Copymaster3D Pro 3D Printer

Tutaj można pochwalić się drukarką już uruchomioną bądź kupioną
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 36
Posty: 8896
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5831
Kontakt:

Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: dziobu »

Jakoś tak wyszło że kupiłem coś o tajemniczej nazwie "Copymaster3D Pro". Ważne że Pro. Byle czego bym nie kupił. Kilka razy sprawdzałem w sieci co to w ogóle jest (pierwszy raz słyszę taką nazwę) no i wylosowałem że zakup nie będzie złym pomysłem. I chyba nie był. Zwłaszcza że zrobiłem sobie miejsce na kolejne pudło...choć nie ukrywam że nie na to, no ale...życie ;)


Przekleństwa i modyfikacje zostawię sobie na kolejne posty. Teraz kilka słit foci nowego nabytku:
Tu przepraszam za jakość ale aż tyle miejsca nie mam żeby rozłożyć to pudło na środku w słoneczku. Poza tym w rogach kanciapy nie dorobiłem się jeszcze oświetlenia.
Małe i zgrabne, 28kg pudełko:
n01.jpg
W środku trochę Sajgon, trochę nie
n02.jpg
Okazało się że to wszystko jest dość niemałe. Ale z plusów - złożone w 95%
n03.jpg
Sporawe
n04.jpg
Stolik od spodu; ciężko będzie to zaizolować:
n05.jpg
Jak już miałem dostęp to sobie pogrzebałem - elektronika, bez rewelacji:
n06.jpg
Zasilacz - nie jest źle. Miewałem grosze. Podobny w Zmorphie siedzi.
n07.jpg
Napęd silników - wlutowany
n08.jpg
A tu MUSK całego układu. Upośledzony AVR... (dobra; wiedziałem że będzie :D)
n09.jpg
Das ist eine KROWA:
n10.jpg
Ekstruder - direct:
n11.jpg
I kondon już jest!
n12.jpg
Tego nie widać od razu, ale jeden wentylator chłodzi głowicę i wydruk. Rewelka. Pewnie mało miejsca było na drugi bo to kompaktowa drukarka.
n13.jpg
Dla lekkości ekstruder jest zbudowany na 3mm alu. Na takim samym alu mam ELFa...
n14.jpg
Ale tak ogólnie to nie wygląda źle.
n15.jpg
Akcesoria:
n17.jpg
Manual, str 1/2:
n18.jpg
Manual, str 2/2: (g* widać, ale na karcie jest w lepszej wersji)
n19.jpg
Wszystkie śruby trzeba było dokręcić. Wszystkie.
n20.jpg
Tył, gdzieś po drugiej stronie pokoju:
n21.jpg
Stół. Mata magnetyczna i podkładka. Fajnie.
n22.jpg
Z obu stron są usztywniacze do bramy
n24.jpg
Szkoda że jedną dokręca się przez plastikowy uchwyt krańcówki.
n23.jpg
I pudło w pełnej krasie:
n25.jpg
Uroczy start
n26.jpg
Jakiś Marlin. Bez znaczenia, i tak zmienię.
n27.jpg
I oto moja nowa zabawka.
n29.jpg
Abys
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 36
Posty: 8896
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5831
Kontakt:

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: dziobu »

Czas na pierwszy wydruk. Podokręcałem co się dało, nieznacznie docisnąłem kółka do profili, ale pasków nie ruszałem (a chyba powinienem). Niemniej czas sprawdzić czy i jak to działa.

No to jazda. Najpierw HOME. Podstawowa operacja. Widać że ktoś to dopracował bo drukarka ląduje w takim stanie:
n28.jpg
Rewelacja. Stół zasłania panel. Aż chce się drukować.

Dobra, nie można się zniechęcać ;)
Ach, zapomniałem. Pozycjonowanie...nie dość że plus jest przy kręceniu W LEWO, to jeszcze "kroczkiem" jest 40mm. YEAH.
Ale temperaturę też da się ustawić precyzyjnie - kroczkami...co 4 stopnie.

Głowica grzeje się szybko; stół zadziwiająco też. Zakładamy szpulę. To dość duża drukarka i pewnie mocowanie jest przeznaczone dla szpul 2,3 czy 5 kg. Nie. Nawet DD nie pasuje :D Ta z zestawu (250g) też nie.
n30.jpg
n31.jpg
Ale załóżmy na chwilę że pasuje i nie spadnie. To teraz trzeba ten filament przepuścić przez czujnik jego obecności. Idealnie dopasowany do małej (???) szpuli:
n32.jpg
KTO uznał że to tak ma być? Na czym oni drukują? Tego może nie widać ale PLA jest dość mocno i nienaturalnie wygięte. Ale co tam - jak pojadę głowicą trochę ponad połowę zakresu to filament też się fajnie układa
n33.jpg
Producent chyba nie zaleca drukowania z wykorzystaniem pełnego zakresu w Z :D
Poradziłem sobie; chała ale na pierwszy wydruk będzie:
n34.jpg
Filament to DD PLA w paskudnym pięknym kolorze miętowym. Wydruk - testowy, z karty. Nie znam parametrów, szybkości liczyć mi się nie chce. Ważne że działa.
n35.jpg
n36.jpg
n37.jpg
n38.jpg
D* nie urywa. Widać nienapięte paski i braki w chłodzeniu. Ale jak na byle co byle jak, to jest całkiem znośnie.
Poza tym klasycznie do wymiany wentylator znad elektroniki; nie wiem skąd biorą TAK GŁOŚNE te dmuchadła, ale jest tam w cholerę miejsca a wsadzili jakąś pierdziawkę klasy 4010.

Konfig poglądowy do Marlina już mam. Wentylatory jakieś na wymianę mam. Jedynie głowica do przerobienia, ale akurat to planowałem wcześniej. No chyba że po sprawdzeniu (nie wiem co tam siedzi) i testach okaże się że jest znośna.
Abys
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 36
Posty: 8896
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5831
Kontakt:

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: dziobu »

I na koniec - grzanie stołu. Grzałka jest tylko na środku, potem jakieś wielkie ALU, a na tym już mata magnetyczna. Trzeba by toto jakoś zaizolować/osłonić/cokolwiek - ale to się zrobi.
Na teraz grzanie wygląda tak - do 60°C:
Jak tylko dogrzał do zadanej:
stol.png
Jakieś ~10 minut później:
stol2.png
Myślałem że będzie znacznie gorzej.
Abys
Awatar użytkownika
arkomania.pl
Postów w temacie: 2
Posty: 832
Rejestracja: 10 mar 2017, 13:08
Lokalizacja: RADOM
x 373

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: arkomania.pl »

Faktycznie, elektronika dość cienka. Kiedyś kupiłem stepsticki z HR4988 (zmodernizowane A4988) i wszystkie
wylądowały w koszu. Silniki wpadały w wibracje.

Procesor na Atmega 8 bitowej (16MHz). Takich elektronik już nie powinno się stosować.

Ale jestem ciekaw, co uda Ci się z tej drukarki wycisnąć.
Pozdrawiam Arek G. arkomania
Awatar użytkownika
TDI-CAD
Postów w temacie: 1
Posty: 1536
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: K1C, Gate 1 fiber
x 568

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: TDI-CAD »

Trochę słaba legenda bo nie widać różnicy środek a 80% zewnętrznej krawędzi stołu. Kolory nie do końca oddają co jest faktycznie. Może to tylko 5C?
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 36
Posty: 8896
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5831
Kontakt:

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: dziobu »

Soft mam średni do kamery ale coś faktycznie muszę z tym zrobić.
Tak, tam jest mniej niż 5 stopni pomiędzy środkiem a krawędzią stołu. Myślałem że będzie znacznie gorzej, a to to jest zupełnie akceptowalne.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 36
Posty: 8896
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5831
Kontakt:

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: dziobu »

arkomania.pl pisze:Procesor na Atmega 8 bitowej (16MHz). Takich elektronik już nie powinno się stosować.
Technicznie rzecz biorąc tyle wystarczy żeby popędzić tą drukarkę znośnie. Ale sporo zabiera Marlinowo-Arduinowy szajs...

Swoją drogą to chyba (???) leciwa konstrukcja. Obecnie tu rozwiązania nie wyglądają na nowinki.
arkomania.pl pisze:Ale jestem ciekaw, co uda Ci się z tej drukarki wycisnąć.
Cudów się nie spodziewam bo konstrukcja ze stolikiem w Y poszaleć nie pozwoli, ale w razie czego wymienię elektronikę. Każda inna będzie lepsza.
Awatar użytkownika
arkomania.pl
Postów w temacie: 2
Posty: 832
Rejestracja: 10 mar 2017, 13:08
Lokalizacja: RADOM
x 373

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: arkomania.pl »

Też bym tak zrobił
Pozdrawiam Arek G. arkomania
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 36
Posty: 8896
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5831
Kontakt:

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: dziobu »

Wewnętrzne kółko z lewego wózka Z nie dotyka kolumny. Nigdy. I nie da się go bardziej wyregulować.
Mam wrażenie że otwór na nakrętkę (oś Z) nie jest centrycznie z silnikiem. Dokręcenie nakrętek powoduje że silniki się blokują. Poza tym - miejsca jest w CH*J ale oś Z napędzają jakieś dwie biedy. Mam wrażenie że ona się w ogóle blokuje pod własnym ciężarem. Poza tym prędkość jazdy w Z przywodzi na myśl topniejące lodowce. Z tym że lodowce topnieją szybciej. Przejechanie pełnego zakresu osi Z zajmuje prawie 2 minuty.
Soft - jakiś Marlin. Zjebany do granic możliwości - brak połowy użytecznych opcji, nie ma babysteppingu, EEPROM nie włączony (mimo że menu nastaw jest); edycja liczb nie po 1 a po 4 czy np 40 (nie da się ustawić 60 stopni, jest 58, albo 64, albo 62 - zależnie jak impulsator trafi).
Poza tym całość jest pierońsko głośna. I to nie tyle napędy (przypomnę - 4988) ale wentylatory przy elektronice (zasilacz i elektronika). Ten biedak w głowicy ledwie zipie i jego akurat nie słychać. Ale też nie czuć żeby coś tam wiał.

Jedziem dalej - krańcówki Z się nie reguluje. W konfigu nie ma zadawania offsetu (to sobie włączyłem w innych drukarkach ;d) także sprzętowo ma pasować i chuj. Zero regulacji. Jak łatwo się domyślić - to nie działa. Dwa razy wjechałem w podkładkę (czyt. jest zniszczona) a po wyregulowaniu prowadzenia X i Y dysza zasuwa 1mm nad stołem. I nic z tym nie zrobię.

Do szału doprowadza też "zero" osi Y przy pulpicie. No miód malina. Stół wystaje na kilkanaście cm przed panel i wisi kilka cm nad nim. Wystarczy być ginekologiem żeby sobie wyklikać jakieś odjechanie tej krowy.

I nie wiem jaka to wersja Marlina, ale wiecznie się przywiesza, odczyt karty działa jakby tam dyskietka była. Mam inne drukarki na elektronice tej samej klasy i one pracują poprawnie.

Ciekawe KTO stanął i stwierdził "tak, to jest drukarka jaką chcieliśmy zrobić". Nie wiem w sumie czy oni te drukarki jeszcze robią...

edit.
Z firmware:

Kod: Zaznacz cały

FIRMWARE_NAME:Marlin FLASHFORGE (Github)
...
Compiled: Aug 20 2018
2017-10-10 12:00 Last Updated: FLASHFORGE
Czyli chyba stare.

Nie szkodzi ;) Potencjał jest, ta krowa jeszcze kiedyś pewnie wydrukuje coś przydatnego ;)
Zepco, Abys
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 36
Posty: 8896
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5831
Kontakt:

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: dziobu »

Kilka niusów z placu boju:

Wstawiłem Marlina 1.1.9.1. To teraz zupełnie inna drukarka. Płynna praca, bezproblemowa obsługa karty, eeprom... Szkoda że producent nie poświęcił tych 15 minut, bo tyle zajęło stworzenie konfigu.

Wymieniłem wiatraki na inne (nie ważne jakie; każdy jest cichszy). Zarówno ten szit w zasilaczu (6010) wył masakrycznie jak i pierdziawka nad elektroniką (4010) zamieniała prąd na hałas nie dmuchając przy tym prawie w ogóle. Wstawiłem Sunonowe 6015 i 4020; trochę na wcisk ale weszły.

Zrobiłem sobie regulowaną krańcówkę Z. Wyszło zgrabnie i skutecznie.
Po zdjęciu idiotycznego oryginalnego mocowania:
c01.jpg
Uchwyt na śrubę radełkową (czy jak to się tam nazywa) pozwalającą regulować odstęp. Całość jest nakładana na wystającą blachę i dokręcana robaczkiem. Całkowicie bezinwazyjnie.
c02.jpg
Czyli tak:
c03.jpg
A tu nowy komplet:
c04.jpg
Bardzo miło ze strony producenta że wrzucili do pudełka kilka zapasowych nakrętek do profili. Nie musiałem po pudłach ich szukać :D

Przyszedł więc czas na pierwsze wydruki. Bez fajerwerków ale w sumie to się tego spodziewałem.
Ścianka 20cm:
c05.jpg
Początek nie wygląda rewelacyjnie:
c06.jpg
Tu problem widać lepiej:
c07.jpg
A tu mniej, bo znalazłem przyczynę:
c08.jpg
Wspomnianą przyczynę zwlaczyłem m.in we Flsunie i3. To...ekstruder.
Szybkość, przyspieszenie, jerk dla osi X/Y - to ma znikome znaczenie w tym wypadku. Natomiast przyspieszenie i jerk dla ekstrudera decyduje o poziome artefaktów. Warto przypomnieć że chłodzenie wydruku w tej głowicy to kpina, niemniej nie to jest bezpośrednim powodem takich ścianek.

Szybkość druku powyższych detali - 120mm/s (od ~140mm/s hotend zaczyna nie wyrabiać z grzaniem). Acc: 6000, jerk 30. Jak na sprzęt tej klasy to IMHO całkiem nieźle.
Abys
ODPOWIEDZ

Wróć do „Drukarki FDM/FFF - wszystkie pozostałe”