Adinfo - Prusa i3 Beer 0% Upgrade
- Adinfo
- Drukarz
- Postów w temacie: 58
- Posty: 1101
- Rejestracja: 15 lis 2018, 12:54
- Lokalizacja: śląsk
- Drukarka: 2xDelta, MD-16, X1
- x 254
- Kontakt:
Re: Adinfo - Prusa i3 Beer 0% Upgrade
Ad.1) znalazłem: mam różne A4988, akurat te co sprawdzałem rezystory mają oznaczenie "100", czyli dla tego silnika pancake V-REF = 1.0 * 8 * 0.1 = 0.8V. To napięcie 0.8V jakieś niskie mi się wydaje, ale widocznie tak musi być.
Odnośnie stepsticków dla silników i regulacji VREF itp. tu są podpowiedzi oraz inne przydatne informacje:
https://reprapy.pl/viewtopic.php?f=19&t=4078
https://printo3d.pl/regulacja-stepstickow-vref/
http://feriar-lab.pl/kalibracja-drukarki-3d-czesc-2/
viewtopic.php?t=4336
Odnośnie stepsticków dla silników i regulacji VREF itp. tu są podpowiedzi oraz inne przydatne informacje:
https://reprapy.pl/viewtopic.php?f=19&t=4078
https://printo3d.pl/regulacja-stepstickow-vref/
http://feriar-lab.pl/kalibracja-drukarki-3d-czesc-2/
viewtopic.php?t=4336
Anycubic Delta Linear Plus
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
- Adinfo
- Drukarz
- Postów w temacie: 58
- Posty: 1101
- Rejestracja: 15 lis 2018, 12:54
- Lokalizacja: śląsk
- Drukarka: 2xDelta, MD-16, X1
- x 254
- Kontakt:
Re: Adinfo - Prusa i3 Beer 0% Upgrade
Poradziłem sobie z problemami jakie drukarka mi ostatnio stwarzała - bazowanie w osi Z szwankowało - okazało się, że miało to związek z kilkoma aspektami:
1) śruba regulacyjna dla osi Z zamocowana przy silniku osi X była nieco luźna i mogła powodować brak powtarzalności dla bazowania osi Z - poprawiłem dając dodatkową nakrętkę aby usztywnić tę śrubę - teraz kręcę nią z wyczuwalnym oporem - jest stabilna i się nie rusza na boki, dodatkowo zamiast drukowanej stopki dotykającej endstopu dałem skontrowane nakrętki M3 - jest dużo lepiej i nic nie lata,
2) poluzowały się dwie nakrętki M3 trzymające śruby stołu przez co czasami między lewym silnikiem a prawym miałem różnicę 1-3mm - poskręcane na nowo i wyregulowane - podejrzewałem problem z różną pracą obu silników - kable, złe styki, itp.
Niestety mam problem innej wysokości Z przy bazowaniu - przy zimnym stole to raczej oczywiste, że zmieni się wysokość w stosunku do nagrzanego stołu np. do 50-55 stopni (tak najczęściej drukuję z PLA). Sprawa ma się tak, że jak ustawię wysokość Z (regulacja endstopem) zaraz po nagrzaniu stołu do 55 stopni na kartkę papieru i drukuję od razu to jest OK, ale jak zapuszczę drugi wydruk zaraz po pierwszym (endstop Z regulowany zaraz po nagrzaniu na grubość kartki papieru) mając ciągle ciepły stół (55 stopni) - to dysza jeździ po samym stole bardzo blisko przez co filament prawie wcale nie wylatuje i zostawia ślad na podkładce jaką mam naklejoną na szybie - kartki papieru nie wcisnę - dysza jest z podkładce - filament wbija się w stół.
Wczoraj dopiero doszedłem do tego, że problemem nie jest endstop Z - wcześniej krańcówkę regulowałem zaraz po nagrzaniu do zadanej temperatury, teraz jak odczekam 10-15min to mam prawidłową wysokość dla pierwszej warstwy.
Stół zimny - pod dyszę wejdzie nawet 8 kartek papieru (0.8mm).
Tak to wygląda w czasie i temperaturze (stół 55 stopni):
2) zaraz po nagrzaniu = 5 kartek(0.5mm),
3) 6 min od nagrzania = 4 kartki (0.4mm),
3) 10min od nagrzania = 3 kartki (0.3mm),
4) 13min od nagrzania = 2 kartki (0.2mm),
5) 18min od nagrzania = 1 kartka (0.1mm).
Czyli aby fajnie wyszła pierwsza warstwa to muszę odczekać około 15 min. Gdybym po każdym wydruku odczekał na kolejny to problem jest nieco mniej irytujący, ale jednak nadal występuje.
Informacje o stole:
- podstawa stołu z MDF,
- mocowanie śruby M3 ze stożkowymi główkami chowającymi się na płasko w stole - skręcone nakrętkami pod którymi są sprężyny i pod podstawą MDF są pokrętła M3 metalowe,
- stół grzany aluminiowy 220x220 12V,
- szyba grubość 2mm z naklejoną podkładką adhezyjną (200x200mm) - mam gdzies 3mm szyby i w wolnej chwili sprawdzę czy "efekt się zmniejszy",
- od spodu nie mam aktualnie żadnej izolacji pod grzanym stołem - czy to by coś pomogło (na pewno skróci czas nagrzewania stołu - tak mi się przynajmniej wydaje),
- szyba chwycona 4-rema klipsami.
Będę wdzięczny za sugestie czy z tą różnicą wysokości Z zaraz po nagrzaniu i po 15-18 minutach mogę coś zrobić (zniwelować chociaż częściowo). Jak drukowałem z przerwami między wydrukami (stół ostygł powiedzmy do 30-stu stopni to problem nie był taki uciążliwy.
Proszę wziąć poprawkę jeszcze na to (tak na szybko przyszło mi do głowy:
1) sprężyny są dużo bardziej naciągnięte niż przed "modernizacją" związaną z regulacją i poprawkami z endstopem Z,
2) przy takim naprężeniu - większym niż poprzednio podstawa stołu z MDF może się "wygina" i to daje taki efekt uboczny.
- zrobię próbę z regulacją śrub aby sprężyny były "mniej ściśnięte" - mniejsze naprężenie.
1) śruba regulacyjna dla osi Z zamocowana przy silniku osi X była nieco luźna i mogła powodować brak powtarzalności dla bazowania osi Z - poprawiłem dając dodatkową nakrętkę aby usztywnić tę śrubę - teraz kręcę nią z wyczuwalnym oporem - jest stabilna i się nie rusza na boki, dodatkowo zamiast drukowanej stopki dotykającej endstopu dałem skontrowane nakrętki M3 - jest dużo lepiej i nic nie lata,
2) poluzowały się dwie nakrętki M3 trzymające śruby stołu przez co czasami między lewym silnikiem a prawym miałem różnicę 1-3mm - poskręcane na nowo i wyregulowane - podejrzewałem problem z różną pracą obu silników - kable, złe styki, itp.
Niestety mam problem innej wysokości Z przy bazowaniu - przy zimnym stole to raczej oczywiste, że zmieni się wysokość w stosunku do nagrzanego stołu np. do 50-55 stopni (tak najczęściej drukuję z PLA). Sprawa ma się tak, że jak ustawię wysokość Z (regulacja endstopem) zaraz po nagrzaniu stołu do 55 stopni na kartkę papieru i drukuję od razu to jest OK, ale jak zapuszczę drugi wydruk zaraz po pierwszym (endstop Z regulowany zaraz po nagrzaniu na grubość kartki papieru) mając ciągle ciepły stół (55 stopni) - to dysza jeździ po samym stole bardzo blisko przez co filament prawie wcale nie wylatuje i zostawia ślad na podkładce jaką mam naklejoną na szybie - kartki papieru nie wcisnę - dysza jest z podkładce - filament wbija się w stół.
Wczoraj dopiero doszedłem do tego, że problemem nie jest endstop Z - wcześniej krańcówkę regulowałem zaraz po nagrzaniu do zadanej temperatury, teraz jak odczekam 10-15min to mam prawidłową wysokość dla pierwszej warstwy.
Stół zimny - pod dyszę wejdzie nawet 8 kartek papieru (0.8mm).
Tak to wygląda w czasie i temperaturze (stół 55 stopni):
2) zaraz po nagrzaniu = 5 kartek(0.5mm),
3) 6 min od nagrzania = 4 kartki (0.4mm),
3) 10min od nagrzania = 3 kartki (0.3mm),
4) 13min od nagrzania = 2 kartki (0.2mm),
5) 18min od nagrzania = 1 kartka (0.1mm).
Czyli aby fajnie wyszła pierwsza warstwa to muszę odczekać około 15 min. Gdybym po każdym wydruku odczekał na kolejny to problem jest nieco mniej irytujący, ale jednak nadal występuje.
Informacje o stole:
- podstawa stołu z MDF,
- mocowanie śruby M3 ze stożkowymi główkami chowającymi się na płasko w stole - skręcone nakrętkami pod którymi są sprężyny i pod podstawą MDF są pokrętła M3 metalowe,
- stół grzany aluminiowy 220x220 12V,
- szyba grubość 2mm z naklejoną podkładką adhezyjną (200x200mm) - mam gdzies 3mm szyby i w wolnej chwili sprawdzę czy "efekt się zmniejszy",
- od spodu nie mam aktualnie żadnej izolacji pod grzanym stołem - czy to by coś pomogło (na pewno skróci czas nagrzewania stołu - tak mi się przynajmniej wydaje),
- szyba chwycona 4-rema klipsami.
Będę wdzięczny za sugestie czy z tą różnicą wysokości Z zaraz po nagrzaniu i po 15-18 minutach mogę coś zrobić (zniwelować chociaż częściowo). Jak drukowałem z przerwami między wydrukami (stół ostygł powiedzmy do 30-stu stopni to problem nie był taki uciążliwy.
Proszę wziąć poprawkę jeszcze na to (tak na szybko przyszło mi do głowy:
1) sprężyny są dużo bardziej naciągnięte niż przed "modernizacją" związaną z regulacją i poprawkami z endstopem Z,
2) przy takim naprężeniu - większym niż poprzednio podstawa stołu z MDF może się "wygina" i to daje taki efekt uboczny.
- zrobię próbę z regulacją śrub aby sprężyny były "mniej ściśnięte" - mniejsze naprężenie.
Anycubic Delta Linear Plus
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
Re: Adinfo - Prusa i3 Beer 0% Upgrade
Mocniejsza grzałka, termistor z boku szyby, sprawdzanie dystansu do stołu (szyby) przed każdym rozpoczęciem wydruku.
Jeżeli przypadkiem podam ceny w GBP to sobie kolego, koleżanko, pomnóż razy pięć.
- czasnagli
- Postów w temacie: 5
- Posty: 196
- Rejestracja: 18 lis 2019, 19:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: custom CoreXY
- x 64
Re: Adinfo - Prusa i3 Beer 0% Upgrade
wywal blaszkę z endstopu Z. Blaszka dodaje dodatkową sprężystość co może zmniejszyć powtarzalność bazowania.
Do poziomowania stołu wymień jedną sprężynę na krótszą lub o mniejszej sztywności. Dzięki temu poziomowanie stołu odbywa się na 3 punktach a czwarty służy jedynie do podtrzymania przez co zmniejszysz wyginanie stołu (dlatego np. chińczyki sprzedają komplety silikonowych "sprężyn" w zestawach 3 dłuższe i 1 krótsza).
Ja wózek Y zrobiłem z kątowników i ceowników aluminiowych dzięki czemu wózek jest bardzo sztywny i waży raptem 270g (bez łożysk) przystosowany do montażu stołu 220x220 oraz 300x300.
Do poziomowania stołu wymień jedną sprężynę na krótszą lub o mniejszej sztywności. Dzięki temu poziomowanie stołu odbywa się na 3 punktach a czwarty służy jedynie do podtrzymania przez co zmniejszysz wyginanie stołu (dlatego np. chińczyki sprzedają komplety silikonowych "sprężyn" w zestawach 3 dłuższe i 1 krótsza).
Ja wózek Y zrobiłem z kątowników i ceowników aluminiowych dzięki czemu wózek jest bardzo sztywny i waży raptem 270g (bez łożysk) przystosowany do montażu stołu 220x220 oraz 300x300.
Adinfo
- Adinfo
- Drukarz
- Postów w temacie: 58
- Posty: 1101
- Rejestracja: 15 lis 2018, 12:54
- Lokalizacja: śląsk
- Drukarka: 2xDelta, MD-16, X1
- x 254
- Kontakt:
Re: Adinfo - Prusa i3 Beer 0% Upgrade
Co do sprężyn to dzięki za radę - jak zmniejszyłem naprężenie przez maksymalne odkręcenie nakrętek to różnica między zimnym a nagrzanym do 55 stopni stołem wynosi już około 0.2-0.25mm (teraz na szybko sprawdzałem). Wynika z tego, że ta podstawa MDF jest wyginana przez stół alu.czasnagli pisze:Ja wózek Y zrobiłem z kątowników i ceowników aluminiowych dzięki czemu wózek jest bardzo sztywny i waży raptem 270g (bez łożysk) przystosowany do montażu stołu 220x220 oraz 300x300.
Masz jakoś wymiarowane te otwory oraz rozmiary ceowników/kątowników? - jak byś zapodał parę fotek od góry, od spodu itp. to byłbym wdzięczny - zabieram się za coś podobnego - mam raczej nieco inne wymiarowo kątowniki i parę profili malutkich na zbudowanie podobnej podstawy jak u Ciebie, aktualnie mam 3 łożyska ślizgowe to wygięcie jest mega - dlatego takie problemy. Jakoś zabrakło mi czasu na zrobienie z tym porządku, ale pogoda coraz gorsza i mam zamiar to dokończyć. Jakie masz "uchwyty" na łożyska pod stołem - jakie to są "łożyska"?
Anycubic Delta Linear Plus
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
- czasnagli
- Postów w temacie: 5
- Posty: 196
- Rejestracja: 18 lis 2019, 19:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: custom CoreXY
- x 64
Re: Adinfo - Prusa i3 Beer 0% Upgrade
Otwory pod stół 220x220: 209x209mm, na stół 300x300: 276x209mm.
Otwory na łożyska to już musisz sam dobrać w zależności od konstrukcji ramy, rozstawu wałków i rozstawu śrub mocowań łożysk.
Kątowniki 40x20x2mm, ceowniki 20x10x1,5mm, płaskownik 3mm.
Wałki mam 12mm i łożyska MSM LME12UU. LM12UU są za ciasne - chodzą z lekkim oporem. Uchwyty - standardowa konstrukcja, robiłem różne, ostatecznie mam łożyska wciskane.
Próbowałem różnych kombinacji i odpuściłem łożyska ślizgowe. Dotarły do mnie nawet łożysko z brązu i grafitu ale chyba nawet nie będę próbował ich założyć.
Wrzucam fotkę wózka Y z góry. Jak coś jeszcze potrzebujesz to jutro zrobię inne foty
Otwory na łożyska to już musisz sam dobrać w zależności od konstrukcji ramy, rozstawu wałków i rozstawu śrub mocowań łożysk.
Kątowniki 40x20x2mm, ceowniki 20x10x1,5mm, płaskownik 3mm.
Wałki mam 12mm i łożyska MSM LME12UU. LM12UU są za ciasne - chodzą z lekkim oporem. Uchwyty - standardowa konstrukcja, robiłem różne, ostatecznie mam łożyska wciskane.
Próbowałem różnych kombinacji i odpuściłem łożyska ślizgowe. Dotarły do mnie nawet łożysko z brązu i grafitu ale chyba nawet nie będę próbował ich założyć.
Wrzucam fotkę wózka Y z góry. Jak coś jeszcze potrzebujesz to jutro zrobię inne foty
Adinfo
- Adinfo
- Drukarz
- Postów w temacie: 58
- Posty: 1101
- Rejestracja: 15 lis 2018, 12:54
- Lokalizacja: śląsk
- Drukarka: 2xDelta, MD-16, X1
- x 254
- Kontakt:
Re: Adinfo - Prusa i3 Beer 0% Upgrade
Dzięki za przydatne informacje!
W moim przypadku mam prowadnice 8mm, ale to bez znaczenia bo jak coś to mogę zmienić na grubsze.
Widzę, że silnik jest inaczej zamocowany niż u mnie - obrócony o 90 stopni, u mnie jest w innej pozycji - ale warte rozważenia jak bym robił, masz może gdzieś link do STLi (mocowanie silnika, napinacza paska do stołu oraz mocowanie trybka po przeciwnej do stołu). U mnie są akurat profile 2040, ale mogę coś pokombinować nad podobnym rozwiązaniem jak u CIebie.
Jak w wolnej chwili uda Ci się wrzucić fotki - zdjęcie z boku aby było widać jak masz zamocowany pasek w podstawie stołu oraz jak nad ceownikami wygląda odległość od profilu ramy, ewentualnie fotka od spodu drukarki gdzie będzie widać podstawę stołu.
W moim przypadku mam prowadnice 8mm, ale to bez znaczenia bo jak coś to mogę zmienić na grubsze.
Widzę, że silnik jest inaczej zamocowany niż u mnie - obrócony o 90 stopni, u mnie jest w innej pozycji - ale warte rozważenia jak bym robił, masz może gdzieś link do STLi (mocowanie silnika, napinacza paska do stołu oraz mocowanie trybka po przeciwnej do stołu). U mnie są akurat profile 2040, ale mogę coś pokombinować nad podobnym rozwiązaniem jak u CIebie.
Jak w wolnej chwili uda Ci się wrzucić fotki - zdjęcie z boku aby było widać jak masz zamocowany pasek w podstawie stołu oraz jak nad ceownikami wygląda odległość od profilu ramy, ewentualnie fotka od spodu drukarki gdzie będzie widać podstawę stołu.
Anycubic Delta Linear Plus
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
- czasnagli
- Postów w temacie: 5
- Posty: 196
- Rejestracja: 18 lis 2019, 19:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: custom CoreXY
- x 64
Re: Adinfo - Prusa i3 Beer 0% Upgrade
napinacz:
https://www.thingiverse.com/thing:4082515 zmieniony tylko uchwyt rolki bo teraz mam pasek 10mm. Napinacz bardzo fajny tylko trzeba dobrze dobrać wysokość uchwytów wałków i łożysk aby wózek się zmieścił: mocowanie silnika kupne z alumunium, u mnie zdublowane w celu zwiększenia sztywności: mocowania łożysk: pasek mocowany jak standardowo w Anet A8 Plus - śruby m4:
Drukarka z jeżdżącym wózkiem Y mechanicznie skończona, została kosmetyka. Docelowo na górze będzie założona kinematyka w stylu Ultimaker, a stół będzie zamocowany na obecnych wałkach X. Więc będzie układ klasyczny na direct drive i UM na bowdenie w jednej drukarce
A takie kostki 30x30 wypluwa, ACC1000, Jerk10, speed50:
https://www.thingiverse.com/thing:4082515 zmieniony tylko uchwyt rolki bo teraz mam pasek 10mm. Napinacz bardzo fajny tylko trzeba dobrze dobrać wysokość uchwytów wałków i łożysk aby wózek się zmieścił: mocowanie silnika kupne z alumunium, u mnie zdublowane w celu zwiększenia sztywności: mocowania łożysk: pasek mocowany jak standardowo w Anet A8 Plus - śruby m4:
Drukarka z jeżdżącym wózkiem Y mechanicznie skończona, została kosmetyka. Docelowo na górze będzie założona kinematyka w stylu Ultimaker, a stół będzie zamocowany na obecnych wałkach X. Więc będzie układ klasyczny na direct drive i UM na bowdenie w jednej drukarce
A takie kostki 30x30 wypluwa, ACC1000, Jerk10, speed50:
Adinfo
- Adinfo
- Drukarz
- Postów w temacie: 58
- Posty: 1101
- Rejestracja: 15 lis 2018, 12:54
- Lokalizacja: śląsk
- Drukarka: 2xDelta, MD-16, X1
- x 254
- Kontakt:
Re: Adinfo - Prusa i3 Beer 0% Upgrade
Jeszcze raz dzięki
Teraz mam jakiś obraz od czego zacząć i jak się zabrać do roboty
Teraz mam jakiś obraz od czego zacząć i jak się zabrać do roboty
Anycubic Delta Linear Plus
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
- Adinfo
- Drukarz
- Postów w temacie: 58
- Posty: 1101
- Rejestracja: 15 lis 2018, 12:54
- Lokalizacja: śląsk
- Drukarka: 2xDelta, MD-16, X1
- x 254
- Kontakt:
Re: Adinfo - Prusa i3 Beer 0% Upgrade
Kupiłem jakiś czas temu w Bricomarche co nieco "aluminium" z chęcią zrobienia skręcanej podstawy stołu z profili i kątowników, spróbuję z tego coś wykombinować:
Wszystko to 1 metrowe odcinki:
1) kątownik 10x40mm (2.0mm gr.) 1 szt.
2) kątownik 10x20mm (1.5mm gr.) 2 szt.
3) kątownik 10x15mm (1.5mm gr.) 2 szt.
4) ceownik 10x10mm (1.0mm gr.) 2 szt. - tego raczej nie użyję bo zbyt delikatne
Otwory pod stół grzny 220x220: 209x209mm. Łączenie elementów będzie na nitach.
Niestety jak kolega @czasnagli podał wymiary kątowników i ceowników to widzę, że mogę mieć problem z tym co mam (obawy o sztywność podstawy - ale to się okaże) - możliwe, że będę musiał dokupić nieco "masywniejszego".
Mam dylemat i nie wiem jeszcze odnośnie tego (oceńcie po zrzutach z FreeCAD czy warto by coś poprawić):
1) Ograniczają mnie w tej chwili prowadnice liniowe osi Y bo są nieco za krótkie (z aktualnym stołem jestem na styk jeżeli chodzi o pole robocze 220x220).
2) Rozstaw między łożyskami na każdej osi - teraz mam zaprojektowane 70mm (od środka do środka łożyska) - podobnie jak w tym stole MDF - nie wiem czy ich bardziej nie rozstawić wzdłuż osi Y - np. 80-90mm - ale wtedy na pewno zakres roboczy mi się zmniejszy (przy aktualnych prowadnicach), po wymianie mogę to zrobić.
3) "Trzymacze" paska w stole na środku mam takie "dziwne" (dwa osobne) - muszę mieć "krótkie" wzdłuż osi Y - takie jak w projekcie na zrzutach z FreeCad (krótkie prowadnice) i do tego dwa osobne kątowniki, ewentualnie mogło by być użyte jedno mocowanie paska, ale z takim rozstawem otworów aby każdy z nich był przykręcony zarówno do jednego jak i drugiego kątownika (po jednym otworze w każdym kątowniku) - rozstaw otworów w mocowaniu 20-30mm. Co do "środkowych" kątowników 15x10mm (takie są teraz w projekcie) - może dam jednak te większe 20x10mm (zarówno kątownik 15mm i 20mm mają drugie ramię o wysokości 10mm "postawione do góry"), wtedy mógłbym je trochę od siebie odsunąć aby użyć innego mocowania paska - dłuższego w osi Y.
4) Aktualnie z podstawą MDF mam tak, że śruby M3 ze sprężynami trzymające stół jak wystają od spodu to lekko zahaczają o mocowania prowadnic liniowych - mam te z BearUpgrade - widać na pierwszych zdjęciach w wątku), to zobaczę jak wyjdzie i czy nie wydrukować nieco zwężonych/ściętych na szerokość aby wykluczyć ten problem.
6) Nie wiem czy nie wystawić dodatkowych kątowników gdzie jest regulacja na sprężynach aby przy okazji wykonać jakieś ograniczniki jeżeli chodzi o przesuwanie się szyby na stole (głównie na rogach) tak aby nie wystawały powyżej górnego poziomu szyby - dzięki temu będę mógł wyeliminować wkur....ce klipsy.
Będę wdzięczny za sugestie i rady w tej spawie.
Wszystko to 1 metrowe odcinki:
1) kątownik 10x40mm (2.0mm gr.) 1 szt.
2) kątownik 10x20mm (1.5mm gr.) 2 szt.
3) kątownik 10x15mm (1.5mm gr.) 2 szt.
4) ceownik 10x10mm (1.0mm gr.) 2 szt. - tego raczej nie użyję bo zbyt delikatne
Otwory pod stół grzny 220x220: 209x209mm. Łączenie elementów będzie na nitach.
Niestety jak kolega @czasnagli podał wymiary kątowników i ceowników to widzę, że mogę mieć problem z tym co mam (obawy o sztywność podstawy - ale to się okaże) - możliwe, że będę musiał dokupić nieco "masywniejszego".
Mam dylemat i nie wiem jeszcze odnośnie tego (oceńcie po zrzutach z FreeCAD czy warto by coś poprawić):
1) Ograniczają mnie w tej chwili prowadnice liniowe osi Y bo są nieco za krótkie (z aktualnym stołem jestem na styk jeżeli chodzi o pole robocze 220x220).
2) Rozstaw między łożyskami na każdej osi - teraz mam zaprojektowane 70mm (od środka do środka łożyska) - podobnie jak w tym stole MDF - nie wiem czy ich bardziej nie rozstawić wzdłuż osi Y - np. 80-90mm - ale wtedy na pewno zakres roboczy mi się zmniejszy (przy aktualnych prowadnicach), po wymianie mogę to zrobić.
3) "Trzymacze" paska w stole na środku mam takie "dziwne" (dwa osobne) - muszę mieć "krótkie" wzdłuż osi Y - takie jak w projekcie na zrzutach z FreeCad (krótkie prowadnice) i do tego dwa osobne kątowniki, ewentualnie mogło by być użyte jedno mocowanie paska, ale z takim rozstawem otworów aby każdy z nich był przykręcony zarówno do jednego jak i drugiego kątownika (po jednym otworze w każdym kątowniku) - rozstaw otworów w mocowaniu 20-30mm. Co do "środkowych" kątowników 15x10mm (takie są teraz w projekcie) - może dam jednak te większe 20x10mm (zarówno kątownik 15mm i 20mm mają drugie ramię o wysokości 10mm "postawione do góry"), wtedy mógłbym je trochę od siebie odsunąć aby użyć innego mocowania paska - dłuższego w osi Y.
4) Aktualnie z podstawą MDF mam tak, że śruby M3 ze sprężynami trzymające stół jak wystają od spodu to lekko zahaczają o mocowania prowadnic liniowych - mam te z BearUpgrade - widać na pierwszych zdjęciach w wątku), to zobaczę jak wyjdzie i czy nie wydrukować nieco zwężonych/ściętych na szerokość aby wykluczyć ten problem.
6) Nie wiem czy nie wystawić dodatkowych kątowników gdzie jest regulacja na sprężynach aby przy okazji wykonać jakieś ograniczniki jeżeli chodzi o przesuwanie się szyby na stole (głównie na rogach) tak aby nie wystawały powyżej górnego poziomu szyby - dzięki temu będę mógł wyeliminować wkur....ce klipsy.
Będę wdzięczny za sugestie i rady w tej spawie.
Berg
Anycubic Delta Linear Plus
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887