Anycubic 4max pro brak grzania stołu, trigorilla

Tutaj można pochwalić się drukarką już uruchomioną bądź kupioną
blackknight88
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 15
Posty: 70
Rejestracja: 05 gru 2019, 09:35
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Anycubic 4max pro
x 6

Re: Anycubic 4max pro brak grzania stołu, trigorilla

Post autor: blackknight88 »

5V można wziąć z raspberry w sumie.

Hotens mógłbym chłodzić na maxa? Jak jest w Ori trigorilla? Chyba uruchamia się 0-1 wentylator chłodzenia hotendu?

Dodatkowo... Kamera do podglądu. Lepiej po USB czy te taśmowe dedykowane pod raspberry? Kamery na tasiemkę widzę są z diodami do podczerwieni więc w nocy dałoby radę.... Ale jak z jakością i ogólnie wytrzymałością wewnątrz drukarki?
Pozdrawiam, Karol
blackknight88
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 15
Posty: 70
Rejestracja: 05 gru 2019, 09:35
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Anycubic 4max pro
x 6

Re: Anycubic 4max pro brak grzania stołu, trigorilla

Post autor: blackknight88 »

Aha.. jeszcze jedno...Ori mam TMC2208 bodajże 2sztuki...

Widziałem u majfrendow turbo 1.4 z tmc2209..

Czy warto brać z tmc2209 i zamienić również re tmc2208? Czy lepiej dokupić brakujące tmc2208, bo różnicy nie zobaczę.

Różnica pomiędzy tmc2209 a tmc2209 uart jest znacząca? Bo cena widzę jest różna...
Pozdrawiam, Karol
mpk
Postów w temacie: 6
Posty: 363
Rejestracja: 27 lis 2019, 00:01
x 102

Re: Anycubic 4max pro brak grzania stołu, trigorilla

Post autor: mpk »

Spotkałem opinie (które przynajmniej na poziomie "organoleptycznym" wydają mi się trafne), że 2209 jest głośniejsze od 2208.

z kamerkami do Pi doświadczenia nie mam, ale nie widzę powodu, by miała mieć jakiś problem z tymi ~50 stopniami w obudowie.
Jeżeli już cokolwiek, to bardziej obawiałbym się tego, że tasiemka na dłuższym odcinku (zakładam, że nie chcesz samego pi zamykać w środku) może lepiej zbierać zakłócenia.

w trigorilla wszystkie piny do wiatraków (D7, D9, D44) są przynajmniej na poziomie hardwarowym zdolne do pracy jako PWM.
blackknight88
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 3
Posty: 8943
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5873
Kontakt:

Re: Anycubic 4max pro brak grzania stołu, trigorilla

Post autor: dziobu »

2209 działa identycznie jak 2208. Różnice są w konfiguracji, choćby takiej:
https://learn.watterott.com/silentstepstick/faq/
Jak ktoś przegapi pinologię (zależy od stepsticków/płyty) i zostawi spreadCycle włączony tam gdzie nie trzeba, to istotnie będzie głośniej.

Sam używam 2209. Głównie dlatego że jak brałem to były tańsze od 2208 ;p
blackknight88
blackknight88
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 15
Posty: 70
Rejestracja: 05 gru 2019, 09:35
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Anycubic 4max pro
x 6

Re: Anycubic 4max pro brak grzania stołu, trigorilla

Post autor: blackknight88 »

Dziękuję Wam za pomocne informacje.

Zatem jeden kij czy tmc2209 czy 2208. Wezmę to co będzie tańsze. Raspberry pewnie wrzucę na spód drukarki jak i nowy sterownik. Coś wymyślę by wszystko to tam upchnąć. Co do kamery to póki co zerkne jak będzie z kamerka USB która gdzieś mam w gratach. Po ewentualnej zmianie oświetlenia powinno być z nią lepiej (obraz).

Info o PWM istotne. Jak Ty bys to rozwiązał? Chłodzenie hotendu na100% czy mimo wszystko PWM przez E1? Tak jak ma to miejsce w trigorilla z LEDami?

Sterowanie przekaźnikiem do wyłączania drukarki rozwiązałes w oparciu o płytę główną czy raspberry? Sa dedykowane pluginy do octoprint?
Pozdrawiam, Karol
mpk
Postów w temacie: 6
Posty: 363
Rejestracja: 27 lis 2019, 00:01
x 102

Re: Anycubic 4max pro brak grzania stołu, trigorilla

Post autor: mpk »

@dziobu, to nie jest tylko kwestia stealtchop vs spread cycle.
pierwsze z brzegu: https://github.com/MarlinFirmware/Marlin/issues/18286
z bliższego ogródka, to japim się skarżył na 2209.
No i ja, na 4max pro zresztą, mam podobną obserwację, a ustawienia w stealthchop jestem pewien.
¯\_(ツ)_/¯

> Sterowanie przekaźnikiem do wyłączania drukarki rozwiązałes w oparciu o płytę główną czy raspberry
pin na płycie. Wyłączanie gcode, albo auto psu z marlina.

> Jak Ty bys to rozwiązał?
wyjąłbym pro z szuflady;)
a na skr 1.4T zrobiłem w E1.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 3
Posty: 8943
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5873
Kontakt:

Re: Anycubic 4max pro brak grzania stołu, trigorilla

Post autor: dziobu »

Istotnie, w drukarkach to nie mam z tym doświadczenia. Tam gdzie wrzuciłem 2209 to działa i jest cicho.
Tam gdzie mam porównanie to nie ma ani Marlina ani chińskich losowych silników :D
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Postów w temacie: 1
Posty: 6384
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1455

Re: Anycubic 4max pro brak grzania stołu, trigorilla

Post autor: dragonn »

blackknight88 pisze: Zatem jeden kij czy tmc2209 czy 2208.
Teortycznie 2209 są lepsze, są generalnie mocniejsze. Szczególnie na ekstruder to może mieć znaczenie.
Awatar użytkownika
TDI-CAD
Postów w temacie: 1
Posty: 1547
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: K1C, Gate 1 fiber
x 569

Re: Anycubic 4max pro brak grzania stołu, trigorilla

Post autor: TDI-CAD »

Ale na płycie trigorilla w AC4Max pro masz już ciche stepstiki. Wystarczy je przełożyć.
blackknight88
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 15
Posty: 70
Rejestracja: 05 gru 2019, 09:35
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Anycubic 4max pro
x 6

Re: Anycubic 4max pro brak grzania stołu, trigorilla

Post autor: blackknight88 »

TDI-CAD pisze:Ale na płycie trigorilla w AC4Max pro masz już ciche stepstiki. Wystarczy je przełożyć.
Zgadza się, lecz mam je tylko na osi X oraz Y. Reszta to A4988. Zmieniając płytę główną na inną, dokonam dodatkowych modyfikacji przy okazji. Zmienię resztę stepsticków, te pójdą do zapasu. Zastanawiam się jedynie czy do tych 2 TMC2208 v1.2 które mam dokupić kolejne 3x TMC2208 v3.0, 3x TMC2209 czy może całościowo przejść na TMC2209... Myślę również nad zmianą silnika extrudera na cieńszy (typ pancake chyba tak?), ponieważ jest ciasno tam teraz po zmianie extrudera i jest problem z odprowadzaniem ciepła z aktualnego... A grzeje się on dość dobrze (niestety nie mam pomiaru temperatury, ale w dłoni bym go za cholerę nie utrzymał)... cieńszy dodatkowo lżejszy tym bardziej że biorę pod uwagę wrzucenie karetki osi X w wersji ALU od makerbot replicator już pod łożyska LM08UU lepszej jakości niż te majfrendowe.

Póki co wyświetlacz ORI zostanie, ale nie będzie podłączony.. po prostu będzie "zapychał" dziurę na czas późniejszego wrzucenia innego 3,5" -> albo dedykowany pod BTT SKR albo uniwersalny HDMI/UART pod Raspberry. Tu już z czasem zobaczę co mi bardziej by leżało...

W międzyczasie przygotuję drukarkę do poprowadzenia nowego okablowania od silników (tak by było odpowiednio dłuższe pod nową płytę główną, którą jeszcze nei wiem czy zamontuje w miejscu ORI czy 2cm w tą czy tamtą (okablowanie oryginalne niestety jest praktycznie na styk..). Dodatkowo poprawię potencjalne niuanse w konektorach. Pociągnę już nowe oświetlenie LED by było z głowy (skoro drukarka będzie rozebrana na części pierwsze). Poprawię okablowanie do extrudera (robiłem je na początku tego roku wypieprzając tą durną taśmę, której styki wyrabiają się od samego patrzenia) już z docelową płytką przejściową (na wzór ORI) montowaną na silniku extrudera (na wzór ORI).

Zastanawiam się do przodu w jaki sposób przenieść gniazdo kart pamięci z nowej płyty (microSD) w miejsce starego gniazda (SD).. czy w ogóle jest mi to gniazdo potrzebne przy założeniu, że nowe sterowanie będzie oparte o: BTT SKR v1.4 + TMC2208/2209 + Raspberry Pi 3B+, na których będą: klipper, octoprint lub pochodne lepsze oprogramowania.. Wcześniej jakoś znaczącą się nie interesowałem tymi rozwiązanimi, więc nie wiem czy port MicroSD w sterowniku służy jedynie do wgrywania firmware czy do czegoś jeszcze go ludzie używają...

Nowe okalbowanie nie jest dlam nie problemem, bo w swoich warsztatowych pudełkach mam od cholery różnego rodzaju tego typu rzeczy, włącznie z konektorami nowymi, pinami, włącznikami, paskami ledowymi, oplotami itd.... Więc tutaj nowych kosztów nie poniosę, a niechcę tego sztukować w żaden sposób, bo pomimo zamknięcia w drukarce (nie będzie widoczne), mnie samego będzie to wkurwiać...


Jeszcze nie kliknąłem "kup teraz", bo wciąż rozważam którą drogą iść... dwie propozycje:

https://pl.aliexpress.com/item/32814476 ... lF9rN&mp=1 - wersja dla 4x LM08UU
https://pl.aliexpress.com/item/32891490 ... lF9rN&mp=1 - zakup kompletu, tj. 2x dla osi Y oraz 1x dla osi X

Zakup spowodowany możliwością wrzucenia łożysk o normalnym rozmiarze: LM08UU a nie wymyślnych krótkich wersjach "S", których dostać na rynku polskim w normalnej cenie to jak szukanie złotego pociągu.... O ile oczywiście w powyższych wersjach z Ali są to miejsa na łożyska LM08UU :-D

Dodatkowo z drugiego linku komplet ponieważ u mnie w oryginalnej wersji mocowanie silnika dla karetki jest nieco zjechane z uwagi na siłowanie się z naciagiem paska osi X...


Jak widać powyżej jakieś tam plany są z tą drukarką.. wciąż rozważałem sprzedaż w wersji ori (po wymianie płyty głównej na którą czekam aż przyjdzie) i zakup czegoś innego.. myślałem o prusa i3 mk3s i być może byłoby to lepsze wyjście, ale z drugiej strony za tą drukarkę którą kupiłem rok temu dałem niespełna 1500zł, aktualne modyfikacje w postaci zmiany extrudera na normalny + hotend pod niego w wersji fullmetal kosztowało mnie jakieś... 150-180zł.. nie wliczam modyfikacji drukowanych, zmiany firmware na najnowszego marlina itd bo to może zrobić każdy "za darmo".. prusa to koszt 2-2,5x więcej w zależności czy używka czy nówka.. natomiast obydwie opcje są praktycznie nie do dostania chyba, że czekając kilka dobrych tygodni. Nadal doszłyby modyfikacje w postaci zamknięcia komory, dodanie oświetlenia i pewnie coś by się jeszcze znalazło...

Tutaj mam fajną bazę w postaci zamkniętej komory, której konstrukcja jest przyzwoita (pomijam czy rama jest przekoszona czy też nie, bardziej chodzi mi tutaj o stabilność), w której powoli zaczynam coś tam wymieniać by poprawić, polepszyć, ale przede wszystkim doszkalać się z obsługi oraz działania drukarki 3d. Dodając powyższe modyfikacje, które planuje (nowe sterowanie, nowe okablowanie, ledy, nowe stepsticki, nowa karetka lub cała oś X, nowe łożska, może wałki, paski, śruba?) pewnie pociagną mnie z kosztem ~500zł? nie liczę silników póki co bo nie wiem czy te oryginalne są ok, czy nie (poza wyżej wspomnianym od extrudera), nie liczę raspberry bo i tak bym go użył gdzie indziej..to wyjdzie mi z 2300zł na nowym sterowaniu (mam nadzieję, że lepszym jak inni opisują w różnych miejscach), które pozwoli drukarce bardziej rozwinąć skrzydła (w miarę możliwości).

Panowie... jak w którymś miejscu zamierzam wyważać otwarte drzwi to proszę Was o otrzeźwiający opierdol bo być może zamiast ładować pieniądze w coś co jest OK, lepiej przeznaczyć je gdzie indziej.

pozdrawiam!
Pozdrawiam, Karol
ODPOWIEDZ

Wróć do „Drukarki FDM/FFF - wszystkie pozostałe”