Anycubic 4Max Pro - wielka przeróbka

Tutaj można pochwalić się drukarką już uruchomioną bądź kupioną
pawfie68
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 24 sty 2020, 22:39
x 6

Anycubic 4Max Pro - wielka przeróbka

Post autor: pawfie68 »

Witam, jestem nowy na forum i chciałbym podzielić się moimi przygodami z tym nieszczęsnym urządzeniem.
Na początku (luty 2020) po rozpakowaniu drukarka zupełnie nie nadawała się do użytku - kontakt z Anycubic był zerowy, ekstruder mielił filament, przez dyszę leciały tylko jakieś resztki. Wymiana hotendu - brak efektu. Wymiana w hot endzie na capricorn - brak efekru. Wymiana dysz na oryginałki - nic nie pomogła.
W pierwszym etapie zainstalowałem oryginalne radełko do tego klona Titana który tam zamieszkuje, jednak nie obyło się bez przeróbek (wymiana łożysk + frezowanie pod szersze łożyska) a efekt mizerny, dało się coś wydrukować ale co kilka warstw występował problem z niedoborem filamentu (underextrusion). Zrezygnowany postanowiłem zaprojektować całą głowicę od nowa.
Wybór padł na ekstruder BMG z podwójnym radełkiem - w końcu jestem zadowolony!

Przed przystąpieniem do dalszych operacji należy zaopatrzyć się w następujące części:
Lista zakupów
  • - 1 sztuka wkrętu do drewna 4mm x 25mm
    - śruby M3 o długościach : 1szt 10mm, 2szt 20mm, 4szt 25mm, 5 szt 30mm, 1 szt 35mm,
    - nakrętki samokontrujące M3 13 szt
    - 4 szt dobrej jakości łożysk liniowych LMU8 - polecam MISUMI (Igusy RJMP-01-08 są zbyt ciasne dla prowadnic stosowanych w drukarce - nie polecam)
    - Ekstruder BMG dual drive prawy (lewy zapewne też będzie pasował, ale ja użyłem prawego) ze względu na ograniczoną dostępność kupiłem klona Trianglelabs i jest świetny.
    - radiator E3D v6 dirrect, użyłem najtańszego klona z Ali.
    - full metal heatbrake, użyłem najtańszego klona z Ali.
    - dobrej jakości blok grzejny, ja zastosowałem klona od Trianglelabs - zwróćcie uwagę czy blok który zamawiacie ma odpowiedniej średnicy slot na sensor temperatury, aby można było zastosować oryginalny sensor anycubic.
    - dobrej jakości dysza, użyłem dyszy ze stali nierdzewnej od Trianglelabs - jest świetna.
    - dwuskładnikowy klej epoksydowy - użyłem poxipolu
    - pasta termoprzewodząca
    - suchy smar do łańcuchów.
    - około 200g ABS i 200G PETG do wydruku elementów - zejdzie znacznie mniej ale warto podać z zapasem.
  • Rzeczy do wydruku - dodam linki do Thingiverse jak tylko usunę zbędne elementy designu.
    - 1 x bottom carriage (ABS)
    - 1 x top cattiage (ABS/PET-G)
    - 1 x fan duct (ABS)
    - 1 x E3D duct (ABS/PET-G)
    - 1 x cable chain beginning (ABS)
    - 1 x cable chain ending (ABS)
    - 16 x short chain links (ABS)
    - 4 x long chain links (ABS)
Ze względu na dostępność w PL wybrałem klona BMG od Trianglelabs, do tego z zapasów wyciągnąłem klon radiatora E3D v6 do directa z aliexpress za 1,2$ + full metal heatbrake (najtańszy z ali) + dysza ze stali nierdzewnej 0.4 mm od Trianglelabs, oraz heatblock Trianglelabs E3D v6. Na początek wypolerowałem heatbrake - wkrętarka, sznurówka i pasta polerska g3, 5 minut i lustro. Następnie poskładałem E3D v6, blok grzejny zagrzałem na zewnątrz drukarki z wykorzystaniem standardowej grzałki i zasilacza laboratoryjnego, skręciłem wszystko na gorąco.

Następnym krokiem było rozebranie wózka w 4 Maxie - należy odkręcić 2 śruby z przodu od spodu i w śruby z tyłu. Wtedy można zdjąć pokrywę wózka i dostać się do bebechów. Ostrożnie z taśmą z tyłu wózka, należy ją odgiąć aby zdjąć górną pokrywę.
W kolejnym kroku należy odpiąć wszystkie kable z płytki drukowanej zostawiając płaski kabel prowadzący do płyty głównej drukarki i przymocować płaski kabel do tylnej ściany drukarki aby zapobiec zniszczeniu kabla.
Następnie należy rozkręcić wszystkie śruby od ekstrudera, tak aby można było go wyciągnąć razem z silnikiem. Po wyjęciu ekstrudera można wyciągnąć Hotend z którego grzełkę i sensor temperatury należy przełożyć do poskładanego E3D V3.

Pod spodem wózka można znaleźć mocowanie paska zębatego, wystarczy obciąć opaski zaciskowe (trytytki) aby uwolnić pasek. Z prawej strony drukarki jest łożyskowana prowadnica paska która trzyma się poprzez napięcie paska, po zluzowaniu paska należy ją wyjąć i zachować, żeby nie zgubić!!!

Teraz można przystąpić do demontażu drukarki
1. należy odkleić piankowe nóżki drukarki, a następnie odkręcić 8 śrub mocujących osłonę podstawy drukarki.
https://drive.google.com/file/d/17Aqjsv ... sp=sharing
https://drive.google.com/open?id=1C6Y9- ... Xp7KfvfgpP
2. Zdemontować i odpiąć czujnik filamentu.
3. Odkręcić 8 śrub z tyłu drukarki,a następnie zdjąc tylną pokrywę pociągając ją ku górze.
https://drive.google.com/open?id=1YCCR0 ... pMgPj-Z3hr
4. Odkręcić 4 śruby znajdujące się z prawej strony drukarki.
https://drive.google.com/open?id=1il4px ... lvdgtTEFjo
5. Boczny panel trzyma się na zaczepach które znajdują się z przodu i u góry, wystarczy zwolnić 2 górne zaczepy i boczna ściana drukarki odchodzi. Lokalizację zaczepów oznaczyłem na zdjęciach. Należy zacząć od tylnego zaczepu luzując go za pomocą płaskiego śrubokrętu jednocześnie odciągając panel boczny, po poluzowaniu zaczepu panel odchyli się o jakieś 2-3 mm. W dalszym ciągu odciągając panel boczny luzujemy drugi zaczep i panel odchyla się zupełnie.
https://drive.google.com/open?id=1m_pCh ... kgw9ieQdd7
https://drive.google.com/open?id=1R2FtJ ... i53M_G1eVL
https://drive.google.com/open?id=1yI8P4 ... hLFMF6F08m
6. Po zdjęciu bocznego panelu zobaczyć można 2 dziury w których znajdują się śruby trzymające boczną prowadnicę. Należy je poluzować i wysunąć prowadnicę w kierunku tyłu drukarki.
https://drive.google.com/open?id=1Qqu3u ... r4CucAP1qG
https://drive.google.com/open?id=1H24dr ... 9llRWl_-vA
https://drive.google.com/open?id=1eDa_s ... Okhf7VMr3l
https://drive.google.com/open?id=1BzxLQ ... pC4fITUE19
7. Przy użyciu jakiegoś miękkiego narzędzia należy zbić boczny wózek z prowadnic, ja użyłem gumowanych rączek od kombinerek, poszło łatwo.
https://drive.google.com/open?id=1g5AN7 ... lWxQ8vtn15
8. Teraz można zsunąć cały pozostały oryginalny wózek.
9. W kolejnym kroku należy przygotować 2-składnikowy klej epoksydowy w ilości około 1ml i nałożyć go na łoża łożysk liniowych w wydrukowanym elemencie "Bottom carriage". W tak przygotowanych otworach należy mieścić łożyska uważając, aby nie zabrudzić gumowych osłon i wnętrza łożysk.
Po przygotowaniu elementu należy natychmiast nasunąć go na prowadnice liniowe.
Takie wykonanie elementu umożliwia samodopasowanie łożysk do prowadnic i zmniejsza tarcie a także głośność całego układu!
https://drive.google.com/open?id=1iYnfy ... TW1fVLW4Qp
10. Jeżeli zamierzacie używać Octopi nadarza się idealna okazja aby je zainstalować. Z tego co udało mi się wywnioskować z dokumentacji Trigorilii w 4Max Pro, nie ma w niej wolnych wyprowadzeń do podłączenia malinki, i należy użyć do tego istniejącego portu USB. Ja rozwiązałem to lutując przewody bezpośrednio do wyprowadzeń gniazda USB od spodu płyty. UWAGA na poniższym zdjęciu linie danych (przewody zielony i biały zamienione są miejscami! Należy wlutować je odwrotnie!)
https://drive.google.com/open?id=1cAf41 ... i3f1_Cyx0N
Teraz można już poskładać drukarkę w odwrotnej kolejności.

11.Aby zainstalować silnik krokowy z zainstalowanym ekstruderem i hotendem, należy wykrecić z niego 2 oryginalne śruby spajające blok silnika znajdujące się w jego tylnej dolnej części. Następnie silnik należy przykręcić do elementu "Top carriage" za pomocą 2 śrub M3 25mm wkręconych w miejsce z którego wykręcone zostały oryginalne śruby.

12. Należy założyć układ chłodzący radiatora E3D i przymocować go za pomocą śruby M3 x 10mm.
13. Należy przykręcić za pomocą śruby M3 35mm "Fun duct" zostawiając 5mm wolnego miejsca między podstawą wózka a mocowaniem "Fun duct".
https://drive.google.com/open?id=1wEeso ... F0ocYMdl9o
14. Należy dopasować wentylator do przewodu chłodzącego i przymocować wentylator za pomocą 2 śrub M3 25mm. Wysokość przewodu chłodzącego należy ustalić tak, aby był około 2-3 mm wyżej od wylotu dyszy.
https://drive.google.com/open?id=1Pzn1a ... UnohxdNZjm
15. Zainstalować wentylator chłodzenia E3D i przymocowaćgo wkrętem do drewna M4.
16. W płytce z elektroniką należy umieścić 2 śruby M3 20 mm i dokręcić od drugiej strony nakrętkami samokontrującymi - niezbyt mocno. Następnie należy umieścić płytkę z elektroniką nad silnikiem krokowym (nad oryginalnym mocowaniem elektroniki) i dokręcić.
17. Teraz można wpiąć wszystkie wtyczki w odpowiednie miejsca.
19. Ostatnim etapem montażowym jest dopasowanie wysokości stołu do nowej dyszy. Nowy Design opracowałem tak, aby wykorzystać w maksymalnym stopniu wysokość wydruku. W moim przypadku należało przesunąć endstop osi Z maksymalnie w górę i standardowo wypoziomować stół.

20. Na sam koniec należy zmienić w oprogramowaniu kierunek obrotu silnika ekstrudera lub zmienić miejscami kable we wtyczce silnika.

Oprogramowanie które zastosowałem u siebie to PocketJony bazujacy na marlinie 2.0 w którym zmieniłem:
-kierunek obrotu ekstrudera,
-sterownik osi Z na TMC2209,
-usunąłem wszystkie dźwięki - startu, zakończenia druku, braku filamentu.

Wszystkie pliki STL, oraz oprogramowanie dodam w krótce w tym wątku - lub edytuję post, o ile się da.

Mam nadzieję że komuś się przyda. Jest to pierwsze forum na które wrzucam tę modyfikację. Jeżeli wiecie gdzie mogę się nią podzielić dajcie znać. Jeżeli coś jest słabo opisane dajcie znać!
JGFTW, rydz, kamilxxg, Andrzej_W, epon, Jose
Awatar użytkownika
JGFTW
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 1338
Rejestracja: 14 sie 2019, 05:19
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ender 3 v3 SE
x 710

Re: Anycubic 4Max Pro - wielka przeróbka

Post autor: JGFTW »

Bardzo porządna przeróbka.
Fajnie, że chciało Ci się ją opisać.

Mógłbyś spróbować dodać zdjęcia o wiele lepiej by się to czytało ;)
viewtopic.php?f=22&t=2109
Jak masz to foty wydruków przed/po byłyby super, ale jakiekolwiek obecnych też będą dobre :thumbup:

Z tym polerowanie łącznika to niezły patent :D

Swoją drogą; Ile straciłeś na polu roboczym ? ;)


Możesz jeszcze wrzucić pliki na Thingiverse, jeżeli Ci się chce:
https://www.thingiverse.com/
(żeby post trafił do większej liczby użytkowników na TG to najlepiej go napisać po angielsku, ale nie musisz pisać od nowa - ten słownik https://www.deepl.com/translator bardzo dobrze radzi sobie z tłumaczeniem dokumentów)
tlumaczenie_ENG.txt
(9.05 KiB) Pobrany 147 razy
Awatar użytkownika
Andrzej_W
Drukarz
Postów w temacie: 2
Posty: 1783
Rejestracja: 16 lut 2020, 20:25
Drukarka: 3d Pen
x 757

Re: Anycubic 4Max Pro - wielka przeróbka

Post autor: Andrzej_W »

Jak widać zakup chińczyka to loteria jednym działa od pierwszego uruchomienia a nie którzy się doktoryzują z napraw i usprawnień drukarki.
Za pomysł z polerką łącznika duży plus. Mam podróbę dremela i się zastanawiałem jak podejść do tematu polerowania wewnętrznych powierzchni.
Awatar użytkownika
ropuch
Postów w temacie: 1
Posty: 26
Rejestracja: 01 mar 2020, 23:23
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ender 3 Pro
x 1

Re: Anycubic 4Max Pro - wielka przeróbka

Post autor: ropuch »

Dobra, jako zupełny żółtodziób muszę zapytać: co miałoby dać polerowanie heatbrake'a wewnątrz?
Awatar użytkownika
Andrzej_W
Drukarz
Postów w temacie: 2
Posty: 1783
Rejestracja: 16 lut 2020, 20:25
Drukarka: 3d Pen
x 757

Re: Anycubic 4Max Pro - wielka przeróbka

Post autor: Andrzej_W »

ropuch pisze:Dobra, jako zupełny żółtodziób muszę zapytać: co miałoby dać polerowanie heatbrake'a wewnątrz?
Nie wiesz co w środku jest zrobione może zwykłym wiertłem zrobiony otwór lub chociaż rozwiertakiem a polerowanie likwiduje ślady obróbki i zostawia gładka powierzchnię i ulatwia przesuwanie filamentu bez oporów. Wyobraź sobie że miękki plastik musi się przesuwać po papierze ściernym a inny po lustrze
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Postów w temacie: 1
Posty: 6568
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2056

Re: Anycubic 4Max Pro - wielka przeróbka

Post autor: FlameRunner »

@pawfie68
Zdjęcia należy dodawać jako załączniki do postów.
Zdjęcia na zewnętrznych serwerach mają to do siebie, że prędzej lub później przestają być dostępne, przez co wątek taki jak ten może stać się kompletnie nieprzydatny.

Na forum mamy ustawiony ograniczony czas edycji posta. Jeśli chcesz poprawić zdjęcia, możesz założyć nowy wątek, a ten zgłosić do usunięcia.
Qbalion
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 1
Posty: 5
Rejestracja: 09 kwie 2020, 18:27

Re: Anycubic 4Max Pro - wielka przeróbka

Post autor: Qbalion »

I jak to chodzi z perspektywy czasu? Czy komuś jeszcze się udało przerobić 4maxa Pro na podobny extruder?
blackknight88
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 3
Posty: 70
Rejestracja: 05 gru 2019, 09:35
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Anycubic 4max pro
x 6

Re: Anycubic 4Max Pro - wielka przeróbka

Post autor: blackknight88 »

by nie zakładać nowego tematu... kilka dni temu dokonałem przeróbki extrudera w tejże drukarce na klon BMG. Bajka, polecam każdemu.. dobrze dokręcić dyszę do nowej wersji hotendu i spokój z brakiem podawania filamentu, rzeźbieniem radełka w filamencie, zapychaniem dyszy itd... dodatkowo możemy znacząco przyspieszyć druk... z uwagi na to, że już chyba na stałe przerzucę się na druk z ABS/ASA to jednak z ori extruderem/hotendem był co trochę problem... straty filamentu/czasu/energii w próbie druku powodowały ogólny wkurw i czyszczonko od nowa... druk 35mm/s wyglądał biednie... drukowało się wieki a i tak nie wiadomo czy zaraz nie zacznie radełko rzeźbić w filamencie.

aktualnie druk z ASA (DevilsDesign) leciał przy prędkości 65mm/s, bez problemu. Druk 3 elementów. Jeden 4h, drugi 16h, trzeci 12h. Póki co więcej nie przedrukowałem na nowym zestawie. Nieco inna przeróbka niż u autora posta. U mnie sprowadza się do wydruku kilku elementów konstrukcyjnych, montażu nowego extrudera oraz nowego hotendu. Ori grzałka, ori termistor.

Polecam.
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Pjoter
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 2012
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: HEVO, MK3S
x 881

Re: Anycubic 4Max Pro - wielka przeróbka

Post autor: Pjoter »

A to może podaj linka do przeróbki karetki. Skoro sprawdzone to warto by przyszłe pokolenia wiedziały która modyfikacja jest dobra ;)
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
blackknight88
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 3
Posty: 70
Rejestracja: 05 gru 2019, 09:35
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Anycubic 4max pro
x 6

Re: Anycubic 4Max Pro - wielka przeróbka

Post autor: blackknight88 »

Jasne, wybacz.. wypadło mi to z głowy :D

link: https://www.thingiverse.com/thing:4402842
karetka zostaje ori, nic nie trzeba ciąć. Jedynie wydrukować to co jest na thingverse.
Pjoter
Pozdrawiam, Karol
ODPOWIEDZ

Wróć do „Drukarki FDM/FFF - wszystkie pozostałe”