Copymaster3D Pro 3D Printer

Tutaj można pochwalić się drukarką już uruchomioną bądź kupioną
Holgin
Postów w temacie: 1
Posty: 939
Rejestracja: 06 sty 2019, 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Prusa A8
x 479

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: Holgin »

Mógłbyś rozwinąć temat jerk/przyśpieszenie dla ekstrudera?
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 36
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: dziobu »

Jak będę miał chwilę to chętnie, ale to dopiero jak skompletuje zestaw zamienników.
Wiem że problemem jest ekstruder, ale nie wiem czy to kwestia mechaniki (docisk, rozdzielczość, jakość), Marlina (algorytm/parametry) czy AVRa (wydajność). Zarówno w i3 jak i G problem rozwiązaniem wymieniając ekstruder ale tam był Bowden i nie wiem jakie to może miec znaczenie.

Edit.
No albo 4988/silnik dają d*upy...

Drukarka drukuje w sumie ładnie jak zjade parametrami do jerk 8 i acc 500, ale tu chce wiecej.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 36
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: dziobu »

Mały apdejt. Ruszyłem to pudło bo by się przydało.

Najpierw głowica - poświęciłem te 20 minut i narysowałem uchwyt pod zdobyczne bebechy - Titan i Volcano. Dorobiłem też brakujące plastiki.
Szybko okazało się że w drukarce do głowicy wszystkie kable mają złącza (poza grzałką) więc niewielkim kosztem dorobiłem co trzeba, puściłem stałe 24V do chłodzenia hotendu i...mam wymienną głowicę.
Pełna profeska :D w stylu na "odwal się".
c01.jpg
c02.jpg
Oczywiście te kable puszczę w prowadnicy czy coś, teraz jest jedynie prowizorka która zostanie pewnie na długo :)

Tu jakby ktoś chciał luknąć - PCB z tego cuda:
c03.jpg
c04.jpg
c05.jpg
c06.jpg
c07.jpg
c08.jpg
W sumie to bez szaleństw. Musiałem się do PCB dobrać żeby zwiększyć prąd dla ekstrudera i osi Z. Oryginalnie jest ~0.74A; w ekstruderze silnik wyraźnie nie dawał rady (1.5A) i podobnie Z - tu wiszą 2 połączone równolegle. Teraz na oba idzie 1.4A; dalej się nic nie grzeje a chodzi wyraźnie lepiej i kroków nie gubi.
Przy okazji znalazłem też radiatorki na stepy - nie wiem czy potrzebne ale na półce to je zaraz zgubię.

I PCB po przeróbkach:
c09.jpg
Pierwsze wydruki niebawem - jak tylko założę docelową dyszę.
Abys
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 36
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: dziobu »

Z ciekawości rozkręciłem starą głowicę. Trochę badziew jak na drukarkę tej klasy.
I ten wesoły podział nadmuchu... Wiem że głowica z PTFE niby nie musi mieć chłodzenia ale dobrze jej to nie robi (świetnym przykładem jest tu Zmorph).
g1.jpg
g2.jpg
g3.jpg
g4.jpg
g5.jpg
g6.jpg
g7.jpg
g8.jpg

A PTFE w dyszę wchodzi prawie do końca:
g9.jpg
i pewnie dlatego nie radziła sobie z szybszym drukiem.
Abys
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 36
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: dziobu »

Wymieniłem dyszę na 0.8. I pierwszy jakiś sensowny wydruk po zgrubnej kalibracji:
40mm/s; więcej nie mogę bo moje chłodzenie wydruku jest bardziej niż do d*. Właśnie robi się kolejne.
X:
xx.jpg
Y:
yy.jpg
Acc 1000
Jerk 16
Acc 600
Jerk 12
Chwilowo max speed: 50 (w zakresie 60-70 silnik wpada w rezonans i strasznie sie tłucze)
Tych prążków chyba się nie pozbędę. Ale tragedii nie ma.
Abys
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 36
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: dziobu »

Mały pokaz możliwości tego technicznego cuda ;)

Model: https://cults3d.com/en/3d-model/game/be ... ark-benchy
DD TPU Bright Green

Nie mam doświadczenia z dyszą 0.8 i volcano.
Nie wiem dlaczego na daszku są dziury a na pokładzie nie.
Nie rozumiem zupełnie dlaczego TPU leci sensownie tylko przy 20mm/s i warstwie 0.3 (volcano, dysza 0.8mm, 235 stopni). Dziwne, bo PLA jestem w stanie drukować "normalnie" (warstwa 0.4, 215 stopni, max 120mm/s).

Wiem tylko że mój nadmuch jest beznadziejny i to też ma wpływ na sam wydruk.
s01.jpg
s02.jpg
s03.jpg
s04.jpg
s05.jpg
s06.jpg
s07.jpg
s08.jpg
s09.jpg
Awatar użytkownika
panWiadr0
Postów w temacie: 2
Posty: 1255
Rejestracja: 25 sty 2019, 14:06
Drukarka: niesforny reprap
x 839

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: panWiadr0 »

Masz włączone LA? Jak tak to zrekalibruj K-factor bo przy takim przelocie dość mocno się różni od 0.4.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 36
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: dziobu »

Nie mam. Testowałem i wyszło że nic to nie daje.
Liczyłem wcześniej że LA spowolni mi druk tak żeby to jakoś fajnie szło, ale w sumie najlepsze wydruki miałem dla skrajnie małych wartości i wtedy wyglądały tak jak bez LA.

Tak mi teraz mignęło pod łysiną, że ja lecę na trefnej szpuli... Fakt że odłożona na testy ale nie takie :fool:

Okazało się przy okazji że hotend nie leciał prostopadle do stołu, także pół problemu znalezione. Jutro powinien być mocniejszy wentylator to przerobię chłodzenie na jakieś skuteczniejsze.

Ale tak ogólnie to jestem zadowolony. Brzydki ale funkcjonalny wydruk dalej jest lepszy od żadnego.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 36
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: dziobu »

Czas odgrzać kotleta.
Drukarka sobie pracowała okazjonalnie, więcej lub mniej. Niestety wbudowane drivery HR4988 to porażka; nie dość że głośne (mam wrażenie że bardziej niż A4988) to jeszcze zdaje się że nierówno pracują. Tak czy owak konstrukcja tej krowy rewelacyjnie wpadała w rezonans więc każdy kroczek było słychać w całym domu. No i w końcu znalazłem 2208 które chciałem tam wlutować.

Bebechy wyglądają bardzo atrakcyjnie:
cp01.jpg
ale rozkręciłem to wszystko, wyjąłem PCB i wymieniłem drivery. Wyszło nienajgorzej:
cp02.jpg
ale,

bo zawsze musi być jakieś ALE

jak położyłem ją na biurku żeby dobrać elementy referencyjne...z lampki biurkowej nad tym odpadłą mi śrubka. Yeah. Śruba i nakrętka spadły na podłogę ale podkładka...trafiła idealnie w wyjście ostatniego stepa :P W końcu mogę powiedzieć że siedzę na reprapach i uwaliłem jakąś płytę ;) Choć to nie było zabawne. TMC pewnie zdechł więc wylutowałem A4988 z jakiejś innej płytki i wsadziłem tu. Niestety nie działa.
Oscyloskop w łapę - w 2560 poleciały piny STEP i DIR do tej osi. Teoretycznie mógłbym je podmienić z jakiegoś innego portu, ale nie dość że płyta to tragedia, to jest to zabytek. Rzeźbę chciałem skończyć na przejściu na TMC ale skoro to nie wypaliło to lecim po SKRa zanabytego tu na forum :P

Tak na prawdę to mam wrażenie że z tą płytą od początku coś było nie tak. Drukarka niby nowa, niby to samo co we Flsunach czy tam Kosselu, a pracowała tak jakoś dziwnie.


edit.
Jakby ktoś pytał - inne osie (te z TMC2208) sprawdziłem i działają prawidłowo.
mcxmcx, Abys, emartinelli, morf
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 36
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Copymaster3D Pro 3D Printer

Post autor: dziobu »

Podpięcie szpejów do innej płyty to żaden wyczyn. Skompilowanie Marlina też nie (nie licząc wku*wiającego VSCode). Także używana SKR 1.3 z wyświetlaczem, stepy z portalu aukcyjnego i działa:
cp03.jpg
cp04.jpg
W międzyczasie doszła też druga krańcówka osi Z (zajumana z osi Y), zaś czujnik filamentu robi za krańcówkę Y :P (w Z chciałem mieć identyczne krańcówki z obu stron). Działa, jeździ. Teraz trzeba te płyty jakoś upchnąć tu:
cp05.jpg
Oczywiście mogę wywalić w blasze masę dziur, ale trochę szkoda - drukarka wygląda całkiem zgrabnie i na pewno to co wyrzeźbię ładne nie będzie, a też jest dość mocno skręcona i blachy nie wyciągnę. Robienie tego na skręconej drukarce nic dobrego mi chyba nie da.
Ale co tam. Tak też się da ;) Zasilony %% wymodziłem to:
mc.png
Kontroler mocowany na dwóch śrubach z jednej strony i oparty o górną/dolną ściankę z drugiej strony. Powinno działać.
Pulpit wsadzany na zatrzask. Efekt - zero modyfikacji blachy czołowej. No i, a jakże - działa ;)
cp06.jpg
Pierwszy zgrzyt - USB. Przydało by się. Pewnie rzadko, no ale jednak. Nie ma miejsca żeby PCB odsunąć, bo kabel wymaga tyle:
cp07.jpg
no to...odwalamy reprapy wiochę:
cp08.jpg
Masakra, ale działa :D I się mieści:
cp09.jpg
Jedyną blachę którą będę musiał rzeźbić, to spodnia. W sumie od początku miałem taki zamiar, bo...jest idiotyczna. Wygląda tak:
cp11.jpg
czyli wentylator w zasilaczu ma taki prześwit:
cp10.jpg
Rewelacja ;)

Teraz lecę szukać jakiegoś cichego i niskiego wentylatora 24V. Chwilowo mam tylko 8015 i to dość głośny ;/

cdn.
Andrzej_W, morf, Zepco
ODPOWIEDZ

Wróć do „Drukarki FDM/FFF - wszystkie pozostałe”