronie Anycubic jej nie ma...
- musk75
- Postów w temacie: 1
- Posty: 64
- Rejestracja: 12 sty 2020, 16:54
- Drukarka: Bambusy oraz Prusy:)
- x 6
Re: Anycubic 4Max Pro - jak dobrze zacząć?
Nic nie aktualizuj tylko drukujprystek pisze:czesc
jako nowy nabywca 4max chcialem zapytac kolege czy odrazu aktualizowal soft czy nie ma to wiekszego znaczenia?
oraz jako rady ma dla swiezaka w dziedzinie 4max pro ;-_
z gory dzięki
Mocomo
Re: Anycubic 4Max Pro - jak dobrze zacząć?
Pozwolę sobie przyłączyć do tematu swoimi problemami.musk75 pisze:Nic nie aktualizuj tylko drukujprystek pisze:czesc
jako nowy nabywca 4max chcialem zapytac kolege czy odrazu aktualizowal soft czy nie ma to wiekszego znaczenia?
oraz jako rady ma dla swiezaka w dziedzinie 4max pro ;-_
z gory dzięki
No i zacząłem. Na początek sowy z karty.
Potem dragony do trzymania filamentu.
Kupiłem suwmiarkę, zestaw pilników YATO YT-6144 i większe, ale PLA do szlifowania manualnego jest ciężkie, chociaż do wyszlifowania kolistych otworów w następnym druku przydały się.
No i teraz obecnie próbuję wydrukować tunel powietrzny pobrany z:
https://www.thingiverse.com/thing:3772311/files
okazało się jednak, że nie pasuje
Po wydrukowaniu zostawiłem filament w drukarce, na drugi dzień strasznie mi popękał na kawałki około 2 cm. Czy po drukowaniu trzeba wyjąć filament, wogóle po za wyczyszczeniem stołu trzeba podejmować jakieś czynności?
Re: Anycubic 4Max Pro - jak dobrze zacząć?
na allegro u kolegi Sławka polecanego tu na forum - any przyleciala z angli 7 dni i drukujegrego pisze:A swoją drogą gdzie teraz ją zamawiałeś, z tego co patrzyłem nigdzie nie ma opcji wysyłki z Europy, mało tego jakby na oficjalnej stronie Anycubic jej nie ma...