Też mam w swojej co robię na śrubach kulowych 16mm, trzyma jak diabli mimo że stół ponad 2kg. 5kg utrzymywało spokojnie.
Dobry reprap joł
- Jarewa
- Drukarz
- Postów w temacie: 1
- Posty: 1981
- Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
- Lokalizacja: Głogów
- x 477
Re: Dobry reprap joł
Re: Dobry reprap joł
2 śruby i 4 wałki z łożyskami liniowymi, żadnych pasków i automatyczne poziomowanie stołu w X
Re: Dobry reprap joł
Rozglądam się za czymś tanim i małym na wałkach we wszystkich osiach, core xy i autopoziomowanie stołu (min. 3 silniki w Z), istnieje taki open source?
Re: Dobry reprap joł
A sorry mój błąd. Myślałem o HEVOrt, nie HEVO.
Skoro już tak drążymy na wałkach masz łożyska ślizgowe czy kulkowe? Bo to też robi troche oporu.
Re: Dobry reprap joł
@BB84 troche pomyliłeś pojęcia....
pma_ uogólnil, Zarówno wałek, wałek podparty z łożyskiem jak i prowadnica liniowa z wózkiem stanowi oś posuwu. I bez względu na to na czym to oprzemy mamy tak oś posuwu. Dla HEVO są 2 dla ratrig/voron 4.
W HEVOrt z bed leveling, sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana osie tam są również 3, ale przez mechanizm autopoziomowania stołu wcale nie muszą pokrywać się z osiami prowadnic/wałków...
pma_ uogólnil, Zarówno wałek, wałek podparty z łożyskiem jak i prowadnica liniowa z wózkiem stanowi oś posuwu. I bez względu na to na czym to oprzemy mamy tak oś posuwu. Dla HEVO są 2 dla ratrig/voron 4.
W HEVOrt z bed leveling, sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana osie tam są również 3, ale przez mechanizm autopoziomowania stołu wcale nie muszą pokrywać się z osiami prowadnic/wałków...
Re: Dobry reprap joł
@velkhor ja pytałem o projekt na wałkach w Z, wątpię, by vorona/ratriga udało się z dobrym skutkiem w ten sposób złożyć.
- Fest
- Postów w temacie: 6
- Posty: 546
- Rejestracja: 17 paź 2022, 13:32
- Lokalizacja: Z lasu
- Drukarka: To trudna sprawa...
- x 202
Re: Dobry reprap joł
Ja mam na 4 walkach i dwóch silnikach w Z. Działa wyśmienicie, na karetce nie mam żadnego czujnika stolü, bo przy 10 mm grubości lanym aluminium równo podgrzewanym grzałką uważam to za zbędny balast.
Projekt HEVORT to przerost formy nad treścią. Użyte są wyłącznie drogie komponenty a plastikowe elementy konstrukcji są już niemal kuriozalne. Paski są prowadzone tak, że powodują naturalne przekoszenia a prowadnice liniowe są umieszczone tak, że są na ww podatne i zwyczajnie się tną. Poprawne złożenie tego graniczy z cudem i trzeba posiadać długie liniały, szybę do płaszczyzny, suwmiarkę i sporo cierpliwości.
O wiele bardziej eleganckie są projekty RatRig, Voron, a nawet Vz-bot. Ten ostatni spełnia warunek dużych prędkosci.
Prędkosci natomiast są wrogiem trwałego zespolenia warstw. Nie wyobrażam sobie funkcjonalnego dobrze zespolonego druku z ABS wydrukowanego powyżej 160 mm/s, a o takim z ASA to już wogóle nie ma mowy.
Gdybym teraz zaczynał budowę poszedł bym w mgn 12 na Y i X Obie umieszczone w pionie z paskami montowanymi bezpośrednio do wózka X. Poprowadzonymi w X w jednej płaszczyźnie. Wózki XY skręcone w keson najlepiej z aluminium,a w środku łożyska pasków na jak najdrubszych osiach.
Przy założeniu maksymalnych rozsądnych przyspieszeń np. 5k i ww prędkosci przy stole 320^2 AWD i paski szersze niż 6 mm wydają mi się zbędne.
Projekt HEVORT to przerost formy nad treścią. Użyte są wyłącznie drogie komponenty a plastikowe elementy konstrukcji są już niemal kuriozalne. Paski są prowadzone tak, że powodują naturalne przekoszenia a prowadnice liniowe są umieszczone tak, że są na ww podatne i zwyczajnie się tną. Poprawne złożenie tego graniczy z cudem i trzeba posiadać długie liniały, szybę do płaszczyzny, suwmiarkę i sporo cierpliwości.
O wiele bardziej eleganckie są projekty RatRig, Voron, a nawet Vz-bot. Ten ostatni spełnia warunek dużych prędkosci.
Prędkosci natomiast są wrogiem trwałego zespolenia warstw. Nie wyobrażam sobie funkcjonalnego dobrze zespolonego druku z ABS wydrukowanego powyżej 160 mm/s, a o takim z ASA to już wogóle nie ma mowy.
Gdybym teraz zaczynał budowę poszedł bym w mgn 12 na Y i X Obie umieszczone w pionie z paskami montowanymi bezpośrednio do wózka X. Poprowadzonymi w X w jednej płaszczyźnie. Wózki XY skręcone w keson najlepiej z aluminium,a w środku łożyska pasków na jak najdrubszych osiach.
Przy założeniu maksymalnych rozsądnych przyspieszeń np. 5k i ww prędkosci przy stole 320^2 AWD i paski szersze niż 6 mm wydają mi się zbędne.
WillingMagic